Haluan eroon tatuoinnista - kertokaa kokemuksia poistoista.
Olen ollut nuori ja ajattelematon ottaessani käsivarteeni suuren, lähes puolet käsivarresta peittävän tatuoinnin.
Nyt se kaduttaa ja hävettää...
Kertokaa kokemuksia tatuoinnin poistoista - ja jos jollain on kokemusta poistotsta leikkauksen avulla, niin kiinnostaisi kuulla.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pienehkö tatuointi, noin 5-6 cm sellaisessa paikassa, että saan vaatteilla piiloon.
Vinkkini on, että vertaile hintoja! Laserointi maksaa paljon ja hinnoissa on silti eroa. Kävin ensimmäisessä poistossa yksityisellä lääkäriasemalla, jossa 400€/krt. Sen jälkeen olen käynyt 3 kertaa 200€/krt toisessa paikassa. Eli tonni sileeks jo tähän mennessä!
Tatuointi on haalentunut ihan mukavasti, mutta vielä on poistettavaa. Alkuperäinen väri on musta ja kannattaa myös huomioida, että eri värit hajoavat eri tahtiin.
Tatuoinnin poistot ovat yleistyneet, joten hinnat ovat varmaankin laskeneet jonkun verran. Ajattelin ottaa vielä 3-5 kerran sarjakortin, jos sellainen tarjous tulee vastaan.
Jos harkitset raskautta, poista tatuointi hyvissä ajoin tai pidä laseroinnissa taukoa raskauden ja imetyksen ajan. Tatuointivärit saattavat sisältää raskasmetalleja ja laserointi laittaa partikkelit liikkeelle soluissa, jolloin ne poistuvat aineenvaihdunnan kautta.
Pieniä tatuointeja poistetaan myös leikkaamalla. Kaverin tribaali (n. 5 cm myös) poistettiin kahdella leikkauksella, koska ihon piti venyä välillä. Hinta muistaakseni reilut 500€ yhteensä. Mutta leikkauksesta jää sitten arpi, joten eipä sekään näkyväklä paikalla kiva ole, varsinkin jos venyttyy auki tai lopputulos ei muuten ole siisti tai huomaamaton.
Kiitos vastauksestasi!
Kiinnostaisi kuulla, luuletko että saat oman tatuointisi kokonaan pois? Kuinka kauan meni, että aloit huomata tatuoinnin selvästi haalentuneen?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lukeeko otsassasi: "NACCI"?
Ei, vaan "LIHAPIIRAKKA KAHDELLA NAKILLA JA MUNALLA"
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut nuori ja ajattelematon ottaessani käsivarteeni suuren, lähes puolet käsivarresta peittävän tatuoinnin.
Kertokaa kokemuksia tatuoinnin poistoista - ja jos jollain on kokemusta poistotsta leikkauksen avulla, niin kiinnostaisi kuulla.
Mitä perhe ja muu lähipiiri silloin olivat mieltä tuosta hommasta, jos edes tiesivät etukäteen?
Raastinrauta on kivuttomampi kuin kulmahiomakone
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukeeko otsassasi: "NACCI"?
Sijaitseeko sinun käsivartesi otsassa?
Sijaitseeko sinulla k y r p ä otsassa?
Minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pienehkö tatuointi, noin 5-6 cm sellaisessa paikassa, että saan vaatteilla piiloon.
Vinkkini on, että vertaile hintoja! Laserointi maksaa paljon ja hinnoissa on silti eroa. Kävin ensimmäisessä poistossa yksityisellä lääkäriasemalla, jossa 400€/krt. Sen jälkeen olen käynyt 3 kertaa 200€/krt toisessa paikassa. Eli tonni sileeks jo tähän mennessä!
Tatuointi on haalentunut ihan mukavasti, mutta vielä on poistettavaa. Alkuperäinen väri on musta ja kannattaa myös huomioida, että eri värit hajoavat eri tahtiin.
Tatuoinnin poistot ovat yleistyneet, joten hinnat ovat varmaankin laskeneet jonkun verran. Ajattelin ottaa vielä 3-5 kerran sarjakortin, jos sellainen tarjous tulee vastaan.
Jos harkitset raskautta, poista tatuointi hyvissä ajoin tai pidä laseroinnissa taukoa raskauden ja imetyksen ajan. Tatuointivärit saattavat sisältää raskasmetalleja ja laserointi laittaa partikkelit liikkeelle soluissa, jolloin ne poistuvat aineenvaihdunnan kautta.
Pieniä tatuointeja poistetaan myös leikkaamalla. Kaverin tribaali (n. 5 cm myös) poistettiin kahdella leikkauksella, koska ihon piti venyä välillä. Hinta muistaakseni reilut 500€ yhteensä. Mutta leikkauksesta jää sitten arpi, joten eipä sekään näkyväklä paikalla kiva ole, varsinkin jos venyttyy auki tai lopputulos ei muuten ole siisti tai huomaamaton.
Kiitos vastauksestasi! <3
Kiinnostaisi kuulla, luuletko että saat oman tatuointisi kokonaan pois? Kuinka kauan meni, että aloit huomata tatuoinnin selvästi haalentuneen?
Ap
Jo ensimmäisestä kerrasta huomaa värin kontrastin vaalenevan. Heti laseroinnin jälkeen ensin tatuointiin tulee vähän kuin vesikelloa, jota rasvataan ettei tule rupea ja arpeutumaa. Laseroinnin jälkeen kannattaa juoda vettä ja hikoilla lenkillä, jotta aineenvaihdunta tehostaa värin hajoamista. Värin haaleneminen jatkuu ihon parantuessa ja poistojen välille suositellaan muistaakseni vähintään 1,5 kk väliä. Itse kävin tiheimmillään 6kk välein.
Olen hyvin vaaleaihoinen, joten minulla on hyvä mahdollisuus saada tatuointi kokonaan pois. Laser hajottaa myös ihon omaa pigmenttiä, joten tummalla iholla lopputulos voi olla laikukkaasti vaaleampi kuin ihon oma väri. Voi kyllä hyvin olla, että tekniikat kehittyy ja uudet laserit osaavat kohdennetusti poistaa vain tatuointivärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa kokemuksia tatuoinnin poistoista - ja jos jollain on kokemusta poistotsta leikkauksen avulla, niin kiinnostaisi kuulla.Mitä perhe ja muu lähipiiri silloin olivat mieltä tuosta hommasta, jos edes tiesivät etukäteen?
Jos niillä yhtään järkeä oli, varmasti olivat vakaasti sitä mieltä, että älä helevetissä.
Miksi häpeät sitä, että et ole penaalin ylimpään kerrokseen asti menevä muumi kanootissa?