Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävimmät tori.fi ostajat?

Vierailija
20.09.2023 |

Kiinnostaa millaisia teille on sattunut kohdalle. Millaiset ostajat on tori.fissä (tai muilla nettikirppareilla) ärsyttävimpiä? Omalle kohdalle ärsyttävimpiä osuneita on ollut yksi, joka tuli ihan kännissä noutamaan lastenvaatteita (ilman lasta onneksi) ja myös ne, jotka sopii kaupat, mutta alkaa sen jälkeen säätämään maksamisen ja noutoajan kanssa eikä enää kelpuutakaan sitä, että maksu ennen postitusta tai tarjolla olevat noutoajat on nämä kuusi ehdottamaani aikaa, ei muita aikoja.

Kommentit (187)

Vierailija
21/187 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myynnissä punainen vehje, mitat axbxc...

Kohta kysytään, minkä värinen se on, mahtuuko mun auton kyytiin....

Eli ksikki löytyy ilmoituksesta, ei vaan viitsitä lukea.

Tuskin ketään kiinnostaa mahtuuko tuote SUN autoos ja toiseksi miksi edes myyt jos on noin hankalaa?

Nyt tuli huti, tässä tuo puhutaan ostajan suulla, että vaikka sanotaan mitat pitäisi tietää mahtuuko, ties mihin, ostajan autoon.

Vierailija
22/187 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi=weetee- ja moniongelmaisten työttömien suosima foorumi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/187 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua itseäni ärsyttää jos myyn vaikka takkia koko xs. Silloin voi olettaa, että takki on pientä kokoa. En ala ottamaan mitään niska-selkä mikälie mittoja. En jaksa edes vaivautua vastaamaan, jos ollaan lisämittoja vailla ihan tavallisesta takista. Toinen asia mikä nostaa verenpainetta, "voin ostaa, jos postitat" en postita, kuten ilmoituksessa selvästi sanotaan. Lukutaidottomuus on raivostuttavaa. 

Ikävä kyllä varsin usein eri merkkien ja valmistajien koot eivät vastaa lähellekään toisiaan. Toisen valmistajan vaate sopii, toisen ei vaikka molempien kokomerkintä olisi sama.

Vierailija
24/187 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää tuotteista turhaan kyselevät, joista ei vastauksen saatuaan kuulu enää mitään. Onko niin vaikeaa vastata että tuote onkin esim. liian iso tai pieni yms. ja en ostakaan.

Vierailija
25/187 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torimyyjä, miksi et ymmärrä, että en minä halua maksaa postikuluja. Monesti on niin, että itse myytävä tavara on halvempi kuin postikulut. Kyllä myyjän kuuluu maksaa postikulut tai tuoda tavara ostajalle.

Vierailija
26/187 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa suosia huuto.netti, koska siellä  on mainio palautejärjestelmä ja Matkahuollon huutopaketissa saa postitettua halvemmalla isomman määrän tavaraa kuin tavallisessa postipaketissa.

Vierailija
27/187 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torimyyjä, miksi et ymmärrä, että en minä halua maksaa postikuluja. Monesti on niin, että itse myytävä tavara on halvempi kuin postikulut. Kyllä myyjän kuuluu maksaa postikulut tai tuoda tavara ostajalle.

Torimyyjä, miksi et ymmärrä että minä haluan ostaa tuotteen postituksella ja maksan mielelläni lähetyskulut koska se tulee minulle huomattavasti halvemmaksi kuin lähteä/tulla noutamaan.

Vierailija
28/187 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää sellaiset ostajat, jotka ensin sopii kaupoista ja kun tulevat hakemaan, niin sitten alkaa yks perkeleen tinkaaminen. Yksi ostaja sai lähteä kotiin ilman ostostaan, kun jonossa oli seuraavia ja sain myytyä pyytämääni hintaan.

Vierailija
29/187 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka kuvittelee, että myyjä maksaa postituskulut.

Ei ne mitään kuvittele, vaan tekevät sillätavoin tarjouksen, myyjä voi sen hyväksyä tai jättää sikseen. 

Niin jätänkin sikseen. Postikulut on ilmoitettu ilmoituksessa, samoin se, että ne maksaa ostaja.

Nämä on yhtälailla ärsyttäviä jotka on tahallaan töykeitä, harrastusluonteista sen pitäisi olla. 

Köyhälle on kaikki kallista. Haluaa puoli-ilmaisen tavaran tai vaatteen ja pettyy, kun vielä pitäisi maksaa postikulutkin.

Ei vaan, pihille on kaikki kallista. Jotta saa myytyä eteenpäin voitolla, pitää saada ostettua halvalla.

Vierailija
30/187 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa suosia huuto.netti, koska siellä  on mainio palautejärjestelmä ja Matkahuollon huutopaketissa saa postitettua halvemmalla isomman määrän tavaraa kuin tavallisessa postipaketissa.

Tämä on paras mahdollinen myyntikanava ja silti ihmiset eivät sitä käytä. MIKSI? En ymmärrä.

Vierailija
31/187 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää sellaiset ostajat, jotka ensin sopii kaupoista ja kun tulevat hakemaan, niin sitten alkaa yks perkeleen tinkaaminen. Yksi ostaja sai lähteä kotiin ilman ostostaan, kun jonossa oli seuraavia ja sain myytyä pyytämääni hintaan.

Minä laitoin yhden tyhjin käsin kotiin saatesanoilla "käy tienaamassa puuttuva summa".

Ja minä ilmoitin asiattomaksi. 

Vierailija
32/187 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt viime vuosina todella paljon kauppaa käytetyistä tavaroista (perheessä kasvavia pieniä lapsia) ja olen yllättynyt siitä, miten hyvin kaupat keskimäärin menee.

Kokemukseni perusteella kaupat tulevat menemään hyvin, jos ne noudattavat tätä kaavaa:

1. Myyjällä perustiedot tavarasta jo ilmoituksessa (kunto, mitat, hinta, toimitustapa)

2. Ostaja ilmaisee heti ensimmäisessä viestissään ostavansa tuotteen sellaisenaan.

3. Ostaja maksaa.

4. Myyjä lähettää tavaran/ostaja tulee sovittuna ajankohtana hakemaan (max. 1-2 päivää sopimishetkestä, ja silloinkin vain isompien/arvokkaampien tavaroiden kohdalla).

Aina, siis aina, kun tästä poiketaan jollain tavalla, asiat alkavat mennä säädöksi. Jos myyjällä ei ole ilmoituksessaan olennaisia asioita tavarasta, se on ehkä varastettu tai ei toimi tai sitten myyjä ei ole edes päättänyt, paljonko haluaa siitä ja mitä oikeastaan haluaa myydä.

Jos ostaja lähestyy pitkillä kysymyksillä ja rupeaa pyytämään tavaraa varattavaksi itselleen, hän ei ole varma siitä mitä haluaa, onko varaa ostaa tai että löytääkö paremman/halvemman vielä muualta.

Jos ostaja ei halua maksaa etukäteen, hän ei olisi maksamassa jälkikäteenkään (ainakaan pyydettyä summaa) ja on ehkä niitä, joka olisi kohta palauttelemassa ei-mieluista tavaraa.

Jos ostajan kanssa on vaikea sopia noutoaikaa tai se menee yli parin päivän päähän, ostaja ei ole tehnyt ostopäätöstä.

Myyjänä on helpointa laittaa ilmoitukseen "ei varauksia, maksu etukäteen, vain postitus/nouto". Kaikkeen muuhun voi sitten vastata että ks. ilmoitus. Itse en myyjänä tarjoa noutomahdollisuutta juurikaan, koska suurimmat säätäjät ovat juuri niitä, jotka olisivat tulossa ovelle minä tahansa satunnaisena päivänä seuraavan viikon aikana tinkaamaan, paitsi että eivät sitten tulekaan.

Vierailija
33/187 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka ei halua maksaa on ärsyttävimpiä.

Vierailija
34/187 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti ei sisällä muuta kuin "onko vielä vapaana?", vaikka ilmoitus on torissa ja vaikka olisi uusi ilmoitus. Joskus tulee vielä kysymysmerkkejä perään sen sijaan, että laittaisi sen ajan milloin tulee noutamaan.

En vastaa näille turhan kyselijöille mitään. Olen huomannut, että onko vielä vapaana kyselijöistä 95% ei enää vastaa takaisin. Ihme hommaa.

Vierailija
35/187 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän että olen sikäli ärsyttävä että olen hidas viestittelemään ostaessani joskus.

Saattaa kulua pari päivää siihen kun jaksan mennä toriin ja vastata.

Mutta en tinkaa tai säädä muuta.

Vierailija
36/187 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua itseäni ärsyttää jos myyn vaikka takkia koko xs. Silloin voi olettaa, että takki on pientä kokoa. En ala ottamaan mitään niska-selkä mikälie mittoja. En jaksa edes vaivautua vastaamaan, jos ollaan lisämittoja vailla ihan tavallisesta takista. Toinen asia mikä nostaa verenpainetta, "voin ostaa, jos postitat" en postita, kuten ilmoituksessa selvästi sanotaan. Lukutaidottomuus on raivostuttavaa. 

En osta yhtään takkia/housuja/hametta/mekkoa ilman mittoja.

Yläosassa pitää olla vaatteen pituus, rinnanympärys ja hihan pituus.

Alaosassa pituus ja vyötärönympärys, ja housuissa lahkeen sisäpituus.

Mitat ilmoitetaan jopa verkkokaupoissa joissa on ilmainen palautusoikeus. Miksi ostaisin sikana säkissä jonkin vaatteen jota ei voi edes palauttaa jos se ei ole sopiva.

Vierailija
37/187 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkeutuuko-ostajat.

Eli. Kun laitan kaapista ilmoituksen, kirjoitan sinne selkeästi että ostajan täytyy noutaa kaappi Hämeenlinnasta ja otettava omat kantajat mukaan, koska kaappi on todella painava.

Sitten joku laittaa viestiä: "Kulkeutuuko Helsinkiin?"

Johon vastaan: "Ei kulkeudu, kaappi on tosiaan noudettava itse Hämeenlinnasta ja ota omat kantajat mukaan".

Ostajaehdokas kysyy: "Kulkeutuisiko sitten Hyvinkäälle?"

Vastaan että ei kulkeudu mihinkään.

Ostajaehdokas kysyy "voisiko missään vaiheessa kulkeutua Hyvinkäälle, ei ole kiire?"

Johon en enää vastaa, en koskaan.

Vierailija
38/187 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostaajat jotka ensin kyselevät kaiken mahdollisen.

Vierailija
39/187 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin etten varaa koska sitten tehdään ohareita

Ostaja vakuutti, että on luotettava ja haluaa varata tuotteen. No, sovin sitten, että teen poikkeuksen kun niin kovasti lupaa ja pyytää.

Olin sovitussa luovutuspaikassa sovittuun aikaan ja odotin 45 minuuttia. Ostaja teki oharin, eikä edes viitsinyt soittaa tai laittaa tekstiviestiä ( olin antanut puh nron ostajalle)

Että semmoista

Vierailija
40/187 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on paras mahdollinen myyntikanava ja silti ihmiset eivät sitä käytä. MIKSI? En ymmärrä.

Onko siellä muuta mahdollisuutta, kuin huutokaupalla myyminen? Jos on, niin voisin harkitakin torista sinne siirtymistä.

En osta enkä myy mitään huutokaupalla. Tuotteella pitää olla yksi hinta ja sillä tulee kaupat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä