Tekeekö teidän isovanhemmat/appivanhemmat tällaista?
Joskus ihmetyttää vanhempien ihmisten käytös. Oma mummoni on toki jo iäkäs, mutta on toiminut oikeastaan aina noin. Ärsyttää, vaikka kyseessä onkin iäkäs ihminen ja en varmasti saisi ärsyyntyä.
Liikkuu oikein hyvin ikäisekseen ja päivät menee puuhaillessa kaikenlaista. Touhuaa kaiket päivät.
Aina, kun jotkut juhlat/päivät olisi, ei koskaan suostu tulemaan. Vaikka haettaisi ja palautettaisi kädestäni pitäen ja kerrottaisi hyvissä ajoin päivämäärä. Ei koskaan tule vedoten mihin tahansa syyhyn tai vaivaan.
Kuitenkin hänen nimipäivät ja kaikki päivät pitäisi muistaa, ja loukkaantuu, jos ei kaikki tule. Jos en ole käynyt siellä hetkeen, loukkaantuu siitäkin, kun en ole käynyt. Vaikka olisi ollut tilaisuus nähdä viikko sitten vaikkapa oman siskon synttäreillä, mutta kun ei suostunut tulemaan ja siellä olisi voinut nähdä.
Sitten soittaa keskellä työpäivääni, milloin tulen ja miten voin olla niin kiireinen, etten ehdi mennä koko päiväksi sieneen tai marjaan hänen seuranaan. Vaikka oma vuorotyö on jatkuvaa sumplaamista, miten itse ehdin omiin menoihin. Silti pitäisi hänelle pyhittää päivät.
En tiedä, toimiiko teidän suvun vanhemmat ihmiset noin?
Kommentit (5)
Jos hän olisi nuori, hän olisi introvertti läheisriippuvainen masentunut ADHD jota pitää ymmärtää.
Mutta koska hän on iäkäs, hän on vain rasittava vanha mummo jota ei kukaan jaksa.
Ei ole ketään jäljellä joka odottaisi minua luokseen.
Viimeisimmät appivanhempi-tekeleet eivät kertaakaan minua kutsuneet edes käymään.
Appivanhempani. Kaikki pyörii heidän ympärillään heidän tahtomallaan tavalla.
Mulla ei ole enää isovanhempia, mutta oma äitini tekee tuota. Ikää kuitenkin vasta vähän päälle 60v. Ei koskaan tule synttäreille tai muihin juhliin sovittuna aika tai ei välttämättä ollenkaan, mutta loukkaantuu jos hänen luonaan ei käydä vähintään parin viikon välein.
Voi olla, että sinustakin tulee vanhempana sellainen, että et haluaisi lähteä kodistasi vaan haluat muiden tulevan sinne. Se on ymmärrettävää, koska vanhuuden myötä arjesta poikkeavat vaatimukset tulevat haastavammiksi, niin fyysisesti kuin henkisestikin