Mitä työtön saa omistaa?
Mitä työtön saa omistaa? Minulla on yli 1000€ Artekin lamppu ja 3000€ tietokone, pitääkö nämä myydä että saan toimeentulotukea?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Saa omistaa ihan mitä tahansa.
"Varallisuus on realisoitava eli muutettava rahaksi. Esimerkiksi tileillä olevat säästöt, rahasto-osuudet, säästövakuutukset ja arvopaperit on muutettavissa heti rahaksi. Sen vuoksi ne yleensä katsotaan perustoimeentulotuen laskelmassa heti käytettävissä oleviksi varoiksi."
Vierailija kirjoitti:
Ei saa jos hakee perustoimeentulotukea.
Työttömällä saa olla vaikka miljoonaomaisuus kesämökkeineen ja luksusveneineen. Onhan sitä vaikka kuinka paljon varakkaita työttömiä.
Vaikka linnan, kunhan ei kuppaa tukia.
BMW i4:n, Dysonin hiustenkuivaajan, iPhone 15 Pron ja aksolotlin
Mut pakotettiin realisoimaan henkivakuutukseni. Kiva lapsille jos kupsahdan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan eri asia. Työtön on sellainen joka on ilmottautunut työttömäksi työnhakijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin pätee ihan samat säännöt kuin muillekin, eli ei liity työttömyyteen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan eri asia. Työtön on sellainen joka on ilmottautunut työttömäksi työnhakijaksi.
Moni työtön työnhakija joutuu myös hakemaan toimeentulotukea.
Jos toimeentulotukea mielii niin sukanvarret käyttöön ja tilit tyhjäksi .
Vierailija kirjoitti:
BMW i4:n, Dysonin hiustenkuivaajan, iPhone 15 Pron ja aksolotlin
No on se kumma, jos ei ole varaa Bemarin M-sarjaan. Vielä kummallisempaa on, jos ei M-sarjalainen kelpaa muuten.
Vierailija kirjoitti:
Mut pakotettiin realisoimaan henkivakuutukseni. Kiva lapsille jos kupsahdan.
Joopa joo.
Minä jouduin myymään noin 1000€ arvoisen auton että sain toimeentulotukea, ei ainakaan helpota työllistymistä.
Vierailija kirjoitti:
Jos toimeentulotukea mielii niin sukanvarret käyttöön ja tilit tyhjäksi .
Nimenomaan: kulutusjuhlat pystyyn ja vasta sitten hakemaan tukea.
Saat omistaa vasemman sukan, oikea sukka pitää vuokrata valtiolta tai lainata kirjastosta.
Olen pitkäaikaistyötön, enkä hae toimeentulotukea. Saisin sitä 47e/kk jos hakisin, en jaksa.
Minulla on alhaisempi verokortti työttömyyskorvaukselle, joten vajausta ei juuri jää laskelmaan.
Toimeentulotuki ei todellakaan ole työttömyyden synonyymi.
Työtön voi omistaa vaikka kartanon. Toimeentulotuen asiakkuus on eri asia eikä nykyään edes vaadita omistusasunnonkaan myymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ole. Työtön on sellainen, jolla ei ole työtä. Työtön voi olla työtön työnhakija, mutta voi olla myös ihan vain työtön ilman että edes hakee töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin asunnon saa omistaa, jossa itse asuu. Se onko sisällä kämpässä Artekia, Marimekkoa tai mitä tahansa designia, ei kuulu kellekään. Kokemusta on.