Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka sen on keksinyt ja päättänyt, että isommilla koululaisilla ei voisi olla talvihaalareita? Niin paljon kätevämpi, kun sisähousut on alla

Vierailija
17.09.2023 |

niin pukea ja riisua haalari välitunneille.

Kolmasluokkalaisen kanssa tästä juuri "keskusteltiin", että hankintaanko haalari.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten yliopisto-opiskelijoille kelpaa haalarit.

Vierailija
22/31 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, jos valmistajat markkinoisivat niitä, kai niitä pidettäisiin. Tulihan ne kahjot kollegehaalaritkin muotiin.

Mutta jos mainoskuvissa haalarit on vain taaperoilla ja isompia kokoja ei kaupassa hyllyssä ole tai pitää erikseen pyytää, niin vaikeahan niistä on tulla suosittuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se "isompi koululainen" (ja pienempikin) osaa ihan itse sanoa, millaisia vaatteita haluaa käyttää. Lapsi ei ole mikään nukke, vaan ajatteleva, itsenäinen ihminen.

Vierailija
24/31 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytin isonakin koululaisena ja kyllä kiusattiin, mutta en antanut häiritä. Kätevä ja lämmin.

Jos jonain päivänä saan lapsia, aion hommata ulkoiluihin haalarin. Etsin juuri viime viikolla uutta talvitakkia ja tsekkasin samalla lasten osaston, kun isoimmat lasten koot sopivat minulle yhä. Haalareitakin katselin, vaikka juuri nyt en niitä tarvitse, kun en sillä tavalla rymyä ulkona.

Mistä ne sitten kiusasi? Siis mikä niiden mielestä haalarissa oli vikana? Missä iässä tuollaista oli, eikö opettaja voinut puuttua asiaan?

Nolo, ruma, vauvojen vaate jne. Piilottivat hanskat ja pipon, että jouduin usein etsimään niitä. Tuntui syövän se, että olin valmiina ulos noin minuutissa, kun muut sähläsivät vielä housujen kanssa. Oltiin jotain 9-11. Opettaja yritti kyllä puuttua, mutta ei se oikein tehonnut.

Toi on kyl kurjaa. Mulla on sukulaislapsi just kolmannella luokalla ja niillä äiti ei ehkä ihan ajantasalla vaatteissa, niin oon tänä syksynä nähny lapsen kulkevan välikausihaalarissa, kurarukkasissa jne ja mietin just, että toivottavasti ei kukaan kiusaisi. 

Mun mielestä ihan ok vaatteet jos kyse oli vapaa-ajan ulkoilusta.

Vierailija
25/31 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasarilla (laskettelu)haalarit olivat muotia, silloin kaiken ikäisillä koululaisilla oli haalareita. Itsekin muistan yhä neonpinkki-vihreä-mustan haalarini, joka oli hieno!

Minulla on muistikuva, että 90-luvun alkupuolella minulla, ja monilla muillakin, oli haalari koulussa vielä kutosella, eikä asiasta kiusattu tai muutenkaan se ei ollut mikään asia, josta olisi keskusteltu sen enempää. Yläasteella tuli vasta sitten jotain nuorten vaatteita.

Vierailija
26/31 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no, jos valmistajat markkinoisivat niitä, kai niitä pidettäisiin. Tulihan ne kahjot kollegehaalaritkin muotiin.

Mutta jos mainoskuvissa haalarit on vain taaperoilla ja isompia kokoja ei kaupassa hyllyssä ole tai pitää erikseen pyytää, niin vaikeahan niistä on tulla suosittuja.

Meillä ainakin lapsella talvihaalarin käyttö loppui siihen, ettei isompia kokoja ollut enää kaupoissa saatavilla. Onkohan suurin yleisesti myynnissä oleva koko joku 130 tai 140 cm, niillä main. Olisi itse halunnut haalarin vielä, koska se oli just koulussa välillä kätevä, ja muutenkin, mutta piti sitten siirtyä takkiin ja housuihin. Omassa lapsuudessani 90-luvun alkupuolella mulla taisi olla haalari vielä 6. luokalla. Silloin niitä myytiin isommillekin, ja tosiaan ihan aikuisillekin.

Vierailija
27/31 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välkillä kätevä

Vierailija
28/31 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se "isompi koululainen" (ja pienempikin) osaa ihan itse sanoa, millaisia vaatteita haluaa käyttää. Lapsi ei ole mikään nukke, vaan ajatteleva, itsenäinen ihminen.

Joo, mutta sanoo sen, mitä kaverit sanoo, ei sen, mitä oikeasti haluaisi.

Vierailija
29/31 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin lapsella talvihaalarin käyttö loppui siihen, ettei isompia kokoja ollut enää kaupoissa saatavilla. Onkohan suurin yleisesti myynnissä oleva koko joku 130 tai 140 cm, niillä main. Olisi itse halunnut haalarin vielä, koska se oli just koulussa välillä kätevä, ja muutenkin, mutta piti sitten siirtyä takkiin ja housuihin. Omassa lapsuudessani 90-luvun alkupuolella mulla taisi olla haalari vielä 6. luokalla. Silloin niitä myytiin isommillekin, ja tosiaan ihan aikuisillekin.

Itse katselin didriksonin sivuja, niin 140 cm on niillä se maaginen raja, että siihen asti löytyy vaikka millaisia haalareita ja kurahousuja monia värejä ja malleja, mutta sen jälkeen ei mitään. Pitkiä lapsia sorretaan, kun eivät saa kunnollisia lastenvaatteita :(

Vierailija
30/31 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haalari on oikeesti kätevämpi. Lapissa, oikeesti kylmässä, sen tajuavat aikuisetkin.

Mut valitettavasti tosiaan ei niitä etelän koululaiset suostu käyttämään, kun ei muillakaan ole.

Etelässä hyvä kevytvuorinen välikausihaalari voisi olla paras koululaisille. Sillä menisi suurimman osan talveakin, ja jos siinä olisi hyvä kosteudenkesto, ei tarvitsisi kurahousuja erikseen loskakeliin ja muuhun märkään.

Vierailija
31/31 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin 3-4 luokkaan asti voisi ollakin, mutta kyllä ne 5-6 luokan oppilaat olisi jo aika isoja haalareihin.