HEINIKSET vkot 36-37
Uutta pinoa pystyyn! Tässä edellisen pinon turinat
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (36)
Kylläpäs mä oon taas tosi pirteellä tuulella... Mä kyselen rotarokotteesta, vaikka eppuliini siitä oli jo kertonut :-) Hyvä, ettei Nooralle tullut siitä kummempia. Toivotaan, ettei tule meilläkään.
Kävin juuri ostamassa apteekista Rotarokotteen. Ensi viikolla neuvola ja siellä saa poika rokotteen.
Täällä kans vauva hymyillyt jo pari viikkoa. Voi että se on ihanaa. Erityisen suloista on kun vauva hymyilee 2v. isoveljelleen.
Mulla oli eilen jälkitarkastus ja lääkärin mukaan minulla olisi jonkin sortin tulehdus. Itsellä ei kyllä mitään oireita ole alapäässä tulehduksesta. No lääkäri määräsi emätingeelin Zidoval 5pv ja kehotti aloittamaan kuurin imetyksesta huolimatta. Itseä vaan harmittaa kun joudun ottamaan lääkkeitä, jotka kulkeutuu äidinmaitoonkin. Lääkäri kyllä sanoi, että voi imettää mutta silti en tahtoisi ottaa mitään "ylimääräistä", varsinkin kun ei tunnu edes oireita. Sama homma on noiden minipillereiden kanssa, en siis vieläkään ole saanut aloitettua niiden syömistä vaikka tiedän ne olevan vauvalle vaarattomia. Joku muukin taisi kärsiä samasta epävarmuudesta tällä palstalla? Eli vakuutteluja myös mulle minipillereiden vaarattomuudesta vauvalle.
Meidän vauvalle kaula hautunut kovasti. Täytyy tehostaa puhdistusta kyllä nyt. Onko muilla samaa ongelmaa?
Jaa, poju herääkin nyt...
Myissi ja poju 8vkoa
Ilmottaudun mukaan keskusteluun, olen välillä käynyt teidän keskustelua seuraamassa, mutta en oo saanut aikaseksi kirjottaa mitään.
Meille syntyi siis poika heinäkuun 18. päivä, mittaa silloin oli 51cm ja 3795g. Siitä on kasvettu jo ihan hurjasti, 2kk neuvola on ensi viikolla, ja eiköhän ala kuusi kiloa jo olla lähellä ellei ylitetty! Tämä tulokas on meidän toinen poika, esikoinen täyttää marraskuussa 3.
Tähän asti on meillä mennyt tulokkaan kanssa tosi hyvin, yleensä heräilee pari kertaa yössä, ja päiväuniakin vetelee neljäkin tuntia, kun saa ulkona nukkua.
Ristiäiset on meillä lauantaina, ja vaiheessa on järjestelyt täälläkin. Onneksi mummot auttaa leipomisissa, kun oma aika taitaa upota tohon siivoomiseen... Nimestä vähän "vinkkinä" toi mun nimimerkki. ei olla sitä vielä kerrottu kun kummeille.
Jälkitarkastus on vielä mulla käymättä, onko teistä kenelläkään kokemusta hormonikierukasta? Itse sitä vähän tässä oon harkinnut, kun se olis pitempiaikanen, eikä tarvis muistella joka päivä sitä pilleriä. Sitähän voi käsittääkseni käyttää myös imetyksen aikana? Eli siis, samalla myös vauvakuumeesta.. Sitä ei ole. Tunnistan omat voimavarani, ja ne riittää kahteen poikaan tällä hetkellä.
Ainiin, vois varmaan jotain itsestäänkin kertoa... Olen 26-vuotias äiti Lahdesta. Ennen äippälomaa olin kaupassa töissä. Mutta nyt siis kahden pojan kanssa kotona. Mies on 27, ja ollaan vietetty yhteiselämää 8 vuotta. Myöhemmin sitten enemmän, kun toivottavasti tutustutaan.
Nyt lepäämään kun molemmat pojat nukkuu...
Lokinpoikanen ja pikkumies 7vko
Eli tosiaan vihdoinkin tuon nukkumisen kanssa: meillä kun on ensimmäisten viikkojen hyvien unien jälkeen siirrytty todella vaihtelevaan unirytmiin ja valitettavan usein päiväunet on max. 1h ja nekin mieluummin äidin olkapäällä tuhisten. Nyt Veeti on nukkunut omassa sängyssään jo peräti reilun tunnin! Tänään sain kaverin nukkuun vaunuissa hurjat 4 min ja hain sitten pois, kun ei nukahtanut vaikka kuinka yritin vaunuja hetkuttaa. Tuntuu hassulta, että tämä kolmas ei ei millään meinaa vaunuissa nukkua (muuten kuin vahingossa muutaman kerran), kun isotveljet ovat nukkuneet päiväunensa pääasiassa vauinuissa. No, yksilöitähän nuo kaikki kolme ovat.
Kiva kuulla, että muutkin tykkäävät meidän pojan nimestä. Nyt meidän veljessarjaan kuuluu Jere, Eetu ja Veeti. Ja komea mieshän tuosta pojasta tulee - ainakin äitinsä mielestä :-)
Ai niin, Lokinpoikaselle tervetuloa joukkoon! Mistä päin Kirjoittelet?
Olikos täällä Heiniksien joukossa muuten muita erityislapsen äitejä kuin minä? Meidän esikoisella on diagnosoitu asperger-oireyhtymä (onneksi aika lievä) ja olis kiva vaihtaa joskus kokemuksia/ tietoja samassa tilanteessa olevien äitien kanssa. Itse olen viimeviikot joutunut taistelemaan pojan toimintaterapian jatkosta, kun hoitava lääkäri on niiiiin pirun hidas toimimaan. Saatikka sitten kaikkien tuo kaikkien tukien hakeminen...hoh, hoijaa!
Mutta nyt taidan ihan oikeasti tehdä jotain järkevää... kodinhoitohuoneessa odottaa taas vaihteeksi kasa puhdasta pyykkiä viikkausta, Blääh!
Ja Pikku-Sisko, älkää nyt sitten sairastuko koko porukka, jotta vihdoinkin ehdittäis nähdä!h
Terkuin,
Tinttis ja Veeti
Vieläkös tässä vois ilmoittautua joukkoon mukaan? :)
Eli tyttö synty 29.7, mitat oli 52cm ja 3200g eli pitkä ja hoikkanen tyttö oli. Kuukauden ikäisenä pituutta oli jo 56cm ja painoa 4400g, eli huimaa vauhtia taitaa kasvaa. Huomenna olis neuvola+lääkäri, eli sitten taas vähän viisastuu.
Kovasti jo hymyilee ja katseella seuraa jos siinä edessä jokin/joku hitaasti liikkuu. Kaikista mielenkiintoisin ja hymyilyttävin kaveri on tuo meidän poika (täyttää joulukuussa kolme). Tais jonkun kanssa olla melko saman ikäiset lapsukaiset talossa? :)
Yöt nukutaan hyvin yhdellä heräämisellä, joskus saatetaan herätä kahdestikkin. Korviketta kuluu kiitettävästi eikä tissiä enää huoli lainkaan kun ei sieltä alkuun mitään saanu irti. No, tuostahan nyt ei jaksa stressata kun hienosti kasvaa näinkin .
Piti rauhassa kirjotella mutta tajusin,että se ukkohan tulee kohta ja pitää lähteä tytsyn kanssa iltalenkille. Painoa nousi niin kauheesti raskausaikana,että vielä sais 9kg pudottaa vaikka 10kg on jo ehtiny lähteä (+ne mitkä jäi synnärille). Tänään oli jälkitarkastus ja kovasti ne kehu kun en jääny laakereille makaamaan vaan pistin hösseliksi kiloineni niin kuin loppuraskaudesta uhosinkin :) :)
Eli nyt vipinää kinttuihin ja menoksi. Hyvää tiistai-illan jatkoa kaikille!
ja meilläkin on vauva ja kolmevuotias. Onko muuten muita tältä suunnalta?
Iltahommissa täällä ollaan, pikkunen nukkuu iltaunia. Heräsin tossa vasta äsken todellisuuteen, että ne ristiäiset on lauantaina, ja täällä näyttää, noh, lapsiperheen kodilta. Eipä kai kannata edes siivota ennen perjantaita, kun noi esikoisen lelut valtaa taas kuitenkin joka nurkan hetkessä. Mä oon muutenki sellanen, että otan sotkusta turhaa stressiä. Kun nyt ei vaan aina kerkee kaikkea. Oon kuitenki pyrkiny lepäämään päivällä, jos saan molemmat nukkumaan samaan aikaan, jotta oma mielenterveys säilyis.
Onko muilla tullut riittämättömyyden tunnetta, kun ei voi hoitaa kaikkea hyvin, vaan on tingittävä jostain.. Mä oon tähän mennessä tinkinyt siivoomisesta, ja ikävä kyllä omasta ulkonäöstä. Ennen oon meikannu joka päivä, mut nyt jos ollaan kotona tai jossai perhekerhossa käydään, niin on jääny ripsivärit laittamatta. Eikä edes hävetä!
Nyt kuuluu kutsu tuolta sitteristä..
lokinpoikanen ja pikkunen 7vko
:) :)
Ensiksi tervetuloa joukkoon mukaan uudet! Lokinpoikasen pienelle on tulossa ihana nimi :-) Tykkään kovasti! Jos siis arvelin oikein tulevan nimen ;-)
Juu, meillä oli tänään vihdoin ja viimein odotettu lonkkien ultraus. Lonkat on nyt kunnossa eikä lastahoitoa tarvinnut enää jatkaa :-) Ihanaa! Minä oon halinut pienen ihan ruttuun. On niin mukava pitää sylissä taas pehmoista pakettia.
Ja voi toisen iloa eilen illalla kun pääsi kylpyyn pitkästä aikaa! Nautti todella. Nauttipa eräs toinenkin... Nimittäin meidän kissa! Laskin kylpyveden valmiiksi ammeeseen lattialle ja lähdin riisumaan Sonjaa. Kun tultiin takas kylppäriin, oli kattirontti läträämässä vedellä! :-D Loiske vaan kävi, kun huitoi tassulla ammeessa. Ihan pöljä otus, tykkää vedestä ku hullu puurosta. Aina tunkee suihkuunkin mukaan. Jos vahingossa laittaa oven kiinni, niin raapii oven takana ihan hulluna :-) Tainnut olla joku vesipeto entisessä elämässään...
Mitäs muuta... Taas kyllä lyö iso pyörä tyhjää, pöh! Nukuin tänään vauva kainalossa päikkärit ja siitä asti ollut ihan pöhkö olo. Siis vielä pöhkömpi kuin normaalisti ;-) No joo, poistun antamaan iltapalaa jälkikasvulle.
myLove ja Sonja pian 3kk
Hyvää alkanutta viikkoa vaan kaikille! Meillä siis vietettiin ristiäisiä lauantaina ja kaikki meni mainiosti. Poika sai siis nimen Lenni, kerrotaan tässä nyt vaan se kutsumanimi. Lenni nukkui koko toimituksen ja vähän sen jälkeenkin, eipä kiinnostanut häntä siis juhlahumu;) Meillä oli kotona vaan 15 vierasta ja paljon syötävää, joten tässä on jämiä syöty pari päivää..
Eli hyvä, että ollaan just kohta lähdössä äiti-vauva-jumppaan polttamaan kaloreita ja löytämään kadoksissa olleita lihaksia. Parina maanantaina ollaan käyty nyt jumppailemassa, ja on tehny kyllä hyvää. Vielä ei pysty Lenniä käyttämään kaikissa liikkeissä "painona", kun ei jaksa kannatella päätään pitkiä aikoja vielä. Eipä käy kateeksi äitejä, jotka jumppaavat kymmenkilosten kanssa!
Ihanaa, että myLoven Sonja on saanut lonkkalastan pois. Olen nähnyt kapistuksesta kuvia, ikävän näköinen vehje:( Mutta tarpeellinen keksintö tietenkin!
Noh, me aletaan valmistautua jumpparetkeen!
lokinpoikanen ja Lenni kohta 2kk
Yhdellä kädellä kirjoitan kun pikkujätkä sylissä. Tuleekohan tää edes oikean viikon pinoon?
MyLoven kissapa on hauska... harvoin oon kuullu kissoista jotka tykkää vedestä.
Meillä oli eilen neuvola. Jätkä painaa jo 5,5kg ja pittus 58cm.
Riittämättömyyttä koen myös minä. Tinkinyt olen omasta liikunnasta esim.
Joo, ei onnistu kirjoitus. Jätkä itkee. Nykyisin illat yhtä hulinaa. Koko ajan pitää kantaa.
Myissi ja poju 2kk
Mulla on kone ollut rikki kaksi viikkoa, niin en ole päässyt nettiin... ei tietoa milloin tulee huollosta. Oon ihan pudonnut kärryiltä siitä mistä täällä on puhuttu. :D
Ehkäisystä: Pyysin Nuvaringia, muttei sitä saanutkaan imetyksen takia, vaikka luulin niin. Sain sitten minipillerireseptin, mutten ole muistanut vielä hakea niitä. Mua mietityttää, että onko ne varmasti tehokkaat? Kun en halua enää lapsia. Kaipa ne on...
Täälläkin kirjoitellaan yhdellä kädellä. :) Meidänkin vauvan suosikkipaikka on olkapäällä. :) Ostin kantorepun, kun meni hermot siihen jatkuvaan sylissä pitämiseen, kun ei ruokaakaan pystynyt laittamaan. Ja kyllä se vaan on kätevä. Kantoliinakin meillä on, mutta koen sen käytön liian hankalaksi.
Kaiken lisääksi vauva nukkuu repussa paljon paremmin kuin sängyssä. Muuten se nukkuisi vaan pieniä, n. 10 min-puolen tunnin pätkiä, mutta repussa voi nukkua tunnin tai kaksikin. :) Suosittelen siis Myissille ja muillekin kantoreppua. :) Meillä on käytössä Manduca-merkkinen.
Kyllä tämä välillä tuntuu rankalta, kun vauva syö usein ja on sylissä koko ajan ja valvottaa, mutta olen asennoitunut niin, ettei minun tarvitse olla täydellinen. Teen juuri sen verran kotitöitä kun jaksan ja ehdin. Niinhän mieskin tekee. Sitten joskus kun jaksaa, niin voi tehdä enemmän kerralla. Olen myös saanut vähän apua mummoltani, mikä on hyvä juttu. :)
Meillä oli neuvola viimeksi kun vauva oli 5 viikkoa vanha ja hän oli silloin jo 62,5 cm ja 7075 g, eli hyvin on kasvanut. :D Oli sitä syntymäpainoakin kyllä melkein viisi kiloa...
Vauva jokeltelee ja hymyilee paljon ja osaa jo hyvin kääntyä vatsalta selälleen, muttei vielä selältä vatsalleen. Noita jonkun mainitsemia hormoninäppyjä oli myös meidän pojalla paljon, ja muutenkin on ollut aika kuivaihoinen vauva, mutta nyt iho alkaa näyttää aika hyvältä.
Me ei olla vieläkään keksitty vauvalle nimeä. No, eiköhän se pian keksitä. Esikoisen nimen keksimisessäkin meni aika kauan.
Nyt täytyy mennä nukkumaan, jos vaan vauva nukahtaa...
Anne ja vauva n. 7 vko
Täällä on isompi kaveri flunssassa ja vauva nukkuu päikkäreiden loppua sängyllä (eli kohta heräilee).
Ens viikon lauantaina olis sitten ristiäiset&vihkiminen, viime lauantai menikin kaupoilla juostessa. 7,5h etsittiin äidin kanssa vaatteita ja koristeita, tänä lauantaina uudestaan. On se kumma kuinka paljon härdelliä pienimuotoinen juhlakin aiheuttaa ja miten hemmetisti siihen menee rahaa...
Juuli siis tuleepi tytölle nimeksi. Ada oli ennen syntymää suunniteltu mutta ei pimu Adalta näyttäny alkuunkaan... Viron kalenterista sen nappasin, tarkoittaa suomeksi heinäkuuta. Mies on virosta kotoisin ja pojallakin on miehen edesmenneen kummisedän sekä vaarin nimet :))
Tytsy oli viime neuvolassa (6viikkosena) 59,5cm ja 4900g. Pitkä ja hoikka pimu mutta kun molemmat mitat kulkee tasaseen niin ei tartte huolehtia. Pojalla on kulkeneet molemmat käyrät yli kaikkien käyrien :D Siis viime neuvolassa (2v9kk) ennustettiin tulevaksi pituudeksi kahta metriä,eli voipi tästäkin pirpanasta tulla pitkä leidi. Ihmettelen vaan,että kenen geeneillä kun itse olen 167 ja ukko 183cm?
Neuvolan täti&lääkäri kehuivat kyllä oikein kovasti,että on niin tarkkaavainen ja reippaan olonen tyttö. Koko ajan päätänsä kekotti ja tarkkaili mitä ympärillä tapahtuu.
Paljon hymyilee ja hyvin syö. Yöllä herää kerran,päivälläkin nukkuu yhdet piiiitkät päikkärit ja muun ajan kaipaakin paljon seuraa ja höpäjää niin nätisti :))
Aivan täydellinen pieni tyttö.
KÄÄK, nyt heräs molemmat!
Aurinkoista keskiviikkoa kaikille!
~Juuli 7vko
Tuosta Rotavirus rokotteesta joku puhui.. Meille ei tullut Nooralle yhtään mitään siitä.
Parin viikon päästä saadaan se ns tehoste.
Meillä on muutama yö nukuttua koko yö :D
en tiedä on soseiden maistelulla osuutta. ollaan nyt viikko maisteltu soseita ja pikku hiljaa lisään määrää.
eilen Noora ensimmäistä kertaa suuttui todella kun oli nälkä. Hirveät raivarit sai kun näki porkkana sose lusikan :D Ja kun lusikka lähti suusta niin huuto alkoi.
Porkkanalla aloitin ja maissia ollaan parina päivänä myös maisteltu. Persikkaa annoin maistaa myös yhtenä päivänä.
4kk ei vielä täynnä, mutta 13 päivän päästä on :D
Painoa meillä on kertynyt n 6,2kg ja pituutta varmaan n 59cm. Reilu kahden viikon päästä seuraava neuvola.
Nauruja ja jokeltelua tulee kovasti. Seuraa paljon mitä ympärillä tapahtuu. Aamulla ei aamumaidon juonnista meinannut tulla mitään kun isi hääräsi keittiössä ja "kolisteli". Piti isi nähdä ja saada naureskella sekä jutella :D
päiväunet meillä on vähän vaihtelevia. Yhdet pidemmät ( 2-5h) yleensä nukkuu mutta on päiviä jolloin nukkuu vain lyhyempiä torkkuja.
Meillä kakataan edelleen n 2kertaa viikossa. Eilen oli ekaa kertaa "loppu" kakka normaalin väristä. Muuten on vihreää ;) mutta vatsa ei vaivaa eikä muutenkaan näytä olevan mitään epänormaalia niin eipä väristä väliä :D
Onkos kukaan ehtinyt puuhaamaan tapaamista pk-seudulle???? :D
Innokkaita?? Päiväehdotuksia? Paikka ehdotuksia?
Mennäänkö porukalla stadiin baby leffaan?? Muistaakseni to on mennyt aikaisemmin kerran kuussa.. Nyt en muista minä päivänä seuraavaksi on.
Nyt täytyy mennä laittamaan ruokaa ja kohta hakemaan esikoinen hoidosta.
T. Eppuliini ja Noora 3.5kk
ps. Ihanaa Mylove että saitte lastan pois! ja kaikki on ok
Vähänkö ärsytti tuossa pari iltaa sitten, kun kirjottelin pitkät pätkät ja sit sivusto alkaa herjaamaan... Muutenkin oli ollu tosi v-mäinen päivä, grrr!! Oon ollut jotenkin tosi väsynyt ja saamaton. Tänään sitten kävin vauvan kanssa sohvalle nukkumaan, mutta just kun olin pääsemässä uneen, esikoinen tulee koulusta kaveri mukanaan. Ja niinku me ollaan miljoona kertaa siitä puhuttu, että tulee kotiin yksin! Ensin tehdään läksyt ja syödään välipala, sitten vasta saa olla kavereitten kanssa. Mutta ei... Ja sitten vielä kehtas alkaa kiukutella ja äkäillä, että me halutaan ruokaa ja me halutaan sitä ja tätä. Ei kai vielä voi mikään esimurkkuikä alkaa, 8-vuotiaana??! Mä en jaksa... :-D No mun unet jäi sit siihen. Sonja nukkuu edelleen, jo 3 tuntia vedellyt.
Meillä oli tänään neuvola. Eilen tuli siis Sonjalle 3kk mittariin, sniif! Liian nopsaa menee aika. Mitat oli 58cm ja 6350g. Hieman on siis pullukka :-) Tuo pituus tosin ei välttämättä ihan pidä paikkaansa, koska jalat on vielä lastahoidon jäljiltä hiukan koukussa eikä niitä voi väkisin vääntää suoriksi. Sai ekan neuvolarokotteen ja rotarokotteen. Piikistä ei inahtanutkaan, virnuili vaan :-)
Mekin ollaan aloteltu jo soseita tai eilen siis ekan kerran annoin maissia. Hyvin maistui vaikka ensin meni kulmat kurttuun ja suu vinoon. Tänään neuvolassa sanoikin täti, että onkin hyvä jo alottaa, koska tuota maitoa menee hurjat määrät. Pystyi sen päättelemään ihan pituuden ja painon suhteesta. Annan maissia nyt pari päivää ja sitten kokeillaan perunaa ja porkkanaa.
Ei oo tainnut kukaan puuhata pk-seudun tapaamista... :-D Mäkin siitä joku aika sitten kyselin, mutta kovin oli hiljasta :-) Voikos sinne baby leffaan ottaa noita isompia lapsia mukaan?? Koska jos ei voi, niinkuin luulen, niin sitten se jää multa väliin. Ainakin täytyy toi keskimmäinen apina raahata mukaan ;-) Mutta jos kahville mennään, niin mukana ollaan! Mulle kävis parhaiten to ja pe päivät.
Miten olis
to 25.9. klo 12 Sanomatalon kahvila
pe 26.9. klo 12
to 2.10 klo 12
pe 3.10 klo 12
Keskimmäisellä on kerho ma-ke 9-12, mutta jos muille käy paremmin alkuviikko, niin onnistuu kyllä. Niin ja tuo klo 12 on vaan ehdotus, käy joku muukin aika hyvin :-)
myLove ja Sonja 3kk
P.s. Äipällä oli yks päivä vähän tylsää... Havaittavissa kuvasta :-D
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=5ce07ba1-857b-11dd-8cdb-…!
Joku (anteeksi, että en muista, mutta kun tämä muisti on aika paljon lyhyempi kuin kananlento...) tuossa päivitteli, kun aika menee niin nopeasti: ihan samaa minä täällä kauhistelen, kun meidänkin pikkuinen tulee huomenna tasan 2 kuukautta. Veeti hymyilee ja juttelee kovasti ja on nyt viimepäivien aikana alkanut pitää käsiään enemmnän auki kuin nyrkissä. Unia olen manaillut edellisissä viesteissäni - nyt on kolmas päivä menossa, kun Veeti nukkuu yhdet pidemmät unet päivällä (3-4 tuntia), sormet ristissä olen, että tästä tulisi tapa. Yöunet menee edelleenkin hyvin eli yhdellä aamuyön syötöllä mennään edelleenkin.
Tulevana maanantaina on 2kk neuvola ja on kiva nähdä kuinka paljon painoa on tullut lisää - jalkoihin on ainakin tullut kovasti makkaroita, mutta meidän kaikki pojat ovat olleet vauvoina aikamoisia jössiköitä. Kiinteitä on vielä aloita toivottavasti ainakaan pariin kuukauteen: meneminen on niiiiin paljon helpompaa, kun ei tarvtise kanniskella sapuskoita erikseen mukana. Esikoista t'äysimetin 3,5, pikkukakkosta 5 kuukautta ja Veetiä myös toivon mukaan tuon 5.
Huomenna ollaan lähdössä risteilylle, saas nähdä millaista hulabaloota reissu tulee olemaan kolmen pojan kanssa :-) Toivoa sopii, että Veeti vetelee niitä pitkiä unia, kun mennään syömään... toiveajattelua... Veeti ei viihdy hereillä ollessaan kovin hyvin rattaissa, joten otan rintarepun mukaan. Minä saankin sitten varmaan shoppailla Veetin kanssa rauhassa, kun isommat ovat isänsä kanssa pulikoimassa :-)
Veeti on nyt nukkunut 2,5 tuntia, joten koitanpa vielä loppuajan käyttää ihan oikeasti rentoutumiseen enkä mihinkään pyykkien viikkaamiseen yms...
Leppoisaa viikonloppua!
Terkuin,
Tinttis ja Veeti melkein 2kk
Meillä ristiäiset on nyt sunnuntaina ja vasta eilen päästiin nimestä selvyyteen :DD juhlia on valmisteltu jo jonkin verran,huomenna loput,että sunnuntaina voidaan koko perhe vain nauttia juhlista :)
vauvan 2kk neuvola oli ja mitat oli 58,2cm ja 5340gr,hyvin kasvanut omalla maidolla ja hyvä niin.Nyt haluan täysimettää mahdollisimman pitkään enkä aloittaa soseita ennen kuin on todellinen tarve. Esikoinen aloitti soseet jo 3,5kk:n iässä neuvolan suosituksesta ja minusta se oli ihan liian aikaisin,nyt en lähde siihen ellei kasvu oikeasti tyssää tms.
Muutenkin vauva on huipputyyppi,ei oikeasti kiukkua! Iltaitkut loppui Cuplatonilla (en muista kerroinko jo aiemmin) ja se lääke on oikeasti hinnan väärti :) Yöt menee hyvin,esim eilen heräsi vain kerran,useimmiten kuitenkin sen 2kertaa syö,nukkuu omassa sängyssään aina n.4-5.00 asti ja sitten siirtyy meidän viereen,loppuyö menee muuten hälinäksi. Vieressä sen sijaan nukkuu todella hyvin. Päivisin nukkuu aamupäivällä yhdet pidemmät unet n.3-5h ja sitten loppupäivän valvoo ja nukkuu pätkissä,sen haluaisin vielä jotenkin saada rytmiin.
Olen nyt muutenkin ihan hemmetin onnellinen. Tuntuu ettei paremmin voisi mennä. Vauvan tulon jälkeen olen kuin uudelleen rakastunut mieheeni,ehkä se synnytys sitten lähensi meitä. Tosin jotain outoakin tapahtui,minun tekee seksiä mieli vähän liikaakin.. ;) ei ihan mennyt niin,että imetys olisi haluja vähentänyt..
minipillereitä syön,mutta vastentahtoisesti,en pidä niistä yhtään sen pakkausselosteen takia.. "ota yhteyttä lääkäriin,jos tunnet kyhmyn rinnassa".. siis what the f**k..!!!
Esikoinen hoitaa hienosti vauvaa,antaa tuttia ja silittelee ja juttelee vauvalle omia juttujaan :) tietty välillä mustasukkaisuus nostaa päätään ja hieman kuin vahingossa kierii vauvan päälle,puristaa vähän liian kovaa kädestä jne.. mutta ei sentään mene ja lyö/potki tms,minusta aika pientä tuo ja ihan normaalia liene.
jeps.. nyt hieman komentamaan noita isompia poikia,mies ja esikoinen kinaavat..:)
-annu ja Miro (tämä on sitten salaisuus sunnuntaihin asti..) 2,5kk ja Kassu 2v7kk
Että voi ihminen olla onnellinen kakasta!! :-) Siis Sonja teki tänä aamuna ekaa kertaa viikkoihin normaalin maitokakan! Jihuu!!! Epäilin jo maitoallergiaa, koska kakka on ollut joko vihreää tai harmaata liejua jo pitkään. Siihen päälle vielä mädälle haisevat pierut... Ehdin jo varata ajan allergialääkärille, mutta peruin sen äsken. Tuon normaalin kakan sai aikaan Tutteli! Mä oon ihan ihmeissäni, koska kahdelle vanhemmalle lapselle se on ollut se huonoiten sopiva korvike. Onneksi nyt kuitenkin uskalsin kokeilla sitä viimein Sonjalle. Muutaman päivän on sitä nyt saanut.
Mä en kyllä uskalla itse nukkua sisällä, jos vauva nukkuu ulkona (parvekkeella). Meillä kun ei ole itkuhälytintä, niin tuskin kuulisin itkun sisälle nukkuessani. Jos haluan itse nukkua, niin vauveli kainaloon ja peiton alle :-)
On kyllä tosiaan ihana nimi Tinttiksen vauvalla!
Huomenna pääsen vihdoin halimaan vauvaa kunnolla, ihanaa!! Ensi viikolla päästään sitten neuvolassa mittaamaan pituuskin. Rotarokotekin on jo jääkaapissa odottamassa neuvolakäyntiä. Samalla tulee myös eka piikkikin, kääk! Onko jonkun vauva jo saanut rotarokotteen? Tuliko mitään oireita siitä? Mä ostin jo valmiiksi suppojakin siltä varalta, että nostaa kuumetta tai aiheuttaa muuten kitinää. Tai lähinnä sitä piikkiä ajatellen.