Kuinka nopeasti luet 450 s. dekkarin?
Kommentit (22)
Luen noin 100 sivua tunnissa. 400-sivuisen lukisin varmaan viikon aikana iltalukemisena. Dekkareista en tosin niin välitä.
Yhden päivän aikana. En tykkää jättää kirjaa kesken. Toki tiiliskivien kanssa se on pakollista.
Kiki 25 vuotta kulunut ja ehkä 50 sivua mennyt. Ostin kirjan vuonna 1999 tuparilahjaksi itselleni muuttaessani silloiseen asuntooni.
Mikäli muuta ei tarvitse tehdä niin kyllä sen yhdessä illassa lukee.
En lue, käytän aikani johonkin järkevämpään.
Luen tuon pituisen hyvän kirjan muutamassa tunnissa.
Yksi ilta jos kyse on oikeasta kirjasta. (E-kirjojen kanssa on pakko pitää taukoja kun tulee päänsärky) Olen nopea lukija ja en malta lopettaa (hyvän) kirjan lukemista kesken.
Menisi siinä viikko. Nykyisin enää ahmi kirjoja. Ikä rauhoittaa lukutahtia, ei niinkään vauhtia, vaan kirja saa jäädä kesken useiksi päiviksi.
Miten te pystytte lukemaan niin nopeasti? Eivätkö ajatukset lähde harhailemaan ja on aloitettava taas alusta?
Riippuu dekkarista ja muista olosuhteista. Jos ei olisi mitään muuta tekemistä, niin päivässähän tuo menisi.
Normaalisti tapanani on käyttää 1 - 2 h päivässä lukemiseen nukkumaan mennessäni. Jos valitsisin ko. kirjan ko. kiertoon, niin ehkä viikossa tulisi luettua.
Vierailija kirjoitti:
Miten te pystytte lukemaan niin nopeasti? Eivätkö ajatukset lähde harhailemaan ja on aloitettava taas alusta?
Ei lähde harhailemaan. Itsekin olen nopea lukija ja opiskeluaikana joutunut lukemaan ja painamaan mieleen laajoja aineistoja nopeasti. Sekä lukunopeutta että muistia voi harjaannuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lähde harhailemaan. Itsekin olen nopea lukija ja opiskeluaikana joutunut lukemaan ja painamaan mieleen laajoja aineistoja nopeasti. Sekä lukunopeutta että muistia voi harjaannuttaa.
Miten näitä voi harjaannuttaa? Itselläni on todella pahoja keskittymisongelmia ja aloitettu kirja saattaa kestää, vaikka kuinka kauan. Joskus niinkin, että on aloitettava taas ihan alusta. En tosin lue ollenkaan fiktiota, eli tämä dekkari olisi jäänyt pöydälle.
Kiitos vastauksestasi.
en tykkää kamalasti dekkareista, mutta n. 400 sivuisen kirjan luen päivässä