Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä maassa haluaisit asua ja mitä tehdä?

Vierailija
19.09.2023 |

Ihan tällaisia päiväunelmia.
Itse olen aina halunnut asua brasiliassa, hollannissa-Amsterdam, Prahassa, tai Aasiassa.
Minulle riittäisi, kun tapaisin jonkun kivan naisen, voisin tehdä jotain läppärihommia - ehkä perustaisimme perheen?
Tämä on sinänsä ajankohtaista, koska sain aika kivan perinnön ja voin tehdä etätöitä. Olen jotenkiin kyllästynyt suomeen. Tampere on ainut järjellinen stadi suomessa. Muutan sinne, tai Amsterdamiin.
Olen niin turvallisuudenhakuinen, vaikka leikinkin hippiä. Se olisi lähellä, voisi puhua enkkua ja lyhyt matka kotiin. Uskaltaisiko sitä lähteä?
M40

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skandinavian maassa missä hyvänsä niistä ja painaa hommaa yhteisön eteen niinmaan peskeleesti.

Suomi masentaa.

Malmö ja Rinkeby kuulostaa sinun kodiltasi.

Vierailija
22/35 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain Italiassa viinitilallisena

I'll drink to that !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 3 vuotta Japanissa, Tokiossa, kun olin englannin opettaja.

Haluaisin asua Japanissa, mutta työn tulisi olla vakaampi.

Japanilaiset naiset ovat maailman parhaita (seurustelin kahden kanssa + Tinder-seikkailut), joten menisin sellaisen kanssa ehdottomasti naimisiin.

Tokiossa haluaisin asua, mutta kesät haluaisin viettää Suomessa, koska Japani on kesäisin aivan liian kuuma ja kostea. M28

Vierailija
24/35 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Italiassa jo 15 v. mutten viinitilallisena. Mulla on oliivipuita ja iso kasvimaa. Luulen, että viinitilallisena on paljon hommia ja pitää tietää viinistä ja sen kasvatuksesta tai avata kukkaron nyörejä ja saada ammattiapua muilta. 

Vierailija
25/35 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

Jostain syystä se brasilia kummittelee. Ei välttämättä Rio. Olen aina pitänyt brasilialaisia maailman kauneinpina ihmisinä. Ehkä se johtuu Zicosta ja sambatytöistä. 

Vahingossa joskus eksyin M. Kaurismäen pöytään ja puhui niin kauniisti maasta. 

Aye - toki pitäisi selvittää hemmetisti byrokratiaa. Olen kuitenkin ihan tosissani muuttamassa, minua ei oikeistaan pidättele mikään. Vanhemmat/omaiset kuolleet, ei kumppania ja frenditkitkin ovat ulkomailla, eri kaupungissa. 

Pitäisi vielä myydä kämppä, tai laittaa vuokralle. 

-ap

Vierailija
26/35 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin painella menemään Thaimaassa.

-Mies

Vierailija
27/35 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista.

Jostain syystä se brasilia kummittelee. Ei välttämättä Rio. Olen aina pitänyt brasilialaisia maailman kauneinpina ihmisinä. Ehkä se johtuu Zicosta ja sambatytöistä. 

Aye - toki pitäisi selvittää hemmetisti byrokratiaa. Olen kuitenkin ihan tosissani muuttamassa, minua ei oikeistaan pidättele mikään. Vanhemmat/omaiset kuolleet, ei kumppania ja frenditkitkin ovat ulkomailla, eri kaupungissa. 

-ap

Tiedät että Brasil on erittäin vaarallinen maa. Eikö se haittaa? Itsellä yksi isoista syistä Japanissa asumisille ja siellä lomailulle on juuri turvallisuus. M28

Vierailija
28/35 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I'll drink to that !

Kippis!

Vierailija
29/35 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Italiassa jo 15 v. mutten viinitilallisena. Mulla on oliivipuita ja iso kasvimaa. Luulen, että viinitilallisena on paljon hommia ja pitää tietää viinistä ja sen kasvatuksesta tai avata kukkaron nyörejä ja saada ammattiapua muilta. 

Sen takia en viinitilallinen olekaan. Tietämystä on vähän, mutta rahaa ei senkään vertaa. :D

Vierailija
30/35 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia en viinitilallinen olekaan. Tietämystä on vähän, mutta rahaa ei senkään vertaa. :D

Sun kannattaisi ehkä mennä pariksi viikoksi tänne Italiaan jollekin viinitilalle viininkorjuuseen. Se on hauskaa ja yhteisöllistä hommaa. Lopuksi aina hauskat juhlat tilalla ja joka päivä myös hyvät ruoat pöydässä. Rahaa tuskin saa kovinkaan paljon, mutta se elämys on rahanarvoinen eli melkein kuin loma vaikka rypäleitä kerätäänkin ahkerasti. 

Vierailija
31/35 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaliforniassa. Ehkä San Diegossa.

Vierailija
32/35 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista.

-ap

Tiedät että Brasil on erittäin vaarallinen maa. Eikö se haittaa? Itsellä yksi isoista syistä Japanissa asumisille ja siellä lomailulle on juuri turvallisuus. M28

Aye. Tiedän.  Olen vain kerran käynyt. Tutuistuin yhteen muusikkoon, itsekin rämpytin kitaraa - se on aina hyvä tapa tutustua. Hän vei minut prätkällä favelaan, kuulin hurjia juttuja. Heiltä lähinnä poliiseista. Toinenkin näkökulma ka on olemassa.  En menisi sinne yksin humalassa. 

Sielläkin on keskiluokkaiset mestat käsittäkseni.  Kyllähän sinun Tokio-hommakin kuulostaa hyvältä. Japanilaiset naiset ovat kyllä kauniita, mutta enemmän kiehtoo kulttuuri. Tokio on käsittääkseni tosiaan aika turvallinen. Kerran kävin ja heti olin väärässä metrossa :) 

Vierailija
33/35 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollanti (eritoten Amsterdam) on ihan sairaan kallis maa asua. Asunnon löytäminen on ihan vihoviimeistä, ja huonotkin asunnot on sairaan kalliita. Entinen kollega maksoi 1600 euroa kuussa 25 neliön hökkeliasunnosta johon tuuli sisälle ja ikkunat olivat yksinkertaista lasia.

Pakollinen sairausvakuutus maksaa n. 130-160 euroa kuussa, ja tuon päälle oma riski eli ekat 400-900 euroa on omasta taskusta. Hammaslääkäri, fysioterapia tai silmälasit ei kuulu korvauksiin.

Ruoka on melkein yhtä kallista kuin Suomessa. Ravintoloiden hinnat ovat räjähtäneet koronan jälkeen.

Verot. Huoh. Käteen ei jää mitään.

Pahempi tukiviidakko kuin Suomessa. Tulojesi noustessa 28.000 -> 40.000 käteesi jää n. 10-20 senttiä jokaisesta lisää tienaamastasi eurosta, kun pienituloisille syydetään miljoonia eri tukia jotka kaikki loppuvat keskituloisuuteen noustessa. Tämän takia monet kikkailevat itsensä osa-aikatöihin ja oikein optimoivat etteivät vaan tienaa liikaa menettääkseen tukiaan. Hollannissa Euroopan eniten osa-aikatyöläisiä.

Pinnan alla hollantilaiset on aika kuppikuntaisia. Jos ikinä pääset in-my-country-vaiheen keskustelujen ja pikkukohteliaan small talkin ohitse, niin tulee esille miten sulkeutuneita ja kyräileviä ihmiset on. Randstad vs. "lande". Etelä vs. pohjoinen. Sejase vs. mikälie jalkapalloklubi. Rikkaat vs. köyhät. Vanha raha vs. uusrikkaat.

Hollannissa asuminen on aika erilaista kuin ruohon polttelu tuulimyllyn kupeessa jossain viikon lomamatkalla. Olen asunut täällä yli vuosikymmenen mutta en kyllä enää voi suositella tänne muuttamista. Mieluummin kai vaikka joku Tanska tai Norja.

t. hollantilainen

Vierailija
34/35 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mikä -maassa tai Saimaassa.

Vierailija
35/35 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Espanjassa, mieluiten Baskimaassa. Myös Asturias tai Galicia kävisi. Kulkisin luonnossa, joisin aamukahvin aina kahvilassa, katselisin ihmisiä ja juttelisin heidän kanssaan. Söisin paljon mereneläviä.

Töitä tekisin Suomeen, samoja kuin nytkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä