Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi olla, että jotkut eivät huomaa tekstareitaan?

Vierailija
22.09.2023 |

Siis että yleensä vastaavat, mutta joskus eivät vastaa ollenkaan. Siinä kännykässähän se viesti on lihavoituna päivän päätteeksi.

Onko teistä huonoa käytöstä, jos ei vastaa tekstariin?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tekstarit äänettömänä eikä niistä tule mitään ilmoitusta. Harvoinpa kukaan enää tekstaria lähettää, jotain mainoksia tulee ja anoppi aniharvoin tekstaa.

Kaikki muu hoituu whatsappilla, messengerillä ja sähköpostilla.

Apple puhelimissa tekstari lävähtää näyttöön niin että sitä ei voi olla huomaamatta.

Monilla muilla varsinkin halpis merkeillä txt voi olla sellainen millimetrin kokoinen musta piste puhelimen näytön kulmassa.

Ostajat ovat menettäneet monet kaupat kun eivät lue viestejään ajoissa.

Samat henkilöt eivät myöskään vastaa tuntemattomiin numeroihin. Miksi siis edes tarvitsevat puhelinta?

Ai niin, elämä on niillä somessa..

Tuo on muuten asetuskysymys sitten vissiin. Mun Apple (iPhone 12 Pro) ei lävähtää viestejä näyttöön. Enkä haluakaan!

Kuka "myyjä" lähettää tekstarin???

Vastaan tuntemattomiin, jos minulla on luppoaikaa, mutta ainakin minulle on kertynyt melkein tuhat yhteystietoa puhelimeen, ja jos joku tuntematon soittaa on puhelimessani ominaisuus, joka ehdottaa "todennäköisesti Anna Aalto" - tyyliin kuka saattaa olla soittaja.

En ole aktiivinen somessa, mutta mitä pahaa siinä on, jos osa meistä käyttääkin kännykkää "some-välineenä"???

Vierailija
22/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietokoneella luen messengerin viestit ja sähköpostit päivittäin mutta tekstareita ja whatsappia en varmaan joka päivä muista katsoa. Kännykkää en juuri käytä, kipeät kädet.

Wappiviestitkin voi lukea ja niihin voi vastata tietokoneella. Niin ja tekstaritkin, jos puhelimen linkittää tietokoneeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan kun olin yötöissä ja ihmiset laittoivat mulle päivisin viestejä niin luin ne unissani ja kun oikeasti heräsin en enää muistanut niiden olemassa oloa.

Minulla puhelin äänettömässä tilassa, kun nukun päivisin..

Monesti unohtuu siihen tilaan ja silloin ei näy, että joku on soittanut tai laittanut viestin.

Vierailija
24/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttävätkö ihmiset oikeasti vielä (AOL) Messengerin, luulin että se on kuollut ja kuopattu jo vähintään 15v sitten 😮. Vai kutsutteko jotain Facebookin tai WhatsApp viestejä messengeriksi? Hämmentävää.

Vierailija
25/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia huomaako joku tekstaria vai jättääkö vastaamatta. Kaikkiin viesteihin ei tarvitse vastata ja joskus se vastaaminen voi myös unohtua, jos ei sillä sekunnilla pysty vastaamaan kun viestin lukee. Ne ihmiset taas jotka jättävät tekstarit kokonaan lukematta on sitä lajia, joilla puhelimessa kaikki sovellukset täynnä lukemattomia viestejä. Päivän nyt kuka tahansa voi olla huomaamatta viestejä, mutta se on eri asia kuin ne ihmiset, joilla lukemattomia viestejä kuukausien ajalta.

Vierailija
26/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täytyisi vastata jokaiseen viestiin, niihin tyhjänpäiväisiinkin!

Minulla on kaikkien viestien äänet pois. En tarvitse niitä.

En vastaa tunnistamattomiin puheluihin. Enkä jokaiseen tunnistettuunkaan.

Työaikana en pidä puhelinta edes mukana, koska työasioissa en sitä tarvitse.

Vierailija
27/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä etten huomaisi, mutta en jaksa aloittaa vielä yhtä interaktiota muistettavaksi ja hoidettavaksi. Työn projekti A tarvitsee dokumentteja, projektiin B pitää tehdä kirjaukset, pomo tulee kiireellä kysymään voinko auttaa projektissa C ja D, kotona lämminvesivaraaja tarvitsee huollon, ikkunoiden vaihdosta tuli tarjoukset firmalta X ja Y voimassaoloajoille K ja H ja firma Z haluaa lisätietoja. Kissa pitää viedä eläinlääkärille, ystäväporukka haluaa nähdä viikonloppuna, lupasin ruokkia naapurin kissan niiden loman aikana, hammaslääkäri oli jossain välissä tällä viikolla, yhtenä iltana piti olla liikeillallinen ja toisena kaveriporukan tapaaminen, sopiiko että paketti toimitetaan päivänä A vai B, milloin olet kotona? Kymmeniä työsähköposteja, puheluja, henk.koht.sähköposteja, whatsappeja sun muuta. En pysy perässä.

Ylläoleva on ollut kuluvaa viikkoani. Puhelin, whatsapp, sähköposti, työposti, toinen työposti, teams ja messenger piippaa joka tuutista sisään ihan loppumatonta informaatio-vaatimus-kysymys-tiedustelu-tiedonanto-mielipide-päätös-kiiretulvaa. Sori jos jätän lukematta ja vastaamatta, päähän ei enää mahdu enää yhtään mitään.

Vierailija
28/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On huonoa käytöstä, ja valitettavan yleistä."

Siis sinusta on huonoa käytöstä, että puhelimeni on viikon kotona ja minä työmatkalla?????? Eikö se juuri ole kännykän eduista parhaita, että viestit pysyvät tallessa ja ne voi katsoa, sitten kun aikaa kännykälle on?

Ärsyttäviä viestin lähettäjiä ovat sellaiset, jotka poistavat viestinsä, ennen kuin niitä ehtii edes lukea.....no heille ei sitten vain voi vastata, ilmeisesti ei tärkeää.

Vierailija
29/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttävätkö ihmiset oikeasti vielä (AOL) Messengerin, luulin että se on kuollut ja kuopattu jo vähintään 15v sitten 😮. Vai kutsutteko jotain Facebookin tai WhatsApp viestejä messengeriksi? Hämmentävää.

Miten niin hämmentävää? Facebookin Messengeristä on käytetty aina nimitystä Messenger. Nykyään tietty Metan ja muuttunut siitä chatissä, mikä oli 2008, sovellukseksi. Sellaiset yli 5 miljardia latausta Google Playssä et ei ihan tuntematon. AOL Messengeristä en ole edes kuullut.

Vierailija
30/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin hämmentävää? Facebookin Messengeristä on käytetty aina nimitystä Messenger. Nykyään tietty Metan ja muuttunut siitä chatissä, mikä oli 2008, sovellukseksi. Sellaiset yli 5 miljardia latausta Google Playssä et ei ihan tuntematon. AOL Messengeristä en ole edes kuullut.

No ei kyllä ole aina käytetty. Itsellä oli Facebook vuoteen 2015 saakka, ja viestit kulkivat ihan Facebookin sovelluksessa. Ei niillä mitään omaa viestiohjelmaa ollut.

Messenger on/oli AOL:n sovellus pikaviesteihin (tietokoneella) 2000-luvun alkupuolella, itse käytin sitä ainakin vielä 2008.

Mutta ok, ihmiset siis tarkoittavat Facebookia nykyään kun sanovat Messenger... Hämmentävää yhä mutta selvä. Itse en ole tuohon törmännyt koskaan oikeassa elämässä, WhatsApp on The Sovellus eikä kukaan ole ikinä edes kysellyt minkään Messengerin perään. Minkä ikäiset tuota käyttävät?

Vierailija
31/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä ole aina käytetty. Itsellä oli Facebook vuoteen 2015 saakka, ja viestit kulkivat ihan Facebookin sovelluksessa. Ei niillä mitään omaa viestiohjelmaa ollut.

Messenger on/oli AOL:n sovellus pikaviesteihin (tietokoneella) 2000-luvun alkupuolella, itse käytin sitä ainakin vielä 2008.

Mutta ok, ihmiset siis tarkoittavat Facebookia nykyään kun sanovat Messenger... Hämmentävää yhä mutta selvä. Itse en ole tuohon törmännyt koskaan oikeassa elämässä, WhatsApp on The Sovellus eikä kukaan ole ikinä edes kysellyt minkään Messengerin perään. Minkä ikäiset tuota käyttävät?

No kun FB (läppärin näytöllä) ainakin on oikeassa yläreunassa sellainen puhekupla missä pieni aaltoviiva ja kun siirryn sen kohdalle, siihen tulee näkyviin "Messenger". Sitä kautta kommunikoin erittäin paljon privaatisti esim jenkkeihin ja espanjaan. (No niin privaatisti mitä nyt sähköisesti voi kuvitella) - samannäköinen sinivalkoinen kuvake mulla on iPhonen näytöllä, minkä joku myös on nimennyt "Messenger" ja mistä pääsen samoihin viesteihin.

Olen some-amatööri mutta miksi minun sitä sitten pitäisi kutsua jos on sooooo noloa "yhä kutsua" sitä Messengeriksi, ja mitä käyttää niitten jenkkien kanssa, jos se on jo joku extinct-sovellus????

Vierailija
32/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti sitä sukupolvea, jolloin ei älypuhelimia tai yleensäkkään ollut matkapuhelimia ja viestintä tapahtui kirjepostilla, jolloin kirjeviestin odotusajat oli vähintään 1kk. Miksi pitäisi heti vastata lähettämääsi viestiin? Jos haluat heti vastauksia, niin miksi et soita ja kysy? Tällöin ainakin tiedät vastaako puheluun. Ei elämä voi olla kiinni jostain tekstiviestin tai yleensäkkään muistakaan nykyajan viestimuotojen odotusajoista.

Itse jutun pohjana olevan viestin aiheesta et kertonut ja siitä miksi tarvitsisit nopeaa vastausta viestiisi? Jollet halua soittaa ja puhumaan vastaanottajan kanssa henkilökohtaisesti, niin kannattaa miettiä miksi siis edes viestität? Itse jos jollekkin asiaa soitan ja jos ei sillä kertaa vastaa, soitan myöhemmin uudestaan. Ei sitä yhtään tiedä missä tilanteessa vastapuoli sillä hetkellä on?

Sitten tuo miten viesti näkyy kenenkin puhelimessa. Ei kaikilla ole samallaista näyttöä, kuin sinulla ja näyttömuodot vaihtelevat. Esim. omassani ei saapuneet viestit erotu muista sen kummemmin mitenkään, vaan samaa fonttia luetut ja lukemattomat, vain uusin saapunut on saapuneet viestit listan yläpäässä ja lista vain pitenee saapuvien viestien tulessa ja vaikka tulisi 10 viestiä niin tästä on vain 1 pieni merkki näytöllä sapuneista viesteistä, joka ainakin minulta jää huomaamatta aika usein ja jos ei itselläni ole mitään tarvetta lähettää viestiä tai soitaa niin voi saapuneiden lista jäädä katsomatta saman vrk aikana mikäli olen ollut tilanteessa, jossa viestin saapumisen merkkiääntä ei ole kuullut tai puhelin ollut eri paikassa, kuin itse. Minulla ei ole tarvetta kulkea koko ajan puhelin kädessä, kuin koko elämäni olisi kiinni siitä luurista ja sitä on ihan pakonomaista tarkkailla koko ajan.  Tätä sanotaan pakko-oireeksi ja puhelin neuroosiksi, jota sairastaa useat älypuhelimien käyttäjät, joille puhelin on koko elämä.

Vierailija
33/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun FB (läppärin näytöllä) ainakin on oikeassa yläreunassa sellainen puhekupla missä pieni aaltoviiva ja kun siirryn sen kohdalle, siihen tulee näkyviin "Messenger". Sitä kautta kommunikoin erittäin paljon privaatisti esim jenkkeihin ja espanjaan. (No niin privaatisti mitä nyt sähköisesti voi kuvitella) - samannäköinen sinivalkoinen kuvake mulla on iPhonen näytöllä, minkä joku myös on nimennyt "Messenger" ja mistä pääsen samoihin viesteihin.

Olen some-amatööri mutta miksi minun sitä sitten pitäisi kutsua jos on sooooo noloa "yhä kutsua" sitä Messengeriksi, ja mitä käyttää niitten jenkkien kanssa, jos se on jo joku extinct-sovellus????

No jos se on Facebookviestin, niin miksi ei vaan kutsu Facebookviestiksi? "Messenger" on sekä yleissana että sen vanhan ihan toisen ohjelman nimi, joten sellaisenaan se on huono käytettäväksi jonkun (nykyään) ihan muun ohjelman viesteistä. Facebook lienee vain nimennyt sen ihan tarkoituksella noin, jotta ihmisille luotaisiin kuva "oletusviestimestä". Sama kuin joku nimeäisi automallinsa "Auto" nimellä.

Vierailija
34/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä etten huomaisi, mutta en jaksa aloittaa vielä yhtä interaktiota muistettavaksi ja hoidettavaksi. Työn projekti A tarvitsee dokumentteja, projektiin B pitää tehdä kirjaukset, pomo tulee kiireellä kysymään voinko auttaa projektissa C ja D, kotona lämminvesivaraaja tarvitsee huollon, ikkunoiden vaihdosta tuli tarjoukset firmalta X ja Y voimassaoloajoille K ja H ja firma Z haluaa lisätietoja. Kissa pitää viedä eläinlääkärille, ystäväporukka haluaa nähdä viikonloppuna, lupasin ruokkia naapurin kissan niiden loman aikana, hammaslääkäri oli jossain välissä tällä viikolla, yhtenä iltana piti olla liikeillallinen ja toisena kaveriporukan tapaaminen, sopiiko että paketti toimitetaan päivänä A vai B, milloin olet kotona? Kymmeniä työsähköposteja, puheluja, henk.koht.sähköposteja, whatsappeja sun muuta. En pysy perässä.

Ylläoleva on ollut kuluvaa viikkoani. Puhelin, whatsapp, sähköposti, työposti, toinen työposti, teams ja messenger piippaa joka tuutista sisään ihan loppumatonta informaatio-vaatimus-kysymys-tiedustelu-tiedonanto-mielipide-päätös-kiiretulvaa. Sori jos jätän lukematta ja vastaamatta, päähän ei enää mahdu enää yhtään mitään.

Nii on. Yhtenä päivänä oli vanhuksilla talo pskassa ja sitä siivosin ja sitten vielä tädillä oli omenahilloa joka oli ihan pakko hakea saman tein ettei tädiltä mene pasmat. Lisäksi hoidan kaikki heidän käytännön ja paperiasiat. Siinäpä sitten hokasin että meinasin unohtaa mennä töihin. Tekstareiden lukeminen unohtuu vielä herkemmin.

Vierailija
35/35 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facen messanger on myös kännykässä nimellä messenger. Jotkut ei käytä facea mutta tuota messengeriä käyttävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä