Eläinsuojelurikoksen arvottaminen suomalaisessa yhteiskunnassa!
https://www.lansi-savo.fi/paakirjoitus-mielipide/6197035
"Mikkel Näkkäläjärven tekemät teot ovat raakuudessaan sellaisia, että ne eivät kuulu niin sanottuihin normaaleihin eläinsuojelurikoksiin tai epäilyihin eläinsuojelurikoksesta, joihin olen edellisessä kappaleessa viitannut. Erittäin harvinaista on se, että eläimelle tai eläimille olisi systemaattisesti ja tietoisesti aiheutettu kipua kuten Näkkäläjärvi on tehnyt.
Yhtä lailla rikoksen tekohetkellä Näkkäläjärvi on ollut sen ikäinen, joka ymmärtää tekonsa aiheuttamat seuraukset niin halutessaan"
Kommentit (7)
Vain psykopaatti voi tehdä viattomalle eläimelle sellaista kuin Näkkäläjärvi teki (hakkasi kissaa ja heitti elävänä nuotioon)
Olen ihmetellyt, miksi media on ollut niin hiljaa tästä tapauksesta. Itsekään en ikinä luottaisi ihmiseen, joka on kyennyt tekemään noin julman ja sadistisen teon. Jos kykenee kiduttamaan eläintä niin varmasti myös ihmistä. Nuori ikä ei ole mikään puolustus, 15-vuotias jo tietää kyllä oiken ja väärän eron
Jos tekijä olisi ollut persu niin olisi lynkattu kaikissa medioissa ja kansalaisten puolelta. Koska tekijä kuuluu vasemmistopuolueeseen eli "oikeaan" puolueeseen niin häntä "kuuluu ymmärtää" ja hän "on rikoksensa sovittanut"
Vierailija kirjoitti:
Jos tekijä olisi ollut persu niin olisi lynkattu kaikissa medioissa ja kansalaisten puolelta. Koska tekijä kuuluu vasemmistopuolueeseen eli "oikeaan" puolueeseen niin häntä "kuuluu ymmärtää" ja hän "on rikoksensa sovittanut"
Tämä. Mediat ovat puolueellisia joka ikinen, ei ole olemassakaan ns puolueetonta mediaa...
Juu,tän tyypin tahallisia eläintenkidutuksia kuvataan termillä "nuoruuden hölmöily". On muuten kaukana siitä!
"Itse en ikinä missään yhteydessä työssä tai vapaa- ajalla pystyisi luottamaan vastaavia tekoja tehneeseen ihmiseen. Nyt hänet on valittu työtehtävään, tehtävään, joka on erityisessä roolissa suomalaisen yhteiskunnan rakentamisessa. Hän on vaikuttamassa SDP:n arvoihin. Anteeksi on näköjään annettu ja siten on hyväksytty Näkkäläjärven vallankäyttö puolustuskyvyttömässä tilassa olevaa elävää kohtaan.
Suvi Kähkönen-Valtola
Kirjoittaja on mikkeliläinen eläinlääkäri"
Arvostan! Hienoa että joku on julkisesti uskaltanut kritisoida Näkkäläjärven tekoja