Laiskat työnhakijat
Toisen kerran tällä viikolla tuli sähköpostia kuinka jatkaakin nykyisessä työssään ja ei halua tulla työhaastatteluun. Olivat vielä parhaat hakijat ja nyt tekivät pakit.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Hyvistä työntekijöistä kilpaillaan. Ei se avoin työpaikka ole mikään taivaanlahja, johon työnantaja vain ottaa kenet itse haluaa. Tilanne voi hyvinkin muuttua hakijalla ja siksi vetäytyy.
Itse kävin kerran haastattelussa, jossa kävi rivien välistä selväksi, että paikka oli varsinainen käärmeenpesä.
Muutaman päivän päästä ilmoittivat, että minut on valittu tehtävään. Kerroin päättäneeni sittenkin jäädä nykyiseen paikkaani.
Alkoivat pottulemaan puhelimessa, kun olivat ilmoittaneet jo muille, etteivät olleet tulleet valituiksi.
Arvatkaa, olinko iloinen, että minulla oli hyvä työpaikka ja sain vain kohteliaasti pahoitella tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset palkkaisi jotakin työtöntä mieluummin? Soitat vaan työkkäriin ja pyydät niitä lähettämään työtarjoukset sopiville työttömille.
Palkkaan varmaan, mutta moni on työtön syystä ja se tulee ilmi ennen pitkää.
-apKerrohan se syy. Itselleni ei ole selvinnyt.
Päihdeongelma, varastaa, ei tee töitä kunnolla, myöhästyy töistä jatkuvasti, kiusaa muita tms
-apErikoista. Olen ollut koko elämäni raitis, enkä ole saanut työtä. En myöskään ole koskaan varastanut. Työn laatuani on kehuttu. Kerran olen myöhästynyt töistä tulipalon takia.
Ja minulla työnantaja lopetti palvelun, josta olin vastannut vuosia ja vuosia. Nyt kun on ikää 50+ ja koulutus humanistinen, niin nuoremmat menevät ohi heittämällä. Myös niissä kaupankassa- ja keräilyhommissa.
Voi se palkka olla ihan ok, mutta olen minäkin perunut yhden suorakontaktoinnin kautta tulleen haastattelukutsun prosessin alkuvaiheissa käytyäni silloisen työnantajan kanssa alustavan lähtöön viittaavan keskustelun. Sanoin vaan rehellisesti, että palkka olisi toisessa työssä parempi ja ta ratkaisi asian nostamalla palkan samalle tasolle. En jaksanut lähteä hakuprosessiin enää sen jälkeen, koska käytännössä saavutin saman edun ilman tarvetta koeajasta jne.
Syitä voi olla monia.