Tilillä 6,79€ ja palkka tulee ensi tiistaina. Miten pärjään??
Onko kukaan muu joutunut venyttämään penniä tällä tavoin? Mulla vielä kaksi lasta kotona.
Kommentit (64)
palauta edes tölkit pullot eivät anna hyvää kuvaa sinun äitiydestäsi kun sussu tulee käymään.
Osta tilipäivänä iso pakastin ja sinne ruokaa varastoon. Kun tulee paha päivä ettei rahat riitä niin pakastimessa on ruokaa aina.
Vierailija kirjoitti:
Nuudeleita saat monta pussia
Miksi ihmeessä nuudeleita? Eihän niistä tule kun enemmän nälkä. Mutta tosiaan, vähän hankalaa vastata, kun ei yhtään tiedä mitä kaapeissa on valmiiksi.
Itse ehkä menisin Prismaan, ostaisin reilun kilon perunoita, 1,-, uunilenkki 1,19, pussi HKn lihapullia 0,95, 500g porkkanoita 0,95, Lisäksi maitoa 0,79 ja kaurahiutaleita 500g 0,49. Noi jotain alle 5,50. Eli jollei ole margariinia, niin sit sitä 0,49 pkt. Ja takaisin kotiin jonkun omakotialueen kautta, monessa portinpielessä on nyt astioita omenoita jota saa ottaa. Tänään pieni makkarakeitto, pari perunaa, porkkanaa ja reilu puolikas uunilenkki. Illaksi kaurapuuroa ja jos edes sokeria löytyy kaapista niin haudutat omenoista ja sokerista hilloa puuron kanssa. Aamulla puuro, ruuaksi perunaa, lihapullia ja porkkanaraastetta. Välipalaksi omenaa, ja illaksi teet omenahyvettä omenoista, kaurahiutale, sokeri, rasvaseoksesta. Iso annos että riittää sunnuntaillekin. Su aamupuuro, ruuaksi uunimakkaraa ja perunamuusia, porkkana-omenaraastetta ja illaksi sitä omenahyvettä. Oikein hyvin pärjää. Terveellisempää tietysti saisi olla, mutta tuolla rahalla ei oikein voi valita, ei tuo kuitenkaan pahimmasta päästä ole, ja täyttyypä ainakin vatsat.
Makaronilaatikkoa kananmunattomana ja jatkat maitoa vedellä. Tai makaronivelli.
Leivot itse leipää
Käy kerää marjoja ja sieniä metsästä itse
Jos saat omenoita tai marjoja , jos on perunajauhoja tee kiisseliä .
Ja sinuna menisin myös dyykkaamaan, pienten kauppojen roskikset ei yleensä ole lukittuna . Ja 21 jälkeen kauppakierros etsimässä punalaputettuja, löytyisikö pulloja?
Mihin ne rahat yhtäkkiä hävisi? Tuliko sulle yllätyksenä että rahaa tulee vaata tiistaina seuraavan kerran?
Soitat kiireellisen toimeentulotuen numeroon. Jos teillä ei ole ruokaa jääkaapissa sen verran että pärjäätte, niin saat maksusitoumuksen lähimpään ruokakauppaan. Tsemppiä!
Margariinia voi käyttää liukkarinakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuudeleita saat monta pussia
Miksi ihmeessä nuudeleita? Eihän niistä tule kun enemmän nälkä. Mutta tosiaan, vähän hankalaa vastata, kun ei yhtään tiedä mitä kaapeissa on valmiiksi.
Itse ehkä menisin Prismaan, ostaisin reilun kilon perunoita, 1,-, uunilenkki 1,19, pussi HKn lihapullia 0,95, 500g porkkanoita 0,95, Lisäksi maitoa 0,79 ja kaurahiutaleita 500g 0,49. Noi jotain alle 5,50. Eli jollei ole margariinia, niin sit sitä 0,49 pkt. Ja takaisin kotiin jonkun omakotialueen kautta, monessa portinpielessä on nyt astioita omenoita jota saa ottaa. Tänään pieni makkarakeitto, pari perunaa, porkkanaa ja reilu puolikas uunilenkki. Illaksi kaurapuuroa ja jos edes sokeria löytyy kaapista niin haudutat omenoista ja sokerista hilloa puuron kanssa. Aamulla puuro, ruuaksi perunaa, lihapullia ja porkkanaraastetta. Välipalaksi omenaa, ja illaksi teet omenahyvettä omenoista, kaurahiutale, sokeri, rasvaseoksesta. Iso annos että riittää sunnuntaillekin. Su aamupuuro, ruuaksi uunimakkaraa ja perunamuusia, porkkana-omenaraastetta ja illaksi sitä omenahyvettä. Oikein hyvin pärjää. Terveellisempää tietysti saisi olla, mutta tuolla rahalla ei oikein voi valita, ei tuo kuitenkaan pahimmasta päästä ole, ja täyttyypä ainakin vatsat.
Meinaat että yksi lenkkimakkarapaketti riittää kolmelle aterialle? Ja rahaa tulee vasta tiistaina. Maanantainakin pitää syödä.
Eli sossuun soittoa, tai jollekin kaverille edes että saisitko rahaa lainaan.
Paastoa. Ihminen kestää helposti parikin viikkoa syömättä. Bonuksena laihdut samalla.
Onko ketään vaikka edes naapuria jolle voisit kertoa teidän tilanteesta? Minä ainakin auttaisin, kun lapsiakin ruokittavana.
Vierailija kirjoitti:
Macarones& cetchup
Tää on muuten yllättävän hyvää. 😋
Miksi et osaa käyttää rahaa? Sinulla on vielä lapsi ja taloudenhoito on retuperällä.
Syö kiviä ja osta lapselle ruokaa.
Jos olet nainen, niin helpostihan sinä rahaa saat myymällä p€rs€ttä muutamalle miehelle, sillä tavalla saat helposti rahaa. Jos et siis ole mikään 150kg ihrakasa.
Onko ketään sukulaista, ystävää, kaveria, tuttavaa jota voisit pyytää ostamaan sinulle kassillisen ruokatarvikkeita?
Miksei teillä tule rahaa palkkapäivien välillä? minulle tulee. Vähintään kerran viikossa, yleensä useammin.
Vierailija kirjoitti:
Myy per&että!
Minä ostaisin heti pikkuisen anu sta
Sittenhän sinulla on jo kaikki mitä tarvitset, turha siis valittaa!