Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

McDonalds riistää työntekijöitä

Vierailija
20.09.2023 |

https://yle.fi/a/74-20049367?origin=rss

Maksetaan banaanipalkaa nuorille ja vaaditaan vielä hankkimaan itse työvaatteet. Taas yksi hyvä jatkaa näiden kartelli riistäjien boikottia. Hese ja Burger king samassa veneessä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin että hamppari firman johtajien pitää tienata sen 100 miljoonaa vuodessa joten työntekijtä saa huonoa palkkaa ja työvaatteet joutuu ostaa itse.

Vierailija
2/24 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pesemään itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ymmärrä lukemaansa...

Vierailija
4/24 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kierrän nämä kaukaa. Hampparit haetaan paikalliselta grilliltä jos sellaisen vielä löytää.

Vierailija
5/24 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaruokaketju McDonald's edellyttää, että työntekijät käyttävät työkenkinä jalkineita, joita pidetään vain työpaikalla. Syynä on hygienia. Työntekijät joutuvat kuitenkin itse hankkimaan nämä kengät.

Työasun ja ruoan valmistuksessa käytettävät päähineen ja esiliinan työntekijät saavat työnantajalta.

Vierailija
6/24 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se on kaikissa ruoka-alan hommissa, ne rasvan käryiset vaatteetkin pitää yleensä pestä kotona.

Vierailija
7/24 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi kierrän nämä kaukaa. Hampparit haetaan paikalliselta grilliltä jos sellaisen vielä löytää.

Mäki hakisin paikalliselta grilliltä, mut ei noi aasialaiset ymmärrä grilliruoan päälle.

Vierailija
8/24 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran kommentoin, että Hese maksaa vaatteet, vyötä myöten. Kengät pitää hankkia itse, mutta ne Sievin turvakengaät sai kyllä aika hyväksi neuvotellulla hinnalla.

Vierailija
9/24 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se on kaikissa ruoka-alan hommissa, ne rasvan käryiset vaatteetkin pitää yleensä pestä kotona.

Monella muullakin alalla pitää pestä itse työvaatteet esim kaupan alalla.

Vierailija
10/24 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuutonta maksattaa työkengät surkeasta palkasta. Toisten alojen työnantajat ostaa kiltisti yhdet kengät vuodessa.

Vierailija
11/24 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko jotenkin yllärinä, että kansainvälinen suurfirma riistää työntekijöitään? Eipä tosin Hese ole yhtään sen parempi, ja Hesen kohdalla vastenmielistyttä lisää Heikki Salmelan omahyväinen naama ja vastenmieliset mielipiteet. Mäkkärin rahat valuvat kasvottomille suursijoittajille.

Vierailija
12/24 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä TYÖVAATTEIDEN maksullisuutta työntekijälle, JOS pitää tietylaiset vaatteet olla päällä.

Jos vaatteiksi käy omat, esim. aikanaan oli töissä myymälässä missä omat vaatteet ja ainoa ehto että on mustat housut ja musta tai valkoinen paitatuo oli ok kun housut sai olla oman maun mukaan vaikka farkut tai suorat hpusut paita t-paita tai kauluspaita tmv. --> sellaiset mitä muutenkin käytti sai laittaa.

Jos työpaikka vaatii olemaan tietynlaiset, silloin sen pitää ne kustantaa KAIKKI.

Tuossakin vähän typerää että kengät (=kallein) pitää itse ostaa, joku musta t-paita tmv. ei maksaa muutaman euron vs. turvakengät.

Vierailija
13/24 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Olen mäkkärin vuoropäällikkö ja tehtäväni on valvoa että kaikki tarjoilijat hokevat vuorollaan JES!

Vierailija
14/24 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hoitajat maksavat itse kenkänsä.

Vierailija
15/24 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka haluaisi jotain hampurilaiskenkiä pitää. Tietysti omat kengät viedään. Jokaisessa työpaikassa jossa olen ollut, on pidetty omia kenkiä ja työnantajan vaatteita muuten.

Vierailija
16/24 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka asioi McDonaldsissa? Ruoka on pahaa ja epäterveellistä. 

Vierailija
17/24 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei. Olen mäkkärin vuoropäällikkö ja tehtäväni on valvoa että kaikki tarjoilijat hokevat vuorollaan JES!

Et ole, vaan minä olen. Ja Hein! jälkeen tulee huutomerkki.

Vierailija
18/24 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pitää ryhtyä itse yrittäjäksi, ellei rengin asema miellytä.

Vierailija
19/24 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järjetön aloitus. Ihan normaalia lähes missä tahansa työssä. Itse olen hoitoalalla ja omat kengät pitää ostaa, samoin kaupan töissä ym. Suurimmassa osassa työpaikkoja kustannetaan itse työvaatteet tai ollaan omissa vaatteissa.

Työvaatteet kustantaa työnantaja vain niissä paikoissa, jossa ehdottomasti vaaditaan tietty pukeutuminen esim halutaan, että työntekijä tunnistetaan esim kaupassa. Turvallisuus esim rakennusalalla vaatii tietynlaiset vaatteet ja kengät. 

Vierailija
20/24 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtuutonta maksattaa työkengät surkeasta palkasta. Toisten alojen työnantajat ostaa kiltisti yhdet kengät vuodessa.

Missä ostetaan kengät työntekijöille? Ainoastaan joku turvallisuustekijä esim varastotöissä ym. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi