Millainen on ihastunut nelikymppinen mies?
Olen ihastunut työkaveriini. Ollaan molemmat varattuja, minä 35-vuotias nainen, hän reilu 40-vuotias mies. Vietettiin yhdessä iltaa firman juhlissa ja sen jälkeen on ollut melko viatonta viestittelyä. Ajattelen häntä jatkuvasti, jännitän kun kohtaan töissä ja nyt olen alentunut jo sille tasolle, että stalkkaan hänen whatsapp-käyntejään. Jos huomaan hänen olevan paikalla, jään vaan katselemaan häntä siellä ja mielessäni toivottelen hyvät yöt tai mitä milloinkin. Ihan naurettavaa eikö? Tästä kaikesta tuli mieleen, että olisi kiva tietää miten aikuiset (yli nelikymppiset) miehet käyttäytyvät ihastuneena. Harrastavatko myös tällaisia teini-ihastukselta tuntuvia stalkkauksia, meneekö ruokahalu tai pasmat sekaisin ihastuksen nähdessä?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu yksilöstä ja tilanteesta. Jos on hyvässä suhteessa jota ei halua pilata, niin sitten ihastuneenakin yrittää toimia neutraalisti ja toivoo, että ihastuminen menisi ohi. Samat perhoset on kuitenkin vatsassa kuin kenellä tahansa teinitytölläkin.
No näin neutraalisti me yritetään selvästi molemmat toimia, mutta ajatuksilleni en voi mitään: kaipaan ja haaveilen hänestä siitä huolimatta, ettei mitään voisi ikinä oikeasti tapahtua. En halua rikkoa kummankaan avioliittoja, ainoastaan kaipaan pientä piristystä arkeen ja työpäiviin. Ja tietysti imartelisi, jos hänellä olisi minusta samanlaisia ajatuksia kuin minulla hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Nuuhkii peffaa
Mutta kenen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu yksilöstä ja tilanteesta. Jos on hyvässä suhteessa jota ei halua pilata, niin sitten ihastuneenakin yrittää toimia neutraalisti ja toivoo, että ihastuminen menisi ohi. Samat perhoset on kuitenkin vatsassa kuin kenellä tahansa teinitytölläkin.
No näin neutraalisti me yritetään selvästi molemmat toimia, mutta ajatuksilleni en voi mitään: kaipaan ja haaveilen hänestä siitä huolimatta, ettei mitään voisi ikinä oikeasti tapahtua. En halua rikkoa kummankaan avioliittoja, ainoastaan kaipaan pientä piristystä arkeen ja työpäiviin. Ja tietysti imartelisi, jos hänellä olisi minusta samanlaisia ajatuksia kuin minulla hänestä.
Ymmärrän kyllä hyvin. Jos kuitenkin jotain kautta selviää, että hänellä on samanlaisia tunteita, niin kyllä siinä molempien liitot ovat sitten aikamoisessa koeponnistuksessa. Sellainen uuden ihastuksen vetoa on aika vaikea vastustaa, vaikka kaikki oikeus ja kohtuus vetäisi toiseen suuntaan.
Edelleen kiinnostaa, millaisia tuollaiset +40v miehet ovat kun ovat ihastuneita. Millaisia on perhoset vatsassa? Teettekö jotain lapsellista (kuten minä stalkatessani ihastuksen wa-käytöstä), katseletteko iltaisin ihastuksen kuvia ja miten käyttäydytte ihastuksen läsnäollessa?
Olet 35 ja mietit miten pari vuotta vanhemmat toimivat? Luuletko nelikymppisten jotenkin eroavan itsestäsi paljonkin? Saman ikäisiähän re olette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää työpaikan vessaan paneen
Ihan samalla tavalla mekin osataan käyttäytyä.
Nauti ihastuksen tunteesta, mutta jätä siihen. Olette molemmat varattuja, kanavoi ihastumisen antama seksuaalienergia omaan puolisoosi. Niin hänkin luultavasti tekee.
Millainen moraali ja arvot teillä oikein on?
Vierailija kirjoitti:
Olet 35 ja mietit miten pari vuotta vanhemmat toimivat? Luuletko nelikymppisten jotenkin eroavan itsestäsi paljonkin? Saman ikäisiähän re olette.
Tässä siis erona että olen nainen ja hän on mies. En tiedä, miten tuon ikäiset miehet ihastuneena yleensä käyttäytyvät - voi toki olla, että ihan samalla tavalla kuin naisetkin. Edellisen kunnon ihastuksen olen kokenut parikymppisenä, joten ei ole kokemusta tällaisten lähes keski-ikäisten ihastumisista.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen kiinnostaa, millaisia tuollaiset +40v miehet ovat kun ovat ihastuneita. Millaisia on perhoset vatsassa? Teettekö jotain lapsellista (kuten minä stalkatessani ihastuksen wa-käytöstä), katseletteko iltaisin ihastuksen kuvia ja miten käyttäydytte ihastuksen läsnäollessa?
Riippuu tosiaan siitä onko meininki vaalia nykyistä liittoa vai ei. Jos on tarkoitus lähteä uuden ihastuksen perään, niin kyllä sen varmaan keskusteluista, niiden aiheista ja sävystä huomaa.
Jos tarkoitus on vaalia nykyistä suhdetta, niin silloin yritetään miettiä uutta ihastusta mahdollisimman vähän...siinä toki surkeasti epäonnistuen.
Ihmiset ovat lopulta aika samanlaisia. Eli jos hän on sinuun ihastunut, niin aika samanlaisia asioita hänen päässään pyörii kuin sinullakin.
Kiihottuu susta töissä, menee sitten kotiin ja illalla pa*ee omaa kumppaniaan.
Vierailija kirjoitti:
Nauti ihastuksen tunteesta, mutta jätä siihen. Olette molemmat varattuja, kanavoi ihastumisen antama seksuaalienergia omaan puolisoosi. Niin hänkin luultavasti tekee.
Pystyttekö te ihmiset nauttimaan epätoivotusta ihastumisen tunteesta? Itse koen sen hyvin raastavana.
Tuo jälkimmäinen ohje on varmasti hyvä, jos sen onnistuu tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyttekö te ihmiset nauttimaan epätoivotusta ihastumisen tunteesta? Itse koen sen hyvin raastavana.
Tuo jälkimmäinen ohje on varmasti hyvä, jos sen onnistuu tekemään.
Ihastuksen tunteesta on hyviäkin seurauksia: töihin menee mielellään ja työpäivässä on ylimääräistä jännitystä, kun ei tiedä kohtaako ihastuksensa, saako häneltä katseen tai hymyn. Toisaalta joo, on myös raastavaa kun mieli käy kierroksilla ja toista ajattelee joskus niin ettei pysty muuhun keskittymään.
Omia ajatuksiaan kannattaa yrittää hallita ja aktiivisesti unohtaa tyyppi muuten kuin työkaverina. Mitä oikeasti haluat elämältä, millaiseksi sen haluat muodostaa ja mitkä ovat arvosi? Olet aikuinen ja olet itse vastuussa päätöksistäsi. Vaikka kivaahan siinä ihastumisen tunteessa on aluksi piehtaroida.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit tuota ikäluokkaa tietäisit, olet nuori ja trollailet täällä. Ei kukaan nelikymppinen ole noin epävarma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit tuota ikäluokkaa tietäisit, olet nuori ja trollailet täällä. Ei kukaan nelikymppinen ole noin epävarma.
Trollailusta en tiedä. Samahan se on millä verukkeilla keskustelut nostetaan pystyyn, mutta itse en ainakaan nelikymppisenä ole yhtään sen varmempi minkään asian suhteen kuin kaksikymppisenäkään. Tuntuu, että mitä vanhemmaksi tulee, sen tietoisemmaksi tulee omista vajavaisuuksistaan ja epävarmemmaksi kyvystään hallita elämän kaaosta.
Viihdyn työkaverin seurassa ja voisin häneen ihastuakin. Erona kuitenkin on, että olemme molemmat vapaita, minua estää se, että olen tehnyt paljon ammatillisten päämäärieni eteen enkä halua vesittää sitä työtä saamalla maineen reittä pitkin etenemisellä.
Jos olisin suhteessa, jossa kumppani huokailee illalla sängyssä työkaverin wa statuksen perään, olisin loukkaantunut ja arvostukseni kumppania kohtaan todennäköisesti kokisi kovan kolauksen. Näkisin kunppanin täysin uudessa valossa ja pohtisin todella, mitä suhde minulle ja meille edelleen merkitsee.
Kyllähän ihminen ihastuu koko ikänsä, ja elämään kuuluu paljon tunteita, jotka eivät juuri muutu, vaikka ulkomuotomme vanhenee.
Mielenkiintoista onkin, miten sinä pakonomaisesti mietit sitä ihastusmiehen reaktiota, mutta sinua ei ilmeisesti lainkaan kiinnosta oman miehesi näkökulma. Se ehkä kertoo jotain suhteesi tilanteesta ja sinun käsissäsi on, mitä sille teet.
Minulla on tuore suhde vähän alle nelikymppisen miehen kanssa, ja ihastuminen ja rakastuminen on meillä molemmilla aivan samanlaista kuin nuorenakin. Toinen on mielessä koko ajan, alkuun ei meinannut ruoka maistua ja arjessa tärkeintä on saada olla toisen kanssa. Viestejä vaihdetaan pitkin päivää paljon, kun ei voi olla viestittelemättäkään. Ja kun tavataan, toisesta ei saa tarpeekseen.