Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset on älypuhelimella kun ulkoiluttavat koiraa

Vierailija
21.09.2023 |

Voiko typerämpää olla? Älylaite kädessä ja lemmikki toisessa.

Tai sitten kävellään ja tuijotetaan kännykkää.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että jotkut ovat laivalla, mutta miten voi olla älypuhelimella?

Vierailija
2/35 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei? Ehkä se koira ei saa ihmiseltä siinä mitään signaaleja, mutta tuskinpa se normaalia koiraa paljoa häiritsee.

Sitä en ymmärrä ollenkaan, jos vaikka äiti on lapsen kanssa kävelemässä ja äiti tuijottaa vain puhelintaan, vaikka lapsi on hereillä ja haluaisi jutella. Onntasan varma, että seinien sisäpuolellakaan ei lapsi saa vanhemmiltaan mitään muuta kuin äännähdyksiä ja "odota, ihan kohta" lupauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä käytä ulkona puhelinta, se on aina äänettömällä ja poissa käsistä. Olen tehnyt siitä itselleni tavan, mä haluan aistia luonnon aina kaikilla mittareilla.. Puhelimella voi olla myöhemminkin illalla

Vierailija
4/35 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on vain koira.

Vierailija
5/35 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ikinä käytä ulkona puhelinta, se on aina äänettömällä ja poissa käsistä. Olen tehnyt siitä itselleni tavan, mä haluan aistia luonnon aina kaikilla mittareilla.. Puhelimella voi olla myöhemminkin illalla

Et varmaan ole kovin paljoa ulkona. :)

Vierailija
6/35 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon ettei koira raahaudu ulkoiluttajan perässä tassut raapaleina tai kuolleena, jos kännykkää tuijottava on zombitilassa. Mitä siellä tapahtuu. Vai onko tuntuma että kaikki on hyvin, vilkaisee välillä. Osa hereillä olevista taas, tempaisee koiraa jatkuvasti kaulasta, eikä anna koiran haistella rauhassa - toruu suotta. Koira kyllä lähtee jos ystävällisesti sanoo ja on kiire.

Vierailija
7/35 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan ole kovin paljoa ulkona. :)

Mitenniin en ole? Mitä tärkeää siellä puhelimessa on että siinä pitää kokoajan olla kiinni?

Vierailija
8/35 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomannut mutta mua ei tollainen häiritse juuri ollenkaan. Pahempia on ne kun änkee väkisin moikkaamaan koiransa kanssa. Kaikki koirat ei ole sosiaalisia ja minä en varsinkaan :)

Vierailija
9/35 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku nuori jätkä katto jotai ohjelmaa puhelimest samal ku käveli ulkona yks päivä, oikee hävetti kattoo tollast lusmuu

Vierailija
10/35 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaan Pokemonia.

Vierailija
11/35 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikki räpläävät kännyköitään jopa kävellessään, sairasta. Odotin lääkäriin pääsyä niin kaikki muut räpläsivät kännyköitään. Minä käytän kännykkää vain puheluihin.

Vierailija
12/35 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs teini "ulkoiluttaa" perheen koiraa; istuu penkillä kävelytien varressa, puhelin kädessä. Joka päivä.

Vierailija
13/35 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Ehkä se koira ei saa ihmiseltä siinä mitään signaaleja, mutta tuskinpa se normaalia koiraa paljoa häiritsee.

Sitä en ymmärrä ollenkaan, jos vaikka äiti on lapsen kanssa kävelemässä ja äiti tuijottaa vain puhelintaan, vaikka lapsi on hereillä ja haluaisi jutella. Onntasan varma, että seinien sisäpuolellakaan ei lapsi saa vanhemmiltaan mitään muuta kuin äännähdyksiä ja "odota, ihan kohta" lupauksia.

Nämä ihmiset ei yleensä yhtään seuraa mitä se koira tekee. Saattavat jopa kävellä eri puolilla tietä koiran kanssa ja hermostuivat, kun haluat ohi. Koira voi myös tehdä jotain muuta vaarallista, kuten syödä maasta jotain ja omistaja ei huomaa. Kyllä koiran kanssa kulkiessa pitää keskittyä siihen koiraan.

Yhtä sekoja ovat nämä teinit, jotka tuijottavat jotain videota pyörällä ajaessaan.

Vierailija
14/35 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristöä olisi koiran kanssa kulkiessa hyvä hieman tarkkailla, mm. vieraiden koirien ja fillaristien varalta. Ja joskus on hyvä lepuuttaa omia silmiäkin. Joten en kannata.

Vierailija
15/35 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista katsottavaa.

Tulee mieleen, että jos ei pysty lenkin ajaksi keskittymään siihen koiraan, niin miten kotona. Saako koira ollenkaan yhteistä aikaa ja huomiota edes sisätiloissa, kun on pelit, teeveet ja puhelimet.

Vierailija
16/35 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kukaan tietää mitä kukakin sieltä puhelimesta katsoo?

Itse nukutaan vauvaa ulkona päivittäin, ja eipä siinä kauheasti muuta puuhaa ole kuin katsella puita ja ohi kulkevaa liikennettä samalla kun heijaa vaunuja uudestaan ja uudestaan. Ihan yhtä hyvin voin lukea siinä samalla vaikka sähköpostit tai tutkia viestien tai instan uusimmat. Jotain pitkää sähköpostia tai kiinnostavaa viestiä voin lukea kauankin, varsinkin jos vastaan.

Varmaan useampikin ohikulkija on sitten kauhistellen paheksunut toimintaani.

Vierailija
17/35 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kaikki räpläävät kännyköitään jopa kävellessään, sairasta. Odotin lääkäriin pääsyä niin kaikki muut räpläsivät kännyköitään. Minä käytän kännykkää vain puheluihin.

Seinääkö pitäisi tuijottaa siinä odotellessa? Sepäs vasta olisikin fiksun näköistä.

Vierailija
18/35 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et selvästi omista edes koiraa, niin miksi kommentoit.

Normaali koira ottaa kontaktia todella monta kertaa omistajaan lenkkeilyn aikana.

Vierailija
19/35 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä kukaan tietää mitä kukakin sieltä puhelimesta katsoo?

Itse nukutaan vauvaa ulkona päivittäin, ja eipä siinä kauheasti muuta puuhaa ole kuin katsella puita ja ohi kulkevaa liikennettä samalla kun heijaa vaunuja uudestaan ja uudestaan. Ihan yhtä hyvin voin lukea siinä samalla vaikka sähköpostit tai tutkia viestien tai instan uusimmat. Jotain pitkää sähköpostia tai kiinnostavaa viestiä voin lukea kauankin, varsinkin jos vastaan.

Varmaan useampikin ohikulkija on sitten kauhistellen paheksunut toimintaani.

Langaton säteily menee viattomaan vauvaan? Ei kai siinä muuta ongelmaa ole. Ja autot ja kulkijat.

Vierailija
20/35 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seinääkö pitäisi tuijottaa siinä odotellessa? Sepäs vasta olisikin fiksun näköistä.

Siinä sivupöydällä on Seiska luettavaksi. Ja voi myös tuijottaa tyhjyyteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme