Masentaa, kun paino ei tipu :(
Paino nyt äsken 74,7kg :(
Laihduttanut oon kuukauden, viikonloppuisin on ollut herkkupäivä. Paino ei oo pudonnut yhtään. Syön 1500kcl ja kulutus +2000kcl/päivä
Kommentit (51)
Voi olla että oma kulutuksesi on vähemmän kuin oletat (kulutukset painon mukaan ovat vain arvioita), tai sitten saat piilokaloreita jostain. Kannattaa lisätä lihastreeniä arkeen, sillä lihakset kuluttavat enemmän kaloreita. Ruokavalioon vain enemmän proteiinia ja vähemmän rasvaa, niin lihakset kasvavat ilman merkittävää painonnousua.
Jokaisen keho on myös erilainen ja muutokset siis tulevat omaa tahtiaan, tämä kannattaa muistaa eikä luovuttaa. Ihmiset tuntuvat unohtavan tämän. Itselle lihominen on haastavaa ja laihtuminen helppoa. Lihominen vaatii paljon plussakaloreita, mutta jo parin päivän vähäisempi syöminen laskee painoa. Yleisesti kun syö enemmän kulutuksen mukaan lihoo ja vähemmän, niin laihtuu. Unohdetaan kuitenkin että kehon tapa prosessoida varastorasvaa on jokaiselle hieman omanlainen.
Mä sanoisin, että jätät nyt toistaiseksi herkkupäivän kokonaan pois ja katsot lähteekö paino laskuun. Muutoin syöt päivittäin sen 1500 kcal. Kerran viikossa syöt hieman enemmän normaalia terveellistä ruokaa, vaikkapa 1700kcal.
Laske kalorit tarkasti ja kirjaa ylös jokainen suupala. Monia hyviä laskureita on olemassa tai sitten ihan ruutupaperille merkkaat.
Jos paino ei edelleenkään laske, on ruokavaliossa joku pielessä. Siihen voisi auttaa ravitsemusterapeutti, jonka erityisosaamista on painonhallinta.
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto yli 70kg, järkyttävä tankkeri. Miten nainen voi olla yli 65 kg ?
Ap ei missään sanonut olevansa nainen, mutta ehkä päättelit, että 74kg mies ei vaivaisi päätään painonpudotuksella. Varmaan useampi nainen kuin mitä luulet on yli 70kg, se on ihan normaali paino.
Ap, harmi kuulla että et ole mielestäsi edistynyt :( Kuukausi on tosi pitkä aika, itse en olis jaksanut edes noin pitkään jos ei mitään tuloksia näkyisi! Sinuna jatkaisin samalla tavalla, jos olet tosiaan varma, että olet syönyt vain 1500kcal/pv. Kun paino joskus tippuu, se nousee taas joku kerta, vaikka et olisi tehnyt mitään erilailla. Mulla nousee paino AINA sen jälkeen kun olen käynyt salilla ja se ärsyttää :D Mutta sellaista se on. Tsemppiä kovasti. Painonpudotus terveelliseen tahtiin on hidasta ja hankalaa vaikka olisikin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Itse alotin laihdutuksen kesäkuusta, alkupaino päälle 82kg tänään 73.2kg. Elokuussa olin kipeänä parisen viikkoa joka sekoitti laihdutuksen rytmin ja paino jäi junnaamaan 74kiloon.. vaikka urheilin yhtä paljon enkä todellakaan ährynnyt herkkuja ei vaan millään tippunut.
Tällä viikolla jätin kaikki turhat snäksit ja mehut enkä pidä herkkupäiää ja heti alkaakin puntarissa näkyä laskua 🥲
En ymmärrä miten nämä jotkut ravitsemisterapeutit/ valmentajat ja muut sanoo ettei painonpudotuksessa kuulu tuntea kovaa nälkää tms.
Itse en yksinkertaisesti laihdu grammaakaan jos kalorit ei oo minimissä, päivittäin hikiliikuntaa ja nälän pitää tuntua
Noo, ehkä siksi, että suurimnalle osalle tulee ongelmia, jos pitää itseään nälässä. Saattaa vielä tulla sinullekin, toivottavasti ei.
Kun nälkä loppuu, alkaa elimistö kerätä uutta varastoa menetetyn tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että oma kulutuksesi on vähemmän kuin oletat (kulutukset painon mukaan ovat vain arvioita), tai sitten saat piilokaloreita jostain. Kannattaa lisätä lihastreeniä arkeen, sillä lihakset kuluttavat enemmän kaloreita. Ruokavalioon vain enemmän proteiinia ja vähemmän rasvaa, niin lihakset kasvavat ilman merkittävää painonnousua.
Jokaisen keho on myös erilainen ja muutokset siis tulevat omaa tahtiaan, tämä kannattaa muistaa eikä luovuttaa. Ihmiset tuntuvat unohtavan tämän. Itselle lihominen on haastavaa ja laihtuminen helppoa. Lihominen vaatii paljon plussakaloreita, mutta jo parin päivän vähäisempi syöminen laskee painoa. Yleisesti kun syö enemmän kulutuksen mukaan lihoo ja vähemmän, niin laihtuu. Unohdetaan kuitenkin että kehon tapa prosessoida varastorasvaa on jokaiselle hieman omanlainen.
Tämäpä juuri. Ja moni kaltaisellasi elimistöllä varustettu ihminen päivittelee, että miten ahne porsas pitää olla, että on saanut itsensä syötyä lihavaksi. No, ei tarvitse kuin erilaisen elimistön.
Oman kroppani metabolia muuttui ensin sairauden myötä ja lihoin enkä päässyt kiloista eroon. Sitten se vanha tilanne palautettiin takaisin lääkityksellä ja laihtuminen alkoi välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto yli 70kg, järkyttävä tankkeri. Miten nainen voi olla yli 65 kg ?
Hihihhih!! 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa pitää huoli siitä, että aineenvaihdunta toimii kunnolla. Liikunta ja kuidut ovat tähän paras lääke.
Masentunut mieli hidastaa aineenvaihduntaa, ja maanisempi mieli kiihdyttää aineenvaihduntaa.Miten kuidut vaikuttavat aineenvaihduntaan?
Lainaamasi kirjoittaja luulee, että aineenvaihdunta on sama kuin ulostaminen. Mitä useammin pusertaa ulos ulostemassaa (josta iso osa on kuituja, koska keho ei voi niitä hyödyntää mitenkään), sitä "nopeampi aineenvaihdunta".
Aineella on kolme olomuotoa: kiinteä aine eli kakka, neste eli pissa ja kaasu eli pieru. Sitten on vielä plasma eli ripuli. Kuidun syöminen auttaa työntämään tehokkaasti kiinteää ainetta ulos anuksesta, jolloin kiinteä aine (eli energia) ei pääse muodostumaan läskiksi kehoon.
Luetko lääkiksen pääsykokeeseen? 🤭
Mä olen onnistunut viimeinkin laihduttamaan 10 kg normaalipainon ylärajalta.
Hankin kalorisovelluksen, se auttoi alkuun. Mutta kunnolla paino laski vasta kun aloitin pätkäpaaston. En syö enää klo 18 jälkeen, paitsi joskus juhlapäivinä.
Nyt olen tottunut tähän enkä enää laske kaloreita. Paino ei nouse.
Syöt keskimäärin enemmän kuin kulutat.
Kannattaa vähentää niitten syötyjen kalorien määrää, joko matalakalorisemmilla korvikkeilla tai yksinkertaisesti syömällä vähemmän. Valitettavasti kalorien kuluttaminen on vaikeampaa kuin niiden syönti.
Puolita herkkupäivänä syömäsi herkut. Voit ajatella positiivisesti: näin herkkuja riittää jopa kahdelle päivälle!
Huh hei, ei todellakaan näin. Suoliston toiminta ei ole sama asia kuin aineenvaihdunta..
Kuidusta voi olla hyötyä laihdutuksessa siinä, että se voi pitää kylläisyyden tunnetta pidempään yllä.