Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voi olla, että jotkut eivät huomaa tekstareitaan?

Vierailija
22.09.2023 |

Siis että yleensä vastaavat, mutta joskus eivät vastaa ollenkaan. Siinä kännykässähän se viesti on lihavoituna päivän päätteeksi.

Onko teistä huonoa käytöstä, jos ei vastaa tekstariin?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo luuri liimattuna käteen. Huomaan soitot tai viestit vasta illasta jos sillonkaan. 

2/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Jos ei vain oo mitään sanottavaa, niin voi kuitata luetuksi sinisillä väkäsillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huonoa käytöstä, ja valitettavan yleistä.

Vierailija
4/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

he eivät vain välitä tarpeeksi että vastaisivat. 

Vierailija
5/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan jollakulla olla päällä muuta elämässä eikä ole silti mitään pahaa mielessä vaikkei vastaakaan!

Vierailija
6/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan tekstarina vain tiedotuksen johonka ei tarvitse vastata. Samanlaisia tulee itsellenikin. Muissa asioissa soitellaan.

Vierailija
7/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monta puhelinta.

Neljä.

Helposti jää

Vierailija
8/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokoneella luen messengerin viestit ja sähköpostit päivittäin mutta tekstareita ja whatsappia en varmaan joka päivä muista katsoa. Kännykkää en juuri käytä, kipeät kädet.

Vierailija
9/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan kun olin yötöissä ja ihmiset laittoivat mulle päivisin viestejä niin luin ne unissani ja kun oikeasti heräsin en enää muistanut niiden olemassa oloa.

Vierailija
10/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tekstarit äänettömänä eikä niistä tule mitään ilmoitusta. Harvoinpa kukaan enää tekstaria lähettää, jotain mainoksia tulee ja anoppi aniharvoin tekstaa.

Kaikki muu hoituu whatsappilla, messengerillä ja sähköpostilla.

Vierailija
11/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis TÄH! eikö muka joku tuijota kännykkäänsä kokoaikaa?

Vierailija
12/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin on äänettömällä. Jos tulee paljon viestejä vaikka wappiin, niin voi jäädä huomaamatta kun painuu jonossa alle. Parikin ryhmäkeskustelua meneillään riittää.

Vierailija
13/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle tulee tekstari vaikka silloin kun olen koiraa ulkoiluttamassa niin vilkaisen äkkiä onko kiireellinen. Jos ei niin vastaan kun menen kotiin. Paitsi jos kotimatkalla juttelen naapurin kanssa, kotona on jotain kiireellistä heti kun menen tai vaikka koira pääsee karkuun kun laitan sitä häkkiin. Siis tulee jotain muuta niin silloin se tekstari saattaa unohtua.

Silloin kun olin sinkku niin vastasin kaikkiin viesteihin ja hoidin kaiken jämysti. Nyt elämäni niin kiireistä että asioita tahtoo välillä unohtua. Sori.

Vierailija
14/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla aina äänettömällä ja vielä jossain käsiveskassa luuri !

Vierailija
15/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tekstarit äänettömänä eikä niistä tule mitään ilmoitusta. Harvoinpa kukaan enää tekstaria lähettää, jotain mainoksia tulee ja anoppi aniharvoin tekstaa.

Kaikki muu hoituu whatsappilla, messengerillä ja sähköpostilla.

Apple puhelimissa tekstari lävähtää näyttöön niin että sitä ei voi olla huomaamatta.

Monilla muilla varsinkin halpis merkeillä txt voi olla sellainen millimetrin kokoinen musta piste puhelimen näytön kulmassa.

Ostajat ovat menettäneet monet kaupat kun eivät lue viestejään ajoissa.

Samat henkilöt eivät myöskään vastaa tuntemattomiin numeroihin. Miksi siis edes tarvitsevat puhelinta?

Ai niin, elämä on niillä somessa..

Vierailija
16/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla puhelin välillä piippaa ja välilä ei joten tekstarit jää usein hetkeksi huomaamatta.

Joidenkin puhelimissa ei ole myöskään mitään tuollaisia erityishuomioita ruudulla vaikka tekstari olisi tullut, tämähän riippuu vähän puhelimesta ja käyttöjärjestelmästä.

Vierailija
17/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mielestäni huonoa käytöstä.

Jos on jotain tärkeää asiaa, niin voi soittaa. Tekstarit/whatsapit on vain viestejä, joihin ei tarvitse reagoida heti tai viestin sisällöstä riippuen ollenkaan.

Mulla viestiäänet on pois, mutta saatan lukea näytöltä viestin kun sen huomaa. Jos olen esimerkiksi kaupungilla, bussissa, asioilla jne jne niin en kyllä ala näpyttelemään mitään viestejä liikkuessani tai peräti pysähdy vain vastaamaan.

Vierailija
18/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikissa malleissa (asetuksissa?) ne saapuneet viestit jää mitenkään siihen framille lihavoituna pönöttämään. Enkä haluaisikaan että jää. Turhaan olisivat siinä kaikkien nähtävillä.

Minulle tulee harvoin viestejä ja ne on yleensä tyyliin "muistathan kampaamoajan" tai "mobiililiittymän käyttö EU ja ETA maissa" -tyyppisiä, joten se kuvakekin on näyttösivulla 3.

Joskus joku jostain syystä laittaa tekstarin niin siinä voi hyvin mennä useampi päivä, että havaitsen sen.

Käytän enemmän Whatsappia. Sielläkin joskus jää vastaamatta, koska elämä. Mutta siniset väliset kertovat minun nähneen viestin ja useimmiten pyrin laittamaan jonkun hymiön kuittaukseksi - mutta siitäkin jotkut pahastuvat ja tulkitsevat väärin (tai eri lailla miten olin tarkoittanut) joten noille tyypeille odotan, että ehdin "ajattelemaan vastauksen" ja sorit siitä, joskus kestää, koska elämä.

Vierailija
19/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En vastaa tekstiviesteihin jos ajan autolla ja joskus ajan pitkääkin mökkimatkaa, jos pysähdyn, sitten katson puhelimen.

2. En myöskään vastaa tekstareihin tai ota puhelinta mukaan moniin sellaisiin puuhiin, jossa puhelin voi likaantua/pudota/kolhiintua, kuten autorenkaiden vaihto tai jotkut remonttihommat.

3. En ota puhelinta mukaan jos teen vaikka maalaustöitä, kun kädet ovat siinä kunnossa, ettei voi kuitenkaan siihen puhelimeen koskea.

4. Joskun pidän puhelinta äänettömällä pitkäänkin kun teen vaikkapa musiikin äänitystöitä mikrofonilla, enkä halua puhelimen pirinän/piippauksen pilaavan äänitystä, joten en näe myöskään tekstiviestejä.

5. Meillä ei saa töissä tuoda puhelinta toimipisteelle, joten puhelin on kotona tai pukukaapissa ja tekstareihin ei pääse vastaamaan.

Vierailija
20/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisen viestin lähetit?

Ootko tänään kotona? ... ja ihmettelet, miksi ei vastata?