Kirkkoon kuulumattomia yli 2 miljoonaa.
Kirkkoon kuulumattomien määrä Suomessa on ylittänyt 2 miljoonaa.Miljoona ylittyi 2008.
Kommentit (1122)
Hienoa, oikea suunta! Itse erosin kirkosta 15 vuotta sitten ja moni kaveri ja sukulainen on sittemmin tehnyt saman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos syntyneitä ei liitettäisi pakolla kirkkoon, olisi jäsenluku aika vaatimaton.
Nimenomaan. Kirkko saa tällä tavalla ovelasti verojäseniä, kun vastasyntyneet lapset liitetään automaattisesti kirkon jäseniksi henkilön itsensä tietämättä
Ei se ole oveluutta, vaan kristityt ovat niin tehneet kauan ennen kuin koko kirkollisvero oli keksitty, ja ovat sitä jatkaneet myös maissa, joissa kirkollisveroa ei ole. Katolinen kirkko Suomessa kastaa lapsia, vaikka se ei sillä tavoin kirkollisveroa saakaan.
Oveluutta tässä on se, että lapsi liitetään vastasyntyneenä kirkon jäseneksi loppuiäkseen ja se, että kirkolla on verotusoikeus ja se että verotus tapahtuu valtion- ja kunnallisverotuksen yhteydessä valtion toimesta.
Kastaminen itsessään on harmitonta, mutta vastasyntyneen järjestöön jäseneksi liittäminen, jolla on myöhempiä veroseuraamuksia, onkin jo ihmisoikeuksen kannalta kovin kyseenalaista.
No tuohan on asia, joka voitaisiin lainsäädännöllä muuttaa. Siitä vain kansalaisaloitetta laatimaan, jollei sellaista jo ole.
Niin se pitäisikin muuttaa, eli verotusoikeus pois muilta kuin kunnilta ja valtiolta. Miksi kahdella uskonnollisella yhdyskunnalla pitäisi olla erioikeus verotukseen? Tässä ei toteudu edes tasapuolisuus eri uskontokuntien suhteen.
Muutoksia kyllä alkaa tapahtua viimeistään kun kirkkoon kuuluvien osuus putoaa alle puoleen kansasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taikauskot ei nappaa enää nykyisin, sivistyksen taso alkaa olla korkea !
Taikuus on nykyisen eliitin kulmakivi.
Silmien ja käsien liikettä.
Huomion viemistä toisaalle
Noituus, ehkäpä se onkin noituutta.
Vierailija kirjoitti:
Turha maksaa, jos ei käytä palveluja.
Pienten lapsien yksinhuoltajana olen pitänyt näitä päivä-/ip-kerhoja, lasten tapahtumia ja reissuja esim. hoploppiin yms. tosi hyvänä asiana, maksan mielelläni siitä. Eli totta, jos ei tarvitse palveluja, niin turhaltahan se tuntuu maksaa, itse käytän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunta on oikea. Uskonnot ovat ihmiskunnan yksi suurimpia hädän ja kärsimyksen aiheuttajia.
Ei ole kestävää, että vielä tällä vuosituhannella tukeudutaan mielikuvitusolentoihin ja kultteihin.
No ikävä kyllä 50 vuoden päästä tilanne on jo toinen.
Silloinhan ei enää kysytä, että haluatko kuulua johonkin uskontokuntaan, vaan sinä kuulut ja pukeudut niin kuin sanotaan.
Tätä argumenttia käytetään usein, mutta ihan tutkitustikin esim. muslimitaustaiset toisen polven muuttajat alkavat olemaan hyvin maallistuneita. Eli ihan kaikki uskonnollisuus täällä on laskussa, ei vain kristinusko.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on Jumala.
Siis Jumalan poika. Ainakin itse sanoi niin. Sanoi vielä että Isä on Poikaa suurempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienten lapsien yksinhuoltajana olen pitänyt näitä päivä-/ip-kerhoja, lasten tapahtumia ja reissuja esim. hoploppiin yms. tosi hyvänä asiana, maksan mielelläni siitä. Eli totta, jos ei tarvitse palveluja, niin turhaltahan se tuntuu maksaa, itse käytän.
Useimmiten noita rahoittaa valtio, ei kirkko itse. Kaupungit ja kunnat hankkivat nuo palvelut seurakunnalta ostopalveluna. Eli maksat noista jo veroissa ja kirkolle sitten ekstraa päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ällistyttävää, että yhä nykyisin miljoonat suomalaiset uskovat puhuviin käärmeisiin ja vedenpaisumuksiin.
Tai siis eihän näihin tarinoihin oikeasti kovin moni usko...
Yhtä ällistyttävää on, että ihmiset, jotka eivät näihin tarinoihin usko, silti kuuluvat järjestöön, jotka näitä tarinoita totena esittävät.
Tiedät ällistyttävän vähän "järjestöstä", jota arvostelet.
Tutkimusten mukaan hyvin pieni kirkon jäsenistä uskoo kirkon viralliseen oppiin. Siksi on aika kummallista, että ihmiset ylipäätään kuuluvat kirkkoon, elleivät edes usko sen oppeihin ollenkaan. Syynä on tietysti se, että eiväthän he ole edes kirkkoon itse liittyneetkään, vaan heidät on vastasyntyneinä liitetty, eivätkä he ole tajunneet erotakaan, tai "uskaltaneet" erota sosiaalisen paineen takia.
Puhuvat käärmeet eivät kuulu kirkon viralliseen oppiin.
Puhuvat käärmeet on tässä vain kärjistys. Pointti on se, että suurin osa jäsenistöstä ei siihen viralliseen oppiin usko, mutta ovat silti veroja maksavia jäseniä. Se on aika kummallista.
Eipä siellä kirkon ovella uskoa kysytä ja vain uskovia sisään päästetä. Ei olla niin vaativia. Paljon vähempi riittää.
No kun ne ei-uskovat jäsenet eivät yleensä edes siitä kirkon ovesta astu sisään. Lähinnä heidät tuodaan sinne vastasyntyneenä loitsutettavaksi ja kuoltuaan arkussa uudestaan loitsutettavaksi. Tästä ilosta he sitten usein tietämättään maksavat eläessään kymmeniä tuhansia.
Pakanuus leviää, viimeiset ajat ovat käsillä. Pian koittanee päivä jolloin taivaat aukenevat verenkarvaisen tulisena, ja polttavat tuhaksi uskottomat, rienaajat ja synnissä piehtaroitsijat. Mutta tosi-uskovat ylöstemmataan ennen kuin tuli nielee pakana-komm4ri-rienaajat. Totisesti, sanon Minä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä kaikki eivät ajattele vain omaa napaansa?
Mitä tarkoitat?-eri
Tuota, kun esitettiin eroamisen perusteena, että turha maksaa jos ei käytä palveluja. Voihan sitä ajatella, että joku muu niitä käyttää ja tarvitsee, ja maksaa sen takia. Itse esim. tunnen ihmisiä, jotka ovat sairaalateologeilta saaneet vaikeina hetkinä apua.
Miksi mun pitäisi maksaa muiden palveluista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on Jumala.
Siis Jumalan poika. Ainakin itse sanoi niin. Sanoi vielä että Isä on Poikaa suurempi.
"Minä Olen maailman valo"
-Jeesus
"Minä Olen se mikä Minä Olen"
-Jumala
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunta on oikea. Uskonnot ovat ihmiskunnan yksi suurimpia hädän ja kärsimyksen aiheuttajia.
Ei ole kestävää, että vielä tällä vuosituhannella tukeudutaan mielikuvitusolentoihin ja kultteihin.
Silloinhan ei enää kysytä, että haluatko kuulua johonkin uskontokuntaan, vaan sinä kuulut ja pukeudut niin kuin sanotaan.
Tätä argumenttia käytetään usein, mutta ihan tutkitustikin esim. muslimitaustaiset toisen polven muuttajat alkavat olemaan hyvin maallistuneita. Eli ihan kaikki uskonnollisuus täällä on laskussa, ei vain kristinusko.
No kyllä edelleen muslim* taustaiset naiset pukeutuvat hyvin peittävästi. Vielä 2-3 polvessa.
Ja vastahan tämä yksi huru-imaami uhosi, miten suomalaiset (perinteiset kristityt ) ovat kohta vähemmistönä. Varmaan saadaan kohta eduskuntaan islamilainen puolue?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkkoon kuuluminen ei ole oikein nykyaikaa. Tiede on korvannut länsimaissa taikauskon ja sadut.
Kouluttamattomissa maissa ne vielä uskoo näihin satusetiin.
Tiede ja uskonto ei sulje toisiaan ulos. Esim koraanissa on kerrottu monet asiat jo ajat sitten ennenkuin tiede ne "keksi" . Kehoittaa myös tutkimaan avaruuden.
Niin, Lähi-Itähän oli jossain vaiheessa maailman edelläkävijä tieteessä, mutta senkin tilanteen murskasi sitten fundamentalistin uskonto joka otti vallan.
Missä tänä päivänä oltaisiinkaan, jos uskonnot eivät olisi puuttuneet yhtiskuntien kehitykseen.
Kuinkahan moni kirkkoon vielä kuuluvista kuuluisi kirkkoon, jos kirkollisvero tulisi erillisenä laskuna kerran vuodessa kotiin, ja mikäli sitä ei maksa niin kirkon jäsenyys päätyy?
Nyt on homma hoidettu niin että sut liitetään haluamattasi vauvana veronmaksajaksi ja tämä vero on "piilotettu" muiden verojen sekaan, niin että suurin osa ei edes ajattele asiaa.
Olisi tosiaan mielenkiintoista, että moniko maksaisi vapaaehtoisesti tämän saman useiden satojen eurojen laskun tästä kirkkojäsenyydestä jos se tulisi laskun muodossa kuten yhdistysmaksut kerran vuodessa?
maksavat heterot lähtevät. pitäkää sekasikiönne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ällistyttävää, että yhä nykyisin miljoonat suomalaiset uskovat puhuviin käärmeisiin ja vedenpaisumuksiin.
Yhtä ällistyttävää on, että ihmiset, jotka eivät näihin tarinoihin usko, silti kuuluvat järjestöön, jotka näitä tarinoita totena esittävät.
Tutkimusten mukaan hyvin pieni kirkon jäsenistä uskoo kirkon viralliseen oppiin. Siksi on aika kummallista, että ihmiset ylipäätään kuuluvat kirkkoon, elleivät edes usko sen oppeihin ollenkaan. Syynä on tietysti se, että eiväthän he ole edes kirkkoon itse liittyneetkään, vaan heidät on vastasyntyneinä liitetty, eivätkä he ole tajunneet erotakaan, tai "uskaltaneet" erota sosiaalisen paineen takia.
Puhuvat käärmeet on tässä vain kärjistys. Pointti on se, että suurin osa jäsenistöstä ei siihen viralliseen oppiin usko, mutta ovat silti veroja maksavia jäseniä. Se on aika kummallista.
Eipä siellä kirkon ovella uskoa kysytä ja vain uskovia sisään päästetä. Ei olla niin vaativia. Paljon vähempi riittää.
No kun ne ei-uskovat jäsenet eivät yleensä edes siitä kirkon ovesta astu sisään. Lähinnä heidät tuodaan sinne vastasyntyneenä loitsutettavaksi ja kuoltuaan arkussa uudestaan loitsutettavaksi. Tästä ilosta he sitten usein tietämättään maksavat eläessään kymmeniä tuhansia.
Sinulla itselläsikö ei ole mitään perinteitä?
Ihminen loi jumalan omaksi kuvakseen. Siksi jumalilla on kovin ihmismäiset toimintatavat ja kiinnostuksen kohteet. Jos jossain kirjassa kuvattaisiin ihan oikeaa ylempää olentoa ja hänen ajattelutapaansa, se olisi sellaista tekstiä että se räjäyttäisi sukat pois jalasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla itselläsikö ei ole mitään perinteitä?
Ei.-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä edelleen muslim* taustaiset naiset pukeutuvat hyvin peittävästi. Vielä 2-3 polvessa.
Ja vastahan tämä yksi huru-imaami uhosi, miten suomalaiset (perinteiset kristityt ) ovat kohta vähemmistönä. Varmaan saadaan kohta eduskuntaan islamilainen puolue?
Suomalaisten tulisi kääntyä pois jumalattomuudesta ja kammeta tavalla tai toisella jumalattomat päättäjät pois viroistaan.
Muuten Suomi ei vuoda maitoa ja mettä, vaan luvassa on sen sijaan vain kurjuutta kurjuuden lisäksi tulevaisuudessa ja on jo nyt.
Taikuus on nykyisen eliitin kulmakivi.
Silmien ja käsien liikettä.
Huomion viemistä toisaalle