Masentaa, kun paino ei tipu :(
Paino nyt äsken 74,7kg :(
Laihduttanut oon kuukauden, viikonloppuisin on ollut herkkupäivä. Paino ei oo pudonnut yhtään. Syön 1500kcl ja kulutus +2000kcl/päivä
Kommentit (51)
Olen ollut vesiripulissa 3 viikkoa.
Paino noussut 2 kiloa..
Arvaa masentaako? Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto yli 70kg, järkyttävä tankkeri. Miten nainen voi olla yli 65 kg ?
Miten miehellä voi olla noin pienet pohkeet! Hyppää tunti päivässä hyppynarua hyvä mies niin jalat vahvistuu! Ei kannata aina vain autolla ajaa ja mahdollisimman lähelle ovea, lihakset surkastuu. Laiskimus.
Ja pieni muna
Itse alotin laihdutuksen kesäkuusta, alkupaino päälle 82kg tänään 73.2kg. Elokuussa olin kipeänä parisen viikkoa joka sekoitti laihdutuksen rytmin ja paino jäi junnaamaan 74kiloon.. vaikka urheilin yhtä paljon enkä todellakaan ährynnyt herkkuja ei vaan millään tippunut.
Tällä viikolla jätin kaikki turhat snäksit ja mehut enkä pidä herkkupäiää ja heti alkaakin puntarissa näkyä laskua 🥲
En ymmärrä miten nämä jotkut ravitsemisterapeutit/ valmentajat ja muut sanoo ettei painonpudotuksessa kuulu tuntea kovaa nälkää tms.
Itse en yksinkertaisesti laihdu grammaakaan jos kalorit ei oo minimissä, päivittäin hikiliikuntaa ja nälän pitää tuntua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa pitää huoli siitä, että aineenvaihdunta toimii kunnolla. Liikunta ja kuidut ovat tähän paras lääke.
Masentunut mieli hidastaa aineenvaihduntaa, ja maanisempi mieli kiihdyttää aineenvaihduntaa.Miten kuidut vaikuttavat aineenvaihduntaan?
Lainaamasi kirjoittaja luulee, että aineenvaihdunta on sama kuin ulostaminen. Mitä useammin pusertaa ulos ulostemassaa (josta iso osa on kuituja, koska keho ei voi niitä hyödyntää mitenkään), sitä "nopeampi aineenvaihdunta".
Syöt liikaa, ja kaiken maailman kellot ja laskurit antavat aina liian suuren peruskulutuslukeman. Eikä kävely kuluta kaloreita juuri lainkaan. Liikunnalla laihduttaminen on muutenkin ojasta allikkoon -tyylinen ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto yli 70kg, järkyttävä tankkeri. Miten nainen voi olla yli 65 kg ?
Ihan minkälainen vain.
Oletko punninnut ruoat ja tarkastanut, kuinka paljon kilokaloreita kertyy? Jos se onkin enemmän, kuin tuo 1500 kcal? Itse käytän sovellusta ja ruokavaakaa, mitkä helpottavat painon pudotusta huomattavasti.
Jos olet 74-kiloinen nainen, niin peruskulutuksesi ei varmasti ole 2100 kcal/päivä. Ennemminkin 1700 kcal voisi olla lähempänä totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa pitää huoli siitä, että aineenvaihdunta toimii kunnolla. Liikunta ja kuidut ovat tähän paras lääke.
Masentunut mieli hidastaa aineenvaihduntaa, ja maanisempi mieli kiihdyttää aineenvaihduntaa.Miten kuidut vaikuttavat aineenvaihduntaan?
Lainaamasi kirjoittaja luulee, että aineenvaihdunta on sama kuin ulostaminen. Mitä useammin pusertaa ulos ulostemassaa (josta iso osa on kuituja, koska keho ei voi niitä hyödyntää mitenkään), sitä "nopeampi aineenvaihdunta".
Aineella on kolme olomuotoa: kiinteä aine eli kakka, neste eli pissa ja kaasu eli pieru. Sitten on vielä plasma eli ripuli. Kuidun syöminen auttaa työntämään tehokkaasti kiinteää ainetta ulos anuksesta, jolloin kiinteä aine (eli energia) ei pääse muodostumaan läskiksi kehoon.
Ihmiset kun laihduttaa niin ne käy 30 min lenkillä ja ihmettelevät kun paino ei tipu. Jos oikeesti haluaa laihtua niin pitä treenata itsensä kunnon hikeen lähes joka päivä. Minä laihduin 30 kg ja ja poljin kuntopyörää pari tuntia jopa päivä ja kävin salillakin. Pitää oikeesti hikoilla kunnolla että tuntuu. Kyllä se paino putoo jos kuntoilee kunnolla.
47 v sinkkumies kirjoitti:
Ihmiset kun laihduttaa niin ne käy 30 min lenkillä ja ihmettelevät kun paino ei tipu. Jos oikeesti haluaa laihtua niin pitä treenata itsensä kunnon hikeen lähes joka päivä. Minä laihduin 30 kg ja ja poljin kuntopyörää pari tuntia jopa päivä ja kävin salillakin. Pitää oikeesti hikoilla kunnolla että tuntuu. Kyllä se paino putoo jos kuntoilee kunnolla.
Kävelin eilen n. 5 tuntia ja tein voimaharjoittelua yläkropalla n. puolituntia. Kyllä se paino alas tulee, kun liikkuu kunnolla, ja vähän kiinnittää huomiota, mitä suusta alas laittaa.
Vierailija kirjoitti:
47 v sinkkumies kirjoitti:
Kävelin eilen n. 5 tuntia ja tein voimaharjoittelua yläkropalla n. puolituntia. Kyllä se paino alas tulee, kun liikkuu kunnolla, ja vähän kiinnittää huomiota, mitä suusta alas laittaa.
Minä pudotin painoa nopeatempoisella liikunnalla. Kuntopyöräilyä ja muutenkin pyöräilyä ulkona. Sitten salilla jotain voimatreenii punttien nostelua oli. Kyllä se paino 5 kk aikana putosi sen 30 kg kun tein töitä sen eteen.
Mitä teet työksesi? Purkutöihin eli halpajumppaan saattaa päästä matalalla kynnyksellä. 10kg pudottaminen ei ollut temppu eikä mikään kun kantoi päivät pitkät kiviämpäreitä😉
Vierailija kirjoitti:
Et ole laihduttanut kun paino ei tipu. Mutta älä masennu - paino ei ole noussut.
Kyllähän ihminen silti laihduttaa, vaikkei paino tippuisikaan.
Miesten ja naisten aineenvaihdunta ja hormonitoiminta eroavat toisistaan.
Syötkö oikeasti vähemmän? Jos syöt nii kannattaa käydä testaamassa kilpirauhasen toiminta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aineella on kolme olomuotoa: kiinteä aine eli kakka, neste eli pissa ja kaasu eli pieru. Sitten on vielä plasma eli ripuli. Kuidun syöminen auttaa työntämään tehokkaasti kiinteää ainetta ulos anuksesta, jolloin kiinteä aine (eli energia) ei pääse muodostumaan läskiksi kehoon.
Kaasua on myös hiilidioksiidi. Ihminen laihtuu - yllätys yllätys - keuhkojen kautta ja kilot lähtee uloshengityksessä kaasuna. Tämä on tutkittua faktaa.
Vierailija kirjoitti:
Leipä pois niin paino putoaa.
Tämäpä valitettavasti! Leivän mukana pois putoaa melkoinen määrä muutakin: rasva, juusto, leikkeleet, jos niitä käyttää. Mulla paino putoaa heti kun jää leipä+juusto pois. Kaurapuuro tilalle ja katse hiilarien määrään muilla aterioilla: pastaa ja riisiä saa kyllä syödä, mutta mieti tarkkaan määrä.
No ei kyllä paljon, jos yhtään liikkuu ja vartalossa on lihasmassaa.