Olen sokeriholisti. Söin pussin karkkia ja yöllä oli kauhea olo
Koski niveliä ja oksetti. Miksi en pääse tästä eroon. Ei auta neuvo, että älä osta kaupasta, koska kun se himo tulee niin ostan kuitenki. Vikahan on korvien välissä, ymmärrän sen kyllä. Mikä auttaa? Hypnoosi?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö riittävästi kunnon ruokaa. Mutta ei, pitää vttu nakertaa jotain salaatinlehteä ja esittää niin stn hienoa, sitten vedetään yöllä kolme kiloa karkkia, jäätelöä, suklaata, keittiön kaapin ovet ja naapurin koirakin.
Mitä se kunnon ruoka on?
Eläinperäistä proteiinia ja rasvaa. Näitä kun syö tarpeeksi, on pitkään kylläinen olo, eikä tee mieli koko ajan napostella.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä samaa ongelmaa. Olen kuitenkin päässyt siitä pääosin eroon niin, että syön säännöllisesti jotakin noin kolmen tunnin välein. En mene nälkäisenä kauppaan. Olen päättänyt etten osta kaupasta herkkuja. Jos ostan joskus niin pienen jäätelön/vähän namia litran jäätelön sijaan.
Se myös on auttanut etten mene edes karkki-, sipsi- ja jädeosaston ohi, jos on herkkuhimoa.
Kaupassa tosiaan ei kannata käydä nälkäisenä. Pitäisi myös tehdä tietoinen päätös, ettei osta karkkia. Vähän kuin alkoholisteilla, kaikki mitä kotona on, tulee juotua, joten varalle ei kannata ostaa. Karkin kanssa sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö riittävästi kunnon ruokaa. Mutta ei, pitää vttu nakertaa jotain salaatinlehteä ja esittää niin stn hienoa, sitten vedetään yöllä kolme kiloa karkkia, jäätelöä, suklaata, keittiön kaapin ovet ja naapurin koirakin.
Mitä se kunnon ruoka on?
Eläinperäistä proteiinia ja rasvaa. Näitä kun syö tarpeeksi, on pitkään kylläinen olo, eikä tee mieli koko ajan napostella.
Mun mielestä ei ole kyse napostelusta, jos mättää menemään kilon irtokarkkeja tai litran jäätelöä kerralla. Napostelu olisi sitä, että ottaa pikkuisen silloin tällöin, ohimennessään.
Sokeriholismissa on kyse opitusta tavasta ja riippuvuussuhteesta makeaan.
Minulle taas tulee helposti huono olo oikeasta ruoasta, kuitenkin syön lähinnä juuri sitä, paljolti ravintoloissa koska kiireen takia pakko. Vähintään lievä huono olo on lähes jatkuvaa. Siihen kuitenkin auttaa salmiakki. Useimmiten silti pidän taukoa salmiakistakin, mutta se on ihmelääke minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se kunnon ruoka on?
Mun mielestä ei ole kyse napostelusta, jos mättää menemään kilon irtokarkkeja tai litran jäätelöä kerralla. Napostelu olisi sitä, että ottaa pikkuisen silloin tällöin, ohimennessään.
Pointti meni selvästi ohi. Kun syö riittävästi ja kunnon ruokaa, eikä vedä pelkkiä kasviksia ja hiilareita, pysyy nälkä poissa, eikä tee mieli syödä lisää, edes sitä makeaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Syö suklaata, älä karkkeja.
En tiedä mitä shaibaa karkeissa on, mutta itsellekin tulee aivan tajuttoman huono olo karkeista. En usko, että kyse on sokerista, vaan siitä että karkeissa on kaikkea mahdollista mikä ei ole tarkoitettu ihmisen nautittavaksi.
Suklaa on jumalien mannaa maan päällä.
Tai sitten niitä irtomyynnistä saatavia suklaakuorrutettuja pähkinöitä. Ne on ensinnäkin niin kalliita ettei niitä raaski ostaa jättipussia, ja toisekseen niistä ei tule edes huono olo. Eivät ole samanlaista lisäainesontaa kuin suurin osa karkeista.
Jos oikeasti haluat eroon niin koeta tätä: rasvaton piimä karkkikulhon sijaan tai proteiinirahka hitaasti syötynä.
Eihän karkin/suklaan syönnissä mitään pahaa ole, jos se pysyy aisoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se kunnon ruoka on?
Pointti meni selvästi ohi. Kun syö riittävästi ja kunnon ruokaa, eikä vedä pelkkiä kasviksia ja hiilareita, pysyy nälkä poissa, eikä tee mieli syödä lisää, edes sitä makeaakaan.
Se ei mene noin. Ihan tutkittu fakta, että sokeri on yksi pahiten koukuttavista aineista. Siihen ei auta mikään määrä rasvaa ja proteiinia. Pitäis vaan katkaista se kierre ja kärsiä viekkarit.
Huonot suolistobakteerit huutavat seireenilaulujaan.
Ruoka, jota syömme on ravintoa suolistobakteereille, joko hyville tai huonoille.
Höttö ei sisällä vitamiineja jne. Kierre on valmis.
Valkoisen sokerin välttäminen hyödyllistä.
Esim. 70% suklaa, jokunen manteli parempi. Maustettuja kikherneitä.
Satsaus laatuun.
Täällä yksi myös.
Syön kunnon ruokaa ja sen jälkeen annan itselleni luvan syödä karkkia. Opittu tapa selvästi. Pahinta on se, etten pysty katsomaan sarjoja tai elokuvia ilman karkkikippoa. Tästä pitäisi oppia pois. Sokeriarvot edellisessä verikokeessa 4.7, mutta kolesteroli hieman korkealla. Ei ylipainoa, vielä.
Yritän ajoittain päästä eroon sillä, että pilkon hedelmiä tai kurkkua ja syön niitä. Ostin jopa riisikakkuja, että olisi jotain pureskeltavaa.