Päivittäinen alkoholin tissittulija täällä heips. Puhukaa mulle järkeä etten taas juo.
Olisi tossa kaapin perukoilla 9 kaljaa.
Olen ollut nyt juomatta pian 3 viikkoa kokonaan.
Tiistaina tulee 3 viikko täyteen.
En ole fyysisesti riippuvainen, vaikka joinkin päivittäin.
Tapariippuvainen kyllä.
Tuntuu tylsältä.
Onhan maksa saanut levät jo melkein 3 viikkoa.
En aio aloittaa uudelleen kunnolla, mutta jos silloin tällöin pitäisin palauttavia iltoja kuten tänää ja olisin taas seuraavat pari viikkoa juomatta?
Ei lähde koskaan niin lapasesta jos päätän ja voin kyllä jättää yhteen iltaan.
Olisiko järkevää olla juomatta? Puhukaa mulle järkeä.
Toisaaltaan olisin niin iloinen jos alkoholittomuus kokonaan jatkuisi.
Kommentit (36)
Anna mennä vaan, päihteet on parhaita.
Runsas ja jatkuva alkoholin käyttö aiheuttaa välivaiheiden kautta ensin maksan rasvoittumista, sitten maksasolujen kroonista tulehdusta (alkoholihepatiitti), joka vuosien aikana johtaa sidekudoksen muodostumiseen ja kirroosiin. Kirroosin vaara on selvästi suurentunut, jos päivittäisen absoluuttisen alkoholin määrä on miehillä 40 grammaa tai enemmän. Määrä vastaa noin 3 ravintola-annosta päivässä tai yhteensä 23–24 annosta viikossa.
Terveyskirjaston sivulta
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisti pohtii miten voisi kohtuukäyttää. "Mut ei mulla oo fyysistä riippuvuutta", mitä nyt vaan juominen mielessä joka sekunti
Kyllä mulla ainakin pyörii mielessä aika paljon joku jokapäiväinen tapa jos päätän yhtäkkiä lopettaa sen "seuraavaksi puoleksi vuodeksi". Jos päätän vain vähentää enkä kokonaan kieltää vaikka jäätelön, en ajattele asiaa yhtä paljon.
Elämä on liian pitkä olla juomatta vaikkapa hyvää viiniä. Ympäristösaasteet tappaa meidät kuitenkin.
Olis hienoa, jos haluaisit ja pääsisit kokonaan irti. Alkoholilla ei ole mitään sellaista tarjottavaa mitä ilman et voisi hyvin olla.
Olen ollut alkoholitta vuodesta 1999 eikä ole kaduttanut päivääkään.
Vierailija kirjoitti:
Mutta ehkä yksi känni-ilta kuitenkin rentouttaisi, kun sitä on vielä jäljillä.
Sitten olisi kaapit tyhjät alkoholista ja raittius voisi jatkua.
Ap
Aidon alkoholistin ajattelutapa 🙄, etkä usko itsekän raittiuden jatkumiseen 🤷🏻
Toivottavasti ap onnistuit. Itse en yli viikkoa pysty olemaan juomatta, alkoholisti olen. Kerran viikossa juon 12 olutta kerralla tai kaksi pulloa viiniä. Vuosia sitten olin vain pelkkä tissuttelija, mutta se alkoi siitä lisääntyä, yhtäkkiä meni jo neljä pulloa viiniä parissa viikossa, pari lasia joka ilta. Lopetin tissuttelun ammattiavun kanssa, olin viisi vuotta mitään juomatta, sitten taas sorruin surun myötä, ja nyt juon kerran viikossa enemmän kuin ikäiseni saisi, en edes terve ole, vaikka vielä töissä käynkin, mutta ilman kaatokänniä perjantaisin en varmaan enää olisi elossakaan. Tämä henkinen ja fyysinen pahoinvointi lauantaisin antaa minulle edes jonkinlaisen henkireiän etsiä pakokeinoa tästä tilanteesta, ja tuo eilinen juominen on taas lieventänyt tätä loputonta henkistä pahaa oloa jollain tapaa, uskon muka taas selviäväni hetken jotenkin eteenpäin, tai niin ainakin toivon.
Toivon myös, että löydät syyn lopettaa, sitä minäkin taas etsin.
Ota nyt vaan. Hyvää se tekee. Tunnet edes hetken olevasi mielenkiintoinen ja älykäs. Huomenna on aikaa katua.
AP, kuinka kävi? Häviskö täydet pullot salaperäisesti niin että piti hakea uudet?
Alkoholi vaikuttaa aivoihin. Haluatko siis itsellesi aivovamman?
On tyhmää ostaa kotiin mitään alkoholipitoista. Siinähän ne ovat koko ajan houkuttamassa. Ajatukset pyörivät vain viinan ympärillä kuin pakkomielteisellä. Itse luotu noidankehä ja pakko. Alapa purkaa sitä: kai sinulla on nyt muutakin tekemistä, harrastuksia, liikuntaa, retkeilyä, urheilua, vapaaehtoistoiminta, AA-kerhoa jne.
Mitäpä sitä meiltä kysyt. Sinä juot ne juomat sieltä kaapista joka tapauksessa. Sitten löydät kyllä syyn ostaa lisää.
Järkeilet nyt, että on hyvä juoda kaappi tyhjäksi, jotta voisit sitten olla raittiina. Raittiuskin siis kelpaa juomisen syyksi.
Saman tyyppinen järkeily tulee myös johtamaan uusien juomien ostamiseen.
Otetaan yhdessä huikkaa!
Naminamijamijami!
******* kirjoitti:
Mitäpä sitä meiltä kysyt. Sinä juot ne juomat sieltä kaapista joka tapauksessa. Sitten löydät kyllä syyn ostaa lisää.
Järkeilet nyt, että on hyvä juoda kaappi tyhjäksi, jotta voisit sitten olla raittiina. Raittiuskin siis kelpaa juomisen syyksi.
Saman tyyppinen järkeily tulee myös johtamaan uusien juomien ostamiseen.
Haha niinpä, uskomatonta tuo alkoholistin järjenjuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisti pohtii miten voisi kohtuukäyttää. "Mut ei mulla oo fyysistä riippuvuutta", mitä nyt vaan juominen mielessä joka sekunti
Kyllä mulla ainakin pyörii mielessä aika paljon joku jokapäiväinen tapa jos päätän yhtäkkiä lopettaa sen "seuraavaksi puoleksi vuodeksi". Jos päätän vain vähentää enkä kokonaan kieltää vaikka jäätelön, en ajattele asiaa yhtä paljon.
Päihteiden käyttö ja herkkujen syöminen ovat täysin eri asioita, joihin eivät päde samat lainalaisuudet.
Tissit-tulija?