Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kihloihin 4 kk kuluttua seurustelun aloittamisesta

Vierailija
21.09.2023 |

Ehkä tästäkin aiheesta on joskus tehty aloitus, mutta enpä jaksa kaivella.

Olemme siis seurustelleet vajaa pari kuukautta ja kaikki tuntuu niin sanotusti loksahtaneen yhteen tämän miehen kanssa. Olemme hyvin samanhenkisiä ja tuntuu, että tässä se oikea nyt on.

Olemme puhuneet yhteenmuutosta ja naimisiinmenosta ja ajatus tuntuu suunnattoman hyvältä. Tässä yhtenä päivänä mies sanoi haluavansa mennä kanssani kihloihin joulun alla. Oli siis aikonut kosia perinteisesti silloin, mutta ei malttanutkaan olla puhumatta asiasta jo nyt vaan kysyin, mitä mieltä olen. Haluaisin myös naimisiin jo ensi vuonna. Minä suostuin, vaikka olemme melko tuore pari. Ajatus loppuelämästä hänen kanssaan tuntuu sanoinkuvaamattoman ihanalta.

Onko täällä muita, jotka ovat menneet pian kihloihin? Onko suhde kestänyt/ Kuinka pitkään kesti?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

4,5 kk seurustelun jälkeen muutettiin yhteen, siitä vuoden kuluttua mentiin kihloihin ja siitä 10 kk kuluttua naimisiin. Nyt aviossa 21 vuotta

Vierailija
22/32 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihloihin n. kuukausi ensitapaamisesta, siitä vajaan 3 kk:n päästä naimisiin, nyt oltu naimisissa yli 13 vuotta.

Vanhempani kihlautuivat vajaan kahden viikon tuttavuuden jälkeen, ja menivät 9 kk:n etäsuhteen jälkeen naimisiin. Jos elonpäiviä riittää, niin timanttihäitä juhlitaan kolmen vuoden päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mies sanoi haluavansa mennä kanssani kihloihin joulun alla. Oli siis aikonut kosia perinteisesti silloin, mutta ei malttanutkaan olla puhumatta asiasta jo nyt"

Nyt en ymmärrä. Siis mies sanoi haluavansa kosia sinua joulun alla koska haluaa kanssasi naimisiin, mutta se että hän haluaa kanssasi naimisiin ja kertoi sen, ei ollut kosinta vaan hän toistaa ne samat sanat joulun alla?

Itse en sitoutuisi ihmiseen loppuelämäkseni kahden, neljän, kuuden, kahdentoista tai edes kuudentoista kuukauden tuntemisella vaan vasta kun olen varma, että kyseessä on loppuelämän suhde.

Vierailija
24/32 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni näistä pikakihlauskommenteista on oikeasti totta?

Itsehän menin kihloihin ensi treffeillä, naimisiin mentiin viikon sisällä, kuukaudessa olin jo raskaana ja nyt olemme olleet 50 vuotta naimisissa ja meillä on 10 ihanaa lasta ja olemme ikionnellisia.

Vierailija
25/32 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tässä yhtenä päivänä mies sanoi haluavansa mennä kanssani kihloihin joulun alla. Oli siis aikonut kosia perinteisesti silloin, mutta ei malttanutkaan olla puhumatta asiasta jo nyt vaan kysyin, mitä mieltä olen. Haluaisin myös naimisiin jo ensi vuonna. Minä suostuin -"

Onnitelut ap, olette jo kihloissa.

Vierailija
26/32 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurusteltiin viikko jonka jälkeen menimme kihloihin. Onni kesti 18 vuotta, oli vuosi 1996. Erosimme 2014 kun suhde ei enää toiminut ja seinä tuli vastaan. Emme ole exän kanssa missään tekemisissä. Lopullinen ratkaisu oikea ratkaisu.

Vierailija
27/32 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette jo kihloissa. Mutta sen kihlausajan saa kyllä jättää pitkäksi, pari vuotta nyt ainakin tutustumista ja sitten vasta avioliittolupaus täytäntöön.

Vierailija
28/32 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni näistä pikakihlauskommenteista on oikeasti totta?

Itsehän menin kihloihin ensi treffeillä, naimisiin mentiin viikon sisällä, kuukaudessa olin jo raskaana ja nyt olemme olleet 50 vuotta naimisissa ja meillä on 10 ihanaa lasta ja olemme ikionnellisia.

Miksipä ei olisi totta. Kyllä moni kihlautuu, menee naimisiin hyvinkin nopeasti. Ketjun vastauksissa se korostuu kun siitä nimenomaan oli kyse, eikä siitä että kuka on mennyt kihloihin 30-vuotisseukkailupäivänä.

-se joka meni kihloihin 2kk tuntemisen jälkeen ja silloin asuttu jo 2kk avoliitossa. Naimisiin mentiin muuten vasta 4v kihloissaolon jälkeen ja silloin oli eka lapsi syntynyt.

Vierailija
29/32 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini meni kihloihin vajaa 4 kk ensitapaamisesta, parin kuukauden päästä naimisiin ja ennen ensimmäisen yhteisen vuoden jälkeen työkaveri oli jo raskaana. Ovat edelleen, 25 vuotta myöhemmin naimisissa ja tekevät kaiken yhdessä ja vaikuttavat onnellisilta.

Ei se kaikilla tietenkään noin mene, mutta miksi ei voisi mennä kihloihin jos siltä tuntuu? Voitte erota vielä ennen vuoden vaihdetta tai sitten olette vielä harmaina vanhuksina onnellisena yhdessä. Kukaan ei tiedä kuinka käy, joten parempi tehdä niin kuin itsestä oikealta tuntuu, muiden mielipiteistä välittämättä.

Vierailija
30/32 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kihloilla ole mitään merkitystä, kahden ihmisen keskinäinen sopimus, jonka voi pukaa samantien. Mutta siitä minulla on kokemusta, että se kaikista ihanin mies voi muuttua alun jälkeen hirviöksi. Tapasin kolmekympisenä miehen, joka halusi muuttaa heti yhteen, tunnusti heti rakkauttaan ja puhui yhteisestä perheestä. Kun yhteen oli muutettu, alkoi alistaminen ja väkivalta, joka tietysti vain kärjistyi entisestään, kun en ollut alistettavissa. Eli hyvä olla realisti, mutta silti uskon, että oikeastikin hyvät miehet voivat haluta sitoutua nopeasti.

Vierailija
31/32 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotta kihloissa ja sitten yks päivä kumpikin siihen tulokseen ettei tästä tule mitään. Onneksi kumpikin oli samaa mieltä ja ero oli helpohko.

Ei se aina mene kuin strömsöössä.

Silti tottakai kannattaa mennä kihloihin ja naimisiin vaikka kaikilla siinäkin onni monenlaisia kohtaloita.

Vierailija
32/32 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme yhteen vain alle kuukauden seurustelun alkamisen jälkeen.

Olin tavatessamme 17, täytin pari viikkoa tapaamisestamme 18, mies 21 vuotias. Menimme kihloihin 5 kk seurustelun jälkeen uudenvuodenaattona.

Naimisiin menimme seuraavana kesänä, päivälleen vuosi seurusteltuamme.

Ensimmäinen lapsemme syntyi oltuamme yli viisi vuotta suhteessa ja kaksi seuraavaa lasta tuosta kahden vuoden välein.

Olen nyt 56 ja mies 59.

Yhdessä on oltu 39 vuotta ja naimisissa 38, hyvä on olla edelleen yhdessä.

Ei ne nopeasti ja nuorena solmitut liitot aina huonosti pääty.