Onko mahdollista olla kavereita miehen kanssa?
Kysymys otsikossa. Onko se mahdollista vai onko aina jotain toivetta enemmästä jommalla kummalla?
Kommentit (64)
En tiedä. Mulla oli sinkkuna paljon kaverimiehiä. Pariuduttuani hävisi miespuoliset kaverit ympäriltä. Mistähän se sit kertoo?
Hyvin harvoin mahdollista. Sanoisin että riippuu miehen tunneälystä. Usein miehet näkevät naiset vain objekteina eivätkä pysty kiinnostumaan naisesta henkisesti.
Itse tiedän vain yhden miehen jolla on oikeasti naiskavereita, olen itsekin hänen kaveri niin tiedän. Muuten oma kokemukseni on ettei miehet pysty kaveeraamaan.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Mulla oli sinkkuna paljon kaverimiehiä. Pariuduttuani hävisi miespuoliset kaverit ympäriltä. Mistähän se sit kertoo?
Sama. Mulla jäi jopa ehkä pieni trauma kun tajusin kuinka minua oltiin kusetettu kun luulin että oltiin ystäviä.
Tietenkin voi. Itsellä (nainen) miespuolisia ystäviä ollut jo 30 vuotta. Mieheni tutustui myös näihin miehiin ja ollaan kaikki hyviä ystäviä nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Ja siis heteroita kummatkin.
Harvoin onnistuu.
Ei mulla muuta kirjoitti:
Mitä mies ja nainen tekis yhdessä jos ollaan kavereita. Lähteekö nainen vaikka kalaan tai silakkamarkkinoille?
Jos unohdetaan seksi, niin utelaisuudesta mitä asioita sinun mielestäsi naine ja mies, jotka ovat kavareita eivät voisi tehdä yhdessä vapaasta ja omasta tahdostaan?
Joskus kysyin veljeltäni, että keksiikö tai osaako hän tyttärien isänä sanoa, että onko jokin asia, jota hän ei voisi tai haluaisi tehdä tyttäreisnä kanssa tai yhdenään tyttärensä kanssa mutta mahd. voisi tehdä sitä pijan tai pikiensa kanssa.
Veljeni tuumasi hetken ja sanoi sitten, että kun kukin tyttö on varttnut ja kasvanut tiettyyn ikään, niin hän ei enää halua tai muutoinkaan osallistu tai ole paikan päällä silloin kun tytötäö tai yksikn tyttö on pesulla tai on saunomassa. - Ja luulatavsti hän parisuheessa elävänä ei enää viitsisi osallistua sekasaunaan vaikka se oli aikanaan ihan hauskaa ja kivaa opiskeluaikana. - Vaikka toisaalta hän muisti, että läheisellä avantouintipaikalla on myös sekavuoro, mutta siellä kaikki istuu lautilla uikkarit päällä tai pyyhkeen verohoamina ja pesutilat on sit kummallekin sukupuolel erikseen.
- Ehkä kimppasaunomien saattaa onnistua joiltain vastakkaista sukupuolta oleviötla kaveruksiltakin. Toisaalta miksi sitä kaikkea pitäsi tehdä naispuolsiten kavereiden kanssa kun en minä (miehenä) ainakaan tee kaikkia samoja juttuja jokaisen samaa sukupuolta olevien kavreidenikaan kanssa ihan vaan siksi., etteivät he kaikki innostu tai muutoin kiinnostu samoista asioista. - Tosien kanssa voin käydä juoskemassa maratonin toisen kanssa voin keskustella viimeisimmästä leffasta, jonka kävin katsomassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on ruma.
Kumpikaan ei ole ruma ja enemmän kuin kaveruutta on jo tapahtunut. Joten onko nyt mahdollista siirtyä kaveruuteen?
Ai no tuon jälkeen on mahdollista,ei muuten.
Itse olen kaveri komean työkaverimiehen kanssa. Kumpikin naimisissa. Ollaan tunnettu yli 10 vuotta
Mulla on 1 miespuolinen ystävä, jonka kanssa kaveruus ei ole päättynyt siihen mikset ole mun kanssa jankkaukseen. Mutta se on bi, ja suhteessa ainakin tällä hetkellä miehen kanssa. Eli voi onnistua, mutta useimmiten ei toimi. Joku työkaveruus toimii kyllä, kunhan ei mene liian syvälliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla muuta kirjoitti:
Mitä mies ja nainen tekis yhdessä jos ollaan kavereita. Lähteekö nainen vaikka kalaan tai silakkamarkkinoille?
Jos unohdetaan seksi, niin utelaisuudesta mitä asioita sinun mielestäsi naine ja mies, jotka ovat kavareita eivät voisi tehdä yhdessä vapaasta ja omasta tahdostaan?
Joskus kysyin veljeltäni, että keksiikö tai osaako hän tyttärien isänä sanoa, että onko jokin asia, jota hän ei voisi tai haluaisi tehdä tyttäreisnä kanssa tai yhdenään tyttärensä kanssa mutta mahd. voisi tehdä sitä pijan tai pikiensa kanssa.
Veljeni tuumasi hetken ja sanoi sitten, että kun kukin tyttö on varttnut ja kasvanut tiettyyn ikään, niin hän ei enää halua tai muutoinkaan osallistu tai ole paikan päällä silloin kun tytötäö tai yksikn tyttö on pesulla tai on saunomassa. - Ja luulatavsti hän parisuheessa elävänä ei enää viitsisi osallistua sekasaunaan vaikka se oli aikanaan ihan hauskaa ja kivaa opiskeluaikana. - Vaikka toisaalta hän muisti, että läheisellä avantouintipaikalla on myös sekavuoro, mutta siellä kaikki istuu lautilla uikkarit päällä tai pyyhkeen verohoamina ja pesutilat on sit kummallekin sukupuolel erikseen.
- Ehkä kimppasaunomien saattaa onnistua joiltain vastakkaista sukupuolta oleviötla kaveruksiltakin. Toisaalta miksi sitä kaikkea pitäsi tehdä naispuolsiten kavereiden kanssa kun en minä (miehenä) ainakaan tee kaikkia samoja juttuja jokaisen samaa sukupuolta olevien kavreidenikaan kanssa ihan vaan siksi., etteivät he kaikki innostu tai muutoin kiinnostu samoista asioista. - Tosien kanssa voin käydä juoskemassa maratonin toisen kanssa voin keskustella viimeisimmästä leffasta, jonka kävin katsomassa.
Eivät voi tehdä yhdessä koska niitä ei kiinnosta samat asiat.Etenkään miehellä ei ole motiivia kaverisuhteeseen naisen kanssa.
Totta kai voi olla. Minulla on muutama oikein miellyttävä miespuolinen tuttava. Samat kiinnostuksenkohteet, kuten esim. teatterissa käynti. Huumori myös yhdistää. Asuvat yksin kuten minäkin. Olen 59 v nainen.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kaveri komean työkaverimiehen kanssa. Kumpikin naimisissa. Ollaan tunnettu yli 10 vuotta
Tarkoitat kai että olette puheväleissä ja ainoastaan työpaikalla? Tämä ei juuri liity ketjun aiheeseen.
Naiselle on mahdollista olla miehen kaveri, mutta ei päinvastoin.
Tietenkin voi olla. Ihmisiä ne miehetkin on. Minulla on ainakin miestuttavia, joiden kanssa keskustellaan niin tieteestä kuin taiteesta. Ajankohtaisista aiheista. Voihan sitä käydä yhdessä konsertissa, syömässä, oopperassa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Mulla jäi jopa ehkä pieni trauma kun tajusin kuinka minua oltiin kusetettu kun luulin että oltiin ystäviä.
No miehenä (, vaikka tuskin sukupuolellani tässä kohtaa on isoakaan merkitystä) sanosin, että tunne on toisinaan myös sillä miehellä joka on luullut ja kuvitellut olevansa naisen kanssan vain ja ainoastaan kavereita tai jopa ystäviä, vaikka ei olekaan edennyt hänen kanssa parisuhteseen-
Syynä se, että kun toinen asettuu parisuhteeseen. niin se saattaa - ei automaattsiesti mutta saattaa, osin toki ihan luonnollsiesti ja ymmärrettävästi asettaa hieman kitkaa siihen kuinka vastavuoroinen kanssa käyminen tapahtuu.
Kun kaveri saatta muka"yllättäen" haluta viettää enempi aikaa kumppaninsa kanssa, eikä hänellä ymmärrettävästi- ole aikaa tai mahdollisuutta viettää aikaa muiden kavereidensa kanssa kuin silloin kun hän itsekin oli sinkku;. olivat nämä hänen kaverinsa sinkkuja tai myös parisuhteessa olevia.
Toisianan sitä saattaa myös sinkkuna ollessa ärsyttääkin se, että parisuhteessa elävä ei aina toisaalta tajua, että sinkullakin on omaa elämää, eikä halua olla aina se, joka joutuu joustamaan ja venymään siksi, ettei hänellä ole kumppania (saati lapsia), jolla perustella haluaan tehdä toisin tai muuta kuin, mitä toinen sattuu ehdottamaan.
Toki varmasti on niitäkin miehiä (tai naisia) jotka eivät ihan oikeasti ymmärrä, että miksi toinen ei halua heidän kanssaan edetä parisuhteeseen, vaikka anatavat eriatvoin muutoin vaikutelman, että viihtyvät ja pitävät toisen seurasta, - Ja josta närkstyneenä eivät sitten halua itse olla mitään muutakaan. Minuta vähän ikävän mustavalkosita toimintaa.
Varsinaisen yksinkertasia ketkä väittää että ei ole mahdollista :D Joo varmaan siinä mielessä "ei ole mahdollista" jos sun ainut kontakti toiseen sukupuoleen on ollu tyyliin vain seksi/suhde .
Jokainen mun mieskaveri, jopa ne jotka olen tuntenut 20 vuotta ja joiden puolisot tunnen, olisi heti valmis enempäänkin jos vain vähänkään siihen suuntaan vihjaisisin. Että joo sellaisia platonisia ystäviä 😂
Eli siis varamiestä etsit. Aika helppoheikki olet kyllä.
On tosi luonnotonta! Ootte varmaan kaapissa kummatkin! /s