Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnen myötähäpeää työkavereista, jotka kulkevat työmatkat henkilöautolla.

Vierailija
16.09.2023 |

Pisteet laskeneet

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei kiinnosta ap:n pistetaulukko.

Ajan autolla töihin, koska auto = 10 min, bussi 40 min.

Omalla autolla voi ajella milloin tahansa minne tahansa = vapaus

Lähinnä tylsää.

Vierailija
22/45 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP.....sä olet TOLLO!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työmatkani kestää omalla autolla 20 minuuttia, mutta julkisilla se kestäisi kaksi tuntia. Tunne sinä myötähäpeää, mutta minä en ala elämänlaadustani tinkimään niin paljon että käyttäisin työmatkoihin joka päivä yli kolme tuntia enemmän.

Vierailija
24/45 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi autolla kun ei ole kiva aloittaa hikisenä työpäivää.

Hikoilu on terveellistä. Eikä sun tartte ittees tilttiin pyöräillä.

Vierailija
25/45 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se hassua mennä "lyhyt matka" töihin autolla, mutta se tarkoittaisi 1h pidempää päiväkotipäivää 4 vuotiaalle joka on nyt jo reilu 8h päivässä hoidossa, kävelymatka 25min koti-työ ei ole mikään ongelma minun kävellä  mutta arjen nopeuttamiseksi kuljen autolla. Lisäksi jos kesken päivän tulee soitto päiväkodista niin minun pitäisi ensin kävellä kotiin ja sitten hakemaan lapsi rattailla/autolla koska kipeä lapsi ei usein jaksa kävellä kotimatkaa isoa mäkeä ylös enkä minä jaksa häntä kantaa, sitten päivähoito odottaa 40min että haen kipeän lapsen jo muutenkin ylikuormitetusta päiväkodista kun autolla menee 10min kun haen hänet.

auto maksaa mutten siitä valita, arkea elämme suurimmaksi osaksi ja arjen on sujuttava. lomamatkoilla käymme 5v välein se on meille ok, toki olisi kiva mennä useamminkin mutta nyt se ei ole mahdollista, en valita muille jotka menevät kerran vuodessa ulkomaan reissuun koska tiedän että heillä on eri tilanen kuin meillä eikä se ole minulta pois mitä kaveri tekee

Vierailija
26/45 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeä ihan rauhassa, aivan sama. Eikä pistelaskusikaan kiinnosta. Ei ole julkista liikennettä mutta onneksi tuli korona ja etätyöt että joka päivä ei tarvitse toimistolle ajella 35 kilsaa. 2 autoakin on, kun mies menee ihan toiseen suuntaan duuniin.

Vierailija
27/45 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paljon työkavereita, en tiedä lähes kenestäkään, millä tulevat töihin. Tärkeintä, että ovat työvuorolistan mukaan paikalla. Millä sitten lähtevät, tiedä sitäkään.

Vierailija
28/45 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei täällä maalla ole julkista liikennettä! Auto on ainoa tapa päästä töihin. Työmatka 20km.

Vierailija
29/45 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanopa tuo sama Tampereella. Jossa kaikki tuntuvat kulkevan autolla. Julkinen on hyvin epämiellyttävä, tunkkainen ja hajut. Ihmiset sullottu liian lähekkäin.

Tokihan kaikki haluavat matkustaa kusen hajuisessa täyteen sullotussa linja-autossa työpaikalleen, matka saattaa kestää yli tunnin pinta-alaltaan suuressa kaupungissa.

Vierailija
30/45 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö ap, sä olet ollut pisteissä miinuksella jo syntymästäsi lähtien.

Vierailija
31/45 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeä ihan rauhassa. Käyn toimistolla korkeintaan kerran viikossa.

Matka-aika on julkisilla puolitoista tuntia suuntaansa. Kotoa kävelen pysäkille ja kerran tunnissa on lähtö, josta on vaihtoyhteyteen vain 10 min odotus ja sen bussin päätepysäkiltä on vielä työpaikalle 5 min kävely). Autolla aikaa kuluu reilu puoli tuntia (ja puolet ajasta menee työpaikan lähellä liikennevaloissa) ja lähtemään pääsee milloin vaan.  Periaatteessa täällä on siis toimiva julkinen liikenne, jos ei tarvitse vaihtaa bussilinjalta toiselle. Autolla voi kätevästi kiertää koko kaupungin ja välttää turha keskustan kautta kulkeminen ja odottelu. 

Vierailija
32/45 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukan Poimija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla ole varaa autoon?

Joku kokkari taas joka luulee että auto on sijoitus. Kävele mulk ku.

Joku köyhä luulee että auto ostetaan sijoituksena. 

...ei, se on kulutustavaraa. Ihan vaan käyttöön, mukavaan ajoon ja mukavaan elämään! 

Vierailija
33/45 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole julkisia, muita vaihtoehtoja ei ole. Niitä odotellessa sitten. Tai no, vaihtoehtoisesti on jäätävä kotiin.

Voi muuttaa sinne missä on julkinen liikenne.

Vierailija
34/45 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä jotka vouhkaa että ei pidä ostaa autoa koska sen arvo laskee. Samalla logiikalla ei pitäis ostaa ruokaakaan koska sen arvo se nopeasti vasta laskeekin :D

Vierailija
35/45 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan osta asuntoa julkisen liikenteen mukaan. Ei taida moinen olla tapana siinä Suomessa joka on eduskuntatalolta 30 kilometrin päässä tai kauempana.

Me asutaan muualla Suomessa vilkkaan bussivuoroliikenteen varrella. Tarkoittaa yhtä bussia tunnissa suuntaansa. Harmi vaan että viimeinen bussi lähtee 45 minsaa työvuoron loppumisen jälkeen. Vähän haittaa julkisten käyttöä. Sen takia mennään autolla.

Vierailija
36/45 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meen lähikaupallekin autolla 300m. Ai miks? Koska minä haluan*

*Foodora

Vierailija
37/45 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ihmisiä jotka vouhkaa että ei pidä ostaa autoa koska sen arvo laskee. Samalla logiikalla ei pitäis ostaa ruokaakaan koska sen arvo se nopeasti vasta laskeekin :D

Se on lopussa ihan passkaa vaan :D Kylläpä arvo suorastaan romahtaa (alas pöntöstä)!

Vierailija
38/45 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun muuten ei kohtuudella pääse. Julkisella pääsee vain jos työt sattuu olemaan peruskoululaisten kans samaan aikaan eli aloitus 8,9 tai 10 ja lopetus viimeistään klo 16. Keskipäivälläkään ei pääse.

Pyöräillä voi kesällä mutta talvella ei teiden kunnossapito ole sillä mallilla että pyörää voisi käyttää. Kävelemällä menee jo kohtuuton aika ja kuka se sitten lapsille laittaa ruuan...

Vierailija
39/45 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen surua niitä ihmisiä kohtaan jotka joutuu kulkemaan julkisilla, aggressiivisten paviaanien, tautisten narkkien ja mt-potilaiden seassa.

Vierailija
40/45 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti yksityisautoilu kielletään mahdollisimman pian. Maailma olisi puhtaampi ja parempi paikka elää.