~*Kultainen 60-luku vko52*~
Ani67 minä -67, samoin ukko (tyttö 03/05 on hänen, esikoinen 05/94 ekasta liitostani), asuinpaikka Varsinaissuomi), mies yrittäjä minä kotona, ei koiruuksia ei kissuuksia
Pietu-65 eli 41 juuri täytin, mies kaksi vuotta vanhempi, kaksi tyttöä, 97 ja 99 syntyneet ja kolmatta kovasti toivotaan, yksi km maalis-huhtikuun vaihteessa. Yritystä syyskuusta-05, haaveissa ollut minulla paljon kauemmin. Asun etelä-savon alueella
Tuulitii Täytän tänä vuonna 40, mies on vuoden vanhempi. Lapsia on ennestään neljä, vanhin täytti tänään 11 ja nuorin täyttää ensi kuussa 2. Molemmat ovat tyttöjä, välissä kaksi poikaa, 8 ja kesällä 6v täyttävä. Asuinpaikkana on Satakunta.
Marikko olemme miehen kanssa yli 40-vuotiaita ja haaveilemme kolmannesta. Meillä on nuo kaksi muuta ihan vielä leikki-ikäisiä, joten tämä meidän elämän pikkulapsiperheikä on parhaillaan käsillä.
Emmi ja 37v, ja mieheni täyttää loppukesästä 37v. Vauvaa olemme yrittäneet elokuusta 2004, ja olemme onnistuneet 3km verran :-( Olemme NKL-jonossa
maria69 37v ja mies 30v. Yritys aloitettu 08/05 ja aikaan ollaan saatu 3 km:a.
Sonjaemma vm -67, mies samanikäinen, Espoo, yksi koira, esikoista kuumeiltu 2 vuotta, hoidoissa. Takana 4 inseminaatiota ja 1 ivf josta plussa ja km rv 13, 2.ivf nega ja 3. ivf plussaa.
Trattis vm -65, mies muutaman vuoden vanhempi. Ei lapsia, koiria kaksi. Yritystä takana liian monta vuotta, kaksi keskenmenoa.
Senniina -68, mies -74. Mulla yksi clomilapsi ed.liitosta -99, miehellä ennestään 2 lasta. Lasta toivottu 9/05 alkaen ja 1-5/06 clomit+pregnyl. Hoitoihin 8/06. Eka inssi tehty 10/06.
Kirppu-68 Itse olen 37, mies 33. Mulla edellisestä liitosta lapset -88, -90 ja -95. Asustellaan Savossa. Mies töissä, mulla määräaikainen työ loppui joulukuussa. Sain keskenmenon reilut kaksi kuukautta sitten. Vauvaa oltiin yritetty kolme kuukautta kun onnisti. Valitettavasti päättyi noin ikävästi tuo raskaus mutta uutta yritetään kovasti.
vm69 Minä olen 37 ja mies 41. Meillä kolme tyttöä, tänä vuonna 8, 7 ja 3v. Neljäs tyttö syntyi maaliskuussa 06 raskausviikolla 20+5, eikä siis ole kanssamme... vaan enkelinä pilvenreunalla. Km 11/06. Asustamme Uudellamaalla.
RouvaP Itsellä on ikää 39, miehellä pari vuotta vähemmän. Tampereen seudulla asutaan. Meillä on takana yritystä vasta alle puoli vuotta. Miehellä on ennestään yksi lapsi, minulla ei lapsia. Yhteinen lapsi kummankin toiveena, katsotaan miten käy.
Levinia ' 69; lokakuussa 37; mies 40
lapsia ennestaan nelja tyttoa 14.10.7.3-vuotiaita tana vuonna. Yritysta helmikuusta 06, pieni tm maaliskuussa, km 06/06 rv8, km 10/06. Viides siis tekosilla!
Teti olen 37 kohta ja mies pari vuotta vanhempi. Ei ole lapsia ennestään ja yritystä takana 11kk eli ollaan vasta alussa tässä yrittämisessä. Täällä savossa asustelen.
mami_69 Lapsi tervetullut 03/04, hoitoon lähdetty 01/05 ensin inssejä luonnolliseen kiertoon, sitten clomien kanssa. 01/06 Ivf/icsi saatiin 13 munasolua, joista 11 hedelmöittyi. Kokeiltiin kummallakin tavalla hedelmöitystä ivf/icsi, molemmat onnistui. Passit sitten 05/06 ja 06/06 nyt pakastin on tyhjä. Ja me siirrymme kunnalliselle puolelle hoitoon.
murmeli66 vauva saa tulla jos tullakseen, mutta erityisemmin emme yritä. Lapsia on ennestään kolme, pojat -92 ja -01 ja tyttö -04. Itse täytin juuri 40 ja mies on kolme vuotta vanhempi ja asumme täällä pohjoisella Pirkanmaalla.
Pinkerton
Muut lapset meillä ovat taapero ja vuosikas; me olemme nyt vasta tässä pikkuvauva-vaiheessa, kun tapasimme toisemme ei-niin-nuorena ja lapsettomuuskamppailujakin on käyty. Ikää meillä on hiukan alle 40 toistaiseksi vielä ;)
Isotikru: olen vm-69, mies kahta vuotta vanhempi
Asutaan pääkaupunkiseudulla, molemmat on työelämässä ja lapsiakin on 4, poika 13-v, tytär 10-v sekä kaksostytöt 6-v.
Minä_vaan: Yli 40-vuotias ja silti vauvakuumeessa! Perheessä on jo kaksi lasta (3v ja pian 2v), mutta silti on vielä ihan hirveä hinku saada kolmas pikkuinen.
Ankkis Täytän ensi kuussa 38 ja mies on saman ikäinen. Lapsia on kaksi, 12-vuotias tyttö ja nykyisen miehen kanssa 2-vuotias poika. Vielä yksi olisi kiva saada jonon jatkoksi ja pikkuveljelle kaveriksi.
Mutkala-65 minä 41v, mies 46v, minulla kaksi lasta entisestä liitosta 17v ja 14v, yksi yhteinen 7v., lisäksi meillä 2 koiraa, hevonen
Panjo Olen nelikymppinen, ja minulla on kaksi pientä lasta.
Alpinia; vuosimallia 67, mies 70. Kaksi lasta 92 ja 96. Kolmatta koetetaan alulle laittaa, yrityksia alkuvuodesta asti. Yksi keskenmeno keväällä. Kaikki pelissä: greippimehu, ovistikut ...
Hyrysysy Olen pienen -03-tammikuussa IVF-hoidon tuloksena syntyneen pikkuprinsessan äiti,jolla ikää on 3-viikon päästä 39v.
Maiju68
Mörri Ikää just tulossa 41-v. Yksi luomutyttö, kohta 4-v.
Takana tuulimuna 07/04 ja yksi varhainen km 11/05, sen jälkeen ei mitään. Kahta IVF:ää yritettiin, toinen keskeytettiin ja toinen vaihtui inssiksi.
Arka, -68, 12 v. tytär
Maiti, 39 v, mies 32 v., ei lapsia ennestään. Yritystä 1,5 vuotta, selittämätön lapsettomuus. Hoidoissa.
syystoive, 39 v. mies 40, 5 lasta, 6. päättyi km 11/06. Asumme uusimaalla.
Kaoma, 38v., mies 34v. 3. hoitorupeama lakaa alkuvuodesta -07. Kaksi keskenmenoa ja kaksi kohdunulkopuolista raskautta.
Lintupien, vm67. Kaksi lasta, edelliset tulleet miltei heti yrittämään alkoittaessa, uusi toivottu odotuttaa itseään.
Minea68, mies -75 Keski-Suomesta. Kolme poikaa, -91, -01, -04. Keskenmenoja saman verran kuin onnistuneita raskauksia vuosien varrella.
Niisku65, plussaa 3. pas:sta.
mirjalii, vm -61, mies 49. Ent. liitosta lapset 24,22,17. Vauvakuume iski kovalla voimalla pari vuotta sitten, kun meillä asui toista kuukautta sellainen nuori perhe, jolla oli vajaan vuoden ikäinen poitsu. Otatin silloin kierukan pois ja elin toivossa..
Yllätysäiti, 38, mies 47. Ei lapsia kummallakaan vielä. Heti seurustelun alussa puhuttiin, että kumpikin haluaa vauvan, mutta kun tuoreen suhteemme alussa toisia kuukautisia ei alkanut kuulua, olin oikeastaan paniikissa: näin pian?!?
Plussanneet 60-lukulaiset:
Teti
Emmi
Tale68
Pinkerton
Mutkala-65
Panjo?
Sonjaemma
Senniina
Valdevina
niisku65
mirjalii
Yllätysäiti
Kommentit (92)
Lyhyt omanapainen ilmoitus, että ei tarvinnut testata. Vuotoa sen verran aamulla, että täti tulee. Nyt se on varmaa. En nyt suuremmin pettynyt, kun jo viikolla luovutin. V...ttaa vaan, kun oma kroppa tällai " huijaa" ja antaa turhaa uskoa, että jospa kuitenkin...
No onpahan testi odottelemassa ensi kertaa varten. Jos sellaista koskaan tulee.
vm69
mutta niinkuin jo aiemmin oli puhetta ME OTETAAN NE PLUSSAT SITTEN TAMMIKUULLA ! hyvää kannattaa odottaa... eiks niin ??
Mä olen nyt lähdössä sinne hammaslekurin särkypäivystykseen, ja just nyt ei jomota kun nappailin 2x burana 400 mg mutta pakko hoitaa asia pois että metrinenkin menisi uudeksivuodeksi matkoihinsa...
Palailen myöhemmin !!
Isotikru
Ollaan täälläkin vielä elossa vaikka joulu venähtikin näin pitkäksi minulla. Tuossa kahlailin läpi kirjotuksia ja paljonhan olettekin kirjoitelleet.
Pahoittelut Vm tätin johdosta. Kyllä se on kelju akka kun viitsii änkee sellaisten luo jotkä ei sitä kaipaa. Nyt manataan se alempaan hornaan vuoden vaihteessa eiks joo. Pietu se vielä piinaa ja peukkuja sinne suunnalle.
Emmillä oli säikäyttävä tilanne vuodon suhteen. Voi lohdutukseksi sanoa että sama vika rahikaisella. Koko raskauden ajan aina silloin tällöin on ollut reikä kolmosesta vuotoa ja joskus ihan lorona tullut. Nyttenkään tilanne ei mikään kauhean hyvä ole mutta luumuja syöden tilanne hieman siedettävämpi.
Muuten kaikki omassa navassa (joka meinaa hukkua jonnekkin:)) hyvin. Välillä on kausia että on muka jotain vaivaa vaikkei mitään selvää sellaista olekkaan. Alkaa kait vauva jo olla sen verran iso että painaa tuolla mahassa kaikkea ja se tekee olon epämukavaksi. No tässä on enää vajaa kaksi kuukautta siihen H-hetkeen jos se siihen saumaan sattuu:) Odotan siin vuoden vaihtumista:)
Toivotaan että tuleva vuosi pitäisi tuon epätoivotun tätösen muualla ja antaisi vauvoja enemmänkin ensi vuodelle.
Toivottelen tässä kaikille Onnea Vuodelle 2007!
Teti 32+4
Teti: Yhdyn sun toiveeseen, toivottavasti v.2007 tuo paljon vauvoja tullessaan. Hyvää vointia teille molemmille, sulla jo ihailtavan paljon viikkoja kasassa...
Isotikru: Joo, niinhän se oli. Me otetaan plussat sitten tammikuussa!!
vm69
Olipas mukava herätä uutisiin-Saddam Hussein teloitettu :-// Siis en todellakaan ajattele positiivisesti kyseisestä herrasta, mutta mielestäni on mautonta ' hirttää' parempi olisi ollut antaa hänen istua vankilassa ja kärsiä tuomionsa näin. Eikös sanonta-väkivalta lisää väkivaltaa pidä paikkansa .. Sorry tämä vuodatus !
Ja sitten itse asiaan ... Levinia kiitos vastauksestasi !!!! Siis tämä ihonvärin muutos tarkoittaa maksaläiskiä. Mulla kasvoissa ei ole mitään maksaläiskiä, mutta vatsa on todella ruskea, aivan, kun olisin ollut ulkomailla auringon alla :-)) Ja kuten sanoit, niin normaalisti mulla on miljoona luomea niin nekin on lisääntyneet hurjasti .. Siis tarkoititko punaverisyydellä mm. pigmentiltään mm. punertavahiuksisia ? Koska mulla on luonnostaan sellaiset kastanrusk.hiukset eli aikas punertavat.
Vm: voi eiiiii .. no täältä tulee ainakin ' kunnon virtuaali lohtuhali' nyt vain enemmän onnea uudelle kierrolle. Kyllä teille se plussa tulee, en todellakaan ymmärrä miksi ei tulisi, kun kerran luomulapsia on entuudestaan ..Nyt vain painat positiivisuus nappia, ja alat luottamaan tulevaan .. Ensi vuonna aivan varmasti teille tulee sekä plussa että vauva .. Ja nyt sitten nautit uudesta vuodesta ja otat lasillisen ' emmillekin' :-)) Jookos ?
Minea: Ihanaa että olet positiivinen, ja ostit jo puseroitakin valmiiksi tulevalle !!! Olen aivan varma, että teilläkin onnistuu .. Kuumana käymisestä niin onhan se mukava, että on mies, ketä inspiroi kaikessa mielessä, mutta meilläkin on tuo sama vaiva, ettei mies osaa riidellä, jos on erimielisyyttä mies vain hiljenee ja hymyilee, niin tappele siinä sitten :-// Mä olen myös aika räsikyvä itse ..
Teti: Kiva oli kuulla sinustakin .. Ihanaa, viikkoja jo noin paljon .. Jännittääkö sinua synnyttäminen ? Itseäni on alkanut hieman pelottamaan .. Mutta kait siitäkin suoriutuu .. Joo, tuo kolmannen reiän vaiva ei todellakaan ole mukava. Mä ostin leseitä ja olen keitellyt ja syönnyt muutaman päivän ajan puuron joukossa, ja eihän se hyvää ole, mutta auttaa ..ja luumuja tienkin puuron joukossa, ja muutenkin syön ainakin 10 luumua päivittäin.
Isolletikrulle: myös peukkuja tammikuun yritykseen !!!
Oma napuliini: Kaikki hyvin ! Pikkuinen oli ihan villi viime yönä, joten paljoa ei tullut nukuttua, kun hän hyppeli tuolla masussa :-)) Joten aamulla heräsin vasta klo. 12 .. hyihyi .. Ja nyt neiti on sitten aivan hiljaa, mutta yöllä kyllä piti sellaista diskoteekkia että mulle tuli ihan pahaolo .. Ja aina kun herätin miehen, että kättä nyt vatsalle niin tunnet mitä menoa siellä pidetään niin silloin loppui hyppiminen ..
Nyt kaupoille, siivoamaan, ja pesutupaan ! Hyvää uutta vuotta kaikille teille mukaville palstaystäville t. emmi
halauksesta!! teki hyvää!!
Ja otan varmasti huomenna lasillisen sunkin puolesta. Ja ehkä toisenkin lasillisen...
Ihanaa kun luot muhun positiivista henkeä. Tottahan se on, että kun lapset on tähänkin asti tullut " helposti" , niin ei saisi nyt masentua.
Minea oli ostanut isomman paidan, niinkö se oli..? Mä taas ostin itselleni äsken alesta oikeen kireet farkut. On tosi hyvän näköiset ja ajattelin, että JOS raskauden ja jää pieneksi jo alkuvuodesta, niin sepä vaan olisi hyvä.
Eli Emmi, sain painettua positiivisuus napin päälle ja yritän nauttia elämästä nyt ihan tällaisenaan, eihän tässä oikeesti mitään vikaa olekaan.
Mun piti mennä päikkäreille pikkuneidin kanssa, mutta ei siitä tullutkaan mitään. Alkoivat katsomaan pukin tuomaa dvd-elokuvaa, pääasia että rauhoittuu edes tuo pikkuisin hetkeksi.
vm69
Voi Vm!! Kyllä se punaviittainen paska-akka on epäkohtelias, kun tulee vaan väkisin :( Mutta uusin asein ensi vuoteen ja tammikuussa sitten me kaikki otetaan ne plussat :)
Meikäläisellä vaan taitaa olla niin, etten ovuloi ollenkaan tässä kuussa, koska vielä tänäänkin testi ei antanut edes haamua :( Nyt päätin, etten tikuta enää tässä kierrossa.. olkoon *pyh*
Kiva Pietu, että tulit takaisin sivistyksen pariin :) Kurjaa vain, että tyttönne sairastui, mutta parannuskeino oli näköjään lähellä ;)
Oli kiva kuulla Mineasta ja Tetistä :) Tetillä on jo hurrrrrrjasti viikkoja :)))
Me ollaan anoppilassa kylässä, ja vieraalla koneella on vähän hassu kirjoittaa, kun näppis on oudon jäykkä.. Josta tulikin mieleeni Isotikrun säännöllinen vieras ;) Toivottavasti saat apua hammaskipuusi ja samalla hoidolla lähtee metrinenkin matkoihinsa :)
Hyvää loppuvuotta kaikille ja nähdään ensi vuonna!!!
Mä otan skumpat teidän raskautettujenkin puolesta .. eiks joo :)))
ANI
Olipas paljon tekstiä, kivaa! En vaan nyt millään muista taaskaan, mitä kaikkea piti kommentoida. Vm:lle kuitenkin lohtuhalaukset, ei auttanut mun woodoot:-(
Emmille raskausarvista. Se on kyllä surullinen asia, mutta niitä ei voi millään linimentillä estää, jos ovat tullakseen. Hyväähän se rasvaaminen ja hölvääminen iholle tekee, mutta kun niissä on kyse perintötekijöistä, niin minkäs teet. Mä olen revennyt niin komeasti, että ei paljoa haittaa, jos tulee vähän lisää..Elämisen jälkiähän ne vaan on!
Ei meillä sillälailla riidellä (paitsi minä), mutta välillä ukko ottaa pannuun. Pimahdan aina, kun hän kysyy, " nukuitko hyvin" , johon minä että " en" ja hän kysyy " miksi?" Voi helkkari, jos tietäisin, että miksi en nuku niin varmaan tekisin asialle jotain.
Tänään näin entistä työkaveria kaupassa ja hän sanoi, että näytän kasvoiltani pajon hoikemmalta kuin aiemmin eikä vatsaakaan juuri huomaa. Jee, vähänkös koheni itsetunto! Ei tässä nyt niin turnuja ollakaan vielä! Jaahas, nyt on leikittävä pojan tamagotchin kanssa, kun se on pahalla tuulella ja kakatkin taitaa olla housussa..
Palaillaan!
Ani: jep jep, tammikuussa sitten plussia satelee, kun kaikki joukolla ryntäämme ilmoittelemaan hienoja uutisia. Minä päätin, että jätän ne ovistestit tekemättä jatkossa. Nyt kun osui pelit ihan oikeaan aikaan, olin jotenkin niin täynnä toivoa... Silloin kun syksyllä plussasin, ei ollut mitään tikutusta tai varmuutta oliko ovis vai. Mua ne testit lähinnä häiritsee. Tai siis menee liian stressaavaksi, ihankuin ei stressaisi jo muutenkin. Toisaalta sitten on just tuo ajatus " että ovuloinko enää ollenkaan" .
Senniina: Meilläkin oli just tytön tamalla kakka tullut.. Mä olen ihan pihalla koko lelusta. Mutta lapsi nauttii.. Sai pukilta sellaisen.
vm69
Vm: Sama ajatusmaailma täällä.. eli vaikka olen tikutellut vasta kaksi kiertoa, niin jo huomaa milloin " pitäisi" olla pelit kiivaimmillaan. Yrittämisessä katoaa (mun mielestä) se rakastelun ilo, mikä siinä pitää olla. Tilalle tulee liikaa yrittämistä ja tunnepuolikin voi kärsiä. Mulla on ovistikkuja vielä vaikka lampaat söis, mutta taidan panna ne jemma -nimiseen paikkaan, ja antaa Herran haltuun tän homman :)
Emmille raskausviivasta: Mulla on tullut molemmista raskauksista ko. viiva ja myös kaksi tyttöä :) ELi ei ainakaan mulla ole kyse poikaviivasta.
Heips kaikille!
ANI
Vm:lle jaksuhalit, ensi kierrossa sitten uudestaan,eiks niin? Täällä täti tekee tuloaan mahajomotuksesta päätellen joten ihan ajallaan jos huomenissa saapuu. Eikös niin menekkin jos kaksi viikkoa sitten lauantai aamuna oli tasavahva ovisviivat niin sunnuntaina on tädin oletettu aika? Ei siitä voi enää muuksi muuttaa,kiitos teille ihanille tsemppauksesta,niitä tarvitaan taas ensi kierrossa. En nimittäin ole kova tekemään uuden vuoden lupauksia mutta sen ajattelin luvata että ainakin alkuvuosi mennään samaan tapaan eli tulee jos on tullakseen ja lupasin etten heti masennu jos ei tärppiä tule. Ei murehtiminen asiaa ainakaan helpommaksi tee. Se on niin kuin vm sanoit, aika paljonhan tässä jo elämässä hyvää on, niistä pitää nauttia täysin siemauksin....
Ihana kuulla tetistäkin ja tosi paljon jo viikkoja sinulla. Aika käy pian vähiin... jukra miten ihanaa!
Senniina meillä on kanssa nuo tamagotcit,vai mitä ne nyt on. Viime vuonna sai molemmat ekat ja nyt sitten 3.versiot eli yhteensä niitä on 4. Tosi kiva kun äänet jää yöksi päälle ja heräät vapaa-aamuna kuuden aikaan siihen piipaukseen,sanat on silloin vähissä....
Koko päivä meni kaupungilla kävellessä kun saatiin miehen kanssa idea että aletaan sisustaa meidän olkkari uusiksi. Kierrettiin huonekalukaupoissa ja ihmeteltiin sohvien hintoja,siis ihan hirveet. Alle tonnin ei saa mitään tai ehkä jotain mutta sitten niistä ei löydy väriä. No jospa se veisi tulevilta kuukausilta ajatukset vauvanteosta pois....
Nyt on pakko mennä pelaamaan tenevien kanssa ja sitten saunaan.
Rauhallisia loppuvuoden päiviä kaikille ja palataan ensi vuoden puolella-uusin kujein.
-pietu-
Luin anin viestin ja muistin vasta mitä piti sanoa. Emmi,minulla kaksi tyttöä,eikä kummastakaan tullut mitään viivaa, eikä maksaläiskiä. Liekkö sitten noilla maksaläiskillä jotain tekimistä auringon tai ihon/hiusten värin kanssa. Itse olen hiuksiltani entinen vaaleaverikkö,iän mukana tullut maantieväri hiuksiin. Pitäisi varmaan alkaa jossin vaiheessa miettiä sävytystä....
Noihin ovistikkuihin; olen samaa mieltä teidän kanssa. Minusta tuntui kanssa että menee koko hommasta " maku" pois kun itse tietää että nyt on se hetki. Tilanteessa voi melkein kuvitella kuinka siemen menee oikeaan paikkaan ja mitä sitten tapahtuu... aika karseeta alkaa olemaan. Minäkin meinasin kokeilla josko ovis löytyisi ihan omien tuntemuksien kautta. Selviltä ne minusta alkaa tuntua. Ja jos tuo kierto nyt tuossa n. 30 päivän tienoilla pysyisi. Pari kiertoa ainakin meinasin olla ilman tikkuja,katsotaan nyt sitten jatkossa mitä tehdään. Ani toivottavasti ovis on vasta tuloillaan, ei muuta kolopalloa pelaamaan...
Nyt pelamaan...lasten kanssa....
-pietu-
meidän tama on niin kiva, että se käy ajoissa nukkumaan ja heräsi tänäkin aamuna vasta 9.30.
Mulla oli tikutusaikoina melko tarkka se ovisplussasta tätiin 14 vrk. Heittoa korkeintaan päivä suuntaan tai toiseen. Se olikin sitten eri juttu, millon se ovis oli, kun kierto heitteli 24-36 välillä. Clomien kanssa kuitenkin tasasempaa 26-28.
Huomenna tulee sitten 7 vuotta, kun olin viimeeksi päkertämässä lasta ulos. Kävin ed. päivänä vielä kokoarviossa ja sillon varmaan sorkittiin sikiökalvo puhki, kun vettä alkoi tulla pikkuhiljaa tihkuttamalla. Vauva ei ollut edes laskeutunut vielä. Imukuppiinhan se sitten päättyikin. Ja nyt se on jo koululainen, nyyh..No, puolen vuoden päästä päkerretään taas:-) ja toivottavasti päkertää moni muukin kultsi ensi vuoden aikana!
sun pojalla on kakka housussa ja rupesin miettimään, että miten vanha lapsi sulla oikein olikaan :) Meillä onneksi tyttö on liian vanha tamacocheihin ja poika liian nuori.
Vm:lle pahoittelut tädistä, ensi kuussa sitten ja toivon, että löydät juhlamielen huomiseksi.
Tikuttelusta sen verran, että mä ostin ovistikkuja kun oli yksi kuukausi tässä välissä etten tuntenut ovista ollenkaan. Mä en kertaakaan ole edes saanut tasavahvoja viivoja tikkuun, mutta uskon silti ovuloivani, koska tuntemukset on voimakkaat ja täsmäävät ajallisesti tikkujen tummimpien hetkien kanssa. Joskus on alavatsa niin kipeä, ettei meinaa suorana pystyä kävelemään. Mäkin olen ajatellut etten enää tikuttaisi, kun siihen jää ikävästi koukkuun ja huomaan kyllä siis oviksen muutenkin.
Meillä oli tänään viisiviikkoinen vauva kylässä, joka kitisi vähän koko ajan, roikkui tissillä eikä suostunut nukkumaan eikä viihtynyt muualla kuin sylissä. Mutta kyllä se oli söpö ja tuoksui ihan vauvatöhnälle.
Tulen vielä huomenna toivottelemaan kaikille uudet vuodet ja toivottavasti täti ei kuitenkaan löydä tietään Pietulle vaikka siltä tuntuisi.
Oli ihan pakko tulla vielä kirjottamaan, että niin luulin myös minäkin, että senniinan poika on pahalla tuulella kakat housuissa, ja samaa kuin ankkis, rupesin miettimään, että eikös se senniinan poika ollut about 7v .. Voi että mä olen nauranut ' omaa mokaa' tai tietämättömyttäni, tai kyllähän mä tiedän moisen otuksen, mutten osannut aatella asiaa sen pidemmälle... Sorry senniina :-))
Tuleehan niitä arpia, jos jonkinlaisia, ja itseäni ei myöskään haittaa, vaikka olisi koko vatsa arpia täynnä, koska suuresta rakkaudesta saakin jäädä muistoja, mutta täytyy myöntää, että olen rasvaillut ja käyttänyt rinta-reisi-pakara-ja vatsa alueella baby-öljyä ja en tiedä mihin perustuu, mutta mulla tuli muutama oikein naseva arpi vatsaan ja muutamana iltana kun olin lykkinyt siihen öljyä niin jopas alkoivat haalenemaan ja nyt ei ole tietoakaan.
Hyvä Vm, jos painoit sitä positiivisuus nappulaa ..
Pietu, miksiköhän olen aina kuvitellut, että olet brunette, on se jännä miten tekee omia mielikuviaan ihmisistä ilman näkemättä ..
Oki doki hyvää yötä ! terppa emmi
Muakin alkoi naurattaa noi jutut Senniinan kakkapöksystä. " Samaan lankaan" olisin mennyt varmaan itsekin, jos ei meillä olisi kotona samaista lelua...
Siitä tuli mieleeni, Senniina: Onnittelut pojalle. Jä äidille myös!! Sinähän siinä 7v sitten suuren työt teit!!
Ani: mullakin muutama tikku jäljellä, ja taidan myös jemmata ne jonnekin. Annetaan asiat Herran haltuun, sehän niistä tuntuu päättävän muutenkin.
Pietu: Kiitti haleista! Ja tottakai tässä on puolin ja toisin tsempattu. Ja edelleen yritän sua jaksaa piristää, eli jos täti ei vielä ole tullut... niin jospa.. Mutta jos se paskiainen sinnekin löytää, niin nautitaan kaikesta muusta. On vaan niin vaikea olla masentumatta (hetkellisesti) kun jotain oikein toivoo ja pettyy kerta toisensa jälkeen. Enkä halua nyt kuulostaa kiittämättömältä, koska mulle on jo lapsia suotu. Mutta, tää vaan on niin tätä...
Ankkis: Kiitti sullekin täti-pahoitteluista. On jo olo helpottunut, vaikka vasta kp2 menossa. Eilinen meni vähän mustin mielin ajoittain ainakin, mutta kyllä mä tälle päivälle saan juhlamielen. Mahtuupahan ainakin uudet kireet farkut hienosti jalkaan, kun menkkoja edeltänyt pömppömahakin on laskeutunut.
Emmi: Sä olit jossain vaiheessa kysellyt niistä viivoista... Mulla ei ole koskaan ollut mitään viivoja tms. Ja tyttöjä on.
Mä otan sit tänään sunkin puolesta muutaman... Ota sä sit vappuna (eikun sähän imetät vielä silloin...) mun puolesta. Mut huomaatko, sun nappisi auttoi. Siis se positiivisuus nappi. Ei tässä nyt mitään muita tabuja olla jaettu. Haleja sulle ja sun masukillesi!!
Kyllä mä varmaan vielä jossain vaiheessa päivää palaan kirjoittelee, mutta jos en, niin oikein nautinnollista vuoden viimeistä päivää!! Ja hyvää uutta vuotta kaikille. Olette tärkeitä!!
vm69
Ihana vapaapäivä. Jee! Täällä Keski-suomessa vaan vettä sataa oikein kunnolla, postia hakiessa oli niin liukasta että meinasin lipat vetää, sen verran maa oli kuitenkin jäässä ja vesisade oli sitten hyvin liukastanut polun. Mutta ah että on mahtavaa lukea lehteä ja siemailla kahvia ihan rauhassa.
Heti kättelyssä *virtuaalihalaus* VM:lle ja Isotikrulle. Harmi, että tätsykkä iski paikalle.
Tänään voikin tästä poppoostä yksi ja toinen kilistää Tammikuun plussa-aallolle! Siihen tähdätään, jooko?
Niin, ja onnea uusille farkuille VM;) pidä nyt päälläs oikein innolla, kohta kuitenkin joudut laittamaan kaapin perälle jemmaan...
Niin, ajatelkaa, että kun on tällainen optimisti tuon raskautumisensa suhteen, on siinä sitten riskiä kerrakseen pettyä TODELLA, jos sitten käykin niin, ettei onnistukaan. Mutta minä nyt en ole ennenkään riskienottoa kaihtanut, mottona " eteenpäin - vaikka kontaten" eli jatketaan siitä huolimatta vaikka elämä joskus pistää polvistumaan...
Tetille toivottelen mukavaa odotusta viime metreille, pari kuukautta hujahtaa toivottavasti kuin siivillä ja vähäisin vaivoin.
Senniinalle onnea esikoisesi synttärin johdosta. Ja eikös vain olekin mahtavaa saada positiivista palautetta ulkoisesta olemuksestaan raskaana ollessa. Kummasti kohentaa itsetuntoa ja varsinkin kommentit jotka eivät liity siihen että olet isompi kuin ennen...
Ylpeänä sitä aina vatsansa on kantanut, mutta ahh, jos saa kommenttia että näytät silti sirpakalta tai edes kasvoiltaan kapea, niin johan on keveä askel taas vähän aikaa.
Pietulle sisustusintoa! Minä olen siinä oikein himo-sellainen. Nyt kun rakennamme taloa, niin ai että kun pääsen tapetteja ja värejä valkkaamaan, saati sitten kun kaakelikauppaan kurvataan. Ainoa mikä tätä intoa hieman laimentaa, on se että kun ei ole kauheen rikas, niin hinta ratkaisee sitten loppupeleissä;(
Mullahan on tunnetusti kallis maku, kalliimpi kuin mihin on varaa. Siinä sitä on haastetta sitten siihenkin hommaan.
Tarkistin tuossa useamman kuukauden ajalta tuon oman kiertoni, ja olisi taipuvainen nappaamaan yhden päivän pois kierron pituudesta. Siksi tuota kattelin, kun r-oireita on koko ajan enemmän, rinnat on " läsnä" koko ajan. Kahvi ei oikein maistu, paleltaa, väsyttää. Näpyt naamassa on kyllä runsaasta joulusuklaan syönnistä! Toiveet on korkeella nyt kyllä täytyy myöntää. Ja koopeet vasta24/29. Olis se kyllä unelma jos olis tärpännyt.
Yritän kuitenkin pysyä rauhallisena (joo joo) ja testata ensi viikolla sitten kun on järkevää.
Kaikille toivotan oikein mukavaa iltaa ja Onnea uudelle vuodelle 2007! Sehän tarkoittaa kääröä ihan jokaiselle sitä haluavalle;)
-minea-
Voi miten lupaavia oireita sulla on!! Oikein paljon ++++++sädettä sinulle ja suurkiitos halista!!
Rutistus takaisin ja tsemppiä piinailuun!!
Kyllä se niin on, että jokaisen 60-lukulaisen plussa tuo itsellekin sitä uskoa ja luottamusta.
Joten plussauutisia odotellaan!
vm69
Oltiin mekin liukastelemassa ulkona. Käytiin tyttöjen kanssa palauttamassa lainassa olleet karaoke-levyt tutuille kilometrin päässä kotoa. Pientä hiekkatietä kun taivallettiin, kaaduttiin jokainen. Tytöt jopa usemman kerran. Minä satutin itseni eniten, kun tietenkin laitoin käden pahasti alle kaatuessani. Lapset lähinnä itkivät sen vuoksi, että meni uudet pukin tuomat hanskat kuraisiksi. Nyt jauhaa taas pesukone, eipä ollut kovin kannattava kävelylenkki, kun vaan saimme harmitukset päälle. No, raitista ilmaa saatiin.
Nyt pitäisi saada koko porukka nukkumaan päiväunia, niin jaksaisivat illalla vähän paremmin kylässä olla. Ovat tottuneet menemään nukkumaan niin ajoissa, että jos kymmeneen jaksavat valvoa, on jo saavutus.
Vitsi sentään kun käteen sattuu. Ja persauksiin on varmaan tulossa mojova mustelma. Vaikka pehmustetta riittää, sattui silti..
vm69
Jopas on taas täällä oltu ahkeria, en taida olla ihan siitä ahkerimmasta päästä kirjoittelemaan. Töissä en pysty sivuilla käymään ollenkaan, kun meillä on avokonttori ja älytön kontrolli siitä millä sivuilla käydään. Huoh. Onneksi on kolme päivää vapaata, on meinaan työmotivaatio ollut vähän hakusessa..
Anille pahoittelut menetyksestä ja voimia suruun ihan ekana.
Ajattelin tässä taannoin että täytyy Sonjaemmalta kysyä, joko on kertonut töissä vauvauutisen, mutta johan tuossa kirjoittelitkin että odotat rakenneultraan asti.
Minulta se ei onnistu mitenkään päin. Olen pieni ja hoikka, ja joka kerta noin viikolla 6, on töissä joku arvannut, kun kuulemma pyöristyn heti silmissä. Se kyllä vähän harmittaa, kun haluaisin kertoa vasta sitten kun ollaan " selvillä vesillä" eli raskaus olisi vaiheessa jossa voisi jo uskoa että onnistuu. Tuo keskenmenohistoria on senverran synkkä.
Noh, optimistihan minusta löytyy, eli alennusmyynneistä hankin jo astetta suuremman paitapuseron ja jakun että voisi kätkeä " pyöreytensä" jos sellainen onni nyt potkaisisi että tulisi tarvetta piilotella ;) No, sitä vaan on uskottava että kyllä se vielä onnistuu!
Toivottavasti Pietulla oli rentouttava mökkiloma ja lapsesi pian tervehtyy.
Ankkiksellako oli otettu aputabut käyttöön? Toivon, että ovat avuksi ja tueksi raskautumiseen:)
Senniina ja Emmikö ne käy " kuumana" ukkoonsa. Joo,o hermot menee välillä vaikka meidän isukki on tosi tasainen ja rauhallinen. Niin, se se sitten välillä ärsyttää niin pirusti, kun itse on semmoinen räiskähtelijä! Ja kun sen kanssa ei voi ees riidellä, kun yksin joutuisi sitten rähisemään...mälsää joskus.
Minä olen jo aloittanut oireiden bongaamisen, että se ottaa pattiin, kun ei millään malta olla ihan vaan rauhassa ja odotella järkevää testipäivää. Nyt on 22/30 eli ihan turha vielä on jännitellä. Mutta mutta, rinnat taas aristaa, se tosin ei sano mitään, kun tuntuu nyt joka kierrossa aristavan. Pah. On kyllä muutaman kerran nippaillut silleen alavatsasta toiveita herättävästi. Mutta lyön nyt jäitä hattuun samantien ja yritän rauhoittua, ettei taas tulisi pudottua korkeelta ja kovaa. Testihän on jo hankittu viime kierrosta ja valmiina odottamassa.
Mukavaa illanjatkoa kaikille!
-minea-