Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan ostanut autoa uutena?

Vierailija
16.09.2023 |

Minä kerran.Auto nyt 20v. vanha,400t ajettu ja luultavasti taas seuraavassa katsastuksessa eka kerralla läpi.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut koska auto on surkein sijoituskohde ikinä. Ajelen mahdollisimman edullisella autolla ja laitan ne rahat tuottamaan mitkä menisi autoon.

Vierailija
2/45 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan, mutta ajan aina uudella autolla. Mä en osaa sitä laitella, joten liisaan. Maksan 500 euroa kuussa ja bensat. Kolmen vuoden päästä sitten taas uudempi malli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useammankin olen firmalle ostanut. Itselleni en koskaan.

Vierailija
4/45 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti.

Vierailija
5/45 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Ajan 10v autolla. Auto on paska sijoitus.

Vierailija
6/45 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Några gånger då det var vettigare än att köpa begagnat. På sistone har man köpt lättbegagnat och håller bilarna i flera år tills de börjar få något större fel.

Vierailija
7/45 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kysymys. Tietysti ostan aina auton uutena. Mitä järkeä ostaa toisten romuksi ajama käytetty kosla?

Vierailija
8/45 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla ap, vai oletko minä?🙄

Vierailija
9/45 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enkä tule ikinä ostamaan.

Vierailija
10/45 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autottomana kommentti. Miksi ostaa auto? Ja tuhota maapallo. Käyttäkää julkisia, niin ette kääntyile haudoissanne.

Vierailija
11/45 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ostanut koska auto on surkein sijoituskohde ikinä. Ajelen mahdollisimman edullisella autolla ja laitan ne rahat tuottamaan mitkä menisi autoon.

Auto on tosiaan huono sijoitus mutta useimmat eivät sellaisena sitä pidäkään vaan välttämättömänä kuluna. Silloin kannattaa miettiä mikä tulee halvimmaksi. Tyhmintä on ostaa tiuhaan uusia autoja ja kantaa niiden suurin arvonmenetys. Sen sijaan asiat muuttuvat jos ostaa auton uutena ja pitää sitä pitkään. Jos ostaa nyt 30 kEur uuden auton ja ajaa sillä 15 vuotta, on keskimääräinen arvonlasku enintään 2 kEur/v eikä käytännössä edes sitä koska ehjällä noin vanhalla on vielä jäännösarvonsa. Kahden tonnin räpsyjä voi joutua ostamaan uuden joka vuosi tai käyttämään paljon rahaa niiden korjaamiseen. Säästö ei välttämättä ole merkittävä ja voi olla polttoainekuluista yms. riippuen jopa negatiivinen, kun uusi auto tapaa olla energiapihimpi.

Vierailija
12/45 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan auton aina uuteen kun edellisen takuuaika loppuu. Ei tule korjauskustannuksia, eikä tarvitse koskaan katsastaa.

Vierailija
13/45 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin itselleni 50v lahjaksi uuden auton, josta maksoin noin 70 000 euroa. Olihan se ihan kivaa noin pari kuukautta, mutta sen jälkeen ei ollut enää samaa hohtoa. Nyt kun sen on kokenut, niin en enää toiste varmaankaan osta. Jatkossa ostan 1-2v vanhan käytettyn auton. 

Oma kokemus oli, että ei se ollut hintansa arvoinen elämys. 

Vierailija
14/45 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto ystävä kirjoitti:

Autottomana kommentti. Miksi ostaa auto? Ja tuhota maapallo. Käyttäkää julkisia, niin ette kääntyile haudoissanne.

Lapsellista.

Vierailija
15/45 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti. 2000-luvun alussa kun autoveroa alennettiin oli tilanne jolloin uusi oli edullisempi ostaa. Ostin 206 pösön 9990€ hintaan ja siihen sai talvirenkaat ja kahden vuoden huolenpitosopimuksen. Reilun vuoden päästä sain vaihdossa 10000€ kun tarvittiin isompi.

Vierailija
16/45 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti, v. 2000 ja 2023. Välissä ollut sitten enemmän ja vähemmän käytettyjä autoja. 

Vierailija
17/45 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan, mutta ajan aina uudella autolla. Mä en osaa sitä laitella, joten liisaan. Maksan 500 euroa kuussa ja bensat. Kolmen vuoden päästä sitten taas uudempi malli.

Iseasiassa et aja koskaan uudella autolla, paitsi sen ekan ajon kun saat sen sieltä liikkestä. Sen jälkeen se on jo käytetty.

Vierailija
18/45 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset 5 autoa olen ostanut uutena. Uusin on tulossa tässä kuussa.

Vierailija
19/45 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ostaan yhtäkään autoa. Mutta olen ollut mukana uuden auton ostoksilla useamman kerran.

Vierailija
20/45 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset kuusi ostettu uutena.

Nykyisellä taidan ajaa niin kauan kuin vielä saanut pitää ajokortin. N73

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan