Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suurin erheeni oli äänestää perussuomalaista ehdokasta

Vierailija
22.09.2023 |

Aika pienillä virheillä olen elämäni tähän asti päässyt. Keväällä tuli kuitenkin tehtyä suuri emämunaus, virhe, harkitsematon liike, lähes demokratian murha. Menin nimittäin antamaan ääneni perussuomalaiselle.

Jo tähän mennessä olen kauhulla katsellut sitä rahavallan per xxx seen nuolentaa, mitä perussuomalaiset tekevät päästyään ja pysyäkseen vallassa. Tavallisen kansan puolesta taistelu on unohdettu kokonaan, ei ole enää se mökin eläkeläismummo tai työtön masa tai tiina yksinhuoltaja perussuomalaisten sydäntä lähellä, muuten kuin heidän lompakon sisältöä tonkimaan.

Miten vaaliehdokkaat saavat valehdella noin, eihän vaalikamppailussa ole mitään järkeä jos ilman edesvastuuta saa valehdella aivan mitä tahansa. Minä olen vihainen, todella vihainen. Pitääkö alkaa haisevia kananmunia persuille varaamaan...

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummo junasta kirjoitti:

Kannattaisi hillitä itsensä ja antaa niiden edes yrittää. Epädemokraattiset temput sen estämiseksi ovat sitä miltä näyttävätkin...

Mitä höliset? Hallitusohjelma on julkaistu ajat sitten ja tiedossa on mitä ne yrittää ja mitään niistä yrittämisistä en halua että toteutuu. Ehdotuksesi on sama kuin sanoisi että paskanna ensin housuun ja mene sitten vessaan.

Vierailija
42/53 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä muistisääntö: Oikeistopuolueet ajavat vuorineuvosten asiaa. Jos et ole vuorineuvos, ehkei kannata heitä äänestää.

Toinen muistisääntö: Jos olet niin varaton, että joudut työlläsi elättämään itsesi, älä äänestä vuorineuvospuolueita.

Näillä olen pärjännyt eikä ole tarvinnut äänestämistä katua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä äänestyspäätöksesi meihin liittyy? Katso itse eteesi.

Onhan se toki mielipidevaikuttamis yritys tuokin.

Vierailija
44/53 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet on sulla erheet.

Mä ymmärsin lopettaa vasemmiston äänestämisen jo aikoja sitten. Nuorena olin vähän hölmö mutta sittemmin viisastuin.

Olen ollut varsin tyytyväinen tähän oikeistohallitukseen. Nyt näkyy taas valoa tunnelin päässä pitkästä aikaa. Edellinen hallitus oli yks katastrofi!

Vierailija
45/53 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli paras teko ikinä äänestää persuja.tähän asti olen ollu vasemmiston kannattaja. Viimekausi riitti. Eivät ole köyhän eikä varsinkaan työläisen asialla.

Tämä mullakin. Olin tosin jo siirtynyt oikeiston äänestäjäksi kun olin alkanut kd:tä äänestää.

Demarit on jopa vasemmustoliittoa pahempi puolue, jos mahdollista.

Vierailija
46/53 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
47/53 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, että näiden työelämän huomattavien heikennysten suurin häviäjä on korkeakoulutettu ylempi toimihenkilö. Heillä on eniten hävittävää. Ja kilpailu jo nyt kovaa jatkossa vielä kun ei edes tarvita yt:itä vielä kovempaa.

Työlaki suojelee paremmin perusduunaria.

Vierailija
48/53 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sille omalle edustajalle voi laittaa ihan suoraa sähköpostia ja kysyä miksi valehteli. Osoitteet on muotoa etunimi.sukunimi@eduskunta.fi Vastaavat muuten yllättävän usein.

Orpo ei vastannut mulle:D, mut mähän oonkin alempaa kastia vasemmistolaisena.

Vierailija
49/53 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienet on sulla erheet.

Mä ymmärsin lopettaa vasemmiston äänestämisen jo aikoja sitten. Nuorena olin vähän hölmö mutta sittemmin viisastuin.

Olen ollut varsin tyytyväinen tähän oikeistohallitukseen. Nyt näkyy taas valoa tunnelin päässä pitkästä aikaa. Edellinen hallitus oli yks katastrofi!

Itsekin äänestin vasemmistoa nuorempana, kun ajattelin huono-osaisuuden johtuvan olosuhteista ja huonosta tuurista. Sitten tutustuin muihin vasemmistolaisiin ja tulin järkiini.

Vierailija
50/53 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä julkinen lupaus on sitova, siitähän voi vaatia vaikka vahingonkorvausta. Ongelma on että poliitikot puhuvat usein ISI-muodossa (pitäisi, olisi, nostaisi, alentaisi) jne. Jossain tuota oli jo puitu ja ISI-lisäys tekee lauseesta vaatimuksen, ei lupauksen, jotenkin näin tuota silloin perusteltiin.

Mutta joo, kohtalotoveri olen, menin antamaan sille eläkemummon oikeuksien puolesta taisteluun lupautuvalle politiikolle ääneni. Nyt tätä poliitikkoa kiinnostaa valta ja kiiltävät salongit, ei muista enää eläkemummoa tai lupauksiaan. Kaksinaamaisia huijareita.

En pidä myöskään kokoomuksesta, mutta ne sentään kertoivat rehellisesti mitä aikovat tehdä. Perussuomalaiset ovat valehtelijoita, takinkääntäjiä, huijareita, mummonpotkijoita. Hyi hitto mitä tuli tehtyä kun niille annoin ääneni.

Vierailija
51/53 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmanahan on se, että pitkän tähtäimen projekteille annetaan aikaa onnistua, noh, mitä tässä olen kuunnellut, niin viikosta pariin kuukauteen. Täytyy ymmärtää, ettei asiat tapahdu hetkessä. Toki Marinille annettiin aikaa ja anteeksi, joten lievää katkeruusvelkaa on päässyt Suomessa syntymään, ymmärrettävästi. Hallituskausi kestää neljä vuotta, antakaa mahdollisuus. Varsinkin, kun mitään isoa kokoanisuutta ei ole vielä edes hyväksytty eduskunnassa

Vierailija
52/53 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua yhä enemmän suututtaa, nyt suomi on menossa takaisin 1970-luvulle, suomalaisen kehityksen ja sivistyksen huippu oli 1980-2005, nyt mennään alamäkeä aika vauhtia. Illalla juttelimme asiasta neljästään myös pubissa, se tosin päättyi pieneen kaaokseen, kun sivulliset tulivat kommentoimaan meidän pöydän keskusteluja.

Ilmeisesti pari pesunkestävää perussuomalaista tai muuta äärioikeistokannattajaa sattui joukkoon, miehillä alkoi pieni "vääntö" maailman tulevaisuudesta. Poistuimme kotiin ennen puolta yötä. Nuo miehet kyllä tekivät selväksi, että suomea viedään nyt kohti militarismia, pehmeät arvot ovat päätepisteesään, tänne ajetaan Trumpin tultua valtaan äärimmäinen kapitalismi, sosiaaliturva puretaan, jokainen selviää miten taitaa, yhteiskunnan tehtävä ei ole heidän mielestään tukea kansalaista hädässä.

Sellaista, en kommentoi enää tätä ketjua, hyvää ja turvallista viikonloppua kaikille.

Vierailija
53/53 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän äärioikeiston nousu ole suomalainen ilmiö, tätähän ajetaan kaikkialle eurooppaan. Suomalaiset "kovat kundit" ovat vain juoksupoikia, jotka ajavat ulkomaisella rahoituksella ulkomaalaisten valtaa, tarkoituksena tuhota suomi. Tämä on niin naurettavaa, eiväthän he voi olla niin tyhmiä että uskovat nationalismin olevan suomelle hyväksi.

No, tässä ollaan kuitenkin nyt ja kehitys vie yhä enemmän militaristiseen suuntaan. Mietin että mikä tässä on takana. Raha tuo aina valtaa, lopulta valtiot voidaan lakkauttaa ja maa-alueet jaetaan valtaapitävien kesken. Rahan lisäksi voi olla aatteellisia taka-ajatuksia, joko politiikkaan tai uskontoon liittyen. Ovatkö äärioikeiston rahoittamisen taustalla islamistiset valtiot? Sitäkin ajatusta pitää kehitellä.

Suomalaisilla toki on mielessä venäjä, haluaako venäjä eurooppaan sekasortoa, jotta se saadaan irti USAn ohjauksesta, se voisi olla jopa todennäköinen lopputulos, vaikkei venäjä olisikaan tämän takana.

Äärioikeiston nousu on yleiseurooppalainen ilmiö ja mielestäni sitä rahoitetaan ja ohjataan euroopan ulkopuolelta. Suomi on vain pieru saharassa tässä kokonaisuudessa.