Ärsyttävimmät tori.fi ostajat?
Kiinnostaa millaisia teille on sattunut kohdalle. Millaiset ostajat on tori.fissä (tai muilla nettikirppareilla) ärsyttävimpiä? Omalle kohdalle ärsyttävimpiä osuneita on ollut yksi, joka tuli ihan kännissä noutamaan lastenvaatteita (ilman lasta onneksi) ja myös ne, jotka sopii kaupat, mutta alkaa sen jälkeen säätämään maksamisen ja noutoajan kanssa eikä enää kelpuutakaan sitä, että maksu ennen postitusta tai tarjolla olevat noutoajat on nämä kuusi ehdottamaani aikaa, ei muita aikoja.
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Torimyyjä, miksi et ymmärrä, että en minä halua maksaa postikuluja. Monesti on niin, että itse myytävä tavara on halvempi kuin postikulut. Kyllä myyjän kuuluu maksaa postikulut tai tuoda tavara ostajalle.
Ei sinun tarvitsekaan maksaa niitä postikuluja. Voit tulla hakemaan. Se on sinun murheesi, että asut niin kaukana, että matkakulut ovat enemmän kuin ne postikulut.
Vierailija kirjoitti:
Viesti ei sisällä muuta kuin "onko vielä vapaana?", vaikka ilmoitus on torissa ja vaikka olisi uusi ilmoitus. Joskus tulee vielä kysymysmerkkejä perään sen sijaan, että laittaisi sen ajan milloin tulee noutamaan.
En vastaa näille turhan kyselijöille mitään. Olen huomannut, että onko vielä vapaana kyselijöistä 95% ei enää vastaa takaisin. Ihme hommaa.
Sinä myyt selkeästi huonosti kaupaksi meneviä tuotteita. Halutusta tavarasta sopivaan hintaan pompahtaa heti monen monta ostajaa eli voi olla hetkessä mennyt. En aina muista heti muokata ilmoitukseen, että varattu, mikä tarkoittaa, että olen sopinut noudon tai laittanut maksutiedot postitettavasta tuotteesta. En poista ilmoitusta ennenkuin olen postittanut tuotteen saatuani rahat tai joku on sen hakenut.
Vierailija kirjoitti:
Lisätietojen kyselijät ja kuvien pyytäjät.
Kysellään lastenvaunujen umpikumirenkaiden urasyvyyksiä, rengaspaineita ja onko venttiili presta, Woods, Dunlop, laitatko kuvat, harittaako tai auraako renkaat jne..Sitten kun asiallisesti vastaat kuvineen, kadotaan.
Osa tekee tuota tarkoituksella, koska haluavat aiheuttaa toiselle vaivaa. Ei heillä ollut missään vaiheessa aikomustakaan ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Torimyyjä, miksi et ymmärrä, että en minä halua maksaa postikuluja. Monesti on niin, että itse myytävä tavara on halvempi kuin postikulut. Kyllä myyjän kuuluu maksaa postikulut tai tuoda tavara ostajalle.
Jaaha, et halua. Ei sinun haluttomuutesi määritä kaupan ehtoja.
Koska inhoan itse myydessäni kaikkea säätämistä, olen ostaessani ehkä joskus liiankin tunnollinen. Viimeksi ostin pienen tuotteen joka sijaitsi melkein tunnin ajomatkan päässä. Olin lähdössä lomalle enkä todellakaan olisi ehtinyt hakea sitä, mutta järkkäilin työt niin että ehdin. En kehdannut alkaa pyydellä että voinko hakea viikon päästä, toki olisin silloin voinut maksaa tuotteen kuitenkin heti.
No sitten kun kaasu pohjassa sinne menin niin tuotehan oli heillä varastossa ja myyjä olisi takuulla suostunut vasta viikon päästä hakemiseen, koska ei se siellä isossa varastossa tilaa vienyt :D
En vaan halunnut tilannetta että hänelle tulee tunne, ettei tuo tule sitä koskaan hakemaan. Että joojoo, lomapa hyvinkin.
Mitä muuten ihmiset on keksineet syiksi ohareihin? Omalla kohdalla tosi monen lapsi on joutunut sairaalaan. Joskus sellaisenkin henkilön lapsi, jolla ei ole lapsia ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa suosia huuto.netti, koska siellä on mainio palautejärjestelmä ja Matkahuollon huutopaketissa saa postitettua halvemmalla isomman määrän tavaraa kuin tavallisessa postipaketissa.
Tämä on paras mahdollinen myyntikanava ja silti ihmiset eivät sitä käytä. MIKSI? En ymmärrä.
Onko siellä muuta mahdollisuutta, kuin huutokaupalla myyminen? Jos on, niin voisin harkitakin torista sinne siirtymistä.
En osta enkä myy mitään huutokaupalla. Tuotteella pitää olla yksi hinta ja sillä tulee kaupat.
Siellähän on ollut vaikka kuinka kauan osta heti -hinta.
Ärsyttävimpiä ovat sellaiset, joiden kanssa sovitaan kaupat. Ei kuulu mitään moneen päivään ehkä viikkoon ja sitten vasta maksaa ja olet myynyt sen jo muualle ja kiukuttelut päälle. Toinen ryhmä on nämä, joiden kanssa sovitaan kaupat, mutta eivät olekkaan aikeissa ostaa vaan tulivat sovittelemaan! Kerran yksi ajoi yli sadan kilometrin päästä vauvansa kanssa sovittelemaan turvaistuinta ja piti vaimolle laittaa kuva miltä vauva näyttää siinä, että viihtyykö vauva. Käskin ulos.
Ne, jotka eivät ilmesty paikalle sovittuun aikaan, ja suuttuvat sinulle, kun et odottele ikuisesti. Näiden tyyppien mielestä myyjän tehtävä on istua kotona aina ja ikuisesti odottamassa ostajaa. Itselleni onneksi sattunut vain pari tällaista vuosien varrella, mutta nykyään olen tarkka noutoaikojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa suosia huuto.netti, koska siellä on mainio palautejärjestelmä ja Matkahuollon huutopaketissa saa postitettua halvemmalla isomman määrän tavaraa kuin tavallisessa postipaketissa.
Tämä on paras mahdollinen myyntikanava ja silti ihmiset eivät sitä käytä. MIKSI? En ymmärrä.
Onko siellä muuta mahdollisuutta, kuin huutokaupalla myyminen? Jos on, niin voisin harkitakin torista sinne siirtymistä.
En osta enkä myy mitään huutokaupalla. Tuotteella pitää olla yksi hinta ja sillä tulee kaupat.Siellähän on ollut vaikka kuinka kauan osta heti -hinta.
Asia selvä, kiitos vastauksestasi. Ja on siis mahdollista ettei tuotteeseen laita huutokauppamamahista ollenkaan, vaan mennään pelkällä yhdellä hinnalla?
Hyvä jos näin on. Aikanaan se oli vain huutokauppasivu joten eipä ole tullut sen jälkeen käytyä. Etenkin kun nimi viittaa vain huutokauppaan.
Kun kirjoittaa että vain haku, ja ostaja vaatii että pitää viedä matkahuoltoon.
Hakijat jotka osaa sanoa kellon aikaa milloin tulevat ja luulevat, että myyjällä on koko päivä aikaa odottaa. Kerran möin tietokonetta, niin ostaja oli sanonut, että tulee iltapäivästä ja siinä kun odottelin, niin ei miestä kuulunut ja viiden aikaan laittaa viestiä, että ei nyt kerkeekään, että menee iltaan. Sit kysyin, että oisko vähän tarkempaa aikaa, niin tyyppi luki viestin ja ghostas. Puoli tuntia jaksoin vielä odottaa ja laitoin tyypille, että tuli menoa, että en kerkee myydä tänään, enkä huomenna sekä ylihuomenna. Otin seuraavan ostajan joka sanoi, että olen puolen tunnin päästä pihassa ja tein kaupat sen kanssa. Nykysin en sovi kenekään kanssa kauppoja "iltapäiväksi/illaksi". Myös nämä tulen kuuden jälkeen ja sit soitellaan kasin jälkeen, että oon täällä alaovella. Näille voikin sitten ilmoittaa, että en ole enää kotona. Kerran myös vanhempien luona asuessa kauppasin kissanpentuja, niin ostaja kyseli kaiket madotuksista ja rokotuksista ja sanoi tulevansa illasta ja eipä näkynyt, sitten kun laittoi viestiä, että olitko tulossa vai et, niin näkee että viesti on luettu, mutta ei vastata siihen. Siinä sai taas olla kusisukassa odotella ja hirveellä kiireellä illasta kauppaan ennen sulkemista , kun sai odotella taas yhtä kusipäätä. Nykyisin se on tarkka kellonaika, jolloin on tultava.
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuten ihmiset on keksineet syiksi ohareihin? Omalla kohdalla tosi monen lapsi on joutunut sairaalaan. Joskus sellaisenkin henkilön lapsi, jolla ei ole lapsia ;)
Myös autoon iskee yllättäviä kalliita remontteja;)
Lähetys on kaikkein vaivattomin tapa, kun ei tarvitse säätää noutoaikojen kanssa ja olla tekemisissä ties keiden tuntemattomien kanssa. Tietenkään kaikkea ei voi lähettää, tai lähetyskulut tekevät kaupasta kannattamattoman puolin ja toisin, mutta noin yleisesti.
Ihmiset, jotka kyselevät maat ja taivaat, vastailet ja otat kuvia, ja -puff-
Sama tinkijät; tarjoan tästä 40e - sopii koska tulet hakemaan - puff-
Realismin kadottaneet tinkijät. Jos tavara on uutena 120e hintainen, sitä myydään kausialessa 80e, ja pistät uuden käyttämättömän tuotteen myyntiin hintaan 40e, niin onko siinä vaiheessa enää pakko yrittää tinkiä se 20e hintaan? Itse ainakin otan selvää paljonko tuotteen hinta on ja suhteutan siihen jos tingin.
Kahvipaketteja valuuttana käyttävät.
Tässähän on syynä se, että toimeentulotuen saajien tilitapahtumia syynätään Kelassa, ja yli 50 eur pano pienentää tukia. Tai toisinpäin, Kelan virkailija kyselee tehdystä ostosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisätietojen kyselijät ja kuvien pyytäjät.
Kysellään lastenvaunujen umpikumirenkaiden urasyvyyksiä, rengaspaineita ja onko venttiili presta, Woods, Dunlop, laitatko kuvat, harittaako tai auraako renkaat jne..Sitten kun asiallisesti vastaat kuvineen, kadotaan.
Osa tekee tuota tarkoituksella, koska haluavat aiheuttaa toiselle vaivaa. Ei heillä ollut missään vaiheessa aikomustakaan ostaa.
En vaan voi ymmärtää. Mikä päävika tuollaisella ihmisellä on, joka saa jotain tyydytystä tuollaisesta toisen vaivaamisesta!? Naurattaisi, jos ei raivostuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osta enkä myy mitään huutokaupalla. Tuotteella pitää olla yksi hinta ja sillä tulee kaupat.Siellähän on ollut vaikka kuinka kauan osta heti -hinta.
Asia selvä, kiitos vastauksestasi. Ja on siis mahdollista ettei tuotteeseen laita huutokauppamamahista ollenkaan, vaan mennään pelkällä yhdellä hinnalla?
Hyvä jos näin on. Aikanaan se oli vain huutokauppasivu joten eipä ole tullut sen jälkeen käytyä. Etenkin kun nimi viittaa vain huutokauppaan.
Ei tarvitse laittaa huutokauppamahdollisuutta, ja harvat myyjät sitä huutokauppaa enää huuto.netissä laittavatkaan. Itse ostan sieltä paljon, mutta en koskaan mitään huutokaupalla myytävää, ainoastaan sellaisia tuotteita, jotka voi ostaa heti,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä jos näin on. Aikanaan se oli vain huutokauppasivu joten eipä ole tullut sen jälkeen käytyä. Etenkin kun nimi viittaa vain huutokauppaan.Ei tarvitse laittaa huutokauppamahdollisuutta, ja harvat myyjät sitä huutokauppaa enää huuto.netissä laittavatkaan. Itse ostan sieltä paljon, mutta en koskaan mitään huutokaupalla myytävää, ainoastaan sellaisia tuotteita, jotka voi ostaa heti,
Kiitos sulle! Pitää sitten tutustua sivustoon tarkemmin, kun olisi taas myytävääkin. Mua ihmetyttää kun joillekin fb-kirppiksillekin on nyt tullut huutoketjuja. Joskus on tarpeellista tavaraakin jonka haluaisin, mutta en kyllä lähde leikkimään. Jos on suora selkeä hinta niin kaupat tulee.
Nämä hetken lapset, jotka kamalan innoissaan haluavat tavaran, ja sitten alkaa säätö. Haku peruuntuukin, ja seuraavana aamuna sanotaan jo, että anna toiselle, kun huomataan, että tavara on 30 km päässä, missä se on ollut koko ajan. On ne vähän huvittaviakin.