Mitä työtön saa omistaa?
Mitä työtön saa omistaa? Minulla on yli 1000€ Artekin lamppu ja 3000€ tietokone, pitääkö nämä myydä että saan toimeentulotukea?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Työttömällä saa olla vaikka miljoonaomaisuus kesämökkeineen ja luksusveneineen. Onhan sitä vaikka kuinka paljon varakkaita työttömiä.
Jep, mutta omistusasuntoon ei saa enää asumistukea vuoden päästä ja jos saa toimeentulotukea niin ei saa olla kesämökkiä, lainat ei ole asumismenoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukekaahan aloitus uudestaan ja huolellisemmin.
Siinä kyllä viitattiin toimeentulotuen hakemiseen.No silloin kannattaa puhua toimeentulotuen hakijasta eikä työttömästä. Toimeentulotukea saa moni töissä käyväkin. Ei sitä haettaessa ole työttömät mitenkään eri asemassa omistamisen suhteen kuin muut hakijat.
Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html
Kerrostalossa on pakko tehdä putkiremontti jossain vaiheessa.
Minä olen työtön työnhakija ja omistan sekä asuntoni että auton. Olen saanut toimeentulotukea viime talvena noin 4 kk ajan eikä kukaan vaatinut myymään asuntoa eikä autoa eikä mitään muutakaan. Mitä ihmettä te oikein hölisette?
Vakuutus ei korvaa vanhoja putkia esim. 1970-luvun, jos tulee vesivahinko.
Putkiremonttia on pakko tehdä.
Jos myyt lamppusi ja tietokoneesi, et saa toimeentulotukea useaan kuukauteen, sillä Kela katsoo, että sinulla on rahaa ja voit elää niillä. Jos et myy, Kela ei tiedä niiden olemassaolosta ja voit saadakin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen työtön työnhakija ja omistan sekä asuntoni että auton. Olen saanut toimeentulotukea viime talvena noin 4 kk ajan eikä kukaan vaatinut myymään asuntoa eikä autoa eikä mitään muutakaan. Mitä ihmettä te oikein hölisette?
Saa, mutta lainoja ei hyväksytä menoiksi. Remontteja on pakko jossain vaiheessa tehdä.
Nahan luidensa päällä. Tai ei sitäkään, jos turkisteollisuus kielletään.
Terveisin, Riikkuli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä kyllä viitattiin toimeentulotuen hakemiseen.No silloin kannattaa puhua toimeentulotuen hakijasta eikä työttömästä. Toimeentulotukea saa moni töissä käyväkin. Ei sitä haettaessa ole työttömät mitenkään eri asemassa omistamisen suhteen kuin muut hakijat.
Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.htmlKerrostalossa on pakko tehdä putkiremontti jossain vaiheessa.
Niin? Miten se liittyy siihen mitä työtön saa omistaa?
Vierailija kirjoitti:
Mut pakotettiin realisoimaan henkivakuutukseni. Kiva lapsille jos kupsahdan.
Vad spelar det för roll vad du har köpt som du inte har råd med?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.htmlKerrostalossa on pakko tehdä putkiremontti jossain vaiheessa.
Niin? Miten se liittyy siihen mitä työtön saa omistaa?
Vuoden päästä ei saa enää asumistukea omistusasuntoon.
Kyllä remontteja on pakko tehdä jossain vaiheessa. Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa, mutta lainoja ei hyväksytä menoiksi. Remontteja on pakko jossain vaiheessa tehdä.
Kyllä minä tiedän ettei lainoja hyväksytä menoksi toimeentulotuessa. Mitä se muutenkaan tähän kuuluu? Työtön saa omistaa asuntonsa, vaikka hänellä olisi remonttilainaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä tiedän ettei lainoja hyväksytä menoksi toimeentulotuessa. Mitä se muutenkaan tähän kuuluu? Työtön saa omistaa asuntonsa, vaikka hänellä olisi remonttilainaa.
Saa, jos pärjää työmarkkinatuella.
Tuulen huuhtoman perseen.
T. Hallitus
Vierailija kirjoitti:
Työttömyysetuuksiin ei vaikuta varallisuus mitenkään. Toimeentulotuki on ihan eri asia sitten, ei sitä läheskään kaikki työttömät tarvitse.
Lapsikorotukset poistetaan työttömyystuista huhtikuussa ja syksyllä porrastetaan.
2100 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen on 700 netto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa omistaa ihan mitä tahansa.
Ei saa jos hakee perustoimeentulotukea.
Se on ihan eri asia. Työtön on sellainen joka on ilmottautunut työttömäksi työnhakijaksi.
Eihän ole. Työtön on sellainen, jolla ei ole työtä. Työtön voi olla työtön työnhakija, mutta voi olla myös ihan vain työtön ilman että edes hakee töitä.
Et saa mitään korvauksia, jos et ole työtön työnhakija ja täällä puhutaan aina vain näistä....miljonäärit on sitten erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Minä jouduin myymään noin 1000€ arvoisen auton että sain toimeentulotukea, ei ainakaan helpota työllistymistä.
Et varmaan joutunut myymään mitään tonnin romua ttt:a saadaksesi.
Aapeen lamput ja tietokoneet on ns. tavanomaosta koti-irtaimistoa, jota ei ole rekisteröity eikä rekisteröidä mihinkään. Ts sellaisten olemassaoloa tai onistussuhdetta ei kukaan oysty valvomaan mitenkään. Jos lansäätäjä tekee lain, jota ei pysty valvomaan, lainsäätäjä ei ole tehtävänsä tasalla, eikä sellaista lakia tarvitse noudattaa.
Ts lamput ja tietokoneet ei vaikuta toimeentulotukeen. Ellet itse mene niistä kertomaan.
Ei kannata sekoittaa työttömyyttä ja toimeentulotukiasiakkuutta keskenään.
Kyllä aika monet perijät on työttömiä, joku muutama tunti kuussa istutaan hallituksien kokouksissa, jotta on nimellisesti joku titteli. Eihän se työttömyys siihen vaikuta.
Tällä palstalla kysellään jatkuvasti saako työtön matkustaa, saako työtön muuttaa, saako sitä ja tätä. Ei työtön ole mikään avovanki, vaan ihminen jolla ei ole työtä.
Toimeentulotukeen on toki tietyt varallisuuskriteerit, mutta ei läheskään kaikki työttömät nosta toimeentulotukea, ja kaikki toimeentulotuen nostajat eivät ole työttömiä.
No silloin kannattaa puhua toimeentulotuen hakijasta eikä työttömästä. Toimeentulotukea saa moni töissä käyväkin. Ei sitä haettaessa ole työttömät mitenkään eri asemassa omistamisen suhteen kuin muut hakijat.