Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

McDonalds riistää työntekijöitä

Vierailija
20.09.2023 |

https://yle.fi/a/74-20049367?origin=rss

Maksetaan banaanipalkaa nuorille ja vaaditaan vielä hankkimaan itse työvaatteet. Taas yksi hyvä jatkaa näiden kartelli riistäjien boikottia. Hese ja Burger king samassa veneessä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikaruokaketju McDonald's edellyttää, että työntekijät käyttävät työkenkinä jalkineita, joita pidetään vain työpaikalla. Syynä on hygienia. Työntekijät joutuvat kuitenkin itse hankkimaan nämä kengät.

Työasun ja ruoan valmistuksessa käytettävät päähineen ja esiliinan työntekijät saavat työnantajalta.

Miten niillä nälkäpalkoilla mitään ylimääräistä hankitaan? Hallitus kun vielä poisti sosiaaliturvankin kokonaan.

Itse olin nuorena Mäkkärissä töissä ja eipä ole toista yhtä paskaa työpaikkaa. Se sama riisto jatkuu näköjään yhä 30 vuotta myöhemminkin. Muuta työsuhde-etua ei mäkki tarjoa kuin luottohäiriömerkinnän. Nimi käy edes hautakiveen.

Vierailija
22/24 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockmann on antanut tarkat määräykset millaset vaatteet ja kengät pitää olla. Ja tietty henkilökunta kustantaa ne itse. Kieltäydyin kuljettamasta tavaraa pumppukärryillä ilman turvajalkineita ja potkuthan siitä sitten tuli. Älkää asioiko kyseisessä riistofirmassa, kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ymmärrettävää, kun Mäkkäreissä vaihtuu henkilökunta aika tiuhaan. Niihinhän hakeutuu opiskelijoita opintojen ohella. Eikös näin?

Vierailija
24/24 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ymmärrettävää, kun Mäkkäreissä vaihtuu henkilökunta aika tiuhaan. Niihinhän hakeutuu opiskelijoita opintojen ohella. Eikös näin?

Mäkki on semmonen kioski, mihin ei kannata mennä palkkatyöhön sillä ajatuksella, että mä tässä nyt itseni omalla työlläni elätän. Ei tule onnistumaan, sillä sellaisella asenteella mäkkärissä ei anneta tehdä töitä kuin ehkä kymmenisen tuntia kuukaudessa. Muutama vuoro koko kuukaudessa. Siinä jää tilit aika ohkasiksi. Ei. Sinne on mentävä opiskelijana, että saa vähäsen tuloja ja vielä parempi on mennä oppisopimuksella. Se on ihan oppisopimuslaisten työpaikka. Oppisopimuslainen saa täyden palkkansa sieltä jostain, mistä ne niille maksetaan ja sitten tämä mäkkärin pomo saa jokaisesta oppisopimuslaisesta sen jonkun rahan. Ei sen tartte mitään palkkoja maksaa, sille maksetaan siitä että ottaa niitä oppisopimuslaisten töihin. Tämmönen käytäntö siellä oli silloin kun minä olin mäkkärissä töissä. Kovasti minua sieltä pihalle savustettiin, koska en ollut ilmaista työvoimaa, vaan kuluerä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän