Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouduin sairaalaan äkillisesti n kuukausi sitten ja olen edelleen traumatisoitunut

Vierailija
18.09.2023 |

Hoito oli erittäin huonoa. Minulle tehtiin hätäleikkaus ja sen jälkeen kahden vuorokauden ajan tapahtui monta hoitovirhettä. Sain vääriä lääkkeitä, tippa otettiin pois vaikka en pystynyt nielemään, hengitystäni ei seurattu, en saanut laitetta, jota käytetään nukutusten jälkeen avaamaan keuhkoja, kipua lääkittiin panadolilla eikä virtsan eritystä seurattu tai haavaa hoidettu.
Kun leikkauksesta oli kulunut 2 päivää, vaihtui osastolla henkilökunta ja hoito parani kehnosta suorastaan kiitettäväksi.
Mitä ihmettä tapahtui? Mietin edelleen sitä kun puhdistan leikkaushaavaa ja tyhjennän kudosnestettä kotona. Olisiko monelta kivulta ja murheelta säästytty jos olisin saanut alusta asti toiset, suomea puhuvat, hoitajat?
Onneksi käyn terapiassa, joten olen saanut purkaa tätä traumaa ammatti-ihmisen kanssa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden päivän ajan sairaalassa oli siis vain muita kuin suomea puhuvaa henkilökunta? Älä jaksa. Jos tää tapahtui Suomessa, puhut puhdasta jaskaa. 

Vierailija
2/23 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä auttaako tämä, mutta minulle kävi tuo sama! Oli kuin yö ja päivä, kun vuorot vaihtui ja tuli eri porukka töihin.

Se ensimmäinen vuorokausi oli traumatisoiva, tiuskimista, ivaa, laiminlyöntejä, olo oli sen jälkeen kuin olisi pahoinpidellyksi tullut.

Vuoron vaihduttua tuli töihin porukkaa ihan eri mentaliteetilla, käytös oli asiallista, ammattimaista ja paikoin jopa ystävällistä.

Mietin itsekin jälkikäteen kantelun tekemistä ja sain kuulla, että muillakin potilailla ollut samanlaisia kokemuksia samasta paikasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut onneksi vuoden 2008 jälkeen sairaalassa. Sitä ennen olin useinkin. Huomasin sen, että jos oli kolme hoitajaa vuorossa, niin kaksi heistä oli ilkeää ja huonoa ja yksi hyvä.

Vierailija
4/23 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekemistä tilalla on nielemisen kanssa?

Olen ollut lukuisissa leikkauksissa enkä koskaan ole saanut mitään keuhkoja avaavaa

Vierailija
5/23 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

*tipalla

Vierailija
6/23 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa yhteyttä potilasasiamieheen ja tehdä hoidon huonosta tasosta kirjallinen muistutus, niin minäkin olen päättänyt tehdä.

Vierailija
7/23 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko kenties Raaseporin sairaalassa. Siellä koin vain huonoa hoitoa, ja teen siitä kantelun.

Vierailija
8/23 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä laite avaa nukutuksen jälkeen keuhkoja? En muista, että minulla olisi ollut sellainen nukutuksen jälkeen? Heräämöstä mentiin suht nopeasti osastolle ja normaalin ruoan pariin.

Vierailija
9/23 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika seikkaperäinen kuvaus. Mutta tulevaisuus ja nykyisyyskin jo on sellaista että kynnelle kykenevät hoitajat lähtevät pois, kouluttautumaan, vaihtavat alaa. Tilalle sitten kehittyvistä maista kielitaidottomia , ja muutenkin heikommalla osaamisella varustettuja hoitajia. Näin on päätetty hoitajapula ratkaista.

Vierailija
10/23 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osattiin jo yli 20 vuotta sitten. Joka vuoro oli eri mieltä leikkaushaavan hoidosta. Lopputuloksena jokaikinen päivä kipua aiheuttava arpi. Sairaalasta lähtiessä luvattiin, että hoidetaan, jos arvesta aiheutuu jatkossa jotain ongelmia. Pian 25 vuotta leikkauksesta ja mitään ei ole tehty. Kiristys ja kipu ovat välillä niin kovia, että vetävät koko kropan kieroon, mikä taas on aiheuttanut toistaiseksi "vain" selkä-, lonkka- ja polviongelmia.

Vierailija
11/23 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyseessä siis maahanmuuttovastaisuus

Vierailija
12/23 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää jokaikinen kerta kantelu huonosta hoidosta. Se paranee vain, jos johto tietää näistä huonoista kokemuksista. Sitä kautta ala kehittyy!

Vierailija
13/23 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden päivän ajan sairaalassa oli siis vain muita kuin suomea puhuvaa henkilökunta? Älä jaksa. Jos tää tapahtui Suomessa, puhut puhdasta jaskaa. 

Lueppa uudestaan ja oikein ajatuksen kanssa.

Vierailija
14/23 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä laiteavaa keuhkoja leikkauksen jälkeen? Mulla oli kyllä heräämöstä palattaessa happiviikset, mutta ei niiden tarkoituksena ollut keuhkoja avata, vaan antaa lisähappea.

Vierailija
15/23 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei siis tapahtunut koska aloittaja ei viitsi vastata

Vierailija
16/23 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekemistä tilalla on nielemisen kanssa?

Olen ollut lukuisissa leikkauksissa enkä koskaan ole saanut mitään keuhkoja avaavaa

No varmaan se, että jos nesteitä ei mene, täytyy ne tiputtaa.

Vierailija
17/23 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä laite avaa nukutuksen jälkeen keuhkoja? En muista, että minulla olisi ollut sellainen nukutuksen jälkeen? Heräämöstä mentiin suht nopeasti osastolle ja normaalin ruoan pariin.

Leikkaussalissa työskennellessäni en kertaakaan nähnyt "nukutuksen jälkeen keuhkoja avaavaa laitetta". Ei sellaista ole olemassa.

Vierailija
18/23 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä laiteavaa keuhkoja leikkauksen jälkeen? Mulla oli kyllä heräämöstä palattaessa happiviikset, mutta ei niiden tarkoituksena ollut keuhkoja avata, vaan antaa lisähappea.

Luulen että kyseessä on sellainen alipainemaski, vähän kuin uniapneasta kärsivillä on. Sen tarkoitus on pidemmän nukutuksen/keuhkokoneen jälkeen tasata hengitystä ja saattaa koko keuhkokapasiteetti aktiiviseksi. Nukutuksen jälkeen hengitetään vain pinnallisesti, eivätkä keuhkot toimi vaan painuvat kasaan. Riippuu tietysti nukutuksen pituudesta myös.

Vierailija
19/23 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla taas aika sinun lähteä osastolle.

Aivan varmasti lääkäri kirjoittaa lähetteen.

Taas päästäsi vippaa pahasti.

Vierailija
20/23 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin samat kokemukset mutta psykiatriselle ja terveysasemalta sekä suu- ja leukakirurgialta HUS-alueella. Olen edelleen traumatisoitunut ja olen jopa miettinyt kantelua oikeusasiamiehelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi