"Keskimääräinen persujen kannattaja on omillaan toimeentuleva työssä käyvä ihminen, joka päivittelee sitä, miksi hänen rahojaan annetaan laiskoille ja ulkomaalaisille"
"Keskimääräinen perussuomalaisten kannattaja on omillaan toimeentuleva työssä käyvä ihminen, joka päivittelee sitä, miksi hänen rahojaan käytetään niin ihmeellisiin asioihin. Minkä takia tilanteessa, jossa asuminen, autoilu ja kaikki maksaa paljon, Suomi kuitenkin rahoittaa sellaisia asioita, jotka ovat hänelle ja hänen perheelleen täysin toissijaisia", Purra sanoo
'Keskimääräinen kannattajamme on sitä mieltä, että hän haluaa itse hyötyä siitä, että hän käy töissä sen sijaan, että hän päättäisi jäädä kotiin", hän jatkaa.
Kommentit (779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole oikein hyvä, että rahoja laitetaan yhteisiin asioihin? Kyllä minä haluan maksaa veroni ja pitää huolta heikommista. Vähemmän itsekkyyttä ja enemmän sosiaalista omatuntoa. T. Vasemmistolainen
Minä en, siitä huolimatta että olen joskus (opiskelija)köyhyyttäni nähnyt nälkääkin. Edes tuolloin ei käynyt mielessäni ns vasemmistolaisia ajatuksia vaan paremminkin "täältähän noustaan, omin voimin!"
Tänään tienaan asiallisesti, jopa hyvätuloisesti. Ja ainoa syy miksi en katso palkan eteen tehtyjen tuntien määrää on se muistikuva noilta nälkä-ajoilta - ei enää koskaan!
Äänestän persuja niin kauan kunes Kokoomus lopettaa liberaalinilkkimäisen maailmanhalaamisen ja alkaa kysymään tosissaan "mitä suomalaiset EU-päätöksestä X hyötyy" ts katsomaan oikeasti kansallisen edun perään.
Ilman eu:ta Suomi on osa Venäjää. Persuthan on Suomen venäjämielisin puolue.
Se liberaalimaailma on sinun vapautesi tekijä.
Miksi sinua haittaa se että jokainen suomalainen elää vapaana itse valitsemaansa elämää? Miten toisen sinulle tuntemattoman ihmisen onni on sinulle uhka?Olet väärässä!
Etkö muista, että vuonna 1918 SDP yhdessä muiden punikkien kanssa aloitti Suomessa SISÄLLISSODAN saadakseen pysyä pyccän kainalossa!
Onneksi ne hävisivät aloittamansa kapinan, mutta miten tuollainen puolue saa edelleen edes toimis maassamme?
Etkö itse muista kun tulimme Volgan mutkasta Suomeen? Tule nyt tälle vuosituhannelle ja ajattele.
Vanhentunut teoria!
ME olemme olleet täällä jääkauden loppumisesta alkaen!
ME suomalaiset olemme ALKUPERÄISKANSA!
Päivitä tietosi, senkin humanisti!
Eiköhän saamelaiset kuitenkin ole se alkuperäiskansa. Päivitä itse tietosi.
Niinhän se Aslak väittää, mutta DNA-analyysit eivät väitettään tue!
Sanovat, että Carr-kulttuurikin ( nykyisessä Englannissa ) olisi ollut suomalais-ugrilaista!
Sanovat, sanovat.. Ne samat, joiden mielestä Suomessa(!) oli muinainen kuningaskunta.
Aikamoista pajunköyttä ihmiset uskovatkin. Ettäkö työttömät olisivat laiskoja vain siksi, ettei heillä juuri tällä hetkellä satu olemaan palkkatyötä? Jos firma meni konkurssiin, niin eipä se ollut yksittäisen työntekijän laiskuudesta kiinni.
Totuus selviää ihan vain vertaamalla työttömien ja avoimien työpaikkojen lukumääriä: 278 000 työtöntä ja 20 000 avointa kokopäiväistä palkkatyötä koko Suomessa. Saa olla jo aika onneton peruskoulumatematiikassa, jos aidosti uskoo, että nuo ihmiset saadaan kaikki työnnettyä noihin työpaikkoihin. Ne paikat kun loppuvat kesken aika äkkiä, ja edelleen meillä on niitä "laiskoja" ihmisiä jäljellä.
Näyttäis olevan ihan valtion virkamiehiä persuissa.
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista pajunköyttä ihmiset uskovatkin. Ettäkö työttömät olisivat laiskoja vain siksi, ettei heillä juuri tällä hetkellä satu olemaan palkkatyötä? Jos firma meni konkurssiin, niin eipä se ollut yksittäisen työntekijän laiskuudesta kiinni.
Totuus selviää ihan vain vertaamalla työttömien ja avoimien työpaikkojen lukumääriä: 278 000 työtöntä ja 20 000 avointa kokopäiväistä palkkatyötä koko Suomessa. Saa olla jo aika onneton peruskoulumatematiikassa, jos aidosti uskoo, että nuo ihmiset saadaan kaikki työnnettyä noihin työpaikkoihin. Ne paikat kun loppuvat kesken aika äkkiä, ja edelleen meillä on niitä "laiskoja" ihmisiä jäljellä.
Yleensä korruptoitunut, voideltu, lahjottu valehtelee, että ihan korvat heiluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole oikein hyvä, että rahoja laitetaan yhteisiin asioihin? Kyllä minä haluan maksaa veroni ja pitää huolta heikommista. Vähemmän itsekkyyttä ja enemmän sosiaalista omatuntoa. T. Vasemmistolainen
Minä en, siitä huolimatta että olen joskus (opiskelija)köyhyyttäni nähnyt nälkääkin. Edes tuolloin ei käynyt mielessäni ns vasemmistolaisia ajatuksia vaan paremminkin "täältähän noustaan, omin voimin!"
Tänään tienaan asiallisesti, jopa hyvätuloisesti. Ja ainoa syy miksi en katso palkan eteen tehtyjen tuntien määrää on se muistikuva noilta nälkä-ajoilta - ei enää koskaan!
Äänestän persuja niin kauan kunes Kokoomus lopettaa liberaalinilkkimäisen maailmanhalaamisen ja alkaa kysymään tosissaan "mitä suomalaiset EU-päätöksestä X hyötyy" ts katsomaan oikeasti kansallisen edun perään.
Ilman eu:ta Suomi on osa Venäjää. Persuthan on Suomen venäjämielisin puolue.
Se liberaalimaailma on sinun vapautesi tekijä.
Miksi sinua haittaa se että jokainen suomalainen elää vapaana itse valitsemaansa elämää? Miten toisen sinulle tuntemattoman ihmisen onni on sinulle uhka?Olet väärässä!
Etkö muista, että vuonna 1918 SDP yhdessä muiden punikkien kanssa aloitti Suomessa SISÄLLISSODAN saadakseen pysyä pyccän kainalossa!
Onneksi ne hävisivät aloittamansa kapinan, mutta miten tuollainen puolue saa edelleen edes toimis maassamme?
Etkö itse muista kun tulimme Volgan mutkasta Suomeen? Tule nyt tälle vuosituhannelle ja ajattele.
Vanhentunut teoria!
ME olemme olleet täällä jääkauden loppumisesta alkaen!
ME suomalaiset olemme ALKUPERÄISKANSA!
Päivitä tietosi, senkin humanisti!
Eiköhän saamelaiset kuitenkin ole se alkuperäiskansa. Päivitä itse tietosi.
Niinhän se Aslak väittää, mutta DNA-analyysit eivät väitettään tue!
Sanovat, että Carr-kulttuurikin ( nykyisessä Englannissa ) olisi ollut suomalais-ugrilaista!
Sanovat, sanovat.. Ne samat, joiden mielestä Suomessa(!) oli muinainen kuningaskunta.
Ovatko ne sukua niille, jotka muuama vuosisata takaperin keksivät Ruotsille muinaisen korkeakulttuurin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellinen hallitus teki niin paljon velkaa ,että nyt maksellaan niidenkin korot.
Mutta nykyinen hallitus tulee tekemään velkaa vielä paljon enemmän kuin edellinen hallitus. Nyt jo ylittynyt, ja tulee ylittymään, ja lisäksi tulee vielä myymään valtionyhtiöt ulkomaille. 🌴
Vastaus Sinulle:
"Tässä pitää kuitenkin muistaa, että lähes kaikki Sanna Marinin hallituksen lainsäädäntöjen toteutus ja maksaminen ajoitettiin laukeamaan seuraavan hallituksen silmille. Ja totta totisesti niin on nyt käynyt!
*
Marinin hallituksen viimeisenä vuotena 2022 valtion korkomenot olivat 840 miljoonaa, mutta Riikka Purran ensimmäisenä vuotena jo 2.600 miljoonaa."
Vastaus Sinulle:
"Tässä pitää kuitenkin muistaa, että 95% velasta on silloisen opposition hyväksymää!"
Marinin hallitus tilasi koronan ja Ukrainan sodan, että saisi ottaa velkaa. Kaikki tämän tietää.
Taisi olla saksalaiset. Niitäkin on persuissa. Hokevat mestaria ja mamin tissiä.
Perussuomalaiset ovat eturivissä, kun iskuja aletaan antaa
https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000009869655.html
Perussuomalaisilla on budjetissa aika vähän kotiin vietävää omille äänestäjilleen. Edes liikennepolttonesteiden pumppuhinnat eivät laske, vaan vihreä siirtymä etenee.
Maailmalla on seurattu laitaoikeiston ja populistien lähentymistä kohti valtiollista valtaa. Perusväite on, että populistien eristäminen ei enää toimi – heille on annettava valtaa, koska se tuo vastuuta ja vastuu syö vastuuttomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyyden kulut ovat 3,5 % julkisyhteisöjen menoista, noin 5 miljardia 140 miljardista. Eläkkeet ja vanhuuteen liittyvät menot vievät noin 35 miljardia, eli 25 % menoista. Yleiseen julkishallintoon menee 14 %, terveydenhuoltoon 14 %, yritysten tukemiseen 13 miljardia eli noin 10 % ja koulutukseen noin 10 %. Miksi perussuomalaiset jauhavat obsessiivisesti asioista, jotka ovat täysin marginaalisia ongelmia julkisyhteisöjen budjetissa? Eivätkö perussuomalaiset ymmärrä, että korkeat verot eivät pääsiassa johdu loisivista sosiaalipummeista vaan siitä, että meillä on vanheneva väestö ja vanhuksia hoidetaan verovaroin? Meillä on järjestelmä, jossa kannamme yhteisesti vastuun vanhenevista kansalaisista. Tämän vuoksi pitää tehdä rakenteellisia muutoksia, mutta sitä ei saa aikaiseksi pelkästään kohdistamalla patoutunutta vihaa loisiviin työttömiin ja ulkomaalaisiin. Rakenteellisten muutosten pitäisi olla myös oikeudenmukaisia. Esimerkiksi verojärjestelmän läpinäkyvyyden ja selkeyden parantaminen niin, että esimerkiksi kikkailu erinäisillä verohuojennuksilla ja verolajien muutoksilla vaikeutuu, on mielestäni myös ansiotuloveroja maksavien etu. Tämä hallitus ei ole koskenutkaan elinkeinoelämään kohdistuviin tukiin, jotka kuitenkin käsittävät suuremman osan julkisyhteisöjen menoista kuin työttömyyteen kohdistuvat tuet. Lisäksi ennaltaehkäisevät toimet. Esimerkiksi jokainen perussuomalainen voi kaljan juonnin lopettamisella oikeasti aidosti vaikuttaa merkittävästi terveydenhuollon menoihin pitkällä aikavälillä. Elintapasairaudet nostavat huomattavasti etenkin keski-iän jälkeen julkisen sektorin menoja, ja siihen voi jokainen meistä vaikuttaa. Kannattaa aina katsoa peiliin esimerkiksi omaa keskikaljan pöhöttämää ulkomuotoaan ja pohtia, voisinko itse tehdä jotain asioiden eteen, jotta Suomi ei ajaudu katkeraan konkurssiin. Vasemmistolaisten syyttäminen kaikesta on helppoa ja mukavaa, vastuunkanto taas vaikeaa ja usein vaatii kipeitä ratkaisuja itseltä eikä vain heikompiosaisilta.
Mikä sinä olet sanomaan kenenkään kaljan juonnista yhtään mitään. Kaljaa juo tai on juomatta kaikkien puolueiden äänestäjissä ja todennäköisesti vielä enemmän heissä, jotka eivät äänestä ollenkaan.
Työttömyydessä on se pointti, että jokainen työtön, joka saadaan töihin ja pois tukien piiristä, on kevennys siihen 5 miljardiin, ja samaan aikaan yksi maksaja lisää eli tuplahyöty.
Sille emme voi mitään, että eläkeläiset elää nykyään niin pirun pitkään, että maksettavaa on enemmän kuin tarpeeksi heidän vuokseen.
Ei kai pitkään eläminen mikään synti ole? Koko ajan vaaditaan, että jokaisen pitää elää ja olla niin, että eläisi mahdollisimman pitkään. Aletaan sitten ohjeistaa kansaa niin, että eläkää niin, että kuolette mahdollisimman pian eläkkeelle siirtymisen jälkeen.
Ei olekaan vikaa elää pitkään. Tämä järjestelmä on tehty tällaiseksi pyramidiksi, jossa seuraava sukupolvi maksaa sen hetkisen eläkeläisen eläkkeet. Tässäkin on tehty se virhearvio, että aina ja ikuisesti on kasvua. Sekä taloudessa että ihmisten ja työllisten määrässä kasvua ikuisesti. No eipä ole kasvua ei. Toinen virhearvio, että eipä tulleet ajatelleeksi, että eläkeläiset viettävät kohta jo 30 vuotta antoisaa elämää terveinä. Toki hienoa, että elävät, mutta järjestelmä ei ole suunniteltu sitä varten.
Ehkä näin on joillakin ja tulevaisuudessa yhä useammin. Nyt vielä joudutaan katsomaan toisenlaisia kohtaloita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näille mene töihin jankuttajille, asiasta tehtiin jo laaja selvitys Tuija Oivon ja Raija Kerättären taannoisen selvityksen mukaan työnhakijoista jopa 30 prosenttia on työkyvyttömiä. Lisäksi työpaikkojen puute estää monien työllistymisen.
Ajatus siitä, että Suomessa on joku valtava joukko ihmisiä jotka haluaisi valita työttömyyden on tietenkin täysin naurettava eikä perustu tosiasioihin, työttömät ovat vain helppo kohde purkaa omaa pahaa oloa ja elämässä epäonnistumista.Miksi nuo 30 prosenttia ei sitten mene työkyvyttömyyseläkkeelle tai miksi heitä ei kuntouteta työkuntoon?
Minusta on väärin että terve ihminen elää yhteiskunnan tuilla, sen pitäisi olla vain väliaikaista että elää yhteiskunnan tuilla.
Työkyvyttömyyseläkkeelle on todella vaikeaa päsätä, sinne ei niin vain "mennä". Kuntoutuskaan ei aina onnistu ja sairaudet eivät helpota, luulisi aikuisen ihmisen tuon käsittävän. Täysin työkyvyttömiä roikotetaan kortistossa ihan turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveysasemalla käydessäni näytti siltä, että Suomi pitää huolta koko maailmasta. Sen verran kansainvälinen tunnelma siellä oli.
Kyllä siellä lääkäritkin ovat suureksi osaksi ulkomaalaistaustaisia ja kaikenlaisiin vähemmistöihin kuuluvia. Ainoastaan romaneja en ole nähnyt henkilökuntapuolella.
Nimim. Työterveyden piiristä kaupungin terveyskeskuksiin siitynyt eläkeläinen.
Sehän tässä älytöntä onkin, että me muka tarvitaan ulkomaalaisia tekemään lääkärin töitä, kun halukkaita löytyisi omasta kansastakin yllin kyllin, kunhan valtio kouluttaisi enemmän. Ei me oikeasti tarvita mitään Romaniassa opiskelleita somaleja terveyskeskuksiin heikon kielitaitonsa kanssa potilasturvallisuutta vaarantamaan.
Meillä on suomalaisista lääkiksistä valmistuneita, Suomessa syntyneitä ja suomea täydellisesti puhuvia ja kirjoittavia somaleja nuorina läkäreinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveysasemalla käydessäni näytti siltä, että Suomi pitää huolta koko maailmasta. Sen verran kansainvälinen tunnelma siellä oli.
Mutta sinäkin sai palvelut ilmaiseksi, vaikka moni sitä ei sinulle haluaisi.
Ai sain vai? Kyllä sieltä lasku tuli.
Vain persu voi olla noin tyhmä. Lasku olisi monta kertaa isompi ilman hyvinvointiyhteiskuntaa, jonka te haluatte tuhota. Menepä lääkäriin USA:ssa, niin saat selville paljonko se käynti oikeasti maksaa.
Ilmeisesti persut ovat wannabe rikkaita, joilla ei ole mitään käsitystä todellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Sosialisti peräänkuuluttaa sosiaalista omaatuntoa, kunhan ei itse joudu mitään maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riikka sanoo nyt telkkarissa, ettei Suomessa ole suuria tuloeroja eivätkä hallituksen suunnitelmat tuloeroja kasvata.
Nimenomaan tuloeroja, palkansaajien tuloeroja. Mulla br-palkka about 5000/kk ja käteen jää alle 3000/kk, reipas satanen eroa häneen jonka br-palkka tonnin vähemmän. Mitä korkeampi palkka, sitä korkeampi veroprosentti. Ihan perusduunilla ei täällä huipputuloihin pääse, ei ainakaan kun ei ole sijoituksia, optioita, perintörahoja, rahastoja yms.
On mun tulotaso enemmän kuin peruspäivärahalla olevalla työttömällä, tottakai.
Mutta mä olen opiskellut, pyrkinyt eteenpäin itse, ja teen kovasti töitä tämän palkan eteen.
Mutta silti jollekin kateellinen olet - taidat olla kateellinen jopa työttömälle peruspäivärahansaajalle. Oppia ikä kaikki!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain persu voi olla noin tyhmä. Lasku olisi monta kertaa isompi ilman hyvinvointiyhteiskuntaa, jonka te haluatte tuhota. Menepä lääkäriin USA:ssa, niin saat selville paljonko se käynti oikeasti maksaa.
Ilmeisesti persut ovat wannabe rikkaita, joilla ei ole mitään käsitystä todellisuudesta.
Tiedätkös sinä kuka näiden ma mu taustaisten ja al ko holistien yms tk-laskut maksaa? Valtaosin jäävät maksamatta, jos ei sossu maksa. Eikä ulosottoonkaan lähetetä noin pieniä summia, eli loppupeleissä ne maksaa, jotka muutenkin maksaa veroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkös sinä kuka näiden ma mu taustaisten ja al ko holistien yms tk-laskut maksaa? Valtaosin jäävät maksamatta, jos ei sossu maksa. Eikä ulosottoonkaan lähetetä noin pieniä summia, eli loppupeleissä ne maksaa, jotka muutenkin maksaa veroja.
Eivät siis he itse. Sosiaalietuuksista menee joo vero, mutta voiko sitä laskea, jos ei mitään sen eteen joko koskaan tai vuosikausiin tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Saat toki antaa vaikka koko omaisuutesi lokeille. Mutta siinä ei ole mitään epäitsekästä, jos haluat antaa minun rahojani heille.
USA:ssa sen summan näkee lähinnä, jos lukee tarkkaan kirjeen, jossa vakuutusyhtiö kertoo maksamansa korvaukset.
Vierailija kirjoitti:
USA:ssa sen summan näkee lähinnä, jos lukee tarkkaan kirjeen, jossa vakuutusyhtiö kertoo maksamansa korvaukset.
Ei läheskään kaikilla ole siellä vakuutuksiin varaa. Monella ei ole hampaitakaan, kun ei ole varaa hoidattaa. Ennenaikainen kuolema mitättömiin sairauksiin, kun ei ole varaa kunnon lääkkeisiin.
Ei olekaan vikaa elää pitkään. Tämä järjestelmä on tehty tällaiseksi pyramidiksi, jossa seuraava sukupolvi maksaa sen hetkisen eläkeläisen eläkkeet. Tässäkin on tehty se virhearvio, että aina ja ikuisesti on kasvua. Sekä taloudessa että ihmisten ja työllisten määrässä kasvua ikuisesti. No eipä ole kasvua ei. Toinen virhearvio, että eipä tulleet ajatelleeksi, että eläkeläiset viettävät kohta jo 30 vuotta antoisaa elämää terveinä. Toki hienoa, että elävät, mutta järjestelmä ei ole suunniteltu sitä varten.