Yle: Kymmenet ihmiset jättivät nuoren miehen hädässä yksin
Yle: Kymmenet ihmiset jättivät nuoren miehen hädässä yksin Helga, 25, auttoi ja kertoo nyt surustaan
Jutussa ja sen kommenttiosiossa pohditaan syitä siihen, miksi ihmiset eivät pysähdy auttamaan. Itselleni tulee ihan ensimmäisenä syynä mieleen se, kun jo peruskoulussa annettiin ymmärtää, että olen huono oppimaan ja teen aina kaiken väärin ja tämä korostui erityisesti yläasteella. Eli yhteiskunta on tehnyt itselleen karhunpalveluksen tuossakin suhteessa, kun on antanut opettajien ja muiden oppilaiden purkaa turhautumisensa minuun.
Sitäkin tulee aina mietittyä, kun joku jossain makoilee, että taas siinä on juoppo rähjäisissä vaatteissaan. Onneksi tähän asti on aina ollut niitä muita, jotka ovat ennen minua menneet auttamaan.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen olisi saanut apua aikaisemmin.
Ei sitä voi tietää varmasti.
Nainen nähdään aina enemmän auttamisen arvoisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen olisi saanut apua aikaisemmin.
Ei sitä voi tietää varmasti.
Nainen nähdään aina enemmän auttamisen arvoisena.
Itsenäinen, voimakas nainen ei tarvitse miehiltä apua
Vierailija kirjoitti:
Miksi tässä ketjun kommenteissa mainitaan Helsinki? Tuo tapahtui Kuopiossa, mutta varmaan olisi voinut tapahtua missä vaan.
Niin, missä vaan eli myös ja varsinkin helsingissä jossa tuokin ongelma on moninkertainen sekä asukasmääristä että ongelmatapausten määristä johtuen. Helsinki on oikeasti ryhmä pikkukaupunkeja jotka on laitettu vieri viereen. Niitä vaan kutsutaan kaupunginosiksi eikä erillisiksi kaupungeiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutussa ei edes sanota, mitä hätää sillä tainnut varsinaisesti ollakaan.
Nuori mies ei reagoinut jutun mukaan puheeseen ja herättelyyn edes 20 minuutin kuluttua, hengitti kylläkin. Eli ei ollut kaikki hyvin.
Antaa sen sitten nukkua vaan rauhassa. Huumeita kiskottu kaksin käsin...
Jos käy tsägä niin se hyytyy siihen. Amnulanssella on parempaakin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutussa ei edes sanota, mitä hätää sillä tainnut varsinaisesti ollakaan.
Nuori mies ei reagoinut jutun mukaan puheeseen ja herättelyyn edes 20 minuutin kuluttua, hengitti kylläkin. Eli ei ollut kaikki hyvin.
Antaa sen sitten nukkua vaan rauhassa. Huumeita kiskottu kaksin käsin...
Noita torkkujia on ihan liikaakin joillain alueilla. Helsingin johto on ihan tarkoituksella kerännyt ongelmatapauksia muutamalle asuinaluelle, ilmeisesti sillä idealla että ovatpa poissa muualta missä parempi väki asuu. Eli siis ei ainakaan kesällä jaksa toista kertaa vilkaista jos joku näyttää torkkuvan jossain penkillä. Talvella voisi tietty ihmetellä kun pakkasella tuollainen on vaarallista.
Turha siis syyllistää. Itse te nää "ongelmatapaukset" olette pois silmistänne ohjanneet samalle alueelle "jonkun muun" ongelmaksi ja ilmeisesti luulette ettei muuta tarvitse sitten tehdäkään.
Käyttöhuoneita muuten vastustetaan koska jokainen tajuaa ettei noita sinne paremman väen alueille tule vaan alueille joilla on jo muutenkin hallitsemattomaksi paisuvia ongelmia aineidenkäyttäjien kanssa. Lisäksi sen nyt tietää jo etukäteen että poliitikot poseeraa sillä varjolla että tehtiinpäs tässä huumeongelmalle jotain (käyttöhuoneet) vaikka nuo on vaan temppuna roskien lakaisua maton alle eikä tee huumeongelmalle oikeastaan mitään. Saattaa jopa pahentaa sitä.
Jos meillä olisi käyttöhuoneita, olisi vähemmän piikkejä pitkin puistoja ja jopa leikkipuistoja
Eniten mua järkytti tässä, että tuo on 25-vuotias :D :D
Ja hoitoalan koulutus. Jos katsoo, että on oudossa asennossa ja ei edes hengitä kunnolla, menenpä tässä shoppaamaan lähes puoleksi tunniksi.
Oma äitini ei koskaan mennyt auttamaan, vaikka näki jotain tapahtuneen. Esim. kuljimme joskus kaupungin kävelykadulla ja maassa makasi mies, ilmeisesti oli kaatunut. Oli aika laitapuolenkulkijan näköinen ja voivotteli siinä maassa. Äitini vaihtoi vain kadun puolta ja menimme ohi. Joku onneksi meni auttamaan miestä, kun käännyin katsomaan. Tämä ei ollut ainoa kerta, vaan äitini ohitti aina ihmiset, jotka mielestäni olisivat tarvinneet apua.
Onneksi en itse oppinut tuota tapaa, vaan menen aina auttamaan, jos epäilen, että joku voisi tarvita apua, myös niitä juopon näköisiä ihmisiä. Useita kertoja kun olen mennyt auttamaan jotakin, moni ihminen on vain ohittanut apua tarvitsevan, esim. pyörällä kaatuneen, joka ei noussut ylös, mutta kun olen itse pysähtynyt, sitten suurinpiirtein jokainen ohikulkija on pysähtynyt kysymään minulta tarvitsemmeko apua. Pari kertaa on joku myös pysähtynyt, mutta pelkästään kuvaamaan.
Ihan älytöntä. Kyllä minä toivon, että jos itse joskus tarvitsen apua, minua autettaisiin, ainakin omalta osaltani pidän hengissä tätä auttamista.
Miesten ei kannata sekaantua mihinkään.
- menet katsomaan miehen vointia, se on nuppi sekaisin ja pitä sinua uhkana. Saat jostain huumeneulasta tai puukosta kun se luulee että sä yrität ryöstää sen aineet.
- menet katsomaan naisen vointia. Raiskaussyyte. Vähintään ahdistelusta.