Suunnistusta, ihanaa
Olen vain harrastelija, enkä lähtenyt Mikkeliin vaikka muu jengi sinne lähti. Telkusta (yle tv1) katselen tuota menoa. Aika vaikeaa maastoa, hikistä ylös-alas menoa ja kivirotkoja. Ai että tekee mieli lähteä lenkille, ottaa kompassi ja kartta mukaan ja sukeltaa metsään.
Tuo on todellista urheilua, ei mitään välinekikkailua. Omat voimasi, taitosi jne ovat eteenpäin vievä voima. Upeaa katseltavaa.
Kommentit (16)
Nimen omaan, omilla voimilla ja taidoilla pärjätään eikä missään porukassa, jossa tyhmyys tunnetusti tiivistyy.
Oli rautainen nainen tuo IFk Göteborgin suunnistaja 3. osuudella, todella laadukasta työskentelyä. Ruotsalaisankkurilla lähes 7 minuutin etumatka. Voitto menee ruotsiin tänäkin vuonna, mutta mikäs siinä jos noin laadukasta tekemistä. Hyvä jos suomalaisia on 5 joukossa, taitaa vielä norjalaisetkin kiilata sinne.
Mistähän johtuu että kaikki suunnistajamiehet ovat homoja?
Kalevan rasti tuli viimeiseen vaihtoon neljäntenä.
Nyt suomalaisista Kalevan rasti kolmantena ja Tamperen pyrintö neljäntenä. Hurjaa on meno rastilla 11, nyt alkaa pitkä taival kohti maalialuetta...
Minä lähden kyllä saunalenkille tuonne mökin taakse kartan ja kompassin kanssa. Ukko laittelee verkkojaan. Mikäs tässä, läppäri kii ja kengät jalkaan.
IFK Göteborg tulee ylivoimaiseen voittoon, nyt tulee maalisuoralle. Voittaa Venlojen viestin.
Ruotsalaisille kolmoisvoitto todennäköisesti. Toi Tampereen Pyrintö on ihme-seura, yleisurheilua, suunnistusta ja mitä niitä joukkuepelejä olikaan, kaikessa suomen huippua...
Ja nämä ylen haastattelijat haastattelevat ruotsiksi, ei mitään tökstöks-enkkua. Oli kiva kilpailu. Minusta ei metsään juoksijaksi ole, sielllä voi olla punkkejakin.
Koska miesten kisa alkaa, ai tossa se onkin
Ja niitä eksyneitä suunnistajia etsitään taas yöhön asti.
Vierailija kirjoitti:
Mistähän johtuu että kaikki suunnistajamiehet ovat homoja?
En tunne yhtään homoa joka suunnistaa. Ja tunnen paljon suunnistajamiehiä.
Seurasiko joku Jukolaa.? Itse katsoin alkupuolta ja jäi askarruttamaan, mitä,tapahtui keskeyttäneille OK Linnelle? Oliko joku loukkaantuminen vai miksi joutuivat lopettamaan?
Aika erikoista, se kun tulee Yle tv2:ssa.