Äidin jouluruokailu ja vauvan ilmavaivat :(
Söin aattona aivan tavallista jouluruokaa (porkkana- ja perunalaatikkoa, rosollia, kalkkunaa, kuivatuista hedelmistä tehtyä kiisseliä & torttuja) ja illalla vauva parka itki ilmavaivojen kourissa melkein 5 tuntia :((( Tätä on tapahtunut vain kerran ennen ja silloin tiesin heti mikä syömäni ruoka oli aiheuttanut vauvan vatsavaivat, mutta tällä kertaa en tiedä mistä vaivat johtuivat.
Siis mikä noista ruuista voi aiheuttaa ilmavaivoja??? Olin ihan ihmeissäni, koska nuo ruuathan on tehty aika neutraaleista raaka-aineista enkä tajua mikä niistä aiheutti vauvalle ilmavaivoja. Vai voisiko juomani kotikalja olla syynä? Mietin tässä mitä jouluruokia sitä tänään uskaltaisi syödä vai uskallanko mitään, ettei tule vauvarukalle toista itkuiltaa. Eli onko jollain armaalla vauvapalstalaisella tietoa / kokemusta aiheuttaako joku noista mainitsemistani ruuista / juomasta vauvalle vatsanväänteitä?
Kommentit (3)
Rosollin sipuli ja porkkanalaatikko aiheuttaa meillä ainakin ilmavaivoja. Lisäks kova suklaan syöminen =)
Kotikaljan ei mun mielestä pitäis aiheuttaa ilmavaivoja, ku jotkuhan juo sitä rintamaidon lisäämiseks isoja määriä.
Ikarus
Syksympänä syömäni lantturuukku aiheutti meidän tytölle kovat vatsavaivat, ja perjantaina lantturuokakokkailuissa tekemistäni testimaistoistakin oli tuloksena itkua, eli se on ainakin takuuvarma jos se listalta puuttui...
Noista listaamistasi vaihtoehdoista minä veikkaisin kans rosollin sipulia. Perunalaatikkokin voisi varmasti aiheuttaa ilmavaivaa jos se on tehty vatkaimella ja sinne on kovasti mennyt ilmaa sisään.
Coe + tytöt 03/05 ja 10/06
Meidän pojalla, 7 kk, oli myös eilen illalla pieniä vatsanväänteitä ja tavallista löysempi kakka. Pojan omat ruuat ei eronnut millään tavalla normaalista eli vaivat tulivat jostain minun syömästä. Itse epäilen joulutorttuja ja luumukakkua aiheuttajaksi. Joskus aikaisemminkin pojan kakka oli löysempää, kun olin syönyt torttuja.