~*Kultainen 60-luku vko52*~
Ani67 minä -67, samoin ukko (tyttö 03/05 on hänen, esikoinen 05/94 ekasta liitostani), asuinpaikka Varsinaissuomi), mies yrittäjä minä kotona, ei koiruuksia ei kissuuksia
Pietu-65 eli 41 juuri täytin, mies kaksi vuotta vanhempi, kaksi tyttöä, 97 ja 99 syntyneet ja kolmatta kovasti toivotaan, yksi km maalis-huhtikuun vaihteessa. Yritystä syyskuusta-05, haaveissa ollut minulla paljon kauemmin. Asun etelä-savon alueella
Tuulitii Täytän tänä vuonna 40, mies on vuoden vanhempi. Lapsia on ennestään neljä, vanhin täytti tänään 11 ja nuorin täyttää ensi kuussa 2. Molemmat ovat tyttöjä, välissä kaksi poikaa, 8 ja kesällä 6v täyttävä. Asuinpaikkana on Satakunta.
Marikko olemme miehen kanssa yli 40-vuotiaita ja haaveilemme kolmannesta. Meillä on nuo kaksi muuta ihan vielä leikki-ikäisiä, joten tämä meidän elämän pikkulapsiperheikä on parhaillaan käsillä.
Emmi ja 37v, ja mieheni täyttää loppukesästä 37v. Vauvaa olemme yrittäneet elokuusta 2004, ja olemme onnistuneet 3km verran :-( Olemme NKL-jonossa
maria69 37v ja mies 30v. Yritys aloitettu 08/05 ja aikaan ollaan saatu 3 km:a.
Sonjaemma vm -67, mies samanikäinen, Espoo, yksi koira, esikoista kuumeiltu 2 vuotta, hoidoissa. Takana 4 inseminaatiota ja 1 ivf josta plussa ja km rv 13, 2.ivf nega ja 3. ivf plussaa.
Trattis vm -65, mies muutaman vuoden vanhempi. Ei lapsia, koiria kaksi. Yritystä takana liian monta vuotta, kaksi keskenmenoa.
Senniina -68, mies -74. Mulla yksi clomilapsi ed.liitosta -99, miehellä ennestään 2 lasta. Lasta toivottu 9/05 alkaen ja 1-5/06 clomit+pregnyl. Hoitoihin 8/06. Eka inssi tehty 10/06.
Kirppu-68 Itse olen 37, mies 33. Mulla edellisestä liitosta lapset -88, -90 ja -95. Asustellaan Savossa. Mies töissä, mulla määräaikainen työ loppui joulukuussa. Sain keskenmenon reilut kaksi kuukautta sitten. Vauvaa oltiin yritetty kolme kuukautta kun onnisti. Valitettavasti päättyi noin ikävästi tuo raskaus mutta uutta yritetään kovasti.
vm69 Minä olen 37 ja mies 41. Meillä kolme tyttöä, tänä vuonna 8, 7 ja 3v. Neljäs tyttö syntyi maaliskuussa 06 raskausviikolla 20+5, eikä siis ole kanssamme... vaan enkelinä pilvenreunalla. Km 11/06. Asustamme Uudellamaalla.
RouvaP Itsellä on ikää 39, miehellä pari vuotta vähemmän. Tampereen seudulla asutaan. Meillä on takana yritystä vasta alle puoli vuotta. Miehellä on ennestään yksi lapsi, minulla ei lapsia. Yhteinen lapsi kummankin toiveena, katsotaan miten käy.
Levinia ' 69; lokakuussa 37; mies 40
lapsia ennestaan nelja tyttoa 14.10.7.3-vuotiaita tana vuonna. Yritysta helmikuusta 06, pieni tm maaliskuussa, km 06/06 rv8, km 10/06. Viides siis tekosilla!
Teti olen 37 kohta ja mies pari vuotta vanhempi. Ei ole lapsia ennestään ja yritystä takana 11kk eli ollaan vasta alussa tässä yrittämisessä. Täällä savossa asustelen.
mami_69 Lapsi tervetullut 03/04, hoitoon lähdetty 01/05 ensin inssejä luonnolliseen kiertoon, sitten clomien kanssa. 01/06 Ivf/icsi saatiin 13 munasolua, joista 11 hedelmöittyi. Kokeiltiin kummallakin tavalla hedelmöitystä ivf/icsi, molemmat onnistui. Passit sitten 05/06 ja 06/06 nyt pakastin on tyhjä. Ja me siirrymme kunnalliselle puolelle hoitoon.
murmeli66 vauva saa tulla jos tullakseen, mutta erityisemmin emme yritä. Lapsia on ennestään kolme, pojat -92 ja -01 ja tyttö -04. Itse täytin juuri 40 ja mies on kolme vuotta vanhempi ja asumme täällä pohjoisella Pirkanmaalla.
Pinkerton
Muut lapset meillä ovat taapero ja vuosikas; me olemme nyt vasta tässä pikkuvauva-vaiheessa, kun tapasimme toisemme ei-niin-nuorena ja lapsettomuuskamppailujakin on käyty. Ikää meillä on hiukan alle 40 toistaiseksi vielä ;)
Isotikru: olen vm-69, mies kahta vuotta vanhempi
Asutaan pääkaupunkiseudulla, molemmat on työelämässä ja lapsiakin on 4, poika 13-v, tytär 10-v sekä kaksostytöt 6-v.
Minä_vaan: Yli 40-vuotias ja silti vauvakuumeessa! Perheessä on jo kaksi lasta (3v ja pian 2v), mutta silti on vielä ihan hirveä hinku saada kolmas pikkuinen.
Ankkis Täytän ensi kuussa 38 ja mies on saman ikäinen. Lapsia on kaksi, 12-vuotias tyttö ja nykyisen miehen kanssa 2-vuotias poika. Vielä yksi olisi kiva saada jonon jatkoksi ja pikkuveljelle kaveriksi.
Mutkala-65 minä 41v, mies 46v, minulla kaksi lasta entisestä liitosta 17v ja 14v, yksi yhteinen 7v., lisäksi meillä 2 koiraa, hevonen
Panjo Olen nelikymppinen, ja minulla on kaksi pientä lasta.
Alpinia; vuosimallia 67, mies 70. Kaksi lasta 92 ja 96. Kolmatta koetetaan alulle laittaa, yrityksia alkuvuodesta asti. Yksi keskenmeno keväällä. Kaikki pelissä: greippimehu, ovistikut ...
Hyrysysy Olen pienen -03-tammikuussa IVF-hoidon tuloksena syntyneen pikkuprinsessan äiti,jolla ikää on 3-viikon päästä 39v.
Maiju68
Mörri Ikää just tulossa 41-v. Yksi luomutyttö, kohta 4-v.
Takana tuulimuna 07/04 ja yksi varhainen km 11/05, sen jälkeen ei mitään. Kahta IVF:ää yritettiin, toinen keskeytettiin ja toinen vaihtui inssiksi.
Arka, -68, 12 v. tytär
Maiti, 39 v, mies 32 v., ei lapsia ennestään. Yritystä 1,5 vuotta, selittämätön lapsettomuus. Hoidoissa.
syystoive, 39 v. mies 40, 5 lasta, 6. päättyi km 11/06. Asumme uusimaalla.
Kaoma, 38v., mies 34v. 3. hoitorupeama lakaa alkuvuodesta -07. Kaksi keskenmenoa ja kaksi kohdunulkopuolista raskautta.
Lintupien, vm67. Kaksi lasta, edelliset tulleet miltei heti yrittämään alkoittaessa, uusi toivottu odotuttaa itseään.
Minea68, mies -75 Keski-Suomesta. Kolme poikaa, -91, -01, -04. Keskenmenoja saman verran kuin onnistuneita raskauksia vuosien varrella.
Niisku65, plussaa 3. pas:sta.
mirjalii, vm -61, mies 49. Ent. liitosta lapset 24,22,17. Vauvakuume iski kovalla voimalla pari vuotta sitten, kun meillä asui toista kuukautta sellainen nuori perhe, jolla oli vajaan vuoden ikäinen poitsu. Otatin silloin kierukan pois ja elin toivossa..
Yllätysäiti, 38, mies 47. Ei lapsia kummallakaan vielä. Heti seurustelun alussa puhuttiin, että kumpikin haluaa vauvan, mutta kun tuoreen suhteemme alussa toisia kuukautisia ei alkanut kuulua, olin oikeastaan paniikissa: näin pian?!?
Plussanneet 60-lukulaiset:
Teti
Emmi
Tale68
Pinkerton
Mutkala-65
Panjo?
Sonjaemma
Senniina
Valdevina
niisku65
mirjalii
Yllätysäiti
Kommentit (92)
tuosta hiusten väristä mieleen, että huomasin muutama viikko sitten, että mulla on harmaita hiuksia. Mulla on niin värittömän hiukset ku olla ja voi ja yleensä olen laitattanut niihin punasta, kun olen vihreäsilmänen. Nyt kuitenkin värjäykset rahapulassa jääneet ja mitäs sieltä paljastuikaan: soratien väri muuttunut nelostieksi, jeejee.
Pietu: Voi vileda, nyt se sullakin sitten kp:t taas alkoi alusta. Mutta tottahan se on, oman kroppansa kyllä tuntee, niin se oli itsellänikin. Jotenkin vaan sain jostain uutta uskoa viimeisiin päiviin, kun kaikki ei ihan mennytkään käsikirjoituksen mukaan. Mutta tässähän nyt taas mennään melkein kuin käsikädessä, mulla kp2. Ja tammikuun lopulla piinaillaan!!!
Minä muuten värjäsin tukkani marraskuussa km: n jälkeen. Tai siis mies värjäsi. Värisävy on lilan/punaisen sekoitus. Laitettiin toissapäivänä lisää väriä, kun oltiin molemmat niin tyytyväisiä lopputulokseen. Ja sit muutenkin vaihdoin tukkatyyliä, leikkautin otsatukan, joka multa on ollut poissa jo -herran jestas- vuosikymmeniä... En mä suinkaan vanha ole, kun asioista jo voi puhua muodoss " vuosikymmeniä" ... Sen keskenmenon jälkeen tuli vaan sellainen tunne, että jotain uutta pitää tapahtua. Kovin mullistavaa ei tuo ollut, mutta kun tätä samaa naamaa on peilistä vilkuillut, niin näyttipä ainakin se erinäköiseltä.
Pienimmän sain nukahtaa, isommat tappelee... Mä torkuin hetken itsekin ja nyt paleltaa niin vietävästi. Lämmittäisiköhän kahvi??
vm69
Vai harmaita hiuksia. Nelostie sinänsä on tuttu, kun sen varrella asutaan...
vm69
Täällä pikaseen moikkaan teitä kun kohta lähdetään juhlimaan niitä kuopuksen kummisedän 40-v synttäreitä ja vastaanottamaan uutta parempaa vuotta !!
Eilen olin siellä kamuni 30.llä ja boolia maistelin siihen malliin että norjaa sain yöllä sitten puhua, joten päätin että tänään olenkin sitten ihan limulinjalla ja tullaan yöllä kotiin.
Ei tuo norjan kielen kurssi niin paljoa kiinnosta varsinkaan kun se on itse hankittu, toista se olisi sitten jos sen aiheuttaisi joku sisäsyntyinen....
Kyllä mua yhdessävaiheessa iltaa kirpasi siellä juhlissa kun siellä oli kaks raskaana olevaa tätskää ja muistelin että jos kaikki olisi hyvin mennyt niin mullakin olisi viikkoja jo vaikka kuinka tällä hetkellä,,mutta elämä on joskus paskaa !!
Hampilekurissa eilen istuin jonottamassa kolmisen tuntia ja sitten se arpoi kumman hampaan paikkaa kun röntgenkuvastakaan asia ei selvinnyt ja se ei mitenkään koputusarka ollut enkä osannut itse paikallistaa mutta nyt ei Luojan kiitos ole eilisen aamun jälkeen jomottanut kun ihan vähän leukaluuta...
noh kaupungin hammashoidossa on niin pitkät jonot että antoi maksusitoumuksen juurihoitoon yksityiselle ja arkena sitten pitää aikoja varata..
Pahoittelut tädin saapumisesta Pietulle ja olen ihan samaa mieltä teidän kanssanne että ovistikkujen kanssa asiasta tulee liian vakavaa,,( niinkuin ei nyt jo sitten olisi) kun pitää otollisina aikona hampaat irvessä pelata kaikenmaailman kolopalloa... ; -)
Itseasiassa mulla on jo vähän ovisnippailuja tuolla oikealla puolella mutta mitään eritteitä en ole vielä bongannut mutta mietin teksisinkös miehen kanssa tässä ennen lähtöä suihkureissun...varmuuden vuoksi...
Tänään olis nimittäin kp 12 /29 ja mikäli vanhat merkit paikkansa pitää niin huomenna tuosta ukosta ei mulle mitään iloa ole kun raatona makaa rankan juhlinnan jäljiltä...
Nyt pitää mennä laittaa sapuskat pöytään ja huutaa porukat syömään...
Isot halit kaikille !!
Isotikru
Tulin vielä kokeileen appiukon tietsikkaa ja hyvin pelittää :)
Pietulle haleja tädin kanssa yhteiseloon! Jospa se nyt sitten olisi tehnyt kaikille meille viimeiset kiusaukset, eikä enää ensi vuonna tule!! Sinå ja vm menette nyt niin samoissa päivissä, että kun tammikuussa napsahtaa, niin älaat saattaa osua samalle päivälle :)))
Emmille vielä väreistä ja viivoista. Kuten jo sanoin, mulla oli viivat molemmista tytöistä. Saattaa tietty johtua siitä, että itse olen tumma ja ruskeasilmäinen ja niin on esikkokin (hänen massuviivansa oli muistaakseni vahvempi) toinen tyttö on myös tummasilmäinen mutta hiukset juuri ne ei-mikään-väriset. En ole tiennytkään että massuviiva voidaan yhdistää pigmentteihin. Noh, oppia ikä kaikki :))
Toivon voimia teille kaikille tänä vuonna km:n kokeneille! Hyviä asioita on varmasti myös tähän vuoteen mahtunut, mutta tuntuu varmaan mukavalta jättää tämä vuosi taakse ja aloittaa " puhtaalta pöydältä" . Itsellä oli sellainen oli sen vuoden lopussa kun isäni oli keväällä kuollut. Sitä surua kantoi mukanaan koko vuoden (ja tottakai vieläkin, mutta ei yhtä raskaana), ja asiaa jotenkin helpotti kun vuosi sitten vaihtui seuraavaksi. Haleja kaikille!!!
Vaikka niin lupasin olla tikuttamatta, niin vielä tänä aamuna ajattelin että tää on VIIMEINEN KERTA
kun viesti lähti käsistä. No, tikutin kuitenkin ja niin vahva viiva pamahti testii että kontroliviivakin kalpeni siinä vieressä. ELi tänään mies sitten raketin laukaisuun ;))) PAM
Vielä noista pettymyksistä.. kun nyt sain tämän sanaisen arkkuni auki ;)
Pettymyshän tulee siitä, että toivoo jotain mikä ei toteudu. Toiveen ja pettymyksen suuruuden suhde on vakio. Toista lasta toivoessani voitte tytöt uskoa kuinka monta kertaa petyin (JA PAHASTI) kymmenen vuoden aikana. KUn päätin lopettaa toivomisen ja jätin asian Herran haltuun... niin NAPS. Kun en mitään toivonut, tädin tulo ei ollut suurempi pettymys kuin flunssan tulo.
Mutta nyt iloisella mielellä toivotan teille kaikille Hyvää Uutta vuotta!!!
ANI
taalta kaukomailta myos heitan kaikille joten;
KAUNISTA UUDEN VUODEN VASTAANOTTOA jokaiselle ja parempaa Uutta Vuotta 2007!!
-levinia-
Isotikrulle ja Anille antoisia ja tuottavia raketinlaukaisu hetkiä!!!
Ja Levinialle myös vilkutukset ja hyvää vuodenvaihtumista sinne kaukomaille!!
vm69
väärälle palstalle, sillä en varsinaisesti ole vauvakuumeilija, sen sijaan 60-lukuinen kyllä.
On nyt vain jonnekin kirjoitettava, jaettava jollekulle johon jotenkin voi liittyä.... (eilen yritin jo kerran, ei ilmestynyt?)
No, tilannehan on nyt se, että eilen plussasin yllätyksen, tein testin vain varmuuden vuoksi, olin aivan varma että kyse on vaihdevuosista kun menkkoja ei kuulunut.
Olen jo 45-v, ja kaksikin testiä osoitti aivan selkeät plussat!
Jaloissa pyörii 3-vuotias taapero, IVF:llä luokseni saatettu - silloinkin, hormonihoidoilla, munasoluja saatiin vain se yksi ainoa, joten olin vuorenvarma etten missään nimessä enää voi saada lasta - ja tässä nyt ollaan, raskaana, hämmentyneenä, tunnemyrskyssä.
Lähinnä se, miksi kirjoitin, oli, että te 60-luvun urheat naiset voitte saada toivoa ja lohtua: kaikki näyttää olevan mahdollista.
Itse en vielä oikein tiedä, mitä ajatella.
Kiitos, että sain jakaa.
terveisin pöllämystynyt siskonne duuri-molli :o)
Vm ja pietu; pahoittelut teille tädistä :( Kakka akka.....
Ani ja Isotikru; otolliset ajat käsillä, lykkyä tykö ;)
Sävelasteikko; tervetuloa mukaan ja onnea :) Oikeastaan sinun takiasi jatkoin tähän vanhaan viikkopinoon, ettet luule viestisi eksyneen tai jääneen huomiotta.
Meillä uusi vuosi vaihtui rauhaisasti, pari paukkua tuli ammuttua. Toinen muksuista hiukan pelkäsi, joten meillä isompi hitti oli tähtisade-tikut. Sitten kun itse koetti nukkua, naapurusto äityi paukuttumaan oikein kunnolla. Onneksi vuodenvaihteen minuutit ovat vain minuuteja eivätkä tunteja :)
~*~ Kaikkea hyvää kaikille meille kultaisille naisille vuoteen 2007! ~*~
Tulin sanomaan tähän vanhaan pinoon sävelasteikolle tervetuloa ja onnea hirmusti. Jää vaan tähän porukkaan, täällä on sekä odottajia ja kuumeilijoita... Itse kuulun vielä toistaiseksi jälkimmäiseen porukkaan, toivottavasti mahdollisimman pian odottajiin...
Hyvää uutta vuotta kaikille!
vm69
Ihan ekaksi, täällä mennään kp1:ssä. Jotenkin sitä vain itsensä tuntee ja mahanippailut milloin ne tietää menkkoja milloin raskautta. Se hyvä puoli on ettei tarvitse tuhlata r-testeihin rahaa kun nippailut ei ole sellaisia kuin toivoisi olevan. No p... periksi ei vielä anneta, ei sitten vielä millään!
Minealla lupaavia oireita,paljon peukutuksia sinulle. Toivotaan että aloitat pitkän plussapinon vuodelle 07 ja viet meidät loputkin mukana.
Minulla on muuten sama vika tuon sisustuksen kanssa eli aikaajoin kallis maku joten sisustusta tulee harrastettua pitkällä aikavälillä. Mekin rakennettiin kaksi vuotta sitten tämä talo ja voi sanoa että rakennettiin. Töitä tehtiin ihan älyttömästi itse mutta molemmat siitä hommasta tykätään niin otettiin enemmin harrastuksen kannalta kuin pakkotyöstä. Mukava sitä on nyt asustaa kun muistelee niitä pitkiä viikkoja ja kuukausia. Jäi vain tuo olohuoneen sisustus pikkasen alkutekijöihin silloin,ei ollut oikein aikaa ja halua sellaiseen mutta nyt on ihan pakko,ei jaksa enää noita vanhoja,nuhjaantuneita kalusteita katsella. Niin ja tuulikaappiin pitäisi keksiä myös jotain mukavaa tavaraa,pieni pöytä ja jonkinlainen tuoli.... Olisihan sitä,niin ja olisipa paljon sitä rahaakin niin tekisi vaikka mitä...
Senniinalle onnittelut 7-vuoden takaisesta punnerruksesta. Kohta on aika uuden.
Hih,vai luulit sinä emmi että olen brunette. No ei se kovin kaukana olekaan kun hiukset ovat hyvin maantien väriset. Tytöt sanoi eilen aamuna kun piipahdin leikkauttamassa hiukset että voisit äiti värjätä hiukset että oltaisiin koko perhe samanvärisiä eli enemmän vaaleita kuin tälläisia " ei minkään värisiä" . En ole vielä koskaan rohjennut hiuksia värjätä mutta eihän sitä koskaan tiedä milloin sitä uskaltaa kokeilla. Olen tällainen jänishousu joissakin asioissa....
Isotikru,eihän sinulle vain ollut täti eksynyt? Minä kun muistelin että sinulla on piinaviikot käsillä....sekoittaako tämä akkapahanen minun pään ihan kokonaan....
Missäs trattis ja marikko ja muut kuumeilijat kinkkua sulattelee? Kuulumisia kovasti odotellaan...
Nyt on lähdettävä käymään päiväkävelyllä niin jaksaa illalla herkutella nakeilla ja pastalla ja vähän muillakin herkuilla. Pitäisi jaksaa sinne puolille öin valvoa,huh,tiukkaa tekee....
Palaillaan.
-pietu-