Kahdelle tuomio "anonyymillä" Ylilaudalla kirjoitetuista törkyviesteistä
Ei ollutkaan niin anonyymi kuin miltä näytti.
https://www.iltalehti.fi/fitnessvoimailu/a/c20bf57f-ce65-402f-baea-5a63…
Kommentit (375)
Minusta on ironista, että palstanaiset kauhistelevat solvaamista ketjussa, jossa itse solvaavat tuomittuja henkilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkähän takia iltapäivälehdet oikein painottivat että kyseessä oli yksin asuvat miehet? Pilkatakseen yksinasuvia miehiä?
Koska se oli olennaista sen kannalta että heidät voitiin osoittaa syyllisiksi, muuten joku muu samasta taloudesta olisi voinut kirjoittaa viestit.
Ja ennenkaikkea sen mainitseminen saa nämä tyypit jäyttämän vielä säälittävänmiltä.
Vierailija kirjoitti:
Päiväsakon määrästä päätellen nuorempi elää pelkillä tuilla. Joku kunnon luuseri, jonka mielestä "huo*a" on ihan normaali sana josta ei voi pahastua 🤦
Onko "luuseri" sana, josta voisi pahastua?
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ironista, että palstanaiset kauhistelevat solvaamista ketjussa, jossa itse solvaavat tuomittuja henkilöitä.
Nyyh-nyyh! Vali-vali!
Puhuu edustajat mitä sattuu eikä sanktioita tule!
Vierailija kirjoitti:
Tässä on se ero että nämä ovat jo menettäneet kunnioituksen teoillaan +kukaan ei käytä heidän oikeita nimiään/henkilöllisyyttään.
Kaikki henkilöön menevä haukkuminen on ihan p*rseestä, mutta itseäni vähän ihmetyttää miten epäjohdonmukaisesti näitä juttuja sovelletaan.
Jotakin ihmistä saatetaan vainota vuosikausia ja perättömiä huhuja levitellä netissä. Sitten taas jotakuta haukutaan rumaksi ja vesipääksi, ja tekijä saa tuomion. (Oletan että tässä tapauksessa oli hu*rittelu isompi rikos kuin rumaksi haukkuminen, mutta kuinka monta meistäkin on hu*riteltu elämämme aikana ilman että kukaan saa siitä rangaistusta?)
Netin törkyviesteistä pitäisi olla jotenkin selkeämmät pelisäännöt, että millainen toiminta menee lain toiselle puolelle ja mikä ei.
Kaikki ikävät mielipiteet eivät myöskään voi millään olla laittomia vaikka ikäviä ovatkin. Millään logiikalla "X on ruma ja tyhmä nönnönnöö" ei voi olla rangaistava mielipide, vaikka typerää onkin. Mutta sen pommittaminen netissä niin että se täyttää vainoamisen tunnusmerkit pitäisi olla helpommin rangaistavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväsakon määrästä päätellen nuorempi elää pelkillä tuilla. Joku kunnon luuseri, jonka mielestä "huo*a" on ihan normaali sana josta ei voi pahastua 🤦
Onko "luuseri" sana, josta voisi pahastua?
Ei tällaisen teon yhteydessä. Luuserin teko.
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla säälittävänpää kun joku 70luvulla syntynyt mies asuu vielä yksin.
Mitä säälittävää siinä yksin asumisessa on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on se ero että nämä ovat jo menettäneet kunnioituksen teoillaan +kukaan ei käytä heidän oikeita nimiään/henkilöllisyyttään.
Juridisesti asia on noin, mutta moraalisesti ei. Solvaaminen on solvaamista. Minun silmissäni olette samalla tasolla eikä teillä ole varaa jeesustella.
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla säälittävänpää kun joku 70luvulla syntynyt mies asuu vielä yksin.
Onhan se voinut vaikka erota parisuhteesta ja asuu nyt yksin? Mahdollisuuksia on vaikka mitä.
Ketään ei varmaan kiinnosta että onko näillä miehillä taustalla masennusta, yksinäisyyttä tai muuta vaivaa. Että nuo kirjoitukset on pahanolon purkamista ja turhautumista esim naisettomuuteen? Toki on väärin haukkua ketään.
Vierailija kirjoitti:
Incel itkee
Tässä sä taas osoitat, että olet itse yksi niitä ihmisiä, jotka mielellään halventavat muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juridisesti asia on noin, mutta moraalisesti ei. Solvaaminen on solvaamista. Minun silmissäni olette samalla tasolla eikä teillä ole varaa jeesustella.
Kun palstan naiset haukkuu oikeudessa tuomittuja henkilöitä se on sama kuin jos kyseiset henkilöt hoorittelee naista joka ei mitään muuta ollut tehnyt kuin harrastanut ja ollut juuri sellainen kuin nainen joita miehet kuolaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko jossain julkaistu näiden nimet?
Mitä teet sillä tiedolla?
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei varmaan kiinnosta että onko näillä miehillä taustalla masennusta, yksinäisyyttä tai muuta vaivaa. Että nuo kirjoitukset on pahanolon purkamista ja turhautumista esim naisettomuuteen? Toki on väärin haukkua ketään.
Miksi pitäisi kiinnostaa? Onko mielestäsi jotenkin lieventävä tekijä jos vaikka murhaajalla on paha olo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Incel itkee
Tässä sä taas osoitat, että olet itse yksi niitä ihmisiä, jotka mielellään halventavat muita.
Voi nyyh!
Vierailija kirjoitti:
Eikös sakot lasketa tulojen mukaan ja kelan maksamia tukia ei lasketa tuloiksi? Todennäköisempää on et hän tekee osa-aikatyötä ja saa sen lisäksi tukia/tukea ja sakko on laskettu palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jossain julkaistu näiden nimet?
Olisi kyllä mielenkiintoista tietää
Löytyy kun pyydätte tuomion käräjäoikeudesta. Tulee sähköpostissa, ei maksa mitään. Muutenkin mielenkiintoista tietoa jutusta.