Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äänestämään. Haluatko tuhkauksen vai arkkuhautauksen? Muistotilaisuuden tai vain tuhkien sirottelun?

Vierailija
18.09.2023 |

Tuohon kyselyyn kirjoitan vaihtoehtoja. Näemme sitten, mikä on yleisintä.

Äänestämään. Haluatko tuhkauksen vai arkkuhautauksen? Muistotilaisuuden tai vain tuhkien sirottelun?

Vaihtoehdot

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää äänestäjiä ,kiitos.

Vierailija
2/24 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siunaus, tuhkaus, muistolounas korkeatasoisessa ravintolassa Helsingissä asiaankuuluvine juomineen, nimilaatta vanhaan sukuhautaamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaiset tehkööt, kuten parhaaksi näkevät. Heitä varten tilaisuus on, eikä elotonta ruumistani.

Vierailija
4/24 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

maasta olen tullut ja maaksi minä muutun. Toivottavasti haudataan. Toivottavasti komea puu kasvaa siihen viereen sitten.

Olen aika luterilainen elämänkatsomukseltani. Kärsimys tähän tämä koko elämä on

Vierailija
5/24 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää ääniä

Vierailija
6/24 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainaja siunataan aina eli siunaustilaisuus pidetään oli sitten arkussa tai uurnassa. Siunaustilaisuuden jälkeen pidettävää muistotilaisuutta sen sijaan ei ole mikään pakko järjestää.

Vierailija
7/24 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistotilaisuus ja tuhkiensirottelu tuskin ovat toisiaan poissulkevia tapahtumia.

Vierailija
8/24 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainajaa ei toki ole pakko siunata.

Vierailija
9/24 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. En tule protestoimaan, oli ratkaisu mikä tahansa.

Vierailija
10/24 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhkaus, ei muistotilaisuutta, sirottelu.

Inhoan hautajaisia!

Vierailija
11/24 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua mitään hautajaisia enkä muistotilaisuuksia. Perhe saa ripotella tuhkani metsään.

Ei mitään laattoja eikä nimiä minnekään.

Vierailija
12/24 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkuton kuolema ja muistotilaisuus edeltävästi. No ehkä ei sittenkään, mutta olisi jännää jos voisi itse nähdä oman hautakivensä kaiverruksineen, kuolinpäivällä.

Vierailija
13/24 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vaihtoehto:

Tuhkaus, ei siunaustilaisuutta ja laatta sekä tuhkat sallittuun paikkaan.

Vierailija
14/24 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuudessa kuoleva kirjoitti:

Omaiset tehkööt, kuten parhaaksi näkevät. Heitä varten tilaisuus on, eikä elotonta ruumistani.

Kaikilla ei ole omaisia.

Vierailija
15/24 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan miehen kanssa sovittu, että se, kumpi kuolee ensin, päätyy koruksi toiselle - mieheni tuhka tulee olemaan kaulakorussani, minun tuhkani taas miehen sormuksessa.

Hautajaisia emme halua kumpikaan.

Vierailija
16/24 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkkuhautaus äidin kanssa samaan hautaan. Hautakiveen äidin nimen alle nimeni. Ei siunausta.

Vierailija
17/24 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipaikkani lähellä on suuri kallio, minä haluan että minut haudataan sen sisään. Haudalle raivataan metsän läpi tie, jota reunustavat liput joihin on kirjailtuna elämäni tarina. Hauta itsessään on syvälle kallion sisään louhittu yksinkertainen kammio. Sinne johtavat portaat joissa on yksi askelma jokaista elinvuottani kohden. Alaston ruumiini kannetaan haudan lepoon ruumislaudalla sukuni saattelemana edellä mainittua tietä pitkin. Suvun vanhin pysäyttää kulkueen jokaisen lipun kohdalla ja lukee siinä olevan osan elämäni tarinasta. Kun vihdoinkin päästään hautakammioon asti, alaston ruumiini asetellaan kammion keskellä olevalle koivupuiselle pöydälle joka tulee olemaan viimeinen kuolinvuoteeni. Mitään esineitäni ei kammioon tuoda, koska tuonpuoleisessa ei niille ole tarvetta. Sen sijaan on hautaan tuotava kaksi suurta kannullista olutta, toinen tummaa ja toinen vaaleaa. Ne ovat tarkoitettu esi-isille joidenka seuraan tulen liittymään. Hautaamisen jälkeen kukaan ei saa surra, vaan koko perintöni on käytettävä läheisteni syöttämiseen ja juottamiseen.

Vierailija
18/24 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vainaja siunataan aina eli siunaustilaisuus pidetään oli sitten arkussa tai uurnassa. Siunaustilaisuuden jälkeen pidettävää muistotilaisuutta sen sijaan ei ole mikään pakko järjestää.

Minua ei siunata, en kuulu kirkkoon.

Vierailija
19/24 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestäkää muutkin.

Vierailija
20/24 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sopivaa vaihtoehtoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme