Kyllä sylettää nuo takapuskurissa ajavat!
Nopeustajoitus oli taajama-alueella 60, mutta vissiin urpo ei sitä tajunnut. Sitten kun tuli nopeusrajoitus 100 niin polkasin tallan pohjaan ja sinne jäi. Vissiin kotterolle tietä piisasi sen jälkeen.
Kommentit (371)
Yleisin tapa reagoida takapuskurissa kiinni roikkuvaan liikennehomostelijaan lienee nopeuden tiputtaminen entisestään.[/quote]
Minä olen tehnyt tätä..olen ajanut 50 alueella 40, ja 60 alueella 40-50. Joku vasta kortin saanut roikkui perässä, niin ajattelin, että roikupa sitten kunnolla, ei mulla kiire ole. Oli vielä sellaista aluetta, että ei päässyt ohi. Nimim. Keski-ikäinen, jolla pimahti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ei nyt suorastaan roiku puskurissa, mutta ei se kyllä osaa turvaväliä pitää. Isänsä opetti sen ajamaan (joskus 20 vuotta sitten siis) ja kun joskus kysyin, että mitä teillä oli silloin puhetta turvavälistä, niin kuulemma "sellainen väli pitää olla, että tietää että kerkiää jarruttaa jos tarvis tulee". Mulle taasen autokoulussa opettettiin, että satasta ajaessa turvaväli on 100 m ja jos on vielä jossain valotolppia tai sähkötolppia, niin kaksi tolpanväliä on noin 100 m. Ikinä ei ole miehen turvaväli tuota ja säännöllisesti sanon asiasta, mutta sitä vaan ärsyttää. Hän osaa kyllä kuulemma...
Autokoulussa opetettuja turvavälejä ei näe lähes koskaan.
No toi on totta kyllä, että turvavälit on usein olemattomat. Ite koetan pitää ne. Tosin kyllä sitten maantiellä usein joku älykääpiö ohittaa siihen turvaväliin, vaikka miten ajaisi satasta itekin.
Prätkällä vitutti kun motarilla mentiin lujaa ja yritti pitää turvaväliä oman henkensä takia, niin välillä aina joku idiootti yritti tunkea siihen. Prätkällä ei kiinnosta ajaa sataaneljääkymppiä kenenkään perseessä kiinni.
Kannattaa hankkia kojelautakamera, niin voitatte oikeustaistelun, jos joku lyö edessänne jarrut pohjaan yhtäkkiä ilman syytä. Koska silloin peräänajo ei ole sinun vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajan aina taajama-alueella puskurissa kiinni jos edellä ajava ajaa 5km/h hitaampaa kuin maksiminopeus.
Prkl, jos lyön jarrut lukkoon niin sinähän sen maksat.
Oletko siis näitä, jotka ajaa viidenkympin alueella vähän yli neljääkymppiä ja kerää peräänsä jonon?
Saatan ollakin mutta ei se minua haittaa eikä se ole rikos.
Minua ihmetyttää liikennevaloista lähtijät. Meilläpäin jonosta ehtii valojen välillä max 3 autoa. Kun punainen vaihtuu vihreäksi, kestää ihan jumalattoman pitkään, ennen kuin sen ensimmäisenä olevan hytissä tapahtuu mitään. Tuleeko se yllätyksenä, että valo vaihtuu vihreäksi? Vai onko ne syöneet niin paljon prosessoituja elintarvikkeita, ettei aivoissa enää kierrä veri ja siksi reaktiot hidastuu?
Suomalaiseen liikennekulttuuriin kuuluu sellainen ikävä tyyli, että jos yrittää pitää turvaväliä edessä ajavaan, niin pian siihen on joku väkisin tunkemassa. Ja väliin tunkeminen useimpia enemmän tai vähemmän ärsyttää. Se johtaa siihen, että ajellaan turhan lähellä edellä olevaa, ettei siihen pääsisi kukaan ärsyttävästi kampeamaan.
Syyllistyn tähän itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää liikennevaloista lähtijät. Meilläpäin jonosta ehtii valojen välillä max 3 autoa. Kun punainen vaihtuu vihreäksi, kestää ihan jumalattoman pitkään, ennen kuin sen ensimmäisenä olevan hytissä tapahtuu mitään. Tuleeko se yllätyksenä, että valo vaihtuu vihreäksi? Vai onko ne syöneet niin paljon prosessoituja elintarvikkeita, ettei aivoissa enää kierrä veri ja siksi reaktiot hidastuu?
Liikennevaloista pitäisi lähteä nopeasti, jos takana on muita.
Olen joskus miettinyt, että mistä ruuhkat oikeastaan johtuvat. Miksi autojono ajaa neljääkymppiä, vaikka olisi seitsemänkympin rajoitus. Eikö homma selviäisi sillä, että jokainen painaa reippaasti kaasua. Sitten jono liikkuisi lujempaa. Mutta ei kai se ihan näin mene.
Vierailija kirjoitti:
Saatan olla tälläinen, mutta ei se minua haittaa, eikä se ole rikos.
Vierailija kirjoitti:
Ne somettaa.
Mulla on auto, jossa tehoja löytyy. IKINÄ en kuitenkaan elvistele liikenteessä vaan otan muutkin kulkijat huomioon. Autoni pitää olla tehokas sen takia, että kun kuljen kalareissuilla ja sen pitää selviytyä kaiken maailman jorpakoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajan aina taajama-alueella puskurissa kiinni jos edellä ajava ajaa 5km/h hitaampaa kuin maksiminopeus.
Ihan itse maksat tyhjänjarruttelusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla muitakin luonnehäiriöitä?
Hiostan tällä tavoin hidastelijoita, ehkäpä he joku päivä uskaltavat ajaa kovempaa. On varmastikin monia luonnehäiriöitä.
Luultavasti olet myös koulu- ja työpaikkakiusaaja.
En ole, olen hyvin rauhallinen ihminen.
Mutta liikenteessä kuitenkin täysi ääliö?
En nyt sanoisi noinkaan. Tämä on ainoa rikkeeni liikenteessä. Käytän esimerkiksi vilkkua tunnollisesti, enkä näprää kännykän kanssa.
Minä sanoisin. Tarkoituksella takapuskurissa roikkuva on mitä suuremmissa määrin täysi ääliö.
Kenenkään ei tarvitsisi roikkua puskurissa jos kaikki ajaisivat vauhdikkaammin.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiseen liikennekulttuuriin kuuluu sellainen ikävä tyyli, että jos yrittää pitää turvaväliä edessä ajavaan, niin pian siihen on joku väkisin tunkemassa. Ja väliin tunkeminen useimpia enemmän tai vähemmän ärsyttää. Se johtaa siihen, että ajellaan turhan lähellä edellä olevaa, ettei siihen pääsisi kukaan ärsyttävästi kampeamaan.
Syyllistyn tähän itsekin.
Miten luulet ohittamisen olevan mahdollista, jos turvaväliin ei saisi ohittaa? Kolme autoa edelläni ajaa 95 km/h satasen alueella. Haluan ohittaa, niin minun pitäisi mielestäni ohittaa vasta kun pääsen kaikkien ohi, eli noin 300 m ohitus. Ohitukseni kestäisi yli 3,5 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan itse maksat tyhjänjarruttelusi.
HV.
Näin se vaan menee. Jos jarrutan yht'äkkiä vaikka jonkun kanin tien ylityksen takia ja sinä kosautat perääni niin myös maksat. Miksi et pitänyt turvaväliä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla muitakin luonnehäiriöitä?
Hiostan tällä tavoin hidastelijoita, ehkäpä he joku päivä uskaltavat ajaa kovempaa. On varmastikin monia luonnehäiriöitä.
Luultavasti olet myös koulu- ja työpaikkakiusaaja.
En ole, olen hyvin rauhallinen ihminen.
Mutta liikenteessä kuitenkin täysi ääliö?
En nyt sanoisi noinkaan. Tämä on ainoa rikkeeni liikenteessä. Käytän esimerkiksi vilkkua tunnollisesti, enkä näprää kännykän kanssa.
Minä sanoisin. Tarkoituksella takapuskurissa roikkuva on mitä suuremmissa määrin täysi ääliö.
Kenenkään ei tarvitsisi roikkua puskurissa jos kaikki ajaisivat vauhdikkaammin.
Aijaa. Kuinka vauhdikkaasti pitäisi ajaa? Ne nopeusrajoitukset ei koske vissiin kaikkia.
Kun joku tulee moottoritien oikealla kaistalla roikkumaan liian lähelle, niin nostan vain jalan kaasulta. Kiva seurata kuinka paljon nopeuden pitää laskea ennen kuin takana oleva älyää lähteä ohi. Yleensä ne sitten ajaa edellä olevan auton kiinni ja jää sen perään roikkumaan. Yrittävätkö nämä säästää polttoainetta vai miksi pitää ajaa liian lähellä?
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus miettinyt, että mistä ruuhkat oikeastaan johtuvat. Miksi autojono ajaa neljääkymppiä, vaikka olisi seitsemänkympin rajoitus. Eikö homma selviäisi sillä, että jokainen painaa reippaasti kaasua. Sitten jono liikkuisi lujempaa. Mutta ei kai se ihan näin mene.
Ruuhkat johtuu siitä että tiellä on enemmän autoja kuin sen laskennallinen läpimenokyky. Jos jokin tienpätkä vetää esim 1000 autoa tunnissa ja sinne pakkautuu 1500 autoa niin meillä on ruuhka.
Itse olet älykääpiö, kun et ymmärrä. Miksei saisi ohittaa turvaväliin?