Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka haluaa hautajaisistaan 'iloiset bileet' joissa värikkäät vaatteet yms. Miettikää vielä.

Vierailija
17.09.2023 |

Eivät osaa ajatella kuinka kamalan toiveen jättävät omaisille. Olin jokin aika sitten sellaisissa juhlissa, kyseessä syöpään kuolleen, alle 40-vuotiaan hautajaiset. Yritimme hampaat irvessä pitää ystävän toiveesta ja iloisesta tunnelmasta kiinni, mutta osa porukasta kävi välillä kunnolla itkemässä vessassa, että jaksoi taas vetää sen iloisen roolin. Musiikki oli ysärihittejä ja pizzaa syötiin. Olo tuntui ihan irvokkaalta ja siltä kuin surua ei olisi kyennyt kunnolla aloittamaan. Eräs vainajan låheisimmistä sanoi osuvasti jälkeenpäin, että kaipasi kunnon hautajaistunnelmaa, jossa olisi voinut päästää sen puristavan surumöykyn ulos.

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema on usein hyvin järkyttävää, mykistävää, pakahduttavaa. On mautonta ohittaa ne ja iloisesti mennä eteenpäin ja riehakkaasti vaan pukeutua punaiseen ja kippistellä hauskojen tarinoiden keskellä. Suorastaan makaaberia.

Vierailija
22/108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes haluaisi mitään yleisiä hautajaisia. Hitto soikoon, kun olen kuollut, niin olen kuollut, ripotelkaa tuhkat jonnekin ja jatkakaa elämää.

En ole koskaan ymmärtänyt hautajaisten ideaa. Okei, surra saa halutessaan, mutta pakko sitä on kerääntyä esittämään parempaa ihmistä ja muistelemaan jotakuta, jonka olet nähnyt viimeksi vuosikymmeniä sitten ja joka on käyttäytynyt pahimmassa tapauksessa aina sinua kohtaan kun täysi *ulkku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en edes haluaisi mitään yleisiä hautajaisia. Hitto soikoon, kun olen kuollut, niin olen kuollut, ripotelkaa tuhkat jonnekin ja jatkakaa elämää.

En ole koskaan ymmärtänyt hautajaisten ideaa. Okei, surra saa halutessaan, mutta pakko sitä on kerääntyä esittämään parempaa ihmistä ja muistelemaan jotakuta, jonka olet nähnyt viimeksi vuosikymmeniä sitten ja joka on käyttäytynyt pahimmassa tapauksessa aina sinua kohtaan kun täysi *ulkku.

Lahjoita ruumiisi tieteelle niin omaisesi välttyvät myös tuhkan siroittelulta.

Vierailija
24/108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjoita ruumiisi tieteelle niin omaisesi välttyvät myös tuhkan siroittelulta.

Kaikkea ei voida käyttää ihan loppuun saakka, vaikka yliopistoilla noista onkin pulaa harjoittelua varten. Mutta vastauksena, olen tehnyt elinluovutustestamentit sun muut valmiiksi sen päivän varalle, kun heitän lusikan nurkkaan :)

Vierailija
25/108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämästä ei selviä hengissä. Kyllähän vaikka Jazz-hautajaiset New Orleansin tyyliin olisi kova vaihtoehto. Tai kunnon teknobileet ja sitten raketilla tuhkat taivaalle.

Vierailija
26/108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolema on usein hyvin järkyttävää, mykistävää, pakahduttavaa. On mautonta ohittaa ne ja iloisesti mennä eteenpäin ja riehakkaasti vaan pukeutua punaiseen ja kippistellä hauskojen tarinoiden keskellä. Suorastaan makaaberia.

Höpö höpö; ainoastaan sinun rajoittunut näkemyksesi. Mitä se sinulle kuuluu jos jotkut haluavat ennemmin juhlia kuin synkistellä?

Vierailija
27/108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tahtoisin sellaiset kuoppaajaiset, mitkä olisivat eloonjääneille mahdollisimman helpot.

Ja koen että nykymalli on hirveää ihmisrääkkäystä.

Höpö löpö. Miten hillitysti oleminen ja tummiin asiallisiin vaatteisiin pukeutuminen on ihmisrääkkäystä?

Joskus elämässä pitääkin opetella se taito, että ollaan rauhallisesti ja edes kohtuullisen arvokkaasti.

Vai mitä ihmeen sirkusmeininkiä tämän elämän pitäisi olla?

Minä en halua jonkun rakkaan omaiseni muistotilaisuuden mitään pitsaa ja kokakolaa ja remuamista. Minun suruani pitää kunnioittaa tai sitten ollaan poissa.

On vainaja sitten sanonut mitä tahansa, yleensä ne on nuoria ihmisiä, jotka ei ajattele omaisiaan pätkän vertaa.

Vierailija
28/108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema on elämän looginen loppupiste joten miksi pitäisi synkistellä? Jos AP olisi tottunut iloisiin hautajaisiin niin moittisi synkistelijöitä tunnelman pilaamisesta.

Vierailija
29/108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt vainaja saa päättää ja pitää juuri sellaiset hautajaiset kuin haluaa?

Saa ihan itse päättää?

Ihmettelen miten kutsu tuli edes AP:lle?

Vainajako ne hautajaiset järjestää?

Ne on omaisten järjestämä tilaisuus. He surevat vainajaa, eivät juhli tämän kuolemaa.

Pössöpäät, pysykää pois siunaus- ja muistotilaisuuksista, jos ette osaa ettekä halua käyttäytyä.

Vierailija
30/108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaisista päättää viime kädessä omaiset. He myös päättävät voiko vainajan toiveita toteuttaa ja missä määrin.

Vierailija
31/108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolemasta ei tee iloista asiaa se, että päätetään olla iloisia ja vietetään hilpeinä niitä hautajaisia.

Se on teennäistä.

Kuolema on surun asia ja surua ei kannata väkisin vääntää iloksi.

On aika olla iloinen ja on aika olla surullinen.

Vierailija
32/108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö; ainoastaan sinun rajoittunut näkemyksesi. Mitä se sinulle kuuluu jos jotkut haluavat ennemmin juhlia kuin synkistellä?

Tästä päättää omaiset jotka hautajaiset järjestää. Jos sun puoliso, lapsi tai vanhempi kuolee, saat järkätä ilojuhlan jos tahdot.

Mutta jos et ole niitten hautajaisten järkkääjä ja saat sinne vain kutsun, et mene sinne ilottelemaan, ellei niin ole erityisesti toivottu.

Vierailija
33/108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolema on elämän looginen loppupiste joten miksi pitäisi synkistellä? Jos AP olisi tottunut iloisiin hautajaisiin niin moittisi synkistelijöitä tunnelman pilaamisesta.

Miksi kaunis ja hillitty esiintyminen olisi synkistelyä?

Vierailija
34/108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te siellä hautajaisissa iloitsette?

Vierailija
35/108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekästä pitää kiinni kenestäkään, meillä kaikilla on oma polku kuljettavana, ja jos toisen on aika mennä, jätämme hyvästit ja juhlistamme läpikulkijan elämää. 

Vierailija
36/108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama, mitä se vainaja halusi, kekkerit ovat eläville ja he tekevät niistä sellaiset kuin haluavat. Määräysvalta valitettavasti loppuu kuolinhetkellä. Vain testamentilla voi määrätä asioita, mutta vain taloudellisia.

Vierailija
37/108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko samaa mieltä jos sulta kuolisi vaikka sun rakas lapsi?

Tuhkat vaan jonnekin ja se siitä, sinä jatkat elämää, sinähän et ymmärrä hautajaisten ideaa!

Vierailija
38/108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaiset ovat niille, jotka elävät, ei sille joka on kuollut. Mulla ei ole mitään tarvetta esittää aiheen suhteen toiveita. Läheiset saavat päättää millaista surutyötä tahtovat tehdä ja minne hautaavat tai sirottelevat. Ei sillä mulle ole enää merkitystä, mutta heille voi ollakin ja se on tärkeintä.

Vierailija
39/108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, ettei vainajan tahtoa noudateta. Tuttavamme oli varannut itselleen hautapaikan ja olisi halunnut kirkkohautajaiset. Hänen vaimonsa järjesti tuhkauksen ja tuhkat ripoteltiin muistolaaksoon. Perinteiset hautajaiset tulevat kalliiksi. Äitini sai työpaikaltaan 5 k hautausavustusta, millä rahalla kutsuimme 15 henkilöä muistotilaisuuteen ja äidin nimi kaiverrettiin sukuhautaan. Asuin Ranskassa ja osallistuin siellä hautajaisiin. Hautajaisissa tarjoiltiin pelkästään alkoholia. Vainaja oli tehnyt itsemurh....Ensin vainajaa kehutyiin ja sitten tuotiin esiin vain negatiivisia puolia. Hirveät hautajaiset ja tunsin myötähäpeää vainajan vanhempien käytöksen johdosta. Hautajaisissa tulee pysyä asiallisena. Naureskeli ei kuulu hautajaisiin, vaikka positiivisena voi esiintyä.

Vierailija
40/108 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt vainaja saa päättää ja pitää juuri sellaiset hautajaiset kuin haluaa?

Saa ihan itse päättää?

Ihmettelen miten kutsu tuli edes AP:lle?

Nuijaa koska se vainaja ei itse ole mukana, hautajaiset ovat omaisille ja läheisille.

Vainajahan tulee tietysti istuttaa tuoliin pöydän päähän piristämään tunnelmaa!

Silmät ja suu auki, silmät valkoisina ja naama harmaana... Karnevaalilakki päässä ja serpentiiniä olkapäillä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä