Joka toinen 35-v mies lapseton! En voi uskoa!
Elelevät vain ilman perhettä. Ihan käsittämätöntä.
Kommentit (846)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tiedän jonkun verran sellaisia noin 40v. miehiä, jotka ovat saaneet esikoisen sen noin 10 vuotta nuoremman naisen kanssa.
Kuulumme tähän joukkoon + 40 v mieheni kanssa: lasta on vasta juuri alettu yrittää. Olen itse noin 30 v.
Ylivoimaisesti suurin osa suomalaisista pariutuu suunnilleen saman ikäisen kanssa. Ikäeroa on yleensä se 2-3 vuotta, mistä johtuen lapseton 40-vuotias mies tyypillisesti myös jää lapsettomaksi. Tämä on tilasto, ei mielipideasia.
Noh, enpä nyt tiedä, onko tuo niin ihmeellistä. Moni tekijä vaikuttaa. Mepä saimme esikoisemme juuri. Minä 34v ja mies 42.
Tässä on molemmat opiskelleet kaksi korkeakoulututkintoa, vaihtanut työpaikkaa useamman kerran. Hankkinut yhteisen kohtuu kalliin asunnon, matkustellut, harrastanut koiran kanssa. Kun projekteina oli enää "vain" työ ihan hyväpalkkaisessa hommassa, päätettiin, että on niin oikea aika hankkia rakas vauva. Olemme valtavan onnellisia ja kiitollisia hänestä joka ikinen päivä. <3 Olimme niin valmiita vanhemmiksi, kun menty, tehty, nähty, kehitytty, rehkitty, huviteltu jne jne. Rakastan sitä, että vauvani tarvitsee meitä ja me häntä. Koen myös, että elämänkokemuksestani ei ole todellakaan haittaakaan. Jotkut vain tekevät "maailman valmiiksi" ennen kuin vastaanottavat maailman tärkeimmän roolin eli vanhemmuuden tehtäväkseen. Kyse on siitä, että ihmiset ovat erilaisia. Joku toinen taas tekee kaikkea näitä yhtä aikaa tei tekee ensin lapset jne.
Suomalaismiehet vain vihaavat lapsia, eivätkä ole valmiita niitä hankkimaan. Sitten itkevät, että suomalaisnaiset tekevät lapsia muiden kansallisuuksien miesten kanssa.
Ei kaikki halua. Mikäs tässä on elellessä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaismiehet vain vihaavat lapsia, eivätkä ole valmiita niitä hankkimaan. Sitten itkevät, että suomalaisnaiset tekevät lapsia muiden kansallisuuksien miesten kanssa.
Ei lapsissa mitään vikaa ole, mutta yleensä lapsen teko vaatii sen naisen rinnalle. Ja se ei ole houkuttava vaihtoehto. Mutta ulkomaalaiset miehet vastaavat varmasti niihin tarpeisiin, mitä vastaan naiset julkisuudessa puhuvat: flirttailevat ja tekevät lähestymisiä arkisissa tilanteissa. Eli eivät noudata naisten laatimia sääntöjä, joita kuuliaiset suomalaiset miehet toki tottelevat.
Lapsettomat tekevät päätöksiä, jotka ajaa lapsiperheet ahdinkoon?
Ensimmäinen kumppani oli hyvä mutta olin/oltiin liian nuoria eikä ollut vertailukohtaa. Toinen kumppani ripustautui ja olisi halunnut liian paljon liian äkkiä. Kolmas kumppani sekosi korona-ajan myötä. Näiden kanssa parisuhteissa meni vähän päälle 10 vuotta. Varmasti on vikaa ollut itsessänikin, mutta näin tuo omasta vinkkelistäni on mennyt.
Kynnys löytää kunnollinen nainen on kova ja jos siihen ralliin lähden niin seuraavan kanssa täytyy ottaa riski ja hankkia ne lapset tai sitten varmaan jättää hankkimatta. Periaatteessa voisi olla ihan kiva, mutta omatkin asiat pitäisi olla kunnossa tai muuten se lapsen hankkiminen on aika ikävä temppu lapselle itselleen.
Tässäpä mietteitä 35v lapsettoman miehen näkökulmasta.
Kokemukseni on sekä lapsettomien miesten että naisten osalta ettei vaan olla perheorientoituneita. Muun muassa median kautta ollaan luotu hyvin yksilökeskeinen ilmapiiri. Kaikki ajattelevat nykyään ensisijaisesti "miten minä voisin paremmin" ennemmin kuin "miten minä voisin kantaa oman korteni kekoon yhteisen hyvän puolesta". Perhe on kuitenkin tiimiajattelua, kompromissi luopua omasta ajasta, rahasta ja mukavuudesta muiden vuoksi. Väistämättä joissain asioissa tulee epäsuhtaa.
Oma mutu on että vähiten perhettä varhaisesta aikuisuudesta alkaen ovat kaivanneet ne, joiden elämä on ollut helppoa tai kotona ei olla perheenä tehty mitään yhdessä. Jos on jo lapsena tottunut siihen että kotona ruoka vain tulee ja paikat siivoutuu itsekseen ja itse on voinut kaiken vapaa-ajan käyttää miten lystää (kuten istua tietsikalla) ja sitten nuorena aikuisena itsekseen istuu kaiket päivät ruudun äärellä, on se mukavuuteen iso muutos jos siitä 5+ tunnin ruutuajasta pitääkin käyttää 4 lasten ja kodin hoitoon. Rutiineita on välillä tosi vaikea muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itellä tulossa jo ikäkriisi kumppanin etsimisen ja lastenteon suhteen näiden tilastojuttujen takia, vaikka oon vasta 24v. Kyllähän se olis ihanaa löytää mies, mutta oon alkanu miettii, ettei se taida onnistuu Suomessa. Täällä miehet ettii lähinnä vaan irtoseksiä ja parisuhteeseen kelpuutettais vaan 34-36-kokoset instabeibet. Palstainceleiden mukaanhan se on just niin että chubbyt kelpaa kyl kertapanoks ja sillee salaa tai titfuckiks!!
Miksi joku mies haluaisi riesakseen ilmiselvän miesvihaajan?
Sama toisinpäin alle 30v miehillä, jos ei ole laiha nainen, miehet haukkuvat naisten ulkonäköä armotta ja parisuhteessa ollaan valmiina pettämään.
Olen mieluummin yksin kuin tuollaisten kanssa.
Pata kattilaa soimaa! Mies voi olla valmis pettämään, mutta naisetpa tekeekin lapset vieraille miehille. Tutkimusten mukaan 85% lapsista on ns. käenpoikasia.
No ei varmasti ole. Nykyään asiaa voi selvittää DNA-tutkimuksilla. Jos on tehnyt sukututkimuspalvelussa itselleen sukupuuta ja lisäksi DNA-testin, ainakin itselläni ihan luotettavasti niitä sukulaiseksi oletettavia löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on yllättävän paljon naisia, jotka saavat esikoisensa lähellä 50 vuoden ikää.
0% koska tuon ikäiset naiset on jo hedelmättömiä. Ulkomailla julkkikset käyttää luovutettuja munasoluja koska omia ei enää ole.
45 v nainen saa vauvan 5% tapauksista omilla soluilla.
Vierailija kirjoitti:
Kokemukseni on sekä lapsettomien miesten että naisten osalta ettei vaan olla perheorientoituneita. Muun muassa median kautta ollaan luotu hyvin yksilökeskeinen ilmapiiri. Kaikki ajattelevat nykyään ensisijaisesti "miten minä voisin paremmin" ennemmin kuin "miten minä voisin kantaa oman korteni kekoon yhteisen hyvän puolesta". Perhe on kuitenkin tiimiajattelua, kompromissi luopua omasta ajasta, rahasta ja mukavuudesta muiden vuoksi. Väistämättä joissain asioissa tulee epäsuhtaa.
Oma mutu on että vähiten perhettä varhaisesta aikuisuudesta alkaen ovat kaivanneet ne, joiden elämä on ollut helppoa tai kotona ei olla perheenä tehty mitään yhdessä. Jos on jo lapsena tottunut siihen että kotona ruoka vain tulee ja paikat siivoutuu itsekseen ja itse on voinut kaiken vapaa-ajan käyttää miten lystää (kuten istua tietsikalla) ja sitten nuorena aikuisena itsekseen istuu kaiket päivät ruudun äärellä, on se mukavuuteen iso muutos jos siitä 5+ tunnin ruutuajasta pitääkin käyttää 4 lasten ja kodin hoitoon. Rutiineita on välillä tosi vaikea muuttaa.
Muistetaan taas tässä välissä, että ylikansoittuneella ja saastuneella pallolla yhteistä hyvää ajatellaan jättämällä lapset tekemättä, ei suinkaan lisääntymällä.
Olen 35-vuotias lapseton mies - ja aion ollakin (no ikää saattaa tulla ajan saatossa lisää, lapsia ei). Perhe minulla silti on: vaimo ja koirat. Mihin tarvitsisin lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on yllättävän paljon naisia, jotka saavat esikoisensa lähellä 50 vuoden ikää.
0% koska tuon ikäiset naiset on jo hedelmättömiä. Ulkomailla julkkikset käyttää luovutettuja munasoluja koska omia ei enää ole.
Riippuu osittain onko soluja valmiina pakkasessa. Yleisesti toki melko harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakastettuja soluja ja alkioita voi käyttää pidempään. Aina solujen keräämisen ja hedelmöityksen jälkeen tuoresiirto kohtuun ei onnistu. Naisen kohtua voidaan joutua valmistelemaan hoidoilla. Alkion siirto parempana ajankohtana tuo lisää mahdollisuuksia.
Joskus raskaus menee kesken, jolloin seuraava yrityskerta siirtyy tulevaisuuteen.
Hyvin vanhoista julkkiksista en tiedä, mutta esimerkiksi Paris Hilton kertoi aikoinaan avoimesti, että oli saanut Kim Kardashianilta vinkin pakastaa munasoluja. Myöhemmin sai lapsen sijaissynnyttäjän avulla, kuten Kim aiemmin. Kimillä oli ollut kohdussa laajasti uutisoitu ongelma, Parisin tilanteesta ei ole lisätietoa. Ainakin työaikataulujaan Paris oli kommentoinut. Solujen alkuperästä ei ulkopuolinen voi tietää, mutta hoitokeinoja on monia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla syynä puhtaasti, en todellakaan halunnut mitään lapsia vaivoikseni, en en en, en mistään hinnasta.
M57
Tämähän se tärkein syy on, myös itselläni. Lapsia ei pidä tehdä koska "niitä nyt kuuluu tehdä" tai varsinkaan "koska huoltosuhdevaje". Lapsia pitää tehdä vain ja ainoastaan jos niitä haluaa, eikä lapsia haluamattomia pidä painostaa lisääntymään missään tapauksessa. Meillä on jo nyt tarpeeksi hylättyjä, vihattuja ja pahoinpideltyjä lapsia "normiperheissä".
N46
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tiedän jonkun verran sellaisia noin 40v. miehiä, jotka ovat saaneet esikoisen sen noin 10 vuotta nuoremman naisen kanssa.
Kuulumme tähän joukkoon + 40 v mieheni kanssa: lasta on vasta juuri alettu yrittää. Olen itse noin 30 v.
Ylivoimaisesti suurin osa suomalaisista pariutuu suunnilleen saman ikäisen kanssa. Ikäeroa on yleensä se 2-3 vuotta, mistä johtuen lapseton 40-vuotias mies tyypillisesti myös jää lapsettomaksi. Tämä on tilasto, ei mielipideasia.
Millaisen ohjeen antaisit 40+ -miehille, jotka vielä toivoisivat omia lapsia? Jo valmiiksi voin sanoa, että "juna meni jo, ole ilman" tuskin tuottaa kovin hyviä tuloksia.
Tiedän monta 30+ miestä, jotka elelevät "vanhapoika" tyylillä.
En yhtään ihmettele, kun lapsettomia ovat
Täytin just 41 ja ja vaimo 43,molemmat lapset aikuisia luojan kiitos että ne tuli hankittua nuorena.
Ei kyl enää jaksais täs iässä mitään vauva arkea paljon mukavampi vaan reissata kaksistaan ja
nauttia toisistamme.
Mulla kävi kyl ihme tuuri ku en ollu mikään kaunis poika.
Yleensä nuorille naisille kelpasi vain ne miehet jotka näytti tai oli narkkareita, urheilijoita ja ulkomaalaisia.
Ei ole mahdollista. Naiset haluavat +-2 vuoden ikäerolla miehen.