Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sanoisit 29-vuotiaalle itsellesi?

Vierailija
07.08.2022 |

Elämässä kaikki ihan hyvin, mutta jonkinlainen pohdinta alkanut lisääntymään sen suhteen, että mitähän tällä elämällä haluaisi tehdä.

Olen vapaaehtoisesti lapseton, on korkeakoulututkinto ja mukava avomies. Ystäviäkin sopivasti. Olen seikkailunhaluinen ihminen ja olen alkanut hieman katumaan, että parikymppisenä ei tullut otettua enemmän riskejä, vaikka korona toki tuli sekoittamaan minusta riippumatta suunnitelmia.

Kaipaisin siis yleisesti elämänohjeita ja -viisauksia hieman vanhemmilta, että mitä sanoisitte tämän ikäiselle itsellenne. Uskon, että tulevaisuus tuo tullessaan paljon kiinnostavia juttuja, mutta ehkä se kolmikymppisen tuleva elämä hieman jännittää ja suunta (vielä) hieman hukassa. :)

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymppisenä olossa ei ole mitään sen kummempaa kuin 29-vuotiaanakaan.

Vierailija
2/43 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pehmolelu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että unohda se "vapaaehtoisesti lapseton" niin kolmenkympinkriisi menee ohi lapsen myötä etkä ole ikäloppu kun alat yrittämään lähempänä neljääkymmentä ikävuotta paniikissa.

Vierailija
4/43 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot 29-vuotias ja sulla on korkeakoulututkinto? Olisiko aika hakea töitä?

Vierailija
5/43 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille kuulle mä tästä hyppäisin?

T: 29v

Vierailija
6/43 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä minulla oli jo kaikki elämänviisaus mikä nytkin.

Vierailija
7/43 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee enemmän lapsia. Osta asunto. Harrasta liikuntaa. Suojaa ihosi auringolta. Älä harjaa hampaita liian kovaa. Älä liho.

Vierailija
8/43 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sua nuorempi ja mulla on lapsia, en tunne sua kovin syvällisesti, mutta yleisesti neuvoisin hakeutumaan harrastuksiin, missän monen ikäisiä ihmisiä. Sulla on nyt kavereita, mutta ovat kohta kaikki kiinni vauvoissaan ja tulet varmaan kaipaamaan ihmisiä elämääsi. Sua nuorempien ja jo isompien lasten äitien kanssa pääsee liikkeelle.

Vierailija
9/43 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin itselleni. Rukoile ja tee työtä. Säästä rahaa pahan päivän varalle.

Vierailija
10/43 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin oot samassa tilanteessa kuin minä 29-vuotiaana, joten minun neuvot nuoremmalle itselleni eivät hyödyttäisi sinua pätkääkään.

Vai haluutko muka kuulla, että "kys, pahempaa on luvassa"? Vinkki: kys ei nyt tarkoita suukkoa eikä Kuopion yliopistollista sairaalaa.

Vierailija
11/43 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tule raskaaksi.

Vierailija
12/43 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että unohda se "vapaaehtoisesti lapseton" niin kolmenkympinkriisi menee ohi lapsen myötä etkä ole ikäloppu kun alat yrittämään lähempänä neljääkymmentä ikävuotta paniikissa.

En ole koskaan halunnut lapsia ja mitään ikäkriisiä ei ole ollut kun en elä muiden odotusten mukaisesti. Täytin vasta 30 vuotta pari kuukautta sitten. Ikäkriisihän johtuu siitä että ajattelee liikaa, mitä pitäisi olla jo saavutettu sosiaalisten normien mukaan. Itse olen aina ollut tyytyväinen vähään, nytkin asun pienessä yksiössä, en omista paljon mitään, ei edes hyvää ammattia, mutta onnellinen että katto pään päälle, saan tehdä omaa juttua eli taidetta ja olen myös tavannut mukavan miehen, vanhemmatkin ovat vielä elossa ja terveitä, saan nauttia luonnosta ja ulkoilusta joka päivä.

Vierailija
13/43 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin oot samassa tilanteessa kuin minä 29-vuotiaana, joten minun neuvot nuoremmalle itselleni eivät hyödyttäisi sinua pätkääkään.

Vai haluutko muka kuulla, että "kys, pahempaa on luvassa"? Vinkki: kys ei nyt tarkoita suukkoa eikä Kuopion yliopistollista sairaalaa.

Keijo Ylermi Saarakkala?

Vierailija
14/43 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan halunnut lapsia ja mitään ikäkriisiä ei ole ollut kun en elä muiden odotusten mukaisesti. Täytin vasta 30 vuotta pari kuukautta sitten. Ikäkriisihän johtuu siitä että ajattelee liikaa, mitä pitäisi olla jo saavutettu sosiaalisten normien mukaan. Itse olen aina ollut tyytyväinen vähään, nytkin asun pienessä yksiössä, en omista paljon mitään, ei edes hyvää ammattia, mutta onnellinen että katto pään päälle, saan tehdä omaa juttua eli taidetta ja olen myös tavannut mukavan miehen, vanhemmatkin ovat vielä elossa ja terveitä, saan nauttia luonnosta ja ulkoilusta joka päivä.

Mutta aloituksesi suorastaan huutaa orastavaa kolmenkympin kriisiä. Se tulee naisilla myös biologiasta, vaikka sitä ei haluta nykyään hyväksyä.

Vierailija
15/43 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoita. Etsi itsellesi hyväsydäminen mies, älä jää roikkumaan huonoon. Toteuta unelmiasi. Älä ikinä ala laihduttamaan. Kehoja on kaikenlaisia, sinulla ei taatusti ole maailman rumin. Älä raada itseäsi kuoliaaksi matalapalkkaisissa töissä. Harkitse tarkkaan lastenhankintaa, ja erityisesti, kenen kanssa niitä teet.

Vierailija
16/43 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä se sika

Vierailija
17/43 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta aloituksesi suorastaan huutaa orastavaa kolmenkympin kriisiä. Se tulee naisilla myös biologiasta, vaikka sitä ei haluta nykyään hyväksyä.

"Mutta aloituksesi suorastaan huutaa orastavaa kolmenkympin kriisiä"

Ai mitenkä? 

Vierailija
18/43 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että onneksi olkoon, pääsit eroon siitä hullusta. Ja nyt pidä kiinni tästä, minkä juuri tapasit, koska se on sulle se oikea.

Niin kyllä pidinkin ja se on se oikea. Ollaan oltu yhdessä jo kohta 30 v.

Vierailija
19/43 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti ulos kaapista!

M 48

Vierailija
20/43 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkia tarvitse tehdä niinkuin biologia käskee. Nautin rauhasta ja hiljaisuudesta, samoin mieheni. En ole koskaan ollut lapsirakas. Kyllä lapsia tekisin, jos haluaisin oikeasti niitä.