Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei Panacodia määrätä enää nykyaikana?

Vierailija
06.12.2023 |

Miksei Panacodia määrätä enää nykyaikana?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaarallinen lääke, siihen voi jäädä koukkuun. Kärsimällä saa sitä paitsi kirkkaamman kruunun.

Vierailija
2/18 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kodeiini on lääkkeenä varsin surkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä edelleen määrätään.

Vierailija
4/18 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodeiini aiheuttaa riippuvuutta ja on joillekin ihmisille vaarallista. Burana on paitsi turvallisempaa, myös tehokkaampaa.

Vierailija
5/18 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle määrättiin ensimmäiseen vakavaan tapaturmaan, toiseen ei määrätty. Olisi kyllä pitänyt, kipu oli sietämätön.

En uskalla enää tehdä mitään kun tiedän ettei kipua ehkä hoideta jos jotain taas sattuisi. Kivusta päinvastoin syyllistettiin.

En jäänyt koukkuun, mutta ihmiset ovat erilaisia siinäkin suhteessa.

Vierailija
6/18 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, minä kyllä sain välilevyn pullistuman kipuihin. Se vain ei auttanut yhtään mitään, niin vaihdettiin Tramaliin. Se on huomattavasti koukuttavampi, mutta toimi. 

Vierailija
7/18 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sitä myydään kadulla euron nappi. 

Ja kyllä edelleen joillain indikaatioilla kirjoitetaan. 

Vierailija
8/18 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain aikoinaan nielurisojen poiston yhteydessä ja ainoa lääke joka sen kivun vei. Enkä kyllä koukkuunkaan jäänyt.

Vierailija
9/18 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacod aiheuttaa ummetusta ja on narkkareiden kiinnostuksen kohteena. Sen lisäksi monasti se on tehottomampi kuin parasetamol+ibuprofeeni jota saa vapaasti joka apteekista.

Jos kivut on niin kvat että tarttee opiaatteja niin sitten tramal.

Vierailija
10/18 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on määrätty. Sairastan kroonista sairautta, joka aiheuttaa päivittäistä kipua. Aika harvoin tulee otettua Panacodia. Vain pahimmissa kipukohtauksissa. 

Vierailija
11/18 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkähän ovat ne lääkkeet joihin vuosittain ihmisiä kuolee huomattava määrä. Ovatko resepti vai vapaasti saatavissa. 

Vierailija
12/18 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panacod aiheuttaa ummetusta ja on narkkareiden kiinnostuksen kohteena. Sen lisäksi monasti se on tehottomampi kuin parasetamol+ibuprofeeni jota saa vapaasti joka apteekista.

Mulla erilainen kokemus. Tramalilla menee pää ihan sekaisin ja kipu pysyy, mutta kodeiini poistaa kivun enkä mene sekaisin.  Onneksi tarvetta on hyvin harvoin, sillä ummetus on ikävä sivuvaikutus.

Vierailija
13/18 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacod on minusta parhaimmillaan buranan tai vastaavan kanssa yhdessä käytettynä. Tällöin kummankin annos voidaan pitää pienenä jolloin haittavaikutuksia tulee vähemmän. Yksistään sen teho ei ole erityisen hyvä, tyhjää parempi toki silloinkin.

Armeijassa vastaavaa tavaraa jaettiin flunssakaudella surutta, ja se toimikin mainiosti nimen omaan silloin kun piti olla kuumeessa ulkona pakkasella. 

Vierailija
14/18 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panacod on minusta parhaimmillaan buranan tai vastaavan kanssa yhdessä käytettynä. Tällöin kummankin annos voidaan pitää pienenä jolloin haittavaikutuksia tulee vähemmän. Yksistään sen teho ei ole erityisen hyvä, tyhjää parempi toki silloinkin.

Armeijassa vastaavaa tavaraa jaettiin flunssakaudella surutta, ja se toimikin mainiosti nimen omaan silloin kun piti olla kuumeessa ulkona pakkasella. 

Minä otan Panacodia nimenomaan buranan kanssa. Tulee triplavaikutus. T. Se kipukroonikko 

Vierailija
15/18 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla erilainen kokemus. Tramalilla menee pää ihan sekaisin ja kipu pysyy, mutta kodeiini poistaa kivun enkä mene sekaisin.  Onneksi tarvetta on hyvin harvoin, sillä ummetus on ikävä sivuvaikutus.

Minulla ei mene pää sekaisin kummastakaan, enintään hieman pehmeänlämmin olo voi tulla. Minulle tramal on monta kertaa tehokkaampi kuin kodeiini. Tramal oli myös ensimmäinen lääke jolla pystyin nukkumaan vuotaneen välilevyn kanssa.

Kumpaakaan en ole onneksi montaa nappia joutunut elämäni aikana ottamaan.

Vierailija
16/18 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tramali , Tradolan , Tramal koukuttaisi niin kyllähän meikä olisi monessa koukussa. Kumma juttu, että kipu ei koukuta?

Vierailija
17/18 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodeiini on vähän "huono" kipulääke. Toisilla toimii, toisilla ei toimi. Toisille aihettaa riippuvuutta, toisille ei. Kyllä sitä silti silloin tällöin määrätään. Minä taas aina pyydän jotain muuta jos kodeiinia määrätään, koska minulla se ei toimi kivunlievittäjänä.

Vierailija
18/18 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko nainen vai mies, kun saat reseptin?

On ihan tutkittua, että naisten kipua hoidetaan huonommin kuin miesten. Poikkeuksiakin löytyy.

Ja esim. sairaanhoitaja (nainen) on eri asia kuin kauppoihin ruokaa kuljettava nainen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi