Wolt on totaalisen konkurssikypsä
Liikevaihto rimahtaa ja tappiot raketoi. Meneillään myös oikeusjuttuja kun ei suostu maksamaan työntekijöille palkkaa.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/wolt-teki-kammottavat-tappiot/2f8ebe…
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miljardien business
Melkein puoli miljardia tappiota vuodessa. Mistä toi Doordash repii noi rahat?
Puoli milliä tappiota/työntekijä... kannattais jo maksaa niille palkka kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin tämä menee. Alkuhypetys on ohi ja ihmiset menee ruuan luokse tai tilaa suoraan ravintolasta.
Kuljetusmaksut ja korotettu hinta. Liian kallista kun 4 aikuista taloudessa.
Äsken Kotipizza toi 4 pizzaa ja lasku 50 euroa.Neljä pitsaa ja kotiin kuljetus 50 euroa? Eihän tuo ole kallis. Kotipitsan hintataso on aina ollut korkeampi kuin muissa noutopitserioissa.
En niin sanonutkaan. Ruuat toi Kotipizzan oma kuljetus eikä Wolt.
Wolt tulee liian kalliiksi neljälle. Kallis kuljetus sekä ruuassa lisähintaa.
Monesti hinnat nousisi meillä 70-90 euroon.
Kotipizzallahan se vasta kallis kuljetus onkin. Välillä jopa 8 euroa.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin tämä menee. Alkuhypetys on ohi ja ihmiset menee ruuan luokse tai tilaa suoraan ravintolasta.
Äsken Kotipizza toi 4 pizzaa ja lasku 50 euroa.Neljä pitsaa ja kotiin kuljetus 50 euroa? Eihän tuo ole kallis. Kotipitsan hintataso on aina ollut korkeampi kuin muissa noutopitserioissa.
Silloin ei tietenkään käytetä palvelua, jos siihen ei ole varaa. Näinhän toimitaan muidenkin palveluiden suhteen. Itse asun alueella, jonne tilauksieni toimittaminen on edullista.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten meillä olisi varaa isossa mittakaavassa palkata lähettipoikia hoitamaan juoksevia asioitamme. En kertakaikkiaan. Orjien selkänahasta ja kusetushinnoissa nämä otetaan ja silti tulee tappioita. Miten se voisi muuten olla.
Usein sanotaan, että onhan meillä ollut jo pitkään pitsojen kotiinkuljetus lähiöpitserioista useamman kilsan säteelle. Taitaa olla ns. perheyrityksiä suuri osa, jossa pimeästi ajetaan pitsoja Kelan sponssaamana.
Jokainen yritystaloudesta ja yrityksen laillisista minimivelvoitteista jotain ymmärtävä tajuaa, että kotiin ei voi saada kahta pitsaa "ilmaiseksi" kuljetettuna noilla hinnoilla.
Toi on ilmeisesti vielä kannattamattomampaa toimintaa kuin oli puuvillan korjuu aikanaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahahahaaaaa hyvä uutinen. Ehkä pian ravintoloiden hinnat palaa normaaliksi kun ei woltin takia tarvitse kiskoa ylihintaa.
Miten Wolt on nostanut ravintoloiden hintoja?
Hinnoittelupolitiikallaan ja sopimuksillaan jotka kieltää eri hinnoittelun ravintolassa itse asioiville.
Mä olen aina ihmetellyt että millainen sakki noita roskaruokalähetyksiä tilailee. Mitä nähnyt niin ei mitkään menevät fitnestyypit ;D Hyvää tekee edes sinne ravintollaan tallustaa.
Olen maksanut sitä kymppiä kuussa wolt plussaan ja ovat saaneet kyllä lähetit ahkeroida sen rahan eteen. Tietysti lypsävät kauppiailta sitten euroja kun ruokakaupasta enimmäkseen tilannut.
Vierailija kirjoitti:
Toi on ilmeisesti vielä kannattamattomampaa toimintaa kuin oli puuvillan korjuu aikanaan?
Sama jengi asialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahahahaaaaa hyvä uutinen. Ehkä pian ravintoloiden hinnat palaa normaaliksi kun ei woltin takia tarvitse kiskoa ylihintaa.
Suhteessa muuhun hintatasoon ravintoloiden hinnat ovat ihan linjassa.
Höpö lounas 12 euroa ja menun halvin aina yli kympin. Ihanan kallista.
Niin? Ilmeisesti et ymmärrä ravintola-alasta mitään. Etkä muustakaan.
Etkä sinä ihmisten romahtaneesta ostovoimasta jossa vielä vetää joku konkkkafirma wolt välistä.
Ravintoloiden hinnat eivät tule putoamaan.
Ravintoloita tulee putoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miljardien business
Melkein puoli miljardia tappiota vuodessa. Mistä toi Doordash repii noi rahat?
Puoli milliä tappiota/työntekijä... kannattais jo maksaa niille palkka kotiin.
Wolt hävisi jo oikeudessa ettei ne ole mitään yrittäjiä vaan niille pitää maksaa palkka, vakuutukset ja terveydenhoito jne. Wolt vaan valitti ylempään asteeseen. Jos ei valitus mene läpi saa woltti maksaa noille roskaruokakuskeilla hyvät rahat takautuvasti ja verot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti hinnat nousisi meillä 70-90 euroon.Kotipizzallahan se vasta kallis kuljetus onkin. Välillä jopa 8 euroa.
eri
Kuljetus maksaa. Joku tekee sitä työkseen. Kotipizza ottaa kotoilijalta kun taas wolt vaatii sitä rahaa ravintoloila. Jotka uittaa sen muiden asiakkaiden maksettavaksi hinnoissa.
Att kuska restaurangmat omkring i värmelådor och sedan leverera ljummen mat där alla ingredienser har samma temperatur är helt enkelt en usel ide från första början. En stund lyckas det då alla andra betalar en del av Wolt budens leverne via socialbidrag, men sedan är det slut.
Vill man ha bra restaurangmat släpar man sig till restaurangen. Det är inte svårt.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen ylihintaa? Suomessa ravintola ruoka maksaa sen minkä maksaa eikä siinä mitään ylimääräistä ole. Vai Ihanko eurosta, parista pitäisi valittaa?
Vierailija kirjoitti:
Eli omistajat taas vaan kääri nopeat rahat ja antoi yrityksen mennä viemäristä alas? Mikä näitä suomalaisia yrittäjiä vaivaa?
Ei kai se myyjän vika ole? Olen myynyt yrityksen, ja seuraava omistaja sössi bisneksen. Se on voi voi. Ei liity minuun.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina ihmetellyt että millainen sakki noita roskaruokalähetyksiä tilailee. Mitä nähnyt niin ei mitkään menevät fitnestyypit ;D Hyvää tekee edes sinne ravintollaan tallustaa.
Mitä ihmeen roskaruokalähetyksiä? Wolt toimittaa ravintolaruokaa, kauppaostoksia jne.
Maksavat liikaa palkkaa läheteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen roskaruokalähetyksiä? Wolt toimittaa ravintolaruokaa, kauppaostoksia jne.
Ne tilaa itse sieltä vaan hampparia ja pitsaa krapulapäivinä joten eivät osaa kuvitella että muut tilaavat oikeista ravintoloista ja kahviloista kaikenlaista ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli omistajat taas vaan kääri nopeat rahat ja antoi yrityksen mennä viemäristä alas? Mikä näitä suomalaisia yrittäjiä vaivaa?
Ei kai se myyjän vika ole? Olen myynyt yrityksen, ja seuraava omistaja sössi bisneksen. Se on voi voi. Ei liity minuun.
Ei Wolt ole koskaan ollut kannattava, mutta se ei estänyt omistajia vaurastumasta myymällä yritys.
"Wolt myytiin jättisummalla, vaikka tekee rajua tappiota näin ostaja perustelee huikeaa hintaa. Wolt myydään yhdysvaltalaiselle Doordashille Suomen mittakaavassa ennätysmäisellä 7 miljardilla eurolla. Ostaja perustelee kauppasummaa tulevaisuuden mahdollisuuksilla ja lahjakkaalla tiimillä. Is10 nov. 2021"
Itse en koskaan ymmärtänyt, miksi täysin kannattamattomasta yrityksestä maksettiin tuollainen summa. Omasta mielestä yrityksen arvo oli 0€.