Oletko koskaan ostanut autoa uutena?
Minä kerran.Auto nyt 20v. vanha,400t ajettu ja luultavasti taas seuraavassa katsastuksessa eka kerralla läpi.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
En ole ostanut koska auto on surkein sijoituskohde ikinä. Ajelen mahdollisimman edullisella autolla ja laitan ne rahat tuottamaan mitkä menisi autoon.
Eli auto on kuin lotto, tai jäätelö, tai viini, tupakka, ulkomaanmatka, televisio, kirja... onneksi raha ja sen tuotto ei ole minulle se kaikki kaikessa, vaan ostan sitä mikä tuntuu hyvältä.
En ole, koska ei suomalaisella ole varaa ostaa uutta autoa
M50
Vierailija kirjoitti:
En ole ostanut koska auto on surkein sijoituskohde ikinä. Ajelen mahdollisimman edullisella autolla ja laitan ne rahat tuottamaan mitkä menisi autoon.
Eihän se ole sijoituskohde ollenkaan. Vai onko sinulle pyykkikonekin sijoituskohde? Jenkkisänky on sijoituskohde? Tunnistatko kulutustavaran ja sijoituksen eron?
Olen ostanut uuden auton, mies myös.
2 ja liisannut 3. Ensiviikolla taas uusi leasingauto alle:)
Vierailija kirjoitti:
2 ja liisannut 3. Ensiviikolla taas uusi leasingauto alle:)
Kertokaas mistä saa sopuhintaisen liisaussopparin jos autola myös ajetaan eikä vaan pidetä parkkipaikalla. Nää mainoksissa olevat ajomäärät on naurettavan pieniä.
Vierailija kirjoitti:
Auto on ku-lu-tus-hyö-dy-ke. Minä olen ostanut uuden auton kun kulut ja korot oli nolla ja ajan sillä vieläkin. Silloin ei ollut mitään järkeä käyttää edes mahdollisemman edulliseen meneviä rahoja ku-lu-tus-hyö-dyk-kee-seen. Kai sitä voisi kohta vaihtaa, että joku saisi mahdollisemman edullisen auton.
No, Suomen autokanta alkaa olla 13.5 vuotta vanhaa. Uudet autot ei mene kaupaksi, joten myös vaihtoautoja ei tule markkinoille.
6 uutta autoa olen ostanut sen jälkeen kun täytin 18v.
M42
Vierailija kirjoitti:
No, Suomen autokanta alkaa olla 13.5 vuotta vanhaa. Uudet autot ei mene kaupaksi, joten myös vaihtoautoja ei tule markkinoille.
Suomeen tuodaan muista eu maista käytettyjä autoja tänne varmaan enemmän kuin koskaan joten kyllä niitä autoja riittää.
Mulla on ollut tähän mennessä 5 autoa, joista 2 on ostettu uutena. Viimeisimmän ostin käytettynä, oli 2 v vanha. Ja jos talouden kaikki autot lasketaan, niin niistä useampikin on ollut ostettaessa uusi (mun nimissä oli avioliiiton aikana se kakkosauto).
Ostan aina uuden ja pistän vaihtoon 3 vuoden välein kun takuu loppuu. Ei jaksa korjailla mitään vanhaa romua.
Ostin ekan uuden autoni kun sain 150.000e perintöä. Ostin 50.000e auton. En ikimaailmassa ostaisi autoa velaksi, enkä viimeisillä säästöillä.
Vierailija kirjoitti:
Ostan aina uuden ja pistän vaihtoon 3 vuoden välein kun takuu loppuu. Ei jaksa korjailla mitään vanhaa romua.
Mun autossa on 7 vuoden takuu. Kia.
Kaksi autoa olen ostanut uutena, mutta en usko enää olevan siihen mahdollisuutta. Pienet ja edulliset autot, kuten Ford Fiesta, tapetaan pois EU:n mielipuolisten päästövaatimusten takia joten autot ovat jatkossa entistäkin kalliimpia. Nykyinen autoni on jo 7,5 vuotta vanha, ajellaan tällä niin kauan kuin kohtuudella liikkuu.
Mulla on viides uutena ostettu auto menossa, miehellä on kuudes, eli taloudessa yhteensä 11 autoa ostettu uutena.
En ole koskaan pitänyt autoa sijoituksena, sijoitukset on muualla ja niiden tuotoilla voi ostaa juuri sellaisen auton kun haluaa. Nyt kun on päässyt uusien autojen makuun niin ei tulisi kyllä mieleenkään ostaa käytettynä kuin ehkä joku klassikko harrastusautoksi. Inhottaa ajatuskin, että pitäisi ajaa jonkun muun klähmimällä ratilla...
Vierailija kirjoitti:
Mulla on viides uutena ostettu auto menossa, miehellä on kuudes, eli taloudessa yhteensä 11 autoa ostettu uutena.
En ole koskaan pitänyt autoa sijoituksena, sijoitukset on muualla ja niiden tuotoilla voi ostaa juuri sellaisen auton kun haluaa. Nyt kun on päässyt uusien autojen makuun niin ei tulisi kyllä mieleenkään ostaa käytettynä kuin ehkä joku klassikko harrastusautoksi. Inhottaa ajatuskin, että pitäisi ajaa jonkun muun klähmimällä ratilla...
Sen ratin ja penkit jne. voi kylläkin puhdistaa. Miten kotonasi, siivoatko koskaan vai heitätkö vaan pois käytössä likaantuneet tekstiilit ja tavarat ja ostat aina vaan uuden tilalle?
Pari kpl. Enää ostan vai max parin tonnin romuja. Ylivoimaisesti halvin ja huolettomin tapa autoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen ratin ja penkit jne. voi kylläkin puhdistaa. Miten kotonasi, siivoatko koskaan vai heitätkö vaan pois käytössä likaantuneet tekstiilit ja tavarat ja ostat aina vaan uuden tilalle?
Toki siivoan ja pesen likaantuneet tekstiilit, en vaan koskaan osta niitäkään käytettynä vaan uutena. Ostaako käytettyjen autojen ostajat myös sahvansa ja sänkynsä aina käytettyinä ludepesinä?
Itse ostan auton n. 3v käytettynä ja pidän sitä n 3v. Juuri oli auton vaihto ajankohtainen ja ostin 3v vanhan hintaan 17000€. Uusi vastaavin varustetein maksaa 34000€, eli auton hinnasta oli sulanut tasan puolet kolmessa vuodessa. Uskon pääseväni arvon pudotuksessa tuohon n. 2k€/v. ja saan ajaa jatkuvasti hieman tuoreemalla autolla. En tosin ikinä uudella mutta sellaisella joka ei uudesta kamalasti häpeä. Olisi aika pitkä matka ajaa se uudesta ostettu auto 15 vuotiaaksi. 6 vuotiaasta pitäisi vielä körötellä 9 vuotta vanhenevalla ja herkemmin vikaantuvalla autolla.