Missä maassa haluaisit asua ja mitä tehdä?
Ihan tällaisia päiväunelmia.
Itse olen aina halunnut asua brasiliassa, hollannissa-Amsterdam, Prahassa, tai Aasiassa.
Minulle riittäisi, kun tapaisin jonkun kivan naisen, voisin tehdä jotain läppärihommia - ehkä perustaisimme perheen?
Tämä on sinänsä ajankohtaista, koska sain aika kivan perinnön ja voin tehdä etätöitä. Olen jotenkiin kyllästynyt suomeen. Tampere on ainut järjellinen stadi suomessa. Muutan sinne, tai Amsterdamiin.
Olen niin turvallisuudenhakuinen, vaikka leikinkin hippiä. Se olisi lähellä, voisi puhua enkkua ja lyhyt matka kotiin. Uskaltaisiko sitä lähteä?
M40
Kommentit (35)
New York.
Jotain perustoimistohommia olisi ok.
Tokio kiinnostelisi.
Haluaisin oppia japania, hommata miehen ja oppia kulttuuria.
Suomessa ja toimia sosiaalietuuksien leikkaajana, sillä se on ala jolla on täystyöllisyys ja palkat nousussa.
Uudessa-Seelannissa.
Kiertelisin puistoissa ja luontopoluilla ja keräisin simpukankuoria rannalta.
Venäjällä joku vuoristo/metsä mökki ja luonnonsuojeluhommia
Vierailija kirjoitti:
Tokio kiinnostelisi.
Haluaisin oppia japania, hommata miehen ja oppia kulttuuria.
Ihan mielenkiinnosta haluaisin kysyä, että paikallisen miehenkö?
Toisaalta en miehenä kyllä ymmärrä käsitettä miehen hommaaminenkaan.
Vaikuttaa melko esineellistämiselle.
Havana teki jotenkin vaikutuksen.
Uskomattoman kauniita naisia, sikareita, tanssia, fudista. Kai sielläkin voisi etätöitä tehdä, jos netti vahingossa toimisi.
Venäjällä.
Ja jotain diktaattorin hommia.
Skandinavian maassa missä hyvänsä niistä ja painaa hommaa yhteisön eteen niinmaan peskeleesti.
Suomi masentaa.
Haluaisin kävellä Irlannissa tai Skotlannissa rannoilla, kesätuulessa. Liekö se talvella kylmä viima. Nähdä kunnollisia aaltoja. Toisaalta on niitä muuallakin maailmassa runsaasti, kun vain on rauhallinen paikka. Aallot ja tuuli kiinnostaa, maisema jossa näkyy vähän kauemmas.
Itse ajattelin lähteä Tukholmaan. Sairaanhoitaja - opettelen ruotsia lisää. Saa kuullemma mennä sönköttämään huonoa ruotsia ja enkkua. Liksallakin pärjää, ehkä kimppakämpä.
Norjassa. Voisin kuvata ammatikseni. Ja mies kalastaisi.
En missään Läntisessä maassa, olen saanut tarpeekseni näistä valheista täällä. Haluan alueelle missä eletään mahdollisimman alkukantaista elämää eli siis mahdollisimman kauas kaupungeista.
Kiitos vastauksista. Mietin Damia/Prahaa.
- ap
Haluan asua Suomessa. Hämeessä tai Etelä-Savossa järven rannalla lyhyen matkan päässä kaupungista. Olen asunut Suomen lisäksi kolmessa eri maassa enkä pitänyt.
Haluan liikkua luonnossa, pyöräillä, uida, kalastaa, marjastaa, sienestää ja kerätä luonnonyrttejä. Talvella haluan nukkua talviunta.
Jossain Italiassa viinitilallisena
Euroopan sisällä tuo onnistuu kohtalaisen helposti, koska et tarvitse erikseen oleskelulupaa tai työviisumia työntekoon. Mutta jos haluat Amerikkaan tai Aasiaan, työviisumi voi olla hankala saada noihin läppärihommiin.
Jos sinulla on perhe, myös lasten koulut kannattaa miettiä tarkkaan. Ehkä perheettömänä tai pikkulapsiperheenä Praha ja Amsterdam, ja muutto Tampereelle sitten kun lapsi menee kouluun?
Berliini