Kuuluvatko taksikuskit hyvätuloisiin?
Ala-asteella luokkakaverini kehui että hänen isänsä on taksikuski ja että sen takia hänellä on 11 barbieta. Olen siitä lähtien aina vain olettanut osin järjenvastaisesti, koska tiedän kyllä etteivät taksikuskit voi mitään rikkaita olla, että heillä olisi hyvät tienestit. Miten on, voiko taksikuski, jos painaa jatkuvasti töitä, tienata paljon rahaa? Kummat tienaa normaalisti enemmän, bussikuskit vai taksikuskit?
Kommentit (6)
Isäntänä tienasi ennen. Oli hyvä bisnes aikoinaan. Nykyään ei tienaa kukaan.. Kuskit ei ole tienannut koskaan.
Ei kuskit voi ajaa tauotta. Bussikuskit tienaa paljon enemmän.
Ennen lupia säännösteltiin ja varmistettiin tienaaminen. Nykyään joku rautatieasema on täynnä äh lä mejä ja kukaan ei edes halua taksia. Kun ei ole ajoja ei tienaa mitään.
Ainakin ennen taksiuudistusta tienasivat. Mulla oli naapurina taksikuski, joka kertoi tienaavansa yli kymppitonnin kuukaudessa. Ja kyllähän se näkyikin. Hän rakensikin sitten itselleen hulppean omakotitalon ja muutti vielä paremmalle alueelle.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin ennen taksiuudistusta tienasivat. Mulla oli naapurina taksikuski, joka kertoi tienaavansa yli kymppitonnin kuukaudessa. Ja kyllähän se näkyikin. Hän rakensikin sitten itselleen hulppean omakotitalon ja muutti vielä paremmalle alueelle.
Firman liikevaihto toki eri asia kuin palkka. Nykyään ei tienaa ja siksi lopettavat monet.
Asun keskisuurella paikkakunnalla ja tunnen muutamia taksikuskeja. Kaikki tuntuvat minua varakkaammilta: on kesämökkiä, taloa järven rannalla, maataloa, metsää jne.