Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minun on tosi vaikea päästä alle sadan kilon kun kerran sen yli lihosin. Syön vähän mutta silti paino vain pysyy

Vierailija
20.09.2023 |

Tietenkin jos positiivisia ollaan niin maaliskuusta tähän hetkeen olen laihtunut yli 10 kiloa.
Kuitenkin liikun enemmän, syön vähemmän. Joskus syön aivan liian vähän kun ei vain maistu.
Hypotyreoosi todettu mutta lääkitys aika suurella pitoisuudella siihen on.

Nyt on jo useamman kuukauden paino sahannut 104-110 kilon välillä. Ei tarvitse kuin viikon syödä vähän enemmän niin paino pompsahtaa taas tuonne korkeammalle.

Ei vain tipu kuten kuvittelisi. Pitäisi vielä ainakin 20 kiloa tiputtaa, aivan vähintään.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta "vähän" syöminen ja aloita kasvisten syöminen.

Syöt porkkanaa, parsakaalia, kukkakaalia, herneitä, kesäkurpitsaa, punajuurta, keräkaalia, yrttejä, salaatteja, tomaattia, kurkkua, paprikaa, sipulia, fenkolia, avokadoa, vesimelonia, hunajamelonia, mustikoita, puolukoita...

Voit syödä kuinka paljon vaan näitä ja varmasti putoaa kilot.

Lisäksi syöt 100g kalaa, raejuustoa, kalkkunaa tai kanaa päivässä, niin saat b-vitamiinit ja aminohapot.

Vierailija
22/35 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin, kun aloitin säännöllisen liikkumisen että paino ei putoa yhtä nopeasti kuin jos en tekisi mitään. Ilmeisesti kun lihasmassaa tulee hidastaa se kilojen lähtemistä, kun pelkkää vaakaa tuijottaa. Opin, että pelkkä tuijottaminen vaakaan ei kerro kaikkea. Olen normaalipainoinen, tuo oma havaintoni tältä kesältä. Syön aivan samoja määriä lähes joka päivä, joten se ei voi olla syy mistä tuo ero johtuu, olen erittäin tarkka syömisistäni.

Lihasmassa kerryttämisessä on kuitenkin valtavasti terveyshyötyjä. Lihasmassa myös auttaa pitämään sen kehon rasvan aisoissa, koska lihaksikkaampi versio sinusta kuluttaa ihan sohvalla maatenkin enemmän energiaa kuin kuihtuneilla lihaksilla oleva versio. Samalla ihan esteettisellä puolella tulee valtavasti parannuksia, kuin se läski onkin lihasta, vaikka painaisi saman verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aivan normaalisti, mutta jätin sokerin ja piilosokerin pois. Syön enemmän kasviksia. Paino tuli alas 20 kiloa. Kyse ei ole siitä, miten paljon syöt, vaan mitä syöt.

Vierailija
24/35 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta pitää solujen mitokondriot hereillä ja aktiivisina. Se lisää perusaineenvaihduntaa noin 10-15 %. Toisaalta se monilla myös herättää ruokahalua. 

Vierailija
25/35 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihdunta on liian energian saannin ja epäaktiivisuuden myötä hidastunut/ osin lakannut toimimasta. Vaatii jonkin aikaa määrätietoista aktiivista liikkumista ja tiukemman ruokavalion noudattamista että alkaa palautumaan, tuollaiset "viikot kun syö sitten vähän enemmän" on se mikä pysäyttää sen kehityksen jo alkuunsa jos ihan nollasta lähtee elintapoja parantaan.

Makeutetut juomat ja muut herkut kokonaan pois, ruokavalioon riittävästi kuituja ja proteiinia. Höttöhiilarit ja rasva merkittävästi vähemmälle ja päivittäin riittävästi puhdasta vettä pitää juoda. Napostelu pois ja tasainen rytmi (3-4 tunnin välein valveillaoloajasta) ruokailuihin. Viikkorytmiin tasaisesti cardio ja lihaskunto harjoituksia.

Jos ei viimestään kuudessa viikossa ekat kiinteytymisen merkit kropassa näy, jotain sitten pahemmin pielessä joko elämäntavoissa tai terveydessä.

26/35 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö paljon mutta katso mitä syöt. Paljon vihanneksia ja proteiinia, erittäin vähän tai ei ollenkaan hiilihydraatteja.

Tee lihaskuntojumppaa. Nuku paljon, juo paljon vettä.

Tsemppiä.

Vierailija
27/35 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on elämänhistoriasi ja nykytilanne? Onko siellä kuormitustekijöitä? Traumoja? Stressiä? Hylkäämisiä/menetyksiä? Addiktioja?

Miksi syöt "liikaa"? Tunnetko nälkää/kylläisyyttä? Syötkö johonkin syömisentarvetunteeseen ja mihin tilanteeseen se liittyy? Täytätkö syömällä energiavajetta? Saatko ruoasta AITOA nautintoa?

Historia täynnä traumaa, uupumusta ja addiktiota. Tällä hetkellä eron tuskaa mutta ei muuta stressiä ainakaan kamalasti. Raha-asiat tietenkin välillä huolettaa vähän.

Miten se kuitenkaan tähän liittyy?

Tunnen nälkää, välillä tosin en. Kylläisyyttä nopeasti nykyään, niin että tulee huono olo aika helposti.

Vatsa sekaisin jatkuvasti.

Joskus syön silkastaan väsymykseen mutta en oikein jaksa sitäkään nykyään.

Joskus nautin ruoasta, yleensä en. Syön vain kun on pakko/tekee mieli mutta todellisuudessa en jaksaisi edes syödä.

Ap

Suosittelen käymään nuo traumat yms läpi. Itse aloitin terapian,ja kun olin sitä käynyt jonkin aikaa, aloitin painonhallintaprojektin. Vasta sen jälkeen onnistui.

Vierailija
28/35 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirja "Laihduttamisen loppu", hanki ja noudata ohjeita.

Vierailija
29/35 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla paino on jumittanut 90 kilon tietämillä jo lähes vuoden. Syön terveellisesti, mutta sairauden takia raskaampi liikunta ei onnistu. Turhauttaa kyllä todella. Yhdelle lääkärille jo puhuin kiinnostuksestani kokeilla avuksi lääkitystä, mutta hän ei oikein noteerannut koko asiaa, vaikka sanoi, että painoa olisi hyvä pudottaa.

Te joilla lääkitys tukena painonpudotuksessa, mitä kautta olette saaneet reseptin ja millainen painoindeksi sitä varten pitäisi olla?

Vierailija
30/35 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla paino on jumittanut 90 kilon tietämillä jo lähes vuoden. Syön terveellisesti, mutta sairauden takia raskaampi liikunta ei onnistu. Turhauttaa kyllä todella. Yhdelle lääkärille jo puhuin kiinnostuksestani kokeilla avuksi lääkitystä, mutta hän ei oikein noteerannut koko asiaa, vaikka sanoi, että painoa olisi hyvä pudottaa.

Te joilla lääkitys tukena painonpudotuksessa, mitä kautta olette saaneet reseptin ja millainen painoindeksi sitä varten pitäisi olla?

Oma laihdutuslääkkeeni on annettu traumoihin eikä suoranaisesti laihduttamiseen, (Mysimba). BMI 33. Paino nousi uupumuksen, menetysten, stressin jne. myötä itsestään eikä ole halunnut laskea. Lääkkeellä lähti laskuun tekemättä mitään sen eteen eli lääke korjasi ne mekanismit, jotka hajosivat. Tai ei korjannut, mutta tukee sitä mikä on rikki. 

Vierailija
31/35 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma laihdutuslääkkeeni on annettu traumoihin eikä suoranaisesti laihduttamiseen, (Mysimba). BMI 33. Paino nousi uupumuksen, menetysten, stressin jne. myötä itsestään eikä ole halunnut laskea. Lääkkeellä lähti laskuun tekemättä mitään sen eteen eli lääke korjasi ne mekanismit, jotka hajosivat. Tai ei korjannut, mutta tukee sitä mikä on rikki. 

Ja mikä parasta, paino lähtee sieltä minne se tulikin eli pääosin vatsasta. Lihakset ovat pysyneet. Keho ikään kuin on lähtenyt palautumaan lähtötilanteeseen. 

Vierailija
32/35 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus kuin suoraa minun tarinani. Kymmenen vuotta sain painoni pidettyä 85-90. Olen ollut koko aikuisikäni lievästi ylipainoinen, bmi juuri ja juuri alle kolmenkymmenen. Neljä vuotta sitten tapahtui jotain ja painoni nousi hyvin nopeasti. Enimmillään aamupaino oli 116,5. Nyt olen kolme vuotta yrittänyt päästä alle sadan siinä onnistumatta. Pari kertaa olen päässyt lähelle, mutta sitten taas painoa tullut lisää. Tällä hetkellä n. 108 kg.

Vierailija
33/35 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on LIHOIN, ei lihosin.

Vierailija
34/35 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan syö vähän jos noin lihava olet, älä valehtele!

Vierailija
35/35 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti suurin ongelma on että sinä et saa tarpeeksi ravinteita.