Mitä työtön saa omistaa?
Mitä työtön saa omistaa? Minulla on yli 1000€ Artekin lamppu ja 3000€ tietokone, pitääkö nämä myydä että saan toimeentulotukea?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömällä saa olla vaikka miljoonaomaisuus kesämökkeineen ja luksusveneineen. Onhan sitä vaikka kuinka paljon varakkaita työttömiä.
NIIN MUTTA KUN TULEE PUTKIREMONTTI!! PUTKIREMONTTI ON PAKOLLINEN!
PUTKIREMONTTI!!!
PUTKIREMONTTI!!!
MUTTA IRTISANOMISSUOJAA HEIKENNETÄÄN
PUTKIMIES ON TYÖTÖN
EI TULE PUTKIREMONTTIA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa omistaa ihan mitä tahansa.
"Varallisuus on realisoitava eli muutettava rahaksi. Esimerkiksi tileillä olevat säästöt, rahasto-osuudet, säästövakuutukset ja arvopaperit on muutettavissa heti rahaksi. Sen vuoksi ne yleensä katsotaan perustoimeentulotuen laskelmassa heti käytettävissä oleviksi varoiksi."
ei kannata hakea toimeentulotukea ennenkuin noi on vaihtannu käteiseksi
Vierailija kirjoitti:
BMW i4:n, Dysonin hiustenkuivaajan, iPhone 15 Pron ja aksolotlin
Viivoitin, kattila, hiustenkiharrin. Tyhjä alkoholipullo, arvo 0,10 e.
Vierailija kirjoitti:
Minä jouduin myymään noin 1000€ arvoisen auton että sain toimeentulotukea, ei ainakaan helpota työllistymistä.
En usko.
Vierailija kirjoitti:
Minä jouduin myymään noin 1000€ arvoisen auton että sain toimeentulotukea, ei ainakaan helpota työllistymistä.
eikös se raja ollu alle 2000 arvoinen auton saa pitää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko.
myös vene ja moottoripyörä myytävä ensin.
Ainakin 2 haarukkaa ja voiveitsen voi omistaa.
Osa lienee hankkinut asiansa omalla rahalla tai sukulaisen ennen kuin oli työtön. Tai sen aikana sillä mitä on (kolikot), ehkä oli syömättäkin, koska halusi jotain. Kaikki ei ole rahalla mitattavissa, se on voitu hankkia muusta kuin pinnallisesta syystä tai tutkimustarkoituksessa. Osa ei kipeänä ja uupuneena pysty kaupittelemaan sitä sun tätä, eikä tiedä missä.
Vierailija kirjoitti:
Jos myyt lamppusi ja tietokoneesi, et saa toimeentulotukea useaan kuukauteen, sillä Kela katsoo, että sinulla on rahaa ja voit elää niillä. Jos et myy, Kela ei tiedä niiden olemassaolosta ja voit saadakin.
Tai jos myy niin ottaa rahat käteisenä.
Jos omistaa auton niin se pitää myydä. Minulle sanottiin että minun pitää myydä auto ensin. No minähän myin ja nyt en pääse mihinkään töihin enää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä työtön tekee 1000€ lampulla?? Ikeasta saa lampun parilla kympillä ja sama valo siitä tulee...
Heips, mikäs sinä olet arvuuttelemaan mitä työtön lampultaan haluaa?? Oletkos joku mie_lari vai mikä muu?
Vaikka linnan ja lentokoneen, jos sellaisia sattuu omistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005017744.html
Minä uskon, tuossa on esimerkki.
toimeentulotukea saava autoton kirjoitti:
Jos omistaa auton niin se pitää myydä. Minulle sanottiin että minun pitää myydä auto ensin.
Höpö höpö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa omistaa ihan mitä tahansa.
Ei saa jos hakee perustoimeentulotukea.
Se on ihan eri asia. Työtön on sellainen joka on ilmottautunut työttömäksi työnhakijaksi.
Pitäisikin selvittää, olenko työtön. En tiedä.
Olin kyllä työkkärissä työttömänä työnhakijana, mutta sitten halusin työnhaun ohessa opiskella. Kun työkkäri ei puoltanut, päätin elää säästöilläni. Minulla oli siis rahastosijoituksia, joita rupesin realisoimaan. Olen käsittääkseni silti työkkärin kirjoila edelleen työnhakijana. Mutta en tiedä, miten minut eri tilastoissa lasketaan. Opintotukeakaan en saa.
Minä kyllä ilmoitin työkkäriin päättäväni työnhaun, kun ryhdyin opiskelemaan. Työkkärin sivuiltahan sen pystyy katsomaan, mikä oma statuksesi on.
Mitään petosta tuossa ei varmaankaan ole tapahtunut niin kauan kun et hae kassasta päivärahaa. Mutta selkeyden vuoksi olisi parempi pitää työkkäri tilanteen tasalla. Jos saat opintosi valmiiksi etkä saa töitä, niin kai siinä kohtaa haet taas päivärahaa? Siinä kohtaa voi tulla eteen se, että olet opiskellut. Ja jos/kun et ole kertonut milloin aloitit opiskelut, voi herätä epäilys, että olet opiskellut samaan aikaan kun aiemmin nostit päivärahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikös se raja ollu alle 2000 arvoinen auton saa pitää?
Autosta sain noin 1000€ kun myin, sossun mukaan auto oli arvokkaampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005017744.html
Minä uskon, tuossa on esimerkki.
Tämä pitää paikkansa voin kokemuksesta kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömällä saa olla vaikka miljoonaomaisuus kesämökkeineen ja luksusveneineen. Onhan sitä vaikka kuinka paljon varakkaita työttömiä.
PUTKIREMONTTI!!!
PUTKIREMONTTI!!!
unohdit vielä yhen saman jankutuksen. omistus asuntoon ei saa kohta toimeentulotukea ja joudut ulosottoon öh öh öh hööööö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PUTKIREMONTTI!!!
PUTKIREMONTTI!!!unohdit vielä yhen saman jankutuksen. omistus asuntoon ei saa kohta toimeentulotukea ja joudut ulosottoon öh öh öh hööööö
PUTKIREMONTTI!!
PUTKIREMONTTI!!!
PUTKIREMONTTI!!!