Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Diabeetikko! Mistä hankit mittariisi lansetit?

Vierailija
19.09.2023 |

Mulla on uusi Care Sens -mittari jossa oli mukana 10 liuskaa ja lansettia. Kauhukseni huomasin, ettei oma apteekkini myy siihen lansetteja, vain liuskoja. Yliopiston apteekissa on toisen merkin lansetteja (FREESTYLE LANCETS ABBOTT) mutta ovatkoo ne yhteensopivia muiden mittareiden kanssa?

En saa näitä ainakaa vielä ilmaiseksi terveydenhuollon kautta joten itse pitää hankkia. Onko sitten netistä esim. Diabetesliiton kautta tilaaminen aino mahdollisuus?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, en ole tiennyt että kakkostyyppisillä on noin paljon huonompaa hoitoa tarjolla. Itse saan ykköstyyppisenä kaikki maksutta hoitotarvikejakelusta ja on sensori eli ei tartte kauheen usein sormesta mitata.

Tuo kakkosten hoito kuulostaa jo törkeältä välinpitämöttömyydeltä.

Vierailija
22/24 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se saako tablettihoitoiseen diabetekseen ilmaiset tarvikkeet hoitotarvikejakelusta riippuu täysin hoitotasapainosta. Hoitotasapaino arvioidaan määräaikaiskäynneillä, yleensä kerran vuodessa.

Insuliinihoitoiset diabeetikot tietenkin saavat ilmaiset tarvikkeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, en ole tiennyt että kakkostyyppisillä on noin paljon huonompaa hoitoa tarjolla. Itse saan ykköstyyppisenä kaikki maksutta hoitotarvikejakelusta ja on sensori eli ei tartte kauheen usein sormesta mitata.

Tuo kakkosten hoito kuulostaa jo törkeältä välinpitämöttömyydeltä.

Itse se on sensorit hankittava jos haluaa seurata sokereitaan. Lääkärinkin mielipide oli lähinnä että "et sä tommosta tarvi, syö vaan lääkkeesi". En syö kun pysyy jatkuvatoimisen sensorin avulla kurissa muutenkin.

Vierailija
24/24 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se saako tablettihoitoiseen diabetekseen ilmaiset tarvikkeet hoitotarvikejakelusta riippuu täysin hoitotasapainosta. Hoitotasapaino arvioidaan määräaikaiskäynneillä, yleensä kerran vuodessa.

Insuliinihoitoiset diabeetikot tietenkin saavat ilmaiset tarvikkeet.

Kerran vuodessa tehty verikoe kertoo pitkän sokerin tilan vain parilta edelliseltä kuukaudelta. Muun aikaa vuodesta voi sitten elää kuin pellossa ja ottaa sitten kurinpalautuskuurin loppukirinä. Tuntuuko terveelliseltä meiningiltä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan